Sèrie 100

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
EDC
N3
N3
Entrades: 27

Estado actual coche serie 100

Entrada Autor: EDC » Diumenge 11/02/2007 18:11

Os mando fotos del estado actual del coche 126, el cual esta muy bien conservado.

IMPRESIONANTES DIMENSIONES!!!

SALUDOS
Fitxers adjunts
modif 2.jpg
modif 2.jpg (20.9 KiB) Visualitzat 14833 cops



EDC
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: EDC » Diumenge 11/02/2007 18:14

AHI VA OTRA
Fitxers adjunts
modif.jpg
modif.jpg (27.71 KiB) Visualitzat 14831 cops



EDC
N3
N3
Entrades: 27

Entrada Autor: EDC » Diumenge 11/02/2007 18:15

LA ULTIMA
Fitxers adjunts
modif 1.jpg
modif 1.jpg (20.96 KiB) Visualitzat 14830 cops



Alacreu
N4
N4
Entrades: 64
Ubicació: L'Hospitalet del Llobregat // BCN

Entrada Autor: Alacreu » Diumenge 11/02/2007 18:54

On es troba?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 11/02/2007 18:59

Es trova tancat en un cotxero a Can Boixeres



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/02/2007 19:18

Snif, snif, què boniques fotos!!! Ha de ser el mateix que van exposar l'any 98, a l'estació de França, quan els 150 anys del ferrocarril a Espanya (Gran exposició, per cert!). Va ser genial poder entrar-hi, i veure la diferència de dimensions amb els actuals 4000, i fins i tot, amb els 400, i l'il·luminació amb bombetes 8)



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 11/02/2007 19:35

Cert, va ser al.lucinant aquesta exposicio, pero mes cuan esviatjat amb aquesta serie en xervei comercial, no amb el especial festius, si no els dias de diari, encara que lluien un aspecte exterior diferent, recordo de petit, veura el cap de tren fen la seve feina, d'obrir i tancar portes, amb el comandaments a la columna de separacio de las dues portes, i com no l'luminació incadescent, i aquells anuncis de Tintes Iberia, tot un tipisme de la epoca



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 11/02/2007 21:34

Gracies per les fotos, aL fil d'aixo algu sap realment perque es va suspendre la circulació d'aquest tren historic els diumenges?

Es que n'he sentit de tots colors, desde que per la seva velocitat atascaven el carrusel de la LINIA1, fins que els van retirar perque quan van inaugurar el tram d'Hospitalet no podien amb les pujades, tambe que quan van inuagurar Santa Coloma la linia era massa llarga per aquest tren, no se si algú ho sap exactament.

I Ja que estic en plan "pregunton" algú sap tambe que va passar realment amb els dos companys de formació d'aquest vago, en el tren historic restaurat per circular i la seva desgraciada i lamentable historia. (Eren, si no m'enrecordo malament el 125 i el 131)


D'una altre banda, Algu sap exactament quin material del METRO de Barcelona, ja sigui material movil o qualsevol element, es conserva, encara que no estigui restaurat.

Que jo sapiga:

COTXE 126 A Can BOIXERES a un Caseró.

3 COTXES SERIE 300 El 301 i els altres no el se, a El triangle

COTXE SERIE 400 a la Sagrera

De Material que no era estrictament METRO, per que estava al metro, fins fa poc hi habia una bascula per pesar persones de les de la LINIA1 d'aquelles vermelles a una tenda de llibres antics i antiguitats anomenada "LA BOLA" al carrer Sepulveda, ja no hi es, suposo que algu l'ha comprat.

PLAQUES D'estacions a la exposició de l'estació de FranÇA de 1998 n'hi habia unes quantes, be si algú pot aportar algo mes...



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Diumenge 11/02/2007 21:46

Hi ha un cotxe del 100 que está al Regimiento Nº13 de Zapadores Ferroviarios de Zaragoza, o alguna cosa així. L'altre que quedaba de la composició va ser brutlament desballestat i trinxat al "museu" de Vilanova. Hi ha fotos de l'aberaació.

Salut,



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 11/02/2007 22:01

On son aquestes fotos? es per posarles al MUSEU dels horrors juntament amb les dels 1000. El de los Zapadores se sap quin numero es? i quina es la seva misio als "zapadores" o dit d'altre forma com va acabar alla?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 11/02/2007 22:50

Tranqui per les faltes ;)
el què no entenc és per què encarreguen trens més estrets que els que funcionaven en el moment (els 400), i després han de fer apanyos i tirar de ciment per ampliar andanes, quan tot seria més senzill si des del principi dissenyessin els trens pensant en les estacions, i no a l'inversa. No seria més llògic???? (Deixant de banda l'adaptació de les andanes per a PMR, és clar).



