Cambra sota l'andana d'Espanya L1

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Re: Cambra sota l'andana d'Espanya L1

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 03/09/2009 7:25

aquí es pot veure la cambra amb més claredat. Per cert, la meva teoria ara mateix, es que era una cambra d'un pou d'esgotament.

Imatge



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 03/09/2009 7:42

La teva teoria és molt bona, però, vols dir que posarien vidres a un pou?

Després d'una petita recerca per google, sembla que a l'andana no hi havia cap accés directe entre el pou i la plataforma de passatgers mitjançant cap tapa.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23218
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 03/09/2009 8:23

El cas és que la 3a via, encara hi era durant els anys 70, mireu aquesta foto http://www.transport.cat/wiki/index.php ... spanya.jpg ,

Imatge

que pertany al recull de la pàgina dels 400 http://www.transport.cat/wiki/index.php/S%C3%A8rie_400



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 03/09/2009 9:28

Bona foto, Metring, la veritat és que tot sembla més net sense catenària, hehe.
I si és una antiga subcentral elèctrica del tercer carril?


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 03/09/2009 10:50

Lluita1714 ha escrit:La teva teoria és molt bona, però, vols dir que posarien vidres a un pou?

Després d'una petita recerca per google, sembla que a l'andana no hi havia cap accés directe entre el pou i la plataforma de passatgers mitjançant cap tapa.
podries dir com has arrivat a aquesta conclusió?



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 03/09/2009 13:58

El LLOP ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:La teva teoria és molt bona, però, vols dir que posarien vidres a un pou?

Després d'una petita recerca per google, sembla que a l'andana no hi havia cap accés directe entre el pou i la plataforma de passatgers mitjançant cap tapa.
podries dir com has arrivat a aquesta conclusió?
Les fotos de l'andana. Hi ha una molt propera i no es veu res que pugui semblar una reixa o tapa per accedir al túnel directament des de sobre.
Imatge


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Dijous 03/09/2009 14:15

TramviaBlau ha escrit:Recordo haber passat quan era petit amb el meu pare per davant de l´unic edifici antic que ara queda a la plaça, el de les escoles, i iveure un cartell que posava lavabos i també dutxes.....ara aquest cartell ja no hi es, pero una trucada al meu pare m´ha confirmat el record i m´ha descrit el lloc tal com el de la foto.

El cartell era en una de les portes que donen a la plaça on hi ha una part de l´edifici mes baixa que la resta.
Moltes gràcies per la confirmació TramviaBlau, jo no sóc d'aquell barri i hi ha detalls que se'm perden. Si recordo els urinaris amb perruqueria (o barberia) de la pl. Urquinaona, però això és història per a un altre fil.


Què és alló??

Avatar de l’usuari
El LLOP
N9
N9
Entrades: 1635
Ubicació: esperant via lliure

Entrada Autor: El LLOP » Dijous 03/09/2009 14:36

Lluita1714 ha escrit:
El LLOP ha escrit:
Lluita1714 ha escrit:La teva teoria és molt bona, però, vols dir que posarien vidres a un pou?

Després d'una petita recerca per google, sembla que a l'andana no hi havia cap accés directe entre el pou i la plataforma de passatgers mitjançant cap tapa.
podries dir com has arrivat a aquesta conclusió?
Les fotos de l'andana. Hi ha una molt propera i no es veu res que pugui semblar una reixa o tapa per accedir al túnel directament des de sobre.
Imatge

la tapa no té perquè ser tan antiga com l'estació o la mateixa cambra. En aquesta foto, que ja s'havia penjat en aquest fil, si que es veu una tapa a l'andana i que aproximadament està a la mateixa alçada que la cambra.

http://www.transport.cat/wiki/index.php ... anya57.jpg



Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Dijous 03/09/2009 14:56

El LLOP ha escrit:

la tapa no té perquè ser tan antiga com l'estació o la mateixa cambra. En aquesta foto, que ja s'havia penjat en aquest fil, si que es veu una tapa a l'andana i que aproximadament està a la mateixa alçada que la cambra.

