Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Connexió ferroviària amb Andorra

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Connexió ferroviària amb Andorra

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 30/04/2008 12:53

Interessant.

Per a mercaderies i viatgers "externs" a Andorra:
- Túnel de base del Cadí, nova línia Barcelona-Manresa-Berga-Puigcerdà amb ramal Túnel del Cadí-La Seu d'Urgell-Andorra. Tot en ample UIC, radis de corba amplis (1300m, velocitats > 160 Km/h) i apartadors de més de 1000 metres.
- Túnel de base del Port d'Envalira. A cota inferior al túnel helicoidal al nord de l'Hospitalet. Ample UIC electrificat.

Per als viatgers "interns" d'Andorra: un sistema de tram-tren que bé podria ser en ample mètric o en UIC i amb trams en cremallera combinat amb elements que ja existeixen com el Funicamp. Si es fa en UIC es podrien aprofitar algunes infraestructures del punt anterior si es fa en ample mètric surt més econòmic. Jo em decantaria per l'ample UIC.

Salut !!
He2/2 ha escrit:Andorra te tres necessitats diferents de transport.

Primer, les mercaderies. a part de tabac, la inmensa majoria del consum d'Andorra, ve de l'importació. Això representa un transit important de camions, tant des d'Espanya com des de França. A més cal distrubuir aquestes mercaderies a totes le parròquies.

Segon, l'accés de viatgers, tant des dels destins més propers, com des de destins internacionals. A més si volem que la gent arribi al principat sense cotxe caldrà assegurar-li la mobilitat interior, per disuadir de l'us del vehicle privat.

Tercer, la mobilitat interior, tant per assegurar els desplaçaments interns com l'accés a les estacions d'esqui i altres centres d'interés. Massa sovint el transit bloqueja les carreteres del principat. L'actual servei d'autobusos és completament insuficient i es basa en la premisa de que la inmensa majoria dels desplaçaments es fan en transport privat.

Pot pensar-se en una solució ferroviaria que cobreixi totes aquestes necessitats? Per altra banda estem parlant d'un país amb una orografia certament difícil. Per altra banda l'estació més propera és la de l'Hospitalet, a l'Arieja, amb el Pas de la Casa a 2100 m. d'altitud i el Por d'Envalira a 2400. Però si el suïssos poden, per que no s'ha de poder al pirineu?

Una idea, que segur que us semblarà molt estrambòtica. Una línia que atrevesses el principat, de La Seu a L'Hospitalet, a l'estil del FO (ara MGB), amb trams de cremallera (però amb pendent moderats <10%), però a diferència del model suïs, amb ample UIC, la qual cosa permeteria el transport de mercaderies sense ruptura de càrrega (el pendent moderat permet el pas de material només amb fre d'adherència). Seria una línia amb radis petits, adaptada al màxim al terreny i amb un traçat que permetés servir el màxim de nuclis habitats i punts d'interés. La línia pujaria des de l'Hospitalet pel vesant de solana (menys neu i territori andorrà) fins al Pas de la Casa. travessaria amb tunel fins al Grau Roig i seguiria el curs del Valira d'Orient passant per Soldeu, El tarter, Canillo, Meritxell, Encamp, Escaldes, fins a Andorra la Vella. Més avall el traçat seria menys dificil per Sta. oloma i St. Julià cap a La farga i La Seu. Caldria plantejar també la possibilitat d'un ramal que seguís ei Valira del Nord fin Ordino.

Bé, és només una idea. a veure que us sembla.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dimecres 30/04/2008 22:59

Un tunel de base des d'abans del tunel helicoidal, per la banda de l'Arieja hauria de ser per anar a sortir directament a Andorra la Vella, o aprop. No sé si el trafic justificaria una obra d'aquesta envargadura. Per altra banda no evitaria la forta rampa a la sortida d'Ax, donç la val fa un "escaló". I si haguessim de fer el tunel des de més avall d'Ax..... potser valdria més que parlessim d'un nou transpirinec (potser per la vall de vicdesos?)



lithops
N6
N6
Entrades: 189
Ubicació: Sant Feliu de Codines

Entrada Autor: lithops » Dijous 01/05/2008 19:13

Hola,
He2/2 ha escrit:Andorra te tres necessitats diferents de transport.

