Restes preservades del tram inaugural del Gran Metro Catalunya-Lesseps

Documents, fotografies, museus i tot allò relacionat amb la història dels transports.
Documentos, fotografías, museos y todo aquello relacionado con la historia de los transportes.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Rajoles bisellades, on?

Entrada Autor: Guigui » Dijous 09/03/2017 19:01

Acabo de passar-hi, i m'ha cridat l'atenció que, si més no a la part "nova" de l'andana (és a dir, l'ampliació corresponent al 5è cotxe) i al passadís de la sortida Aragó, estan col·locant rajoles modernes grises, que al meu parer no s'adiuen gens amb les bisellades, que suposo que quedarien per a l'andana "antiga".


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 09/03/2017 21:28

Guigui ha escrit:Acabo de passar-hi, i m'ha cridat l'atenció que, si més no a la part "nova" de l'andana (és a dir, l'ampliació corresponent al 5è cotxe) i al passadís de la sortida Aragó, estan col·locant rajoles modernes grises, que al meu parer no s'adiuen gens amb les bisellades, que suposo que quedarien per a l'andana "antiga".
En efecte, de fet, el vestíbul de Consell de Cent ja està amb aquestes rajoles grises. Imagino que aquestes rajoles són les que posen a la part "nova", i a la part vella posaran aquesta en les parets que baixen "rectes" de la volta a terra (ja que no les han tirat a terra al final, és pur totxo dels anys 70) . I la paret original, que es la que fa la corva i prové de la volta quedarà amb la rajola bisellada. Vull pensar que es així.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/03/2017 8:47

D'una banda, també voldria pensar que és així. Però aleshores, què hi pinta la rajola grisa a la sortida Aragó, que era l'original? I després, a falta de veure el resultat final, no m'imagino que casi massa amb la rajola bisellada, entre altres coses, pel contrast de la mida, i potser també el color; m'hi hauria agradat més un to més terrós.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
SirKop
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Fontana

Entrada Autor: SirKop » Divendres 10/03/2017 21:00

"Nous revestiments de parets i terra, en granit, excepte a la zona dels bancs de les andanes, en què s’utilitzarà rajola blanca bisellada com l’antiga"

Jo crec que l'única rajola biscelada nova que posaran, seran els trams d'andana antiga Aragón. El que no se es si seguiran la forma de la volta original fins al terra, o ho faran acabar en vertical recte, com els dos ascensors.
En tot cas, haig de dir que ja es molt que no hi hagi la intenció de desfer res de les restes GMB. recordem que la rajola Diagonal se la van carregar d'un dia per l'altre fará uns 4 o 5 anys,...
Esperem doncs que sigui un canvi de mentalitat, per preservar les restes amagades als fals sostres que queden com a Fontana o Lesseps.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 10/03/2017 22:54

Em fa l'efecte que totes les parets verticals (és a dir, zona d'ascensors, intèrfon, etc.) les revestiran amb granit gris. Així m'ho ha semblat veure a la part central de l'andana sentit Zona Universitària, on hi havia lloses de granit al voltant de l'intèrfon. Personalment, crec que no li hauria quedat gens malament rajola bisellada, i li hauria donat un aspecte més uniforme i estètic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
SirKop
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Fontana

Entrada Autor: SirKop » Dissabte 11/03/2017 11:50

Doncs es possible que les parts verticals com ascensors i antic cap d'estació, i ampliació 5é cotxe, al ser paret vertical, acabin en granit, tal com ja estan fent. A la resta de andanes, on hi queda la part corba fins al terra, esperem que la enrajolin sencera amb biscelada respectant la secció original, el que ells anomenen a zona de "bancs".

En tot cas, insisteixo, ja es moltíssim del que s'ha fet fins ara, tan de bo sigui un canvi de tendència per el que es destapi en altres estacions :P :P
Per cert, obriran el accés original que ara queda tapat per l'actual punt de control al vestíbul Aragó.



xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dimecres 22/03/2017 16:10

Ja estan instal.lant la rajola blanca biselada a la zona de bancs de l'andana, espectacular!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 22/03/2017 16:18

Ho acabo de veure. Cal dir que només la posen allí on la paret fa volta. Allí on és vertical, hi posen llosa grisa de granit, i ocupa aproximadament el 50% de l'estació.

