Cotxes "Made in Terrassa"

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Cotxes "Made in Terrassa"

Entrada Autor: metring » Diumenge 09/08/2009 20:38

http://www.avui.cat/terrassa/notices/20 ... a_5080.php

Cotxes "Made in Terrassa"

L'empresa terrassenc Inducar va dissenyar i construir íntegrament el Seat 850 i el 1200 Sport
Marc Morató

Avinguda del Vallès
Ult. Act. 09/08/2009 14:16

És la gran desconeguda. Seat, Renault, Citroën, Audi, Ford. Hi ha centenars de marques de cotxes. Però n'hi ha una que poca gent la recorda i que va ser molt important a la dècada dels 70. Es tracta de la marca Inducar. Una empresa 100% terrassenca que es va fer un nom dins del món de l'automoció. Mai va comercialitzar cotxes amb la seva marca, però va dissenyar i fabricar per l'empresa Seat els models 850 de quatre portes i el 1200 Sport.

La cooperativa Inducar (Industrial de Carrocerias) es va constituir el mes de desembre de l'any 1969. Anteriorment s'havia anomenat Carrocerias Costa. La fàbrica es trobava situada a la carretera de Castellar i posteriorment, amb el canvi de nom es van traslladar a l'avinguda del Vallès.

Inducar va tenir en la marca Seat el seu principal client. Desenvolupava en la seva totalitat les carroceries que els hi encarregaven. Destaquen tres personatges claus de la història de l'empresa egarenca. En primer lloc, Josep Samarra, que va ser-ne el Director General fins l'any 1992. En segon terme, Antoni Amat que n'era el director tècnic i enginyer jefe de la cooperativa. I finalment, Pere Roqueta. L'autèntica alma mater de la realització del prototip del Seat 850 i el 1200 Sport. Actuava com a director de l'Àrea de prototips i va ser l'artífex de la construcció d'aquests dos models tant emblemàtics dins la història de Seat.

Però la producció no es va limitar a Seat. La marca nordamericana Ford va començar a treballar amb Inducar. Va coincidir a finals dels 70, amb la fi de la fabricació del 1200 Sport. Pels americans mai van dissenyar cap model de cotxe.

La seva activitat se centrava en el subministrament de peces, especialment, línies d'escapament i amortidors. Tot i així, Inducar basava gran part de la seva facturació als seus tractes amb Ford. Unes relacions molt fructíferes que es van allargar fins a la dècada dels 90.

L'any 1995 l'activitat va baixar i es van començar a produir pèrdues, fins arribar a fer una suspensió de pagaments. En aquest moment, la Generalitat de Catalunya hi va intervenir i va donar un impuls a la cooperativa amb una forta injecció econòmica.

Aquesta acció va sevir per renéixer i tornar a tenir contactes amb el grup Seat-Volkswagen. Però sis anys més tard, la societat Inducar va desaparèixer i es va convertir en Egacomet S.L (Egarense de componentes metálicos). Es van vendre els terrenys on hi havia l'empresa per fer front als importants deutes que tenien amb els creditors. Dos anys més tard, l'empresa va fer fallida i es va crear Componentes Metálicos de Automoción, S.L. Finament, i després de molts intents per sobreviure, l'any 2006 es va acabar tota l'activitat i es van enderrocar les instal·lacions.

Sens dubte, la història d'una empresa terrassenca que va treballar estretament amb les grans marques d'automòbils i que va tenir la sort de construir íntegrament dos models de Seat que ara ocupen un lloc privilegiat a la memòria dels aficionats al motor.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 09/08/2009 21:42

Quina casualitat, dissabte passat en Wefer em va estar parlant d'Inducar precisament...


Què és alló??

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”