Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Re: Antigues cotxeres de Lesseps, es podria fer us museístic?

Entrada Autor: metring » Diumenge 30/08/2009 1:27

Peaso foto xulíssima!!!! :plas
Estaria bé veure pujar i baixar un tren, ni que fos una reproducció, si no volen fer servir el 300.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Diumenge 30/08/2009 1:55

TramviaBlau ha escrit:---em sembla que la sala de lectura de la biblioteca de Lesseps hi queda a sobre just del pou....
Jo quan vaig anar a localitzar les cotxeres fa anys, ja només quedava un solar. Però m'ha picat la curiositat i crec haver localitzar el lloc exacte a on es trobava l'elevador prenent con a referència la imatge que he enviat en l'anterior missatge. Si us hi fixeu, en la imatge inferior surt un edifici antic amb persianes de fulla, i estic segur que és el mateix que ara queda a mà esquerra de la biblioteca. He marcat en vermell la zona aproximada a on dedueixo que es trobava l'elevador, que pel que sembla es trobava en un extrem vora la tàpia que llindava amb la pròpia pl. Lesseps. Si no m'equivoco correspon actualment a la marquesina monumental de la biblioteca. És la sala de lectura que dius? Encara no he estat dins la biblioteca...
Fitxers adjunts
jfuster.jpg
jfuster.jpg (32.03 KiB) Visualitzat 3938 cops


Què és alló??

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Diumenge 30/08/2009 17:21

Alemany, l´has clavat, en la meva opinió es el lloc exacte tal com el senyales.

LLop, pel que diu em sembla que no hi ha res recuperable de l´elevador,.....llastima. De totes maneres si es veritat que el 300 farà circulacions especials tal com van dir a la presentació de la Fundacio TMB, aquest seria un lloc interesant ¿no?



Avatar de l’usuari
BRILL 18
N7
N7
Entrades: 632
Ubicació: Sant Quirze del Valles

Entrada Autor: BRILL 18 » Diumenge 30/08/2009 18:44

Alemany, correcte, jo recorda en una visita a las cotxeres fa molts anys escllar, l'elevador i el carro tranportador per portar el trens als tallers



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Diumenge 30/08/2009 20:38

Hola Alemany, doncs la localitzacio que has fet del elevador es correcte, pero aquest no era tan llarg, el "forat" correspon a l'actual reixa de ventilació que hi ha al costat de la biblioteca, espero que aquella reixa estigui feta a prova de qualsevol pes, perque els que sabem el qui ha a sota, no solem pasar pel damunt.

Del esquema que has fet l'elevador nomes ocuparia la meitat del traç vermell, ara be tot era cotxera i el traç vermell sencer si correspon a tota la zona, tinc alguna foto del solar que ara ocupa la biblioteca i el forat del elevador quedaba al costat interior de la paret tapat tambe amb una reixa pero elevada, el que no se on paren aquestes fotos quan les trobi les poso, tambe val a dir que les vigues que suportaven la estructura les van tallar a "radial" i van gastar uns quants discs....al fer la biblioteca i abans de modificar la plaça, a la primera vorera al terra hi havia unes "protuberancies" a la vorera que eren les restes d'aquestes vigues i que van tapar com van poguer, amb la nova plaça i amb el terra pla i les peçes del terra mes groses aixo no es nota tant pero es nota.

Aqui pots veure on era l'elevador, just darrera la porta blava hi habia el forat i ocupava tot el que esta tapat amb aquesta mena de sostre industrial, l'edifci quadrat que queda mes enllà eren els oficines.


Imatge

Aquesta foto be d'aquest tema:
e
http://transport.cat/viewtopic.php?f=23 ... a&start=20

En aquest altre tema tambe es parlava d'aquest tunel:

http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... s&start=20

Tambe vaig posar el lloc on esta el tunel sota la zona de Lesseps, com el forarire tramvia blau pero amb una escala mes petita.

La foto de les cotxeres de Lesseps a mi m'emociona i va molt be per situar les cotxeres i l'elevador, inclus hi han edificis que encara hi son avui en dia tal cual la foto, pero de la resta com ha canviat....

