Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon

Què va originar el desastre del museu del transport

Desastre? Si era una meravella!!!
0
No hi ha cap vot
Hagués pogut ser pitjor... no?
0
No hi ha cap vot
En Salmerón va fer tot el que va poder, però necessitava més diners i/o ajudes.
0
No hi ha cap vot
En Salmerón no va saber gestionar el museu ni la Fundació.
9
33%
5 milions d'euros havien de donar per fer molt més. Alguna cosa no lliga.
16
59%
Tot va ser qüestió de política i/o malentesos personals.
2
7%
Altres.
0
No hi ha cap vot
 
Vots totals: 27
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Carles Salmerón. Mala gestió, estafa...?

Entrada Autor: wefer » Dijous 06/08/2009 23:58

genissimon ha escrit:Hi ha una greu capacitat d'espai a l'interior del magatzem. Gran part del material s'ha de deixar a l'exterior del recinte que, ni tan sols disposa d'una tanca.
Només puntualitzar que, efectivament, el material es va dipositar en un descampat sense tanques ni cap mena de protecció. I així van estar fins que es va tancar el museu, per la qual cosa és evident que tampoc va haver-hi massa interès per fer-ho, ja que unes simples lones, o posar dretes les tanques que estaven tirades a terra des de feia anys, no crec que sigui tant complicat. I més, veient el pressupost del museu i els sous d'alguns dels seus càrrecs.

Us passo una foto de la pàgina Autobuses BCN on es veu com es van enviar els autobusos cap al museu:
Imatge

I tal com van quedar després del pas pel "museu"
Imatge

Imatge

Imatge



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 07/08/2009 14:47

genissimon ha escrit: A finals dels 80 es rep una comunicació de TMB o Ajuntament de Barcelona o COOB'92. S'ha d'enderrocar la cotxera de Llevant, on fins llavors es "preserva" la col·lecció oficial de tramvies i busos ex-TB.
Només una puntualització: en realitat la cotxera era la del carrer Pere IV, al costat del carrer Selva de Mar. Si bé s'havia de fer noséquè als seus terrenys, va ser buidada de material preservat cap a l'any 90 i després d'estar vora de deu anys abandonada, va ser reacondicionada per convertir-la (a precari) en cotxera de TCC. Val a dir que llavors, els vehicles ja estaven bastant malmesos, la majoria a l'intempèrie i malgrat que estaven en recinte tancat era fàcil entrar, per la qual cosa no tenien cap vidre sencer entre altres actes vandàlics. De tota manera res a veure amb l'estat en que han acabat.

A Llevant només hi havia llavors l'Aclo de dos pisos que tot i restar apartat, estava en estat de marxa fins que va pujar cap al museu al 1996 pel seu propi peu.

Per cert, veig que si anem tirant del fil van sortint noves coses. Gràcies per les dades.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Divendres 07/08/2009 19:31

a la cotxera de Llevant es trobava l'Aclo i l'altre bus de dos pisos que feien el servei del Zoobus, plens de pols però com diu Alemany en estat de marxa. Me'n recordo quan era petit de pujar-hi i fins i tot de possar-los en marxa. :D



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 07/08/2009 21:55

Es parla molt de que l'estat dels vehicles es devia a actes vandàlics. Òbviament, al final tambá va ser així, però cal observar que aquests es van produir quan els vehicles ja estaven fets miques pel temps que portaven abandonats a la intempèrie sense la més mínima contemplació. Fixeu-vos si no, com és possible que els dos autobusos que he posat en les últimes fotos estan que es cauen a trossos, però curiosament no tenen ni un sol vidre trencat, que seria el primer signe d'acte vandàlic.

Per tant, és fals que la gent que pujava a fer-los malbé fos la causant del desastre, cosa que ja he sentit més d'una vegada.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 07/08/2009 22:29

wefer ha escrit:Es parla molt de que l'estat dels vehicles es devia a actes vandàlics. Òbviament, al final tambá va ser així, però cal observar que aquests es van produir quan els vehicles ja estaven fets miques pel temps que portaven abandonats a la intempèrie sense la més mínima contemplació. Fixeu-vos si no, com és possible que els dos autobusos que he posat en les últimes fotos estan que es cauen a trossos, però curiosament no tenen ni un sol vidre trencat, que seria el primer signe d'acte vandàlic.

