Tunels sense us a barcelona

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Tunels sense us a barcelona

Entrada Autor: marc » Dimarts 11/08/2009 15:56

Ara que es parla tant de la saturació dels tunels barcelonins, tant de Renfe, Metro i FGC, hi ha cap túnel que sigui tot el contrari, que no s'utilitzi, be perquè no està acabat, be perquè no s'ha inaugurat o el seu us ja no te sentit?


De nou al FTC

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimarts 11/08/2009 16:54

Em venen al cap els següents:
- Tunel Renfe Meridiana: Tunel paral.lel al existen entre Torre Baro i St Andreu Arenal que conectaba Montcada Bifurcació amb els antic tallers de Renfe Meridiana, ara Can Dragó. Desde el trens es veuen les porten que comuniquen els 2 tunels paralel.les.
- Antic tunel de Mina Grott. Comunicaba el panta de Vallvidrera amb Sarrià. FFCC Turistic que es va tancar al obrirse el tunel de Vallvidrera dels Ferrocariles de Catalunya.
- Tunel de l'estació de Lesseps a les cotxeres de Lesseps. No se com esta, ni si s'en fa cap ús.
- Hi ha un pasadis clausurat que conectar la L1 i L3 a Catalunya tancat als anys 50. Fa uns 20 anys es reobrir temporalment mentres arreglaven l'actual.
- El famos tunel de Catalunya a Universitat de FGC. Crec que no fa gaire van treure les vies. El senyor Pelai n'ha parlat varies vegades ja que ell l'ha recorregut.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 11/08/2009 19:42

Sobre l'últim tinc els plànols, com ja vaig citar en un altre fil d'història d'aquest fòrum, però la escanejadora no m'ho accepta.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dimarts 11/08/2009 19:47

De quina mida és aquest planol que l'escaner no te l'accepti???

Aquest túnel de la mina Grott que caratsos era exactament, n'he sentit molt a parlar i tothom en diu una cosa diferent, i a més quin és exactament el seu recorregut?


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 11/08/2009 19:51

No, si és d'una revista. No sé què passa, però no m'ho accepta com les fotografies de Núria i d'altres.
Mina-Grott, jo no en sabia res fins que en van parlar al fòrum. Només et puc citar un enllaç:
http://ca.wikipedia.org/wiki/Mina_Grott


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 11/08/2009 20:10




Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 11/08/2009 20:11

ai carai!, no hi havia caigut :twisted: :)


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3150
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 12/08/2009 9:52

Tècnicament el Mina-Grott no està en desús, ja que hi transcorre una conducció d'abastament d'aigua potable. Precisament aquesta canalització va ser el motiu de la construcció del túnel. El tren es va clausurar perquè els terrenys pels quals discorria no eren revertibles a l'estat i, per tant, no podia prestar servei públic (a més que li feia la competència al llavors recentment inaugurat Ferrocarriles de Catalunya del totpoderós grup Pearson)...

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 12/08/2009 17:49

marc, tenies raó, al final l'he pogut penjar:
Per el FTC..odt
(103.01 KiB) S’ha baixat 233 vegades
És interessant la cosa, fins que fa uns mesos no m'ho vaig llegir no ho sabia.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimecres 12/08/2009 19:14

Ara hi penso, dubto que us vagi bé, doncs és format Open Office. Us el passo a PDF:
Per el FTC. (1).pdf
(89.67 KiB) S’ha baixat 263 vegades


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dijous 13/08/2009 15:56

I per casualitat, és veritat que hi ha 3 galeries paral·leles al túnel de la Rovira i una no s'utilitza?


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dijous 13/08/2009 17:36

Això ja no ho sé.
Però de cara a un túnel d'Horta futur, potser seria bo pensar-s'ho.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 14/08/2009 14:03

marc ha escrit:I per casualitat, és veritat que hi ha 3 galeries paral·leles al túnel de la Rovira i una no s'utilitza?
Si, és veritat. En el projecte inicial, com un tram subterrani urbà "calculat" per a circular a 120 km/h (!!!) i amb peatge, disposava de les dues galeries que ja coneixem més una tercera amb una volta més reduïda, prevista per a circulacions d'emergència o potser pel pas d'autobusos. Val a dir però que quan es van aturar les obres a mitjans dels anys setanta, només s'havien acabat les dues galeries d'anada i tornada, mentre que el tercer tunel va quedar començat per ambdos extrems sense arribar a tocar-se.

Els qui visquessin a la zona del Carmel (boca Nord) o a la zona del Guinardó (boca Sud) fa més de vint anys, potser recordin com es podien veure perfectament les tres entrades abandonades a cada extrem. Us passo una foto comparativa de la boca Nord.

PD: Si busqueu dades en documentacions anteriors als primers anys vuitanta, tingueu en compte que Rovira s'escrivia "Rubira" (!)
rovira.jpg
rovira.jpg (85.68 KiB) Visualitzat 3919 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 14/08/2009 16:48

Ara per la zona, estan en obres, per fer un parc em sembla, i de pas, humanitzar una mica la zona, que tot i no haver arribat a ser autopista com tenien previst, ho sembla, tot i que sense peatges.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 14/08/2009 18:27

A la banda del Guinardó, la sortida dels tunels connectava originalment amb dos "scalextric" que discorrien per la Ronda del Guinardó (antic Cinturó de Ronda). A mitjans dels anys 80, abans d'inaugurar els tunels ja es va decidir de tirar un a terra. L'altre, després de ser reduït poc a poc i amb els anys a un ús secundari, és el que estàn enderrocant ara.
Alemany l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 15/08/2009 10:34, en total s’ha editat 1 vegada.


Què és alló??

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Dissabte 15/08/2009 10:30

I aquest tercer tunel, li falta gaire distancia sense excabar?


De nou al FTC

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dissabte 15/08/2009 11:17

marc ha escrit:I aquest tercer tunel, li falta gaire distancia sense excabar?
Doncs jo diria que "bastant". Per la banda de la boca Nord penso que només hi ha l'equivalent a la secció "quadrada" de formigó (igual que en els túnels utilitzats) de poc més de quaranta metres. Per la banda de la boca Sud l'excavació no deu arribar als 100 metres. Després d'aturar-se les obres mai més es va contemplar la possibilitat d'acabar aquest túnel, sobretot perquè s'havia dilapidat en la construcció total moltíssim més del previst, i no hi havia quartos per afegir-ne ni ganes.


Què és alló??

Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”