Sèrie 100

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Sèrie 100

Entrada Autor: metring » Diumenge 14/06/2009 21:48

A http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... 413158205/ , en chausson bs té fotografies dels 100 del museu de Vilanova, i diu això:
chausson bs ha escrit:Automotors 126 i 131 del Ferrocarril Metropolità Transversal de Barcelona, de la sèrie 121-132, integrants del tren històric reconstruït a principis dels anys 80, exhibits al Museu del Ferrocarril de Vilanova. Posteriorment el cotxe 131 va ser desballestat al propi museu. El cotxe 126 es conserva a les cotxeres de Can Boixeres de la L5 del Metro de Barcelona.
Vilanova i la Geltrú, estiu de 1995.
Imatge

Imatge

Imatge
chausson bs ha escrit:Tren històric format pels cotxes 125, 126 i 131 a l'estació de Mercat Nou de la L1.
Barcelona, desembre de 1983.

Aquests cotxes formaven part de la sèrie 121-132, material motor amb el qual es va posar en servei el Metro Transversal, avui L1. Fins el 1967 van ser els cotxes de metro més grans dels món. Als anys setanta van ser retirats de servei.
El 1981 els tres cotxes esmentats van ser restaurats i van formar un tren històric que circulava de forma regular per la L1 els diumenges al matí. Amb la posada en servei de la sèrie 4000, el 1986, aquest tren deixà de circular i algun dels seus cotxes va ser desballestat.
Imatge



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 14/06/2009 22:20

wefer ha escrit:Aleshores, si tal com dius el 123 va quedar destrossat al parc aquell (moltes gràcies a qui va tenir la meravellosa idea de deixar-lo allà :emprenyat ), entenc que molt probablement va ser el que es va portar després a Vilanova.
Una de les poques coses que m'havia quedat clares d'aquest tema (mai no havia aconseguit que algú relacionés exactament cadascuna de les 3 "matrícules" amb cadascun dels 3 automotors; enhorabona per haver-ho aconseguit ara) és que el del parc (el 123) no era cap dels 3 automotors de la composició històrica, sinó un quart supervivent (supervivent fins llavors, clar)


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 15/06/2009 0:27

Per anar be hi hauria que saber la coronologia exacte de cada vehicle, cosa gens facil.

El Historic que va circular fou el 125-126-131, per les fotos ara ja hem vist que a Vilanova hi van haber el 126 i el 131, suposo que quan van deixar de circular van anar a parar alla, tambe sabem que a Vilanova s'en va desguassar un, si el 126 es el que te TMB, el "infortunat" no podria ser altre que el 131, també arrel d'aquestes fotos ja sabem que el 126 que te TMB va vindre de Vilanova.

El que falta del "trio circulant" es el 125, se suposa que es el que va anar a Madrid i es mes que probable que tambe es desguases, crec que fins i tot "Campamento" a on supossadament va anar tambe esta enderrocat.

Llavors ens quedaria el 124 que estaba a Sant Andreu com em vist a les fotos i no era del tren historic i que tampoc esta clar d'on va sortir, i que potser es el que va anar a Sarragossa.

I el 123 que es el que estaba al parc de Can Serra a L'Hospitalet i que tampoc se sap ben ve d'on va sortir i que es va desguassar, jo recordo que aquest vago, uf uf perdo, cotxe, si era groc i negre pero no tenia anagrames ni res rotulat, encara que el record es bastant difus.

Tambe es posible que algu cambies els numeros i que la historia de algun sigui una mescla d'alguna de les 5 que sembla que hi va haber.

Aquest pensament esta basat en el fet de que es llogic que la composicio de les circulacions historiques del diumenges la 125-126-131 estigues resturada en esta d'origen amb els anagrames, rotulació etc.. pero com hem vist a les fotos el 124, que en principi no formava part del tren historic ni va circular tambe estava restaurat en estat d'origen i la pregunta es, perque?

Potser la composicio del tren histiric no fou la 125-126-131? i a partir d'aqui en surten mes dels que eren?