Primer, les mercaderies. a part de tabac, la inmensa majoria del consum d'Andorra, ve de l'importació. Això representa un transit important de camions, tant des d'Espanya com des de França. A més cal distrubuir aquestes mercaderies a totes le parròquies.

Segon, l'accés de viatgers, tant des dels destins més propers, com des de destins internacionals. A més si volem que la gent arribi al principat sense cotxe caldrà assegurar-li la mobilitat interior, per disuadir de l'us del vehicle privat.

Tercer, la mobilitat interior, tant per assegurar els desplaçaments interns com l'accés a les estacions d'esqui i altres centres d'interés. Massa sovint el transit bloqueja les carreteres del principat. L'actual servei d'autobusos és completament insuficient i es basa en la premisa de que la inmensa majoria dels desplaçaments es fan en transport privat.

Pot pensar-se en una solució ferroviaria que cobreixi totes aquestes necessitats? Per altra banda estem parlant d'un país amb una orografia certament difícil.
La teva llista de necessitats és totalment correcte, però són les seves necessitats. Si el govern d'Andorra creu que ha de oferir un altre mode de desplaçament interior perque el vehicle privat li ofega l'espai només té que començar a demostrar-ho, per a mi el tren en qualsevol de les seves versions és molt apta per resoldre-ho, el tema de l'orografia complicada també ho és pels cotxes i han sabut trobar les solucions necessàries per fer-lo arribar a on els ha interessat, per tant si volen tren segur que també sabran com fer-lo circular per dins del seu pais.

Si volen cridar l'atenció de Catalunya, Espanya i França el millor que poden fer es moure fitxa i demostrar que és factible conectar el tren amb Andorra, de totes maneres, crec que només seria interessant per a transports de viatgers i mercaderies amb destinació Andorra però no pas per mercaderies que es moguin entre Espanya i França.

El que no acabo d'entendre és quin interés tenen els Consells Comarcals d'Osona, Ripollés i Cerdanya en aquest projecte, xoca molt amb l'interés dels ajuntaments capitals de comarca i d'atres propers de desenvolupar d'una vegada la linea Barcelona-Puigcerdà, una reivindicació molt més realista que no pas reclamar la conexió entre Barcelona i Andorra en un moment on hi ha moltes altres prioritats d'inversió en matèria ferroviària a Catalunya.

Salutacions



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3972
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 02/05/2008 0:06

Quin mal hi ha que nosaltres els d'Osona volguem anar en tren a Andorra via Puigcerdà? Seria el més lògic, aprofitar l'actual transpirinenc i construïr uns 60 kms. nous de via vorejant el segre. Seria l'opció més fàcil, i assequible econòmicament, que no pas construïr una nova linia que travessi el berguedà, i el cadí, cosa que seria molt més car i costós de fer, al meu parer. Aixi es potenciaria el tren a la linia més oblidada de renfe al nostre pais.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 02/05/2008 5:23

UT440_132M ha escrit:Quin mal hi ha que nosaltres els d'Osona volguem anar en tren a Andorra via Puigcerdà? Seria el més lògic, aprofitar l'actual transpirinenc i construïr uns 60 kms. nous de via vorejant el segre. Seria l'opció més fàcil, i assequible econòmicament, que no pas construïr una nova linia que travessi el berguedà, i el cadí, cosa que seria molt més car i costós de fer, al meu parer. Aixi es potenciaria el tren a la linia més oblidada de renfe al nostre pais.
Si fer un enllaç amb Andorra a través de Puigcerdà significarà que el viatge des de Barcelona no baixi de les 3 hores (sent molt optimistes), la demanda serà baixíssima, ja que en cotxe es trigarà una hora menys. Vindria a ser el mateix problema que hi ha amb els regionals Barcelona-Lleida via Manresa.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 07/05/2008 13:21

Per una línia de mercaderies, les 40 i tantes mil·lèssimes del transpirinenc francès són molt limitatives respecte a les càrregues remolcables. Per això deia lo de "al nord del túnel helicoidal d'Hospitalet". Per ser una mica coherent amb la línia que proposava que passés pel Bages i Berguedà, amb radis de corba no inferiors als 1300 metres i pendents no superiors a les 20 mil·lèssimes, juntament amb apartadors de més de 1000 metres.