Personalment, segueixo trobant que és un nyap.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 22/03/2017 17:54

Menys text i més fotos!!! :atac


Salut!
#volemL9

Miquel
Administrador
Entrades: 4417
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 22/03/2017 21:14

davroca5 ha escrit:Menys text i més fotos!!! :atac
Vinga demà n'hi faré. Les anava a fer avui, però com que estava tota la cuadrilla treballant m'ha fet coseta.

Els nous bancs empotrats són de color negre i el material no el sabria dir però semblen del mateix material que hi ha a les estacions de Cèntric o Mas Blau. Per damunt hi ha la nova rajola blanca. Com a mínim fins a aquest migdia no arribava fins la part vella.

No se si la volta actual la restauraran o la substituiran per la nova, en alguns punts sembla que hagin fet una prova de neteja des de fa uns dies.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
SirKop
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Fontana

Entrada Autor: SirKop » Dimecres 22/03/2017 23:03

Pel que tinc entès, restauraran la volta original. La meva incognita ara es si també es restaurarà les rajoles blaves que enmarcaven els anuncis...
Una foto de la rajola blanca sobre els bancs :P
520170321_133905-600x800.jpg
520170321_133905-600x800.jpg (141.57 KiB) Visualitzat 9651 cops



davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dimecres 22/03/2017 23:06

Mola molt! Gràcies! :plas


Salut!
#volemL9

davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Divendres 24/03/2017 22:21

Ups :P



Tot i així, l'estació va avançant:

Imatge


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/04/2017 13:42

http://www.elperiodico.cat/ca/noticias/ ... ce=Twitter

L'estació de Passeig de Gràcia de la L-3 recupera l'arquitectura original de 1924
La reforma reobre un antic túnel perquè l'accés de la Casa Batlló comuniqui directament amb el vestíbul principal


L'estació de Passeig de Gràcia de la L-3 recupera l'arquitectura original de 1924L'estació de Passeig de Gràcia de la L-3 recupera l'arquitectura original de 1924L'estació de Passeig de Gràcia de la L-3 recupera l'arquitectura original de 1924

CRISTINA SAVALL
DIUMENGE, 2 D'ABRIL DEL 2017 - 22:01 CEST

Les obres de restauració i de millora de les andanes i també del vestíbul de l’estació de Passeig de Gràcia de la línia 3 del metro barceloní, amb accés entre els carrers d’Aragó i del Consell de Cent, van començar el novembre passat amb l’objectiu de descobrir si al treure els falsos sostres es podia recuperar algun element arquitectònic original de quan es va inaugurar la infraestructura el 1924, llavors amb el nom d’Aragó. Davant la sorpresa dels tècnics, es podran salvar la volta, les parets corbades, alguns trams de la sanefa, amb el seu bonic dibuix blavós d’ornamentació a la paret, les rajoles de ceràmica blanca i tres lluernes que tornaran a lluir com ho van fer antigament, quan el suburbà s’anomenava el Gran Metro.


Els plafons que tapaven el mur original de l’estació han deixat al descobert curiosos anuncis impresos en paper molt deteriorats pel pas del temps. Hi ha un primer pla d’una dona amb una flor vermella als cabells, moltes lletres borroses i colors aigualits que s’aprecien sobre les sanefes. Tots aquests anuncis són difícils de veure pels cables que pengen a causa de les obres.


Aquests trossos de cartells daten dels anys 70, quan l’estació va perdre la seva andana central, es va cobrir la volta i amb això les parets corbades i es van redecorar tots els espais. Estan massa deteriorats per restaurar-los, encara que s’han ­fotografiat per poder documen­tar-los.


Marcos González, responsable de la unitat de Projectes i Infraestructures del metro de Barcelona, informa que en aquests moments s’estan rehabilitant quatre estacions més: Besòs Mar (L-4), Paral·lel (L-2 i L-3) Fondo (L-1) i Universitat (L-1). «Però només la de Passeig de Gràcia té interès històric i arquitectònic per recuperar peces originals», precisa González, per a qui «possiblement» les parades de Fontana (L-3) i Lesseps (L-3) també poden tenir, sota els falsos sostres, elements que valgui la pena conservar.

TREBALLAR DE MATINADA

L’actuació que s’està realitzant a l’estació de Passeig de Gràcia s’allargarà per espai de 10 mesos perquè els operaris únicament poden treballar-hi de matinada, de la 1.00 a les 4.30 hores, quan no hi ha usuaris del metro, que en un alt percentatge són turistes que volen passejar pels carrers de la Barcelona modernista.


