Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu

Entrada Autor: wefer » Dimecres 24/06/2009 18:45

Ahir, vaig tenir la sort de tenir a les meves mans l'original del "Projecte de perllongació del Metropolitano Transversal fins a Sant Andreu, amb enllaç amb el Ferrocarril de M.Z.A. a l'estació de Sagrera‎", de principis dels anys 30 del segle passat.
Us passo un plànol que he el·laborat, i que plasma el que conté la memòria del projecte.
De moment encara no n'he pogut aconseguir una còpia, per la qual cosa ho he hagut de fer de memòria i podria haver-hi algun petit error, encara que espero que no sigui així.

També comentar com a curiositat que les estacions d'aquest tram estava previst fer-les amb dues andanes laterals, sense andana central, i totes tenien només una sortida, ja fos pel centre o per un dels extrems.
Fitxers adjunts
Traçat L1 projecte 1931 - ajustat.jpg
Projecte perllongació Metropolitano Transversal Sant Andreu
Traçat L1 projecte 1931 - ajustat.jpg (150.11 KiB) Visualitzat 2941 cops



Avatar de l’usuari
aim
N9
N9
Entrades: 1370
Ubicació: Navas (L1) - Bac de Roda (L2)
Contacta:

Entrada Autor: aim » Dimecres 24/06/2009 19:32

M'hauria anat de conya.... tindria una parada just davant de casa :D


Instagram: Ferrocarril | Aviació

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 24/06/2009 21:42

Ara, hauria quedat amb un 50% més d'estacions en el tram Clot-Torras i Bages. Però amb connexió directe amb l'estació d'AV, d'aquí a uns quants anys. :D


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/06/2009 21:45

Doncs si, s'haguessin avançat al temps!

Podriem fer teories de per què finalment no es va dur a terme el projecte, què en penseu?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 24/06/2009 22:22

metring ha escrit:Podriem fer teories de per què finalment no es va dur a terme el projecte, què en penseu?
En primer lloc, caldria veure quan es va aprovar definitivament el perllongament per la Meridiana.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 24/06/2009 22:28

Guigui ha escrit:
metring ha escrit:Podriem fer teories de per què finalment no es va dur a terme el projecte, què en penseu?
En primer lloc, caldria veure quan es va aprovar definitivament el perllongament per la Meridiana.
O també caldria veure quan es va fer el soterrament de la línia de Renfe per sota la Meridiana.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 24/06/2009 23:29

Personalment crec que hi ha dues possibilitats per les quals es va variar el traçat:
  1. No és el mateix l'amplada de la Meridiana, que la de Gran de Sant Andreu. Al primer podien construir tranquil·lament a cel obert, mentre que per Sant Andreu havien de perforar necessàriament en mina, més car i perillós.
  2. El fet d'haver de soterrar igualment la línia de Norte, feia que pel poc més del preu d'un túnel, en podies fer dos. Per tant, s'estaviaven forces calers.
També caldria veure quina era la quantitat de població en aquell moment a la zona, però crec que és possible que hi hagués més edificis pel traçat descartat que no pas per la Meridiana. Òbviament, avui dia la situació és inversa. Caldria saber com s'hagués desenvolupat tot plegat si s'hagués tirat endavant el projecte tal com es preveia inicialment.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 24/06/2009 23:35

Per exemple, al fer la L9, no haurien fet l'estació d'Onze de setembre, sino que possiblement una de correspondència amb la L1 a la Fabra i Puig del projecte (mireu a la wiki la localització), enlloc de fer-la a la Sagrera antiga.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”