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 11/02/2007 23:07

fantito ha escrit:Quant van retirar els 100 s'en van conservar 4: 3 per a fer el tren especial els diumenges i el quart va anar al regiment de ferroviaris de l'exercit com a record de quant es feia el servei miltar al metro.
Els altres tres feien servei regular els diumenges fins que van entrar els 4000 en servei. Els 4000 són una mica més curts i estrets que els 100 i a les estacions en corba quedaven massa separats de les andanes i degut a un accident a Pl. Esapnya, on una dona va caure a les vies per la separació entre el 4000 i l'andana, van haver de corregir aquestes estacions en corba i aleshores no hi cabien els 100.
Es va decidir que aquests tres 100 es preservessin de manera que un va anar a Vilanova, un altre a Delicias i un tercer se'l quedaba TMB. Tant el de Delicias com el de Vilanova van acabar desballestats. El de Delicias va morir al Cerro Negro i el de Vilanova al TCR.

Dispenseu les possibles faltes ortogràfiques, tinc la peixera espatllada i al xino no tinc corrector.
El que van trinxar els bretols al Parc de les Planes de L'Hospitalet en cosa de 3 mesos quan feia de monument , pertany a aquest quatre o és un cinquè??



Jordilar

Entrada Autor: Jordilar » Diumenge 11/02/2007 23:22

Desconeixia que n'hi hagués un en un parc.

Salut,



Avatar de l’usuari
mikado
N9
N9
Entrades: 1844

Entrada Autor: mikado » Diumenge 11/02/2007 23:25

Jordilar ha escrit:Desconeixia que n'hi hagués un en un parc.

Salut,
Si els més vells del lugar ho recordaran (Potser Platanito o Danzig o Sequera que són o volten per L'H em sembla). Seria l'any 1988 o així, al Parc de les Planes. A la pista de ciment ben bé sota de les piles del Pont de Isabel la Catolica, pont amb feix de vies de sortida de l'estació de l'Hospitalet cap a bcn a tocar del cementiri.
mikado l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 12/02/2007 21:55, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 12/02/2007 0:39

faristol ha escrit:3 COTXES SERIE 300 El 301 i els altres no el se, a El triangle
M1-M6-M8
(és curiós, amb lo tiquismiquis que som amb els estats i noms originals dels vehicles, i per un del qual se saben i s'han reincoporat els números originals, no deixem d'anomenar-lo 300 ;) )


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 12/02/2007 0:41

fantito ha escrit:Quant van retirar els 100 s'en van conservar 4: 3 per a fer el tren especial els diumenges i el quart va anar al regiment de ferroviaris de l'exercit com a record de quant es feia el servei miltar al metro.
Els altres tres feien servei regular els diumenges fins que van entrar els 4000 en servei. Els 4000 són una mica més curts i estrets que els 100 i a les estacions en corba quedaven massa separats de les andanes i degut a un accident a Pl. Esapnya, on una dona va caure a les vies per la separació entre el 4000 i l'andana, van haver de corregir aquestes estacions en corba i aleshores no hi cabien els 100.
Es va decidir que aquests tres 100 es preservessin de manera que un va anar a Vilanova, un altre a Delicias i un tercer se'l quedaba TMB. Tant el de Delicias com el de Vilanova van acabar desballestats. El de Delicias va morir al Cerro Negro i el de Vilanova al TCR.
I el que va haver-hi al quarter de Sant Andreu, quin era, de tots aquests? El del "regiment de ferroviaris"? Sembla que no, perquè aquest és el que estava a no sé on fora de Catalunya, oi? (va sortir una foto fa temps)

El de Sant Andreu era el de Vilanova?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

alex86bcn
N5
N5
Entrades: 111
Ubicació: Pels voltants d'Hospital Clinic

Entrada Autor: alex86bcn » Dilluns 12/02/2007 0:52

Para quiet un moment...HI HAVIA UN 100 al parc de les planes???!?!..desde quan i com m'entero jo ara :( Si hi he passat milers de cops per alla (per anar desde Pubilla Cases a la Farga)pero no per dins del parc, xk el tipus de desgracies humanes que pul·lulen per alla dins son capaços de destrossar un 100 com un cap huma...realment trist que un tren hagi acabat aixi (weno, mireu el drac del park Güell)

Nomes era un comentari, ja que m'ha sobtat que estigues alla aquest cotxe...si encara hi es em passaré a fer-hi un ull!



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 12/02/2007 9:00

Company, estem parlant del 1988... i ja pots imaginar quant de temps va durar :( No sé quina edat tens, però segurament és normal que no l'hagis vist (o que no en siguis conscient)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 12/02/2007 13:31

mikado ha escrit: Si els més vells del lugar ho recordaran (Potser Platanito o Danzig que són o volten per L'H em sembla). Seria l'any 1988 o així, al Parc de les Planes. A la pista de ciment ben bé sota de les piles del Pont de Isabel la Catolica, pont amb feix de vies de sortida de l'estació de l'Hospitalet cap a bcn a tocar del cementiri.
Doncs sí, hi va ser i jo hi vaig pujar amb el meu germà, ja que tenia les portes obertes (o alguna d'elles). Encara estava força bé però ja feia pudor a pixum. Durant molt de temps vaig seguir pensant que encara hi seria allà, però puc assegurar que buscant-lo a principis dels 90 ja no el vaig trobar.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 12/02/2007 18:26

Gracies fantito per la informació, el del Parc de l'Hospitalet jo el recordo perfectament, perque llavors sortia amb una xicota de Pubilla Cases i baixant cap el centre el vaig veure molt poc temps plantat a una especie de "pedestal" dins el parc i es veia desde el carrer, pasaba per alla cada cap de setmana i realment va estar molt poc temps, va acabar bastant malament, cada setmana que pasaba estaba pitjor fins que va despereixer, a vegades penso que es tindrien que posar recintes tencats amb tres o quatre cotxes de desguaÇ perque qui no pugui reprimir-se les ganes de destrossar coses, anes allá a desfogar-se.

