Sèrie 100

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Re: 124

Entrada Autor: Miquel » Divendres 22/07/2016 15:38

Fran-Ikarus ha escrit:Del 124, si és que encara existeix com es deia alguns missatges enrere, com és possible que, amb tanta afició al ferrocarril, i malgrat trobar-se suposadament en instal·lacions militars, no hi hagi cap foto? (a les visites a recintes militars normalment et permeten fer fotografies si es tracta d'indrets i el·lements "no estratègics")
Francament jo crec que llevat del 126, tota la resta han estat trinxats, i del 126, gairebé per sort en podem donar gràcies.

Cada cop que rellegeixo aquest tema, m'entra una rabia indescriptible... :emprenyat


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 22/07/2016 16:18

Mmm... no sé pas, al 2011 EL LLOP va publicar aquest missatge, amb una foto que ara ja no es veu, i que per a ell (ja sigui pel context textual a Forotrenes, ja sigui per opinió personal) era a l'estació militar de San Gregorio.
El LLOP ha escrit:navegant per internet, al fòrum Forotrenes, he trobat una foto de l'altre cotxe de la sèrie 100 que es conserva a l'estació militar de San Gregorio. No es veu molt bé, però existir, existeix.

Imatge
A veure si podem trobar la font original, i indaguem més.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

xevi
N7
N7
Entrades: 604

Entrada Autor: xevi » Dimecres 27/07/2016 18:01

No es podria demanar a la Fundació TMB que el recuperi?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimecres 27/07/2016 18:07

Jo tinc la sensació que no es fiquen mai en "repetits", si és que no els tenen ja (6038) o bé els interessen per a recanvis (què se n'ha fet, de tots els 6035A de la UAB que no són el 3036?), i menys si són del calibre d'un vehicle com aquest...


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

xevi
N7
N7
Entrades: 604

Entrada Autor: xevi » Dimecres 27/07/2016 18:24

Si no el tenen a cobert el podriem buscar:
San Gregorio
https://www.google.es/maps/@41.701411,- ... a=!3m1!1e3



jms
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: jms » Dimecres 27/07/2016 23:48

Fran-Ikarus ha escrit:Del 124, si és que encara existeix com es deia alguns missatges enrere, com és possible que, amb tanta afició al ferrocarril, i malgrat trobar-se suposadament en instal·lacions militars, no hi hagi cap foto? (a les visites a recintes militars normalment et permeten fer fotografies si es tracta d'indrets i el·lements "no estratègics")
El cotxe 124, el que va anar a Campamento, després d'ésser "vandalitzat", va passar a millor vida. Ens haurem d'acontentar solament amb el 126 i amb la visió de les fotografies del passat. Respecte a un possible Museu del Transport, jo no seria gaire optimista, tot i que és important que el material preservat estigui de moment sota cobert. La Fundació de TMB, és una Fundació o una ONG? No hi ha gens d'interès pel que fa a un possible museu. No hi ha intenció, ni gent preparada. No ho viuen. Els falta ganes. Viuen aïllats del que és un museu del transport. De moment la seva tasca és dir que tenen tants vehicles, però suposo que esperen que sigui l'Ajuntament el que parli del museu, però tampoc els veig per la tasca. Una prova de tot això és el 90 aniversari del Transversal. Vaig formar part de la comitiva que l'altre dia en varen convocar a Santa Eulàlia i l'únic que va valdre la pena escoltar va ésser a l'Alfred Puig, la resta patètic. Una exposició amb unes fotografies amb uns cavallets. Això no ho he vist a cap lloc i una companyia com TMB, ha de fer les coses d'una altra manera. Però a quin món viuen! No hi haurà Museu, mentre no sigui la societat civil qui ho arranqui. I quan parlo de societat civil, vull dir gent amb ganes de mullar-se, no de formar part d'una comissió que es reuneix per a xerrar. El temps va passant i sempre estem com sempre. Les institucions tenen altres interessos.

jms
Fitxers adjunts
FCMB-131+126+128_MercatNou_21octubre1975_JosepMiquel_826.jpg
FCMB-131+126+128_MercatNou_21octubre1975_JosepMiquel_826.jpg (320.65 KiB) Visualitzat 11554 cops
FCMB-131_Born_descàrrega_21gener1981_JosepMiquel_946.jpg
FCMB-131_Born_descàrrega_21gener1981_JosepMiquel_946.jpg (264.31 KiB) Visualitzat 11554 cops



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 30/10/2018 9:05

Per a qui no estigui seguint l'altre tema:
metring ha escrit:https://noticies.tmb.cat/sala-de-premsa ... um=twitter

Au, mireu com està el 100 com a aperitiu!
I encara "sort" que quan entren a pintar no els dóna per trencar vidres, per exemple...

Les fotos del primer missatge (any 2007) encara són disponibles, la qual cosa fa la comparativa més sagnant.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

447orange
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: 447orange » Dimarts 30/10/2018 11:58

Te refieres a las fotos de la estacion? O hay nuevas imagenes de el 100?



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dimarts 30/10/2018 12:35

Ai, em pensava que copiant el bocí de missatge de la Metring (del tema de l'estació del Funicular) copiava la referència a la imatge adjunta!

