Història del Cremallera de Núria.

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 17/07/2009 18:32

No, si jo crec el mateix, però què vols que hi fagi, si vols ja obro un nou fil.
Jordi Freixas ha escrit:Ok ok!! I després quan van tancar Montserrat, FMGP se la va quedar.
I la va ''sortejar'' com a les altres, entre que se la quedés gent, però al final va anar a parar a Ribes-Vila, conjuntament amb el cotxe saló A1, amb el projecte per part de FGC quan va adiquirir Núria de fer un tren turístic amb aquest material per la línia, que no es va posar a funcionar mai.
Edito: Ja està al subfòrum d'Història ;) .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 17/07/2009 18:43

Un cop propost per el Jordi Freixas de fer aquest fil, començem a parlar de la història/propostes del Cremallera de Núria.
Nota als administradors, Procedent de: http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=6003


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 17/07/2009 19:13

Quan tinguem una estona lliure, algun dels administradors separarem els missatges i mourem aquí els que tractin sobre història.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Divendres 17/07/2009 19:17

Moltes gràcies, encara que més aviat li hauria canviat el títol del fil, ja que s'ha ficat més història i propostes que notícies quasibé :) (semblant al fil del tren de la Pobla de Segur, vaja).


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/07/2009 1:24

Home, jo crec que el tema propostes es pot associar més amb les noticies que puguin anar sorgint. En canvi, pel que fa a la historia... poden passar dues coses:

1- Que el fil canvii totalment de tema fins a limitar-se a parlar de la historia.

i/o 2- Que el fet de no tenir un fil específic dedicat a la historia pot provocar que en alguns temes no s'hi aprofudeixi tant com es podria fer per la seva condició de "off toppic".



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/07/2009 1:31

Però de totes maneres, penso que per no embolicar la troca seria millor continuar la conversa sobre historia al fil de les noticies, fins que ho canviin cap aqui.

Més que res perquè despres no es perdi el fil de la conversa.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/07/2009 1:34

Aquí hi ha una cosa que no he acabat d'entendre:
BB9200 ha escrit:però al final va anar a parar a Ribes-Vila, conjuntament amb el cotxe saló A1, amb el projecte per part de FGC quan va adiquirir Núria de fer un tren turístic amb aquest material per la línia, que no es va posar a funcionar mai.
Quan et refereixes al cotxe saló A1 et refereixes al de Núria, o el de Montserrat?



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 20/07/2009 9:04

Bé, he anat apartant els missatges sobre història a aquest fil. Si m'he deixat algun, senyaleu-ho aquí i el traslladaré a aquest fil ;)



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/07/2009 15:26

Perfecte!! Molt amable jove ;)



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 20/07/2009 17:42

El mateix dic jo.
Jordi Freixas ha escrit:Aquí hi ha una cosa que no he acabat d'entendre:
BB9200 ha escrit:però al final va anar a parar a Ribes-Vila, conjuntament amb el cotxe saló A1, amb el projecte per part de FGC quan va adiquirir Núria de fer un tren turístic amb aquest material per la línia, que no es va posar a funcionar mai.
Quan et refereixes al cotxe saló A1 et refereixes al de Núria, o el de Montserrat?
Ho dic amb referència al cotxe saló A1, encara que també en el projecte estava contemplat de fer utilitzar el cotxe saló de Núria.
Pròximament passaré les dades dels anys sense funcionament a Montserrat de la nº6.
De fet, la nº5 només podia circular per cremallera, però la nº6 també, la cosa és que se la va adaptar aprofitant que passava una revisió per això mateix.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 20/07/2009 18:32

BB9200 ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Quan et refereixes al cotxe saló A1 et refereixes al de Núria, o el de Montserrat?
Ho dic amb referència al cotxe saló A1, encara que també en el projecte estava contemplat de fer utilitzar el cotxe saló de Núria.
O sigui... que el cotxe saló A1 és el de Montserrat. Va arribar a estar al Cremallera de Núria, doncs aquest cotxe?



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 20/07/2009 18:37

Sí, pels anys 80-90, juntament amb la locomotora nº6, per aquest projecte de tren turístic, abans que traslladessin el vagó a Martorell.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 04/08/2009 19:28

Hi ha una història, no massa relacionada amb el cremallera de Núria, però potser desconeguda fins i tot per el habitants de Queralbs:
Per allà a principis del segle XX, un ferrocarril Rialp-Queralbs existia. Servia bàsicament per l'extracció de minerals, i també va servir, es creu, per els habitants de la zona per baixar més fàcilment a Ribes. La única resta d'aquest ferrocarril, que constava de 2 locomotores desaparegudes, és el famós túnel de Rialb i part del traçat del cremallera de Núria.
Aquest ferrocarril tenia planejades ampliacions a Ribes i a Pardines, però el ferrocarril es va tancar.
Propoerament més informació.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 04/08/2009 21:36

Caram caram... molt interessant :P



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 05/08/2009 11:23

El cotx saló A1, que actualment es troba a la Pobla no es va portar a Ribes per fer trens turistics, es va portar juntament amb la nº 6 per fer un viatge conmemoratiu pel 50è aniversari de la línia que encara no s'ha fet i d'això fa 25 anys :)


De nou al FTC

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 05/08/2009 11:26

Hi ha algú que li agrada la mecanica en aquest fòrum i voldria ajudar a restaurar la E4 i dos cotxes per fer trens històrics a Núria. Així podriem fer una proposta a l'associació del cremallera i a FGC


De nou al FTC

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimecres 05/08/2009 11:59

Podriem fer un inventari del material històric del Cremallera de Núria, jo porto un cacao que no m'aclaro masa, sobretot amb els vagons convencionals (quin num. és el que es troba a Núria amb la E1?) i també algunes peticions, com el retorn a Ribes-Vila de la E2+vagó convencional de Montserrat o assegurar la preservació dels 3 o 4 cotxes convencionals que queden "vius".



marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimecres 05/08/2009 12:53

Si us espereu 24h us busco el meu treball i us penjo el llistat complert de material mòbil del cremallera, icluits vagons ex-Montserrat ja desballestats


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 05/08/2009 19:03

marc ha escrit:El cotx saló A1, que actualment es troba a la Pobla no es va portar a Ribes per fer trens turistics, es va portar juntament amb la nº 6 per fer un viatge conmemoratiu pel 50è aniversari de la línia que encara no s'ha fet i d'això fa 25 anys
Jo tenia constància per un lloc on vaig llegir que hi havia hagut la intenció quan les van portar de fer un tren històric amb el A1 i amb la Gerepuda, però en fi... ;) .
El ferrocarril que citava ahir està relacionat amb unes mines de cobre i plom de la zona. Actualment l'únic testimoni és el túnel de Rialp.
El ferrocarril tirava des de les mines de Queralbs (La Farga, etc), fins a Rialp. El traçat recorria, a part del túnel de Rialp citat, el traçat actual de la carretera fins a Queralbs. Des de Rialp, el material es portava en carros fins a Ripoll, on des d'Allà fins a Barcelona era amb ferrocarril.
Les mines es van acabar, i es van clausurar els projectes d'ampliació a Ribes de Freser (seguint en paral·lel el traçat actual de la carretera), i d'allà a Pardines (també seguint en paral·lel el traçat actual de la carretera.
Aquesta vegada tinc que reconéixer que aquesta última informació procedeix de Hobbytren nº139, per si algú li interessa.
Edito: Jo l'única cosa que sé és que de vehicles només en sé les locomotores, això sí, bastant bé. Però dels cotxes... :twisted: .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”