Per tant, és fals que la gent que pujava a fer-los malbé fos la causant del desastre, cosa que ja he sentit més d'una vegada.
A veure, no vull que se'm malinterpreti. En primer lloc, la foto que has enviat tu correspon a la cotxera de Ponent, la qual estava bastant vigilada encara que sense una activitat frenètica. Allà van portar els dos busos de dos pisos que comenta El Llop des de Llevant, restaven diversos Chausson (dels quals només se'n va conservar sencer un), i alguns Aclo d'un pis, dels quals se'n van salvar dos, el Pegaso-grua, el monotral, etc. Aquests cotxes, tot i que acusaven greus efectes de la intempèrie van arribar prou sencers al museu.

No obstant, jo em refereixo als tramvies. Els tramvies havien estat a la cotxera del c. Diputació fins el 1984, barrejats amb altres coses com una locomotora del cremallera de Montserrat i crec que també el feia servir l'ajuntament per acumular els cotxes que s'emportava la grua. D'allà la majoria van passar molt sencers cap a la cotxera de Pere IV al costat de la parròquia de Sant Martí, i allà si que van patir greus efectes vandàlics, i jo t'ho puc assegurar perquè hi he estat i ho he vist amb els meus ulls, cap al 1986-87. Els únics vidres que s'havien salvat eren els que TB havia substituït per metacril·lats, molt més resistent que el vidre. També es deia des del museu, que el remolc-jardinera avui restaurat, s'havia hagut de refer perquè tenia el frontal de xapa substituït per cartró premsat (foradat a patades), i això també ho vaig veure amb els meus ulls, i que als tamvies els faltaven elements varis i que algun duia alguna pintada. En el fil sobre el tramvia 1664, es descriu com va anar a petar un tramvia fet miques per adornar la platja de la Marbella, i aquell tramvia provenia d'aquesta cotxera, molt vandalitzat.

Ara bé, també és cert que ja he puntualitzat que l'estat que patien els tramvies a Pere IV no tenia res a veure amb l'actual. Per desgràcia, quan hi havia els tramvies mai vaig entrar amb la càmara, i quan ho vaig fer ja se'ls havien emportat, cap al 1990 o potser 91 (?). Va sortir en una petita ressenya al telenoticies, segons recordo. Ja ho he comentat altres vegades, però a Pere IV hi havia molt més material del que va pujar al museu, part va anar a petar a mans particulars, i altre al ferraller, imagino.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 10/08/2009 11:42

Només puntualitzar que els actes vandàlics als que jo faig referència al meu missatge varen passar a finals de la dècada dels 80, tot just després de la pujada al Clot del Moro de la col·lecció "oficial" que TB "custodiava" a les cotxeres de Pere IV (gràcies per la rectificació). Aquests actes van ser els que van fer que no quedés ni un vidre sencer a cap tramvia ni a l'altre material que es va haver de deixar a l'exterior. I des de TMB-Ajuntament-COOB'92 només ens van donar una alternativa: o us ho emporteu a Castellar o es porta al ferrovellaire. Aquest material es pot consultar a la guia del museu editata el 1991: l'automotor "portugués" ex-València, la locomotora Deutz de Flix, els tramvies. Però no, per exemple, el cotxe de fusta tipus Martorell ex-CGFC i ex-Limón Exprés que estava a l'interior de la nau original.

El material que tu poses a les fotos en el teu missatge del 6 d'agost a les 23:58: l'autobús monotral vermell, la grua pegaso, els dos busos de dos pisos (cada un amb el volant a un costat), el camió-taller Ebro, etc... es van pujar el 1996, quan l'escola-taller ja estava a ple rendiment i tot el projecte estava a un pas d'aconseguir les necessitades instal·lacions adequades. Precisament l'explanada on es va estacionar part del material es va crear per acollir les "noves" naus que mai es van arribar a construir.

Salut !!
wefer ha escrit:Es parla molt de que l'estat dels vehicles es devia a actes vandàlics. Òbviament, al final tambá va ser així, però cal observar que aquests es van produir quan els vehicles ja estaven fets miques pel temps que portaven abandonats a la intempèrie sense la més mínima contemplació. Fixeu-vos si no, com és possible que els dos autobusos que he posat en les últimes fotos estan que es cauen a trossos, però curiosament no tenen ni un sol vidre trencat, que seria el primer signe d'acte vandàlic.