Aquí va.
Fitxers adjunts
IMG-20181028-WA0001.jpg
IMG-20181028-WA0001.jpg (97.66 KiB) Visualitzat 9618 cops


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

447orange
N2
N2
Entrades: 18

Entrada Autor: 447orange » Dimarts 30/10/2018 14:04

Madre mia.. sinceramente yo quitaria las fotos.. porque van a transcrnder a grafiteros, si te parece vien la idea avisa y yo saco el comentario tambien. Que lastima el unico que nos queda, un saludo.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 30/10/2018 15:45

447orange ha escrit:Madre mia.. sinceramente yo quitaria las fotos.. porque van a transcrnder a grafiteros, si te parece vien la idea avisa y yo saco el comentario tambien. Que lastima el unico que nos queda, un saludo.
En otro caso lo haríamos, pero esta vez no, es para que veáis el cuidado del patrimonio y que tienen TMB i el Ajuntament.



adriaesc
N7
N7
Entrades: 490
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Dissabte 17/11/2018 21:31

Mireu això: Atac al 100



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Diumenge 18/11/2018 9:53

Malauradament, el graffiti fet quan el tren està a l'aire lliure (que, dissortadament, és més que esperable en el context actual), "tapa", al titular el molt més punyent fet dels graffitis fets mentre estava suposadament "sa i estalvi". Tot i això, és d'agraïr que n'hagin fet esment, a la vandalització efectuada quan estava tancat, i que es deixi veure la impotència de les persones que ho saben i ho lamenten.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 18/11/2018 15:56

Carta d'un membre del C. A. que publico per petició seva:

Hola, bon dia

Desgraciadament les noticies i fets desagradables no paren de crèixer. Avui la vandalització del patrimoni històric de la ciutat ja surt en portada d'un mitjà de comunicació de forta difusió.

Ens estan destruint el poc que quedava d'història del transport públic a Barcelona: amb la notícia d'avui estem parlant del darrer cotxe de Metro que va inaugurar la línia Transversal l'any 1926.

Ara tornem enrera uns anys:

Us he de dir que segons nota de premsa de TMB d'un llunyà 22 de juliol de 2010, es constituïa la Fundació TMB que havia de difondre el patrimoni històric i els valors del transport públic. Entre d'altres frases de la nota de premsa, agafeu-vos fort, tenim:

"Entre les activitats que portarà a terme hi haurà les relacionades amb l'inventari, conservació i protecció dels bens del patrimoni històric i cultural de l'empresa, del qual formen part més de 60 verhicles que han prestat servei a Barcelona des de finals del segle XIX fins a principis del XXI, i que passen ara a ser propietat de la fundació".

Queda clar que hi ha un incompliment greu dels objectius de la Fundació i que són fets denunciables als mitjans de comunicació, a les xarxes socials i als barcelonins i barcelonines en general

Salutacions cordials

Pep



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Diumenge 18/11/2018 17:22

metring ha escrit:Carta d'un membre del C. A. que publico per petició seva:

Hola, bon dia

Desgraciadament les noticies i fets desagradables no paren de crèixer. Avui la vandalització del patrimoni històric de la ciutat ja surt en portada d'un mitjà de comunicació de forta difusió.

Ens estan destruint el poc que quedava d'història del transport públic a Barcelona: amb la notícia d'avui estem parlant del darrer cotxe de Metro que va inaugurar la línia Transversal l'any 1926.

Ara tornem enrera uns anys:

Us he de dir que segons nota de premsa de TMB d'un llunyà 22 de juliol de 2010, es constituïa la Fundació TMB que havia de difondre el patrimoni històric i els valors del transport públic. Entre d'altres frases de la nota de premsa, agafeu-vos fort, tenim:

"Entre les activitats que portarà a terme hi haurà les relacionades amb l'inventari, conservació i protecció dels bens del patrimoni històric i cultural de l'empresa, del qual formen part més de 60 verhicles que han prestat servei a Barcelona des de finals del segle XIX fins a principis del XXI, i que passen ara a ser propietat de la fundació".

Queda clar que hi ha un incompliment greu dels objectius de la Fundació i que són fets denunciables als mitjans de comunicació, a les xarxes socials i als barcelonins i barcelonines en general

Salutacions cordials

Pep
:plas :plas :plas


El metro de Barcelona amb motoristes!

adriaesc
N7
N7
Entrades: 490
Ubicació: Llucmajor (L4)

Entrada Autor: adriaesc » Diumenge 18/11/2018 18:50

SI la presidenta de TMB realment estimés el Transport Públic dimitiria i posarien a algú que no destrossés el TP i el Patrimoni Històric que tenim a la ciutat. En poc temps s'ha carregat el Tramvia Blau, el 400, el 100 i segur que me'n deixo algun.



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5702
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Dissabte 24/11/2018 14:12

Transport vist davant de casa!, un barri on ni ha arribat ni arribarà mai la L1, ni per tant cap tren d'ample de via ibèric pels seus propis mitjans.

L'emoció ha estat indescriptible.


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

xevi
N7
N7
Entrades: 604

Entrada Autor: xevi » Divendres 14/12/2018 13:25

He trobat una foto del cotxe 124 a Zaragoza, algú sap l'estat actual i si es podria recuperar?
Fitxers adjunts
124.jpg
Cotxe 124 a Zaragoza
124.jpg (145.47 KiB) Visualitzat 9618 cops



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Divendres 14/12/2018 14:02

xevi ha escrit:He trobat una foto del cotxe 124 a Zaragoza, algú sap l'estat actual i si es podria recuperar?
Segueix allà. Es pot recuperar estèticament o com a remolc, però no disposa d'equips... la recuperació funcional és pràcticament una utopia pel cotxe 124, però estaria bé que es preservés amb el seu germà del Triangle.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/12/2018 15:13

Ganz ha escrit:
xevi ha escrit:He trobat una foto del cotxe 124 a Zaragoza, algú sap l'estat actual i si es podria recuperar?
Segueix allà. Es pot recuperar estèticament o com a remolc, però no disposa d'equips... la recuperació funcional és pràcticament una utopia pel cotxe 124, però estaria bé que es preservés amb el seu germà del Triangle.
Segueix??? És una gran notícia, encara que no tingui equips, ja és alguna cosa...



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”