Al llibre del Salmerón s'indica algo mes, encara que ha passat molt temps i potser les dades podrien variar.

Tots els cotxes 100 van esser retirats quant es va fer la perllongació fins a Torras i Bages (1968) als tunels d'aquesta darrera estació circulant molt esporadicament, per avaries d'altres vehicles.

La serie estaba formada per 12 Cotxes numerats del 121 al 132.

A principis dels 80 alguns cotxes ( no s'indica quins, ni quants) van ser enviats a les vies de Can Tunis perque no cabien a les instalacions del metro i van estar alla deixats uns anys, van tornar en molt mal estat i es van desguaÇAr a una de les vies de la Maquinista terrestre i maritima a Sant andreu.

El 131 diu que es va restaurar amb motiu de l'exposició Trens i Estacions celebrada al Born, exposicio que jo recordo de haber-hi anat de petit i que m'ho vaig passar d'allo millor, tinc un gran i llunyà record, PER CERT algu mes grandet, en te fotos? aquesta exposició va ser un cant de sirenes, perque la majoria del que es va exposar restaurat o conservat amb un futur prometedor ha acabat o trinxat o molt malmés.


En fi seguim, degut a l'exit d'aquesta exposició es va decidir restaurar en estat de marxa 3 cotxes els "afortunats" van ser els 125 i 126, a mes del citat 131, van comenÇar a circular els dimenges matí a partir del dia 12 de Abril de 1981.

Fins aqui tot te una llogica pero aqui comenÇen els dubtes, diu que pels problemes que tenien els 100's amb l'incorporacio dels 4000, van ser retirats i cedits a institucions publiques, el 123 (aquest no s'habia citat fins ara) va ser restaurat en estat original i va ser donat a l'ajuntament de L'Hospitalet per colocar-l'ho en un parc, davant les destrosses vandaliques va ser retornat i dseguaÇAt.

Els cotxes 124 (aquest tampoc habia sigut citat) i 125 foren cedits al 1991 al servei miltar de ferrocarriles un a Sant andreu (Barcelona) i l'altre a Campamento (Madrid)

Els cotxes 126 i 131 quan es va escriure el llibre es pensaba cedirlos al Museu Nacional Ferroviari, i estaven apartats a Can Tunis, l'un al Museu de Vilanova i l'altre a Madrid.

El que a mes d'un ens agardaria saber perque al MUSEU es van acabar trinxant, es increible e inconcebible i per mi aquest museu no te cap credibilitat mes alla que un parc tematic amb miniatura, pero no em queixo molt perque com a minim algo es algo!!! millor aixo que res.

Aixi que resumint el que va escriure el sr. Salmeron:

123 -> Es restaura a estat d'origen i es posa a un parc a L'Hospitalet, en poc temps es vandalitzat i es desguaÇa.

124 -> Cedit al servei militar a Sant Andreu Barcelona (estat posterior desconegut).

125 -> Formava part del tren restaurat per circular, cedit al servei militar a Campamento (Madrid) (estat posterior desconegut).

126 -> Formava part del tren restaurat per circular, cedit al Museu Nacional Ferroviari, destí previst desconegut, Vilanova o Madrid, es el que es conserva actualment a Can Boixeres, fins arribar aqui tambe es desconegut (per mi), present a l'exposició dels 150 anys del Ferrocarril a l'estació de FranÇa de 1998.

131 -> Restaurat per l'exposició del Born al 1981, posteriorment va formar part del tren restaurat per circular, cedit al Museu Nacional Ferroviari, destí previst desconegut, Vilanova o Madrid (estat posterior desconegut)

AQUESTES DADES SON DE DESSEBRE de 1992 quan el Sr. Salmeron va escriure el llibre, aixi que ha passat molt temps i algunes dades o numeros poden no ser correctes ni certs, potser l'historia de mes d'un sigui coincident i algun nuemero donat no existis, per els numeros donats serien 5 cotxes els que van arribar a conservar, encara que pel que sembla nomes 1 o 2 han arribat a avui en dia.

Si algu sap alguna cosa mes concretament o pot dir mes sobre aquestes dades ho agraire per seguir l'historia real d'aquests vehicles, tambe si algu te una explicacio logica de perque uns trens historics a un MUSEU de Trens, es trinxen? (Si ja se que es dificil repostes logiques, i penso que en el seu moment al mon afeccionat ferroviari hi habia d'haber forÇa enrenou, es com si en un museu egipci perque no hi ha mes lloc es tiren unes quantes momies a la basura.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”