Contestant a una altra proposta, la connexió de l'actual transpirinenc des de Puigcerdà seguint el Segre fins a La Seu d'Urgell i Andorra estaria molt bé i no seria massa cara, però no seria competitiu en temps de recorregut respecte al vehicle particular per a desplaçaments Barcelona-Andorra. Per a ser competitiu ha de ser inferior a les 2h46' del trajecte en cotxe pel túnel del Cadí (segons viamichelin). Per això deia en algun altre lloc que de Barcelona a Andorra en tren, uns 125 minuts. Això necessita una velocitat comercial de 100 Km/h, impossible d'assolir amb l'actual línia per Vic i Ripoll.

Salut !!
He2/2 ha escrit:Un tunel de base des d'abans del tunel helicoidal, per la banda de l'Arieja hauria de ser per anar a sortir directament a Andorra la Vella, o aprop. No sé si el trafic justificaria una obra d'aquesta envargadura. Per altra banda no evitaria la forta rampa a la sortida d'Ax, donç la val fa un "escaló". I si haguessim de fer el tunel des de més avall d'Ax..... potser valdria més que parlessim d'un nou transpirinec (potser per la vall de vicdesos?)


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 31/07/2008 9:35

http://www.directe.cat/article/andorra- ... rgell-8662

Andorra demana a Foment que estudiï allargar el TGV des de Lleida fins a la Seu d'Urgell
Demanen zones d'avançament a la N-145

31.07.2008 05.00h


El ministre d'Ordenament Territorial del govern d'Andorra, Xavier Jordana, durant la reunió que ha mantingut amb la ministra de Foment, Magdalena Álvarez, ha demanat que es millori l'accés ferroviari a Andorra, i que es valori la possibilitat d'allargar la línia d'TGV des de Lleida fins a la Seu d'Urgell. En matèria de carreteres, Jordana ha demanat que s'afegeixin zones d'avançament i pòrtics informatius al projecte de millora de la N-145 entre la Seu d'Urgell i Andorra, unes obres que ja estan adjudicades i que es preveu que comencin durant la tardor. Álvarez també ha donat suport a Andorra per tal que l'eix europeu E9 sigui considerat de caràcter prioritari.
Pel que fa a les infraestructures ferroviàries, el ministre andorrà ha analitzat amb Álvarez les tres opcions que existeixen per tal que el tren pugui arribar al Principat: des de Puigcerdà a través de RENFE, des de Lleida i la Pobla de Segur a través dels Ferrocarrils de la Generalitat, i una tercera que constitueix l'anomenat 'Eix del Segre' per connectar Lleida i la Seu d'Urgell pel traçat de la C-14. Jordana ha demanat a la ministra que quan es faci la revisió del Pla Estratègic d'Infraestructures del Transport (PEIT), s'analitzi la viabilitat de fer arribar l'alta velocitat espanyola a la Seu d'Urgell per aquest 'Eix del Segre'. En aquest aspecte, Álvarez s'ha mostrat prudent i no s'ha pronunciat al respecte, tal i com ha indicat Jordana.

En matèria d'infraestructures viàries, els dos ministres han tractat la millora de la N-260, coneguda com a Eix Pirinenc; la de la N-145, que enllaça la Seu d’Urgell i Andorra; i la de l’E09, que uneix París amb Barcelona, passant per Tolosa i els túnels del Pimorent i del Cadí. Jordana ha manifestat a Álvarez la satisfacció per part andorrana per la millora de la N-260 i de la variant al seu pas per la Seu d'Urgell, que passarà pel futur aeroport Andorra-Pirineus. La inversió d'aquesta obra és de 162 MEUR i actualment el ministeri de Foment està a l'espera de rebre l'informe de Medi Ambient.