http://www.transport.cat/wiki/index.php ... anya57.jpg
Cert, però no sabem ben bé si és coetani de la "cambra vidriada", cosa que, si no ho és, no crec que sigui precisament el seu accés.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 03/09/2009 19:42

Hola,

Pues yo no sé lo que vereis en ese pequeño habitáculo de extraño o de fantástico, pero en las fotos iniciales yo lo que veo son tuberías, una válvula de compuerta que seguramente haga de cierre y bajo ella una toma para mangueras con conexión tipo "Barcelona" que tiene toda la pinta de permitir acoplar algo en el sentido de red contra incendios. Es curioso que esté pintado de verde y no de rojo.

Y en la foto antigua que veo en el primer mensaje de la página 2 de esta cadena de mensajes, sigo viendo lo mismo pero creo adivinar la existencia de una bomba o similar (no se ve muy bien).

Sigo sin saber qué será ese habitáculo, pero igual era una estancia para maquinaria, bombear algo a donde fuese, etc.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dijous 03/09/2009 23:02

La foto del Llop es molt aclaridora, doncs es veu la cambra i s'intueixen les canonades que a les fotos inicials es veuen amb claretat.

La teoria del cuarto de bombes potser, actualment crec que el bombes de l'estació es troben al final de l'antiga tercera via, on hi ha un lavabos per operaris de TMB.

Respecte fins quan va estar la tercera via, crec que es fins la entrada en servei del l'estació de L3 i el corresponen passadis de correspondència. El projecte de L3 contemplà anular la via, ampliant l'andana i construir la pasarel·la.

MOLTES GRÀCIES PER LES IDEES


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

Avatar de l’usuari
elbandero
N4
N4
Entrades: 73

Entrada Autor: elbandero » Dijous 03/09/2009 23:07

Com arrel d'aquest fil a sortit el tema de les fonts de montjuic, aprofito per pujar aquestes fotos de les galeries per sota Av. Mª Cristina. Les galeries es situan aproximadament sota l'alineació de les fonts d'aquesta avinguda.
Fitxers adjunts
Galeria Av M Cristina 02.jpg
Galeria Av M Cristina 02.jpg (85.76 KiB) Visualitzat 3363 cops
Galeria Av M Cristina 01.jpg
Galeria Av M Cristina 01.jpg (72.65 KiB) Visualitzat 3362 cops


http://redferroviariabcn.blogspot.com/
Blog dedicado a curiosidades del pasado, presente y futuro de la red ferroviaria de Barcelona, especialmente la subterránea.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dijous 03/09/2009 23:10

Uau!! Com t'ho fas per entrar allà?
Per cert, he llegit el teu blog, i lo del canvi de sentit de circulació entre Tetuan i Monumental es per els radis de corba, si m'equivoco corregiu-me, sisplau.



Avatar de l’usuari
Alemany
N7
N7
Entrades: 431
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Alemany » Divendres 04/09/2009 7:15

elbandero ha escrit:Com arrel d'aquest fil a sortit el tema de les fonts de montjuic, aprofito per pujar aquestes fotos de les galeries per sota Av. Mª Cristina. Les galeries es situan aproximadament sota l'alineació de les fonts d'aquesta avinguda.
:plas :plas :plas GRÀCIES!!!!


Què és alló??

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Divendres 04/09/2009 9:22

BCN2008 ha escrit: lo del canvi de sentit de circulació entre Tetuan i Monumental es per els radis de corba, si m'equivoco corregiu-me, sisplau.
http://www.transport.cat/viewtopic.php? ... ia#p121753

:topic



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dissabte 05/09/2009 21:08

D'aquest tema se'n va parlar ja fa bastant de temps en aquest fòrum. Es tracta d'una sala de bombes que servia per treure les aigües freàtiques. Per cert, dóna bastanta engunia i fàstic fixar-se :fuig



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”