Per tant, és fals que la gent que pujava a fer-los malbé fos la causant del desastre, cosa que ja he sentit més d'una vegada.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimecres 12/08/2009 16:55

Hola, us passo una foto del tramvia 1664 el 1987, recent tret de les cotxeres de Pere IV dos o tres anys abans que la buidessin. Aqui es pot comprovar quin era l'estat general en el que es trobaven els vehicles abans de ser pujats cap al museu.

http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... 236110264/


Què és alló??

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dissabte 15/08/2009 10:47

Alemany ha escrit:Aqui es pot comprovar quin era l'estat general en el que es trobaven els vehicles abans de ser pujats cap al museu.
http://www.flickr.com/photos/chausson_b ... 236110264/
L'estat quan es van portar cap a Castellar era lamentable, però recuperable.
Ara, quan anys després TMB els va rescatar del cementiri del transport de Castellar, el seu estat era... millor veure'n les imatges i que cadascú jutgi:
Fitxers adjunts
material-triangle-exmuseu.jpg
Material històric després del seu pas pel Museu del Transport
(79.59 KiB) S’ha baixat 428 vegades
material-triangle-exmuseu2.jpg
Material històric després del seu pas pel Museu del Transport
(74.56 KiB) S’ha baixat 428 vegades



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 15/08/2009 11:28

En això estem completament d'acord. El que jo comentava era que ja abans de pujar al museu els vehicles ja presentaven un aspecte prou deplorable de cara a la seva restauració, i ja que surt, el cas del 1250 és doblement greu. Aquest cotxe havia estat restaurat ja al 1981, i l'estat que presentava només tres anys després era per posar-se a plorar. Per a la seva desgràcia, aquests cotxes sempre han estat envoltats d'una dessídia que tira d'esquenes.
1250 en 1984.jpg
1250 en 1984.jpg (45.91 KiB) Visualitzat 3011 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 04/10/2009 14:59

Bé. En primer lloc cal dir que vull que quedi clar que no defenso a ningú. Conec en Carles Salmerón des de fa 36 anys i he tingut amb ell una relació unes vegades fluida, d'altres no tant.
Sense pretendre posar-lo en un pedestal amb un lliri a la mà que en absolut es correspondria amb la realitat, si que la intencionalitat primera i última de'n Carles Salmerón ha estat la conservació i posta en funcionament del material, això ho afirmo sense dubtes ni reserves i és un fet incontestable.

La resta de la història, es molt fàcil ara carregar les tintes sobre ell, com diuen els castellans:
"Del arbol caido todo el mundo hace astillas".

Si solament fos el cas del Clot del Moro, caldria rendir-se a l'evidència, però quan veig el que passa amb la resta del material històric d'aquest pais, no puc més que dir que abans de buscar culpables per crucificar-los, ens mirem tots al mirall i pensem quina part de responsabilitat hi hem tingut, per activa, per passiva o per deixadesa.

Quants anaven a veure en Carles, en els temps en que la seva estrella brillava amb llum pròpia, a fer-li la rosca i mirar de sortir a la foto, que després no solament li han girat l'esquena sinó que l'han volgut veure, literalment, tancat a la presó?

L'enquesta que il.lustra aquest fil la trobo de molt mal gust, impropia d'aquest fòrum que pel que he anat observant gaudeix d'un bon nivell. És més pròpia de programes de telescombraries del tipus de "Aquí hay tomate" per la imatge abominable i "marujil" que dona, per les intervencions a que predisposa i que de fet, es produeixen al principi sobretot.

Si no es tenen proves no es pot acusar ningú ja que del contrari es cau en una falta d'injuries que segons el grau pot esdevenir delicte i ambdos casos estan castigats per la llei. Si pel contrari, se'n tenen de proves, hi ha llavors l'obligació de denunciar-ho a la justícia o a les forces de l'ordre perquè no fer-ho, pot ésser considerat connivència o complicitat. Però mai acabar com el cas de les nenes d'Alcàsser.

És per això que demano que aquest fil sigui tancat i esborrat.

Salutacions i moltes gràcies.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/10/2009 15:14

lauria1226 ha escrit:L'enquesta que il.lustra aquest fil la trobo de molt mal gust, impropia d'aquest fòrum que pel que he anat observant gaudeix d'un bon nivell.
L'enquesta no és en absolut tendenciosa sinó que dóna opció a tot tipus de resposta, des de la més positiva a les que ofereixen dubtes raonables sobre la bona gestió del Museu, passant per les que preveuen matisos per limitacions alienes.