«El més important és que el servei segueixi funcionant. Quan els tècnics finalitzen la seva jornada nocturna han de deixar la infraestructura en un perfecte estat, sense brutícia ni sorolls que molestin. Tampoc poden deixar abandonats a les andanes o a les vies cap tipus d’objecte o maquinària que comporti algun perill, com ganivets o punxons», detalla.


Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) està invertint 2,67 milions d’euros en la reforma i en el sanejament de l’estació de Passeig de Gràcia, una de les quatre més antigues de la capital catalana. Aquest pressupost inclou la recuperació d’un antic túnel perquè l’accés de la Casa Batlló comuniqui directament amb el vestíbul principal, la construcció d’un nou centre de control de l’estació, noves escales de pedra, bancs i baranes, una instal·lació elèctrica amb il·luminació de leds per beneficiar l’estalvi energètic i l’elevació 10 centímetres del nivell de les andanes perquè les persones amb dis­capacitats que es desplacin en cadira de rodes o les famílies amb cotxets de nadó tinguin menys dificultats a l’hora d’entrar i sortir d’un vagó.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 03/04/2017 13:43

Els comentaris a la notícia:


bobear
Por fin alguin con 2 dedos de frente!! eso si LA PARADA ORIGINAL DE HIERRO FORJADO DE LICEU DONDE ESTA¿ es verdad que la tiene un ex concejal EN SU CHALET¿?


reflex1000
@bobear Las columnas de hierro forjado de Liceu están en un almacén de TMB esperando que el Ajuntament las vuelva a colocar en su sitio tal como a dictado la Síndica de Greuges de Barcelona hace pocos meses. Otra cosa es que se haga caso a ese dictamen. Lo del concejal y lo del chalet es pura invención.



Avatar de l’usuari
SirKop
N2
N2
Entrades: 11
Ubicació: Fontana

Entrada Autor: SirKop » Dilluns 03/04/2017 15:45

metring ha escrit: Davant la sorpresa dels tècnics, es podran salvar la volta, les parets corbades, alguns trams de la sanefa, amb el seu bonic dibuix blavós d’ornamentació a la paret, les rajoles de ceràmica blanca i tres lluernes que tornaran a lluir com ho van fer antigament, quan el suburbà s’anomenava el Gran Metro.
Molt bé! sembla ser que les sanefes blaves que envoltaven els anuncis es podrien salvar! aixo si, hi han unes cuantes que ni hi son,...
precisa González, per a qui «possiblement» les parades de Fontana (L-3) i Lesseps (L-3) també poden tenir, sota els falsos sostres, elements que valgui la pena conservar.
Posiblement no, hi són. Sobre els fals sostres de les andanes a la volta, com a minim hi han les rajoles blanques. Una incognita deu ser com estan els laterals de les andanes Fontana i Lesseps,... tot-hi així, que comencin per sanejar i restaurar el pinyó de Fontana... perque cada dia te menys rajoles amb tant de cable.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 16/04/2017 22:25




davroca5
N7
N7
Entrades: 573
Contacta:

Entrada Autor: davroca5 » Dilluns 29/05/2017 22:07

Aquest migdia he passat per Passeig de Gràcia L3, i la reforma té encara més bona pinta :master:

Imatge

Imatge

Imatge

Imatge


Salut!
#volemL9

Avatar de l’usuari
Oriolix
N6
N6
Entrades: 307

Entrada Autor: Oriolix » Dilluns 29/05/2017 23:13

metring ha escrit:
El cartell és de "Nada menos que todo un hombre" de 1971

https://www.filmaffinity.com/es/film745322.html



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 30/05/2017 14:43

davroca5 ha escrit:Aquest migdia he passat per Passeig de Gràcia L3, i la reforma té encara més bona pinta :master:
La veritat que tan en les fotos enviades per en "davroca5", com al natural, m'agrada, m'agrada molt, comença a lluir; llàstima de les parets verticals amb el revestiment d'aplacat gris, que desmereix la recuperació de la rajola blanca bisellada. Em recorda moltes estacions, de sobretot el metro de Paris (per les voltes), i dels subways de Boston, Philadelphia i NY (tot i que allà en general les parets son rectes pel mètode de construcció "cut&cover"). Ara caldria també recuperar les baranes i tindríem una gran estació. Salut!



Respon

Torna a “Història del transport / Historia del transporte”