Ho lograrem desxifrar algun cop?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 15/06/2009 1:12

Realment el desti i l'estat actual d'aquesta magnifica serie es digne d'un capitol de Cuarto Milenio, haurem de parlar amb l'Iker
Conyas a part recordo fa temps veure una foto d'una composicio del exercit amb la maquina vapor ex Oeste i com a vago un serie 100, llastima que no lka vaig guardar i no recordo on la vaig veure



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 15/06/2009 1:22

Gràcies a tots per ajudar.
A veure què us sembla el que he posat, seguint el que he pogut esbrinar:
http://transport.cat/wiki/index.php/S%C ... _Barcelona

Per cert, a veure que us semblen les fotos també ;)



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dilluns 15/06/2009 1:37

A Saragossa puc dir que hi ha un 100 o almenys hi era fa 7 anys, desconec si era el 124, però probablement sí.

El 100 que es va desballestar del museu de Vilanova, pel que sembla ser va ser per un "malentès" entre FMB i el Museu.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 15/06/2009 9:02

wefer ha escrit:Gràcies a tots per ajudar.
A veure què us sembla el que he posat, seguint el que he pogut esbrinar:
http://transport.cat/wiki/index.php/S%C ... _Barcelona

Per cert, a veure que us semblen les fotos també ;)
Hi ha un error que es culpa meva i que ja ho he corretgit al post, el parc a on va estar el "presunte" 123 no es el de Can Boixeres si no el de Can Serra.

Jo tambe posaria que gran part (no totes) de les unitats, quan van deixar de circular com que no cabien a les instalacions del metro van estar força temps a les vies de Can Tunis i van ser retornades poc despres en molt mal estat i es van desguaçar, pel que cal entndre que les que van sobreviure no eren d'aquest lot, encara que despres tambe anessin a can Tunis.

Jo el que no acabo de entendre es perque el 124 anava pintat igual que les tres unitats del tren historic si no corria, van resturar quatre unitats i nomes en feien correr tres?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5698
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dilluns 15/06/2009 9:22

Podria ser que l'haguessin restaurat (d'aspecte) el 1981-82, per l'exposició aquella de l'Estació de França?


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 15/06/2009 9:31

Respecte als de l'exèrcit, vaig llegir-ho fa poc, i en tenia dos.

Un a Saragossa, amb tots els equips dels baixos tallats per no se quin problema de gàlib durant el trasllat.

L'altre, a Madrid a Campamento, amb dos topalls unificats en un dels testers per a ser remolcat juntament amb el cotxe saló. Va quedar abandonat allí quan van marxar i tot i molts tràmits que van fer associacions per preservar-los, TMB va passar-s'ho per allí i en va ordenar finalment el desballestament.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 15/06/2009 10:39

faristol ha escrit: Hi ha un error que es culpa meva i que ja ho he corretgit al post, el parc a on va estar el "presunte" 123 no es el de Can Boixeres si no el de Can Serra.
El parc està entre Can Serra i la Florida, però el seu nom és Parc de Les Planes, se situa al cantó Florida de l'avinguda Isabel la Catòlica i ocupa l'espai d'una antiga bòbila (crec que encara se'n conserva una xemeneia). Jo vaig arribar a pujar a aquest cotxe-monument amb el meu germà, i recordo que el color i l'interiorisme eren idèntics als del tren històric que circulava els diumenges per la L1 fins un parell d'anys abans. Mai no he trobat cap foto, i evidentment no recordo quin número duia, ni tan sols si en tenia.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 15/06/2009 10:59

Fran-Ikarus ha escrit:Podria ser que l'haguessin restaurat (d'aspecte) el 1981-82, per l'exposició aquella de l'Estació de França?
Crec que el de l'exposicio del Born va ser el 131.

Gracies per la correcio Platanito, jo tambe vaig pujar i jo crec recordar que no duia numeros, i que era tan sols pintat groc i negre i res mes, pero no em facis molt cas que d'aixo han passat ja 21 anys, aquell cotxe no va durar ni sis mesos, jo tampoc he vist mai cap foto, suposo que algu en deuria fer alguna no?

Sobre el que diu megapauer sembla que a Madrid va anar el 125 i es va desballestar quan va desapereixer Campamento i si existeix encara el 124 estaria a Saragossa.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dilluns 15/06/2009 18:16

faristol ha escrit:
Fran-Ikarus ha escrit:Podria ser que l'haguessin restaurat (d'aspecte) el 1981-82, per l'exposició aquella de l'Estació de França?
Crec que el de l'exposicio del Born va ser el 131.