Gracies per les fotos Llop, es un lloc totalment inedit del metro de Barcelona i que molt poca gent ha vist, jo m'en recordo que una vegada de nen ho vaig veure.... fa anys quan Lesseps era la estacio final de la linia 3 i no hi havia el tunel cap a la dreta que va cap a Vallcarca, Penitents, etc.. i nomes hi habia aquest que anava a l'elevador de les cotxeres, un cop el tren ascendent habia deixat totes les persones, aquest s'endinsava cap aquest tunel cap a l'esquerra i es perdia de vista i tot d'una aparaeixia, per la via descendent entrant a l'estacio, evidentment allà feien el canvi de vies, doncs aixo que de crio amb un altre company de trapellereies, ens varem quedar al primer vago (el de la finestreta) a veure que nassos hi habia alla dins, val a dir que no vaig veure el final del tunel ni la bifurcacio....i si l'emprenyament del motorista...je je...aixo demsotra que el tunel es molt llarg.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 31/08/2009 14:08

Faristol, la teva foto si que és impressionant!!!! :plas :plas :plas :plas :riure


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dilluns 31/08/2009 15:44

Per cert, i amb el risc de sortir-me del tema. Mirant la foto d'en Faristol, he recordat que el meu pare em deia que la la piazza Lesseps, a més de les cotxeres del metro hi havia unes altres de tramvia que vindrien a quedar a l'altra banda, enfront. Algú en sap alguna cosa? Evidentment van desaparèixer molts anys abans.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dilluns 31/08/2009 18:25

Doncs el teu pare no anava errat.

Si mires la part baixa de la plaça Lesseps veuras una especie de "gratacels" per dir-ho d'alguna forma (a dalt hi ha una estacio meteorologica) que va a donar al carrer Torrent De L'olla, si ti fixes el "gratacels" forma part de una construccio en fotma de L que abasta tot el carrer Torrent de L'olla pero amb menys alçada, aquest "gratacels" va ser seu del patronat de la Vivienda i avui en dia es una residencia d'estudiants, a la part de Torrent de L'olla hi habia la primitiva bibloteca del barri (mini biblioteca) tencada un cop van fer la Jaume Fuster.

Be doncs aquest troç de Torrent de L'olla (abans Menendez Pelayo) si ti fixes es bastant mes ample que el troç inmediat inferior, doncs si elimines l'edifici en L i abastes quasi tot l'ample del actual Torrent de L'olla tindras les antigues cotxeres de Lesseps del Tranvia, que eren en sentit vertical (mar-muntanya), al costat hi habia i encara hi es, el solar i magnific edifici tipus colonial de las "HERMANITAS DE LOS POBRES" mirant el mur que don a Torrent de L'olla et pots fer una idea de com eren les cotxeres, ja que llavors aquest troç de carrer sense asfaltar era molt estret, i la pared de les cotxeres donava a aquest mur de la Hermanitas de los Pobres.

Si mires desde el mur cap a la edificacio en L veuras els darreres de les cases del carrer Perez Galdos que abans donaven a sobre de les cotxeres.

Encara hi ha un unic vestigi visible d'aquestes cotxeres!!! es tracta de una tapa de claveguera amb un rail de tranvia marcat a la mateixa fundicio, es a dir que la tapa formava part de la via, esta situat al carrer Nil Fabra just davant de la comisaria de policia que hi ha pero a l'altre vorera, suposo que per l'estretor del lloc i el nombre de vies no van poguer-ho fer d'altre manera, la tapa sta ja bastant gastada i a sobre hi han pintat moltes vegades la linia groga de prohibit aparcar pel tema comisaria i es distingeix molt poc, a mes quasi sempre hi han cotxes de policia aparcats al damunt, es per aixo que mai he fet ninguna foto...no fos cas....pero algun dia en fare alguna..

Tambe m'en explicat que moltes nits els tranvies dormien a l'entrada de la plaça Lesseps sense entrar a dins per iniciar els primers serveis, vaja que la plaça a la part baixa deuria ser com una platja de vies amb tranvies, al igual que el carrer Nil Fabra.....clar que llavors ni hi havia graffitaires.....

Malauradament porto molt temps buscant alguna foto d'aquestes cotxeres amb resultats negatius...
faristol l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 31/08/2009 18:30, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 31/08/2009 18:28

Eiii, desconeixia això! Moltes gràcies per aquesta informació, estaria bé anar-hi un dia per veure alguna cosa! I de pas, foto a la tapa, que no la tenim al mapa!



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dilluns 31/08/2009 21:42

Ep Nois!

A les cotxeres dificilment, però al tunel del carrer Vallirana....... tot és possible sí hi ha ganes i diners, de idees en podem donar moltes.