Pel que fa al delicte que hi suposes, s'ha explicat a bastament, en aquest mateix fil, per què no n'hi ha indici.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 04/10/2009 15:34

L'enquesta en cap moment he dit que sigui tendenciosa. Però el sol plantejament de l'esmentada enquesta és intrínsicament pervers.

Dic que es Abominable i "marujil", digne d'un programa de tescombraries com el de "Aqui hay tomate" "Gran hermano, etc" buscant el morbo de les coses enlloc de cercar solucions, alternatives i camins que ens facin acostar a quelcom de serios com ara el "Museo Vasco del Ferrocarril" d'Azpeitia i no un etern marcatge de terreny entre grupets i capelletes. De vegades ens revolquem en una barreja d'Arrogància i Autoodi que es infinitament més devastador que tots els Salmerons del mon i que totes les "fundicions" "MNF" i d'altres junts.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 04/10/2009 15:44

Però prou queda clar que el museu (se n'hi pot dir?) del Clot del Moro dista moltíssim d'allò que havia de ser, i que pel mig hi ha hagut subvencions que no han tingut cap plasmació visible, almenys per al gran públic.

I és d'aquí d'on sorgeix el fil. Res més.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 04/10/2009 19:31

en el moment que dius que coneixes al sr. Salmeron des de fa 36 anys, quedes del tot en entredit per possar en dubte la legitimitat d'aquesta enquesta ja que, t'agradai o no, ets part interessada. Així, no obstant, pot donar la teva opinió, perfectament vàlida, però sense exigències sobre desaparicions i esborraments de fils.

i per cert, Benvingut.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 04/10/2009 19:44

Jo no soc part interessada en res, i no exigeixo res, solament suggereixo el que seria elegant de fer. També conec a la mula francis i no per això menjo alfals, potser perquè no l'he tastada mai, ni bramo pels carrers arrossegant un carro.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Diumenge 04/10/2009 19:53

lauria1226 ha escrit:És per això que demano que aquest fil sigui tancat i esborrat.

Salutacions i moltes gràcies.
Tens raó, no exigeixes, demanes, que en aquest cas i després de la diatriba vé a ser el mateix. L'enquesta intenta copsar l'opnió dels foraires sobre el desgabell del Clot del Moro. Com que no aportes cap dada que esclareixi l'assumpte (que seria l'única manera de tancar el fil), doncs em sembla que continuarà el que hagi de durar fins que l'assumpte es resolgui o perdi interès.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 04/10/2009 19:55

És un suggeriment, però donat que ja vam explicar en el seu moment el propòsit del fil, ara per ara no el tancarem, donat que no em fet acusacions ni farem de jutges de ningú, sino que ens hem limitat a exposar notícies de l'època i donar a conèixer el tema del Museu.



Avatar de l’usuari
lauria1226
N7
N7
Entrades: 325
Ubicació: Barcelona i Pallars Jussà

Entrada Autor: lauria1226 » Diumenge 04/10/2009 20:07

Em sembla prou correcte, només que com que he observat que ja hi ha obert un altre fil sobre el tema de Castellar de N'Hug em donava la sensació de duplicitat i de que s'insistia en la part més escabrosa del tema. Per tant, Aclarit i Gràcies.


A la gente no gusta que
Uno tenga su propia fe.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Diumenge 04/10/2009 23:13

Com demostren els últims missatges, aquest fil està precisament perquè cadascú hi digui la seva, a favor, en contra o al mig. No hi ha censures. Per tant, de moment no és procedent tancar-lo.
lauria1226 ha escrit:abans de buscar culpables per crucificar-los, ens mirem tots al mirall i pensem quina part de responsabilitat hi hem tingut, per activa, per passiva o per deixadesa.
D'acord... ho penso, i arribo a una conclusió clara. Ningú em va demanar la meva participació en aquest museu. Ni a mi, ni a cap persona que jo conec. A ningú se li va permetre ajudar ni participar-hi. Fou una "capelleta" (com deies en el teu missatge) totalment tancada... però pagada amb els diners de tots, afeccionats inclosos.
Estic segur que si s'hagués demanat ajuda, amb transparència, s'haguessin pogut fer moltes coses.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 04/10/2009 23:21

Sobre la qüestió de si el museu era massa tancat, he fet una reflexió, i és que crec que per al futur Museu de la Mobilitat, seria esencial la cooperació de diferents entitats, com ja passa amb el Consell Assessor de Patrimoni Històric de TMB. Tothom pot posar el seu granet de sorra, ajudant a que la cosa rutlli.



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”