El Tren Pinxo de Banyoles

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

El Tren Pinxo de Banyoles

Entrada Autor: metring » Dijous 30/07/2009 17:52

Aquí teniu una pàgina interessant sobre el tema http://www.geocities.com/Athens/Agora/1 ... index.html



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 30/07/2009 19:38

apa, existia? wala, però si sortia en una cançó de la trinca! l'he de buscar, la tinc a l'ordinador pero està espatllat, l'he d'arreglar i mentrestant estic amb el portàtil.
Buscare a Youtube...

El tren pinxo de Banyoles és el més bonic que hi ha.
Fet de llaunes i cassoles i barrets de capellà,
la, la, la, la, i barrets de capellà.

Quan se'n puja una pujada ja s'autra a mig camí,
dóna temps al maquinista d'anar a beure un got de vi,
la, la, la, la, d'anar a beure un got de vi.

Els vagons són de primera, mal cosits i apedaçats,
ningú no viatja de tercera ni pagesos ni soldats,
la, la, la, la, ni pagesos ni soldats.

El tren pinxo de Banyoles és el més bonic que hi ha,
fet de llaunes i cassoles i barrets de capellà,
la, la, la, la, i barrets de capellà.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 06/08/2009 11:35

Flaçà-Palamós-Girona-Banyoles. Via de 75 cm. Fou el primer ferrocarril amb una locomotora dièsel de línia (concretament, aquesta que també prestà servei en el Sant Feliu de Guíxols i en el Valdepeñas-Puertollano). Actualment preservada per l'Ajuntament de Sant Feliu. Aquesta locomotora habitualment prestava servei al ramal de Banyoles degut a que els tallers estaven a Palamós a l'altre extrem de la línia i a que funcionés amb un motor dièsel. Es va veure implicada en el terrible accident del Pont Major el 1938.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 06/08/2009 13:24

Algu sap que en queda d'aquest ferrocarril (ponts, tunels, estacions, locomotores, cotxes, ...)


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 06/08/2009 14:11

Molt poca cosa, bàsicament per dues raons: era una concessió tramviària, amb la qual cosa l'explanació anava per una vora de la carretera, i que va tancar el 1956.

Salut !!
marc ha escrit:Algu sap que en queda d'aquest ferrocarril (ponts, tunels, estacions, locomotores, cotxes, ...)


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.


Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”