.
Repasant la memoria i comprovat per fotos a internet, el de l'exposicio Trens i Estacions Febrer del 81 va ser efectivament el 131 i el de l'exposicio a l'Estacio de França 1988 va ser el 126 del primer hi te fotos en chauson bs i del segon a la web de j mora



Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dilluns 15/06/2009 20:58




Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 15/06/2009 23:45

La cotxera a on està el tren de les fotos és Bordeta?



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 16/06/2009 0:16

metring ha escrit:La cotxera a on està el tren de les fotos és Bordeta?
No, és el Mercat del Born, i és possible que fos per a la exposició "Trens i estacions" que s'hi va fer a principis dels 80.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23219
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 16/06/2009 0:21

Si a la web diu que la foto és original del 1925...Ja em semblava massa nova per ser de l'època... :nose



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 16/06/2009 9:28

victorcasta ha escrit:
metring ha escrit:La cotxera a on està el tren de les fotos és Bordeta?
No, és el Mercat del Born, i és possible que fos per a la exposició "Trens i estacions" que s'hi va fer a principis dels 80.
Efectivament son fotos de l'exposicio Trens i Estacions del Febrer de 1981, ojala tornesim a tenir la sort de poder gaudir d'una exposicia com aquella



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 16/06/2009 11:23

Les fotos son del Born efectivament, jo hi vaig ser pero era molt petit i guardo un molt bon record d'aquella exposicio.

BRILL 18 ha escrit: Efectivament son fotos de l'exposicio Trens i Estacions del Febrer de 1981, ojala tornesim a tenir la sort de poder gaudir d'una exposicia com aquella
Tant de bo, pero si ha de ser perque en unes decades mes tard molt del que s'exposi acabi trinxat o en molt mal estat, com es el cas, no se si es tan desitjable o si l'esforç paga la pena.



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Dimarts 16/06/2009 11:33

faristol ha escrit:Les fotos son del Born efectivament, jo hi vaig ser pero era molt petit i guardo un molt bon record d'aquella exposicio.

BRILL 18 ha escrit: Efectivament son fotos de l'exposicio Trens i Estacions del Febrer de 1981, ojala tornesim a tenir la sort de poder gaudir d'una exposicia com aquella
Tant de bo, pero si ha de repetir l'historia, es a dir que 28 anys mes tard d'una determinada exposicio molts d'els vehicles exposats acabin desballetats o en un estat irrecuperable, no se si es molt desitjable.
Lamentablement es irrepetible ja que els vehicles exposats no tots es conservan, pero tenim el que tenim i que encara que hauria de ser mes , no es poc, es questio de voluntat de recuperacio., Jo tinc un record molt bo d'aquella exposicio la vaig visitar a mes a mes amb la que a les hores era la meva xicota i ens despediem per que jo anava a fer la mili, quins temps



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimarts 16/06/2009 12:13

Sortint una mica del tema inicial, es una llastima que aquella exposicio no fos una llavor per crear algun museu, fundacio seriosa avalada per instutucions politiques i socials, o mes interes vers aquests temes, si aixi s'hagues fet avui podriem gaudir d'alguna institucio de primera, perque llavors encara hi habien molts vehicles en actiu o que feia molt poc que ho habien deixat de estar, i hi habia molta gent que els coneixia i podia arreglar-los, i mantenir-los perque en un futur, es dir avui en dia, es pogues gaudir de tot aixo, etc..

Pero eren altres temps, no hi va haber voluntat politica ni diners, hi ha coses que no cambien, i a mes en aquella epoca, va arribar la crisi dels 80 que recordo perfectament perque el meu pare li va tocar de valent, i en epoques de crisi tot es para, com ara, i a mes el pais estava en plena epoca post transicio, amb poc temps d'una democracia molt jove a on tot el vell significava molt del anterior règim i aixi van desaperiexer moltes coses, trens i cotxes inclosos, en aquella epoca tot era "renovacio" tot el vell hi habia que destruir-ho, o amagar-ho com per pasar pagina en molts casos d'una manera absurda, perque les coses materials, son coses materials i els pensaments e idees politiques un altre cosa.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”