Heu fet una bona localització de les cotxeres i de l'ascensor de Lesseps. Molt bé per N'Alemany i En Faristol.

En relació al que comenteu de les cotxeres de tramvia de Lesseps, jo les recordo, n'heu fet una descripció molt acurada, però el més curiòs de tot, és que eren de dos pisos, tenien entrada per baix, pel carrer Nil Fabra, i per la part de dalt, per la llavors Plaça de la Creu. En el solar ocupat ara per la plaça Lesseps, antigament eren dues places, la de Lesseps, ó Jossepets, segons nosaltres, els gràciencs; i la petita plaça de la Creu. Quan la remodelació de la plaça als anys 60, és van enderrocar una série d'edificis i és van connectar les dues places fins tal com, més o menys ho conneixem ara. Malgrat els diferents canvis urbanístics que ha patit aquesta pobre plaça.
Fitxers adjunts
532.jpg
Foto d'Assotram. Tramvia 532. reconstruit desprès d'un atemptat. Cotxeres de Lesseps, any 1937
532.jpg (6.56 KiB) Visualitzat 3684 cops



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 01/09/2009 8:11

Moltes gràcies Faristol per la teva confirmació i la descripció tan detallada. Realment, jo tampoc havia vist mai cap foto i només tenia referència de la seva existència perquè crec que ve assenyalada en un plànol massa esquemàtic del llibre de Fèlix Zurita. I evidentment pel que em deia el meu pare, ja que era gracienc de naixement. L'assumpte de les dues places també l'he anat sentint des que era molt petit, i val a dir que recordo haver vist en alguna foto dels ays cinquanta que ja hi havia la xurreria, la qual ha sobreviscut als avatars de la plaça i que encara avui dia és susceptible d'anar desplaçant-se segons les necessitats constructives actuals. Aquesta xurreria es mereix un diploma a la paciència.

Buscaré fotos antigues de Lesseps, se que en tinc alguna i ara que se la ubicació exacta miraré si surten aquestes cotxeres.

Moltes gràcies Faristol i 122-042-132!!


Què és alló??

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 04/09/2009 7:10

metring ha escrit:Jo de moment, és el primer cop que ho veig, però no es pot descartar que amb la de carrers a on passaven tramvies, fos fins i tot habitual.
Jo n'estic segur. No havia caigut mai fins que Faristol va treure l'assumpte, però realment quan hi havia que fer passar una via de tramvia per un lloc a on ja hi havia una claveguera, suposo que era la solució universal. Ja seria una mica estrambòtic el recorregut de la via si s'hagués de desviar uns cms per evitar la tapa, però el que no podia fer-se és traslladar el pou de lloc. A més, segur que eren peces completament artesanals, especialment perquè la "secant" del rail en cada cas, no podria caure sempre a la mateixa distància. Donen ganes de comprar una tapa nova i substituir-la per tal de preservar-la, perquè un dia d'aquests desapareixerà per sempre. :nono


Què és alló??

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 04/09/2009 8:22

Aquesta i d'altres, com les que hi ha davant les antigues cotxeres Borbó, les obres de l'edifici estan mooolt avançades, i qualsevol dia d'aquests fan la vorera nova, i adeu tapes!



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 04/09/2009 14:50

metring ha escrit:Aquesta i d'altres, com les que hi ha davant les antigues cotxeres Borbó, les obres de l'edifici estan mooolt avançades, i qualsevol dia d'aquests fan la vorera nova, i adeu tapes!
Prenc nota :ok


Què és alló??

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dimarts 08/09/2009 14:48

he aconseguit fer noves fotos a l'apartador de Lesseps amb una bona càmera. Perquè veieu que el projecte que us dic es possible, us adjunto les següents:

Imatge

entrada a l'apartador de Lesseps quan ja es converteix en dues vies


Imatge

Sapates de frè dels 300. Porten allà 20 anys pel cap baix.

Imatge

fons de l'apartador i lloc on estava situada la porta de cotxeres

Imatge

vista des del fons de l'apartador amb els dos túnels

Imatge

túnnel d'accés a l'elevador

Imatge

accés a l'elevador

Imatge

forat de l'elevador amb les restes de les politges.


Espero que hagi estat prou aclaridor.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dimarts 08/09/2009 15:26

:reve :plas :ok

Impressionant. No hi ha excusa, si no es fa és perquè no es vol, i al preu que va el pam quadrat és un despilfarro tenir tot aquest espai desaprofitat.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
TramviaBlau
N6
N6
Entrades: 237

Entrada Autor: TramviaBlau » Dimarts 08/09/2009 22:06

IMPRESSIONANT!!!!!!!!!!!!! QUINES FOTOS!!!!!!

Moltes Gracies LLop.. :plas :plas :plas

El que no entenc es com poden penjar encara els cables i les politjes.....si l´elevador no hi es, on estan agafades???

Si algun cop es fan circulacions pels tunels amb metro antic aquest lloc es obligat.



BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimarts 08/09/2009 22:07

Molt bones, Llop :ok
Em fan venir esgarrifançes de veure com han deixat tot allò, pero si ho arreglen una mica, fan una reproducció de l'antic elevador i hi posen un 300 dels recatats a sobre, podria quedar molt maca aquella part. A més, sempre que volguessin fer un viatge d'aquells que es va dir que volien fer per la nit, ho podrien fer, perque es podria deixar conectada a la via general.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1646
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimecres 09/09/2009 8:09

Com sempre, moltes gràcies Llop!!!!
Salut



Avatar de l’usuari
faristol
N8
N8
Entrades: 769
Ubicació: Barcelona-Barri La Salut (Gràcia) i Masquefa.

Entrada Autor: faristol » Dimecres 09/09/2009 8:46

Uaaaaaaaau!! Llop moltes gracies per aquests impresionsts e impagables documents gràfics m'he quedat en estat de shock :master Feia molts anys que desitjava veure com era aquest final de tunel i l'acces al elevedor i veure-ho finalmement m'ha deixat bastant emocionat.

Algun comentari a les fotos, a la primera on dius, "on es converteix en dues vies" es perque abans de fer la perllongacio cap a Montbau i el nou tunel cap a la dreta sortint de Lesseps, les dues vies de Lesseps seguien cap aquest tunel amb la perllongacio logicament la ascendent va quedar tallada, el canvi de agulles que es veu suposo que era el que feien la inversio de marxa quan Lesseps era estacio terme.

A la segona foto la de les sapates, es posible que si tenen 20 anys continguin amiant, com les antigues dels cotxes?

A la tercera on dius "aqui estaven les portes de la cotxera" suposo que deuria ser com una reixa o tanca no?

Tambe sorpren les reduides dimensions del tunel que portava cap el elevador, encara que pel seu us suposo que no faria falta mes, la plataforma del elevador es allá!!! condemnada de per vida, pero hi es!!! una llastima aquest elevador perque afora les columnes metaliques amb cargols o "rematxes" tipus torre Eiffel era un molt bona mostra de arquitectura industrial impresionant, s'hagues de haber conservat, encara que avui en dia seria un destorb, potser un perill i no serviria per gran cosa, i ja sabem com es tracta aqui el patrimoni industrial malgrat petites excepcions, pero el mecanisme i tot el conjunt era impresionant i funcional fins al darrer dia i aixo que era de 1924!!! pensar que per aquest petit tunel van pasar tots els automotors M1, M2....els 300, els remolcs tipus bulevar...uf si les parets parlesin..

La ultima foto es el que hi ha a sota de la reixa de respiracio que hi ha davant la biblioteca Jaume Fuster i a bastants metres de profunditat.

Sobre lo del posible us com a lloc museístic, es clar que hi ha lloc i es podria guardar el 300 i fins i tot algun 1100, mes algun lloc per a objectes etc.. pero no tot es el lloc, hi han grans inconvenients que jo veig, el acces, s'en hauria de obrir un, ja que no hi ha acces directe peatonal, la seguretat del tunel, desconec el estat real i no se s'atreverien a fer que hi hagues gent, ja sabem com estan les coses en tema seguretat, sortides de emergencia, tema dificil, un altre acces? tambe el fet que a pocs metres de distancia hi ha trafic de metro quasi constant, una altre handicap es que el tunel te pendent estacionar allá material movil s'hauria de fer molt ben frenat i "estacat", ja sabem que les coses velles... cotxes (turismes) inclosos tendeixen a desfrenar-se etc... el risc que una unitat baixes tunel abaix seria un malson constant per els responsables.....segur que n'hi han mes que sem escapen o no conec, pero si seria maco poguer agafar alla el 300, sortir a fer al linia 3 i tornar, a mes de guardar-se alla objectes etc..tot amb el tunel adequat etc..



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”