Pel que fa a la N-145, Jordana ha demanat que, atès que el projecte de Foment no contempla convertir aquest tram en autovia, es construeixin zones d'avançament i senyalització amb pòrtics, tal i com disposen les carreteres andorranes, una petició que també es trametrà a la DGT.

D'altra banda, Andorra i Espanya han acordat la construcció d'un tercer carril a la zona fronterera –al pont sobre el riu Runer- destinat als vehicles de transport especial. El cost d'aquesta obra, que s'emmarca dins del Conveni Internacional signat entre els dos països el 1999, és de 500.000 euros i estaran cofinançats entre els dos governs.

La ministra Álvarez ha recolzat constituir un front comú amb Andorra i França per tal que Europa consideri com a prioritari l'eix E-9, que enllaça París amb Barcelona i que passa per l'àrea d'influència d'Andorra, punt on cal una millora considerable per tal que tot el traçat sigui una autovia.

Finalment, els dos ministres també han parlat de l'heliport que es construirà a prop de la frontera catalanoandorrana. Jordana ha rebut l'oferta de col•laboració de la ministra de Foment a nivell dels projectes i del funcionament, i miraran conjuntament les afectacions que l'heliport pugui tenir a l'espai aeri espanyol.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 7072
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 31/07/2008 11:35

metring ha escrit:Andorra demana a Foment que estudiï allargar el TGV des de Lleida fins a la Seu d'Urgell
Molt bé, jo em demano un tren de levitació magnètica que em porti de casa meva a la feina. Posats a demanar :x
  1. Si tan interessats estan en el ferrocarril, per què no inverteixen primer ells en fer una línia al seu territori i connectar-la amb la xarxa francesa, que no passa gaire lluny? Que els l'hem de construir nosaltres també? si es va poder fer un túnel de carretera al port d'Envalira, dic jo que també s'hauria de poder fer un de ferroviari.
  2. Els "grans" acords d'infraestructures entre Espanya i Andorra comentats a la notícia, es mouen en quantitats que no arriben ni als 200 milions d'euros sumant-les totes. Cada kilòmetre d'AVE/TGV costa uns 15 milions d'euros, amb la qual cosa per portar-lo des de Lleida a Andorra estaríem parlant d'un mínim de 2.000 milions d'euros, sense tenir en compte la gran dificultat del trajecte.
Ara, que jo crec que si els andorrans estan disposats a posar-hi un mínim de 1.000 milions, per mi perfecte. Ara, que tenint en compte que TOT el pressupost del Govern d'Andorra de l'any 2003 van ser 270 milions d'euros, ho tenen una mica complicat.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3972
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 31/07/2008 15:45

Personalment, opino que l'opció més econòmica seria fer portar el tren des de Puigcerdà, encara que sigui amb una linia de regionals.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dijous 31/07/2008 16:15

UT440_132M ha escrit:Personalment, opino que l'opció més econòmica seria fer portar el tren des de Puigcerdà, encara que sigui amb una linia de regionals.
Crec el mateix, ja que és la més econòmica i fàcil.
Des de La Pobla s'han de foradar un munt de túnels, electrificar la línia de la Pobla, etc..., apart de que si es volgués fer trens BCN<->AND, farien una gran volta i tardarien molt més que no seguint la vall del riu segre, enllaçant amb puigcerdà, on a la línia però se l'hauria d'acondicionar amb més punts per a fer encreuaments


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 01/08/2008 0:46

Andorra, sempre de tan alta volada... Clar, els riquets no necessiten aquelles andròmines de la pobrissalla anomenades Rodalia o Regionals; volen ser l'únic país del món amb una xarxa ferroviària exclusivament d'AV. I què tal un TAVA, telefèric d'alta velocitat andorrà, del Pas de la Casa a Pal, passant per Andorra la Vella? Això sí que seria bufó. Ah, i perquè fos rendible, tota la població del país hauria de viure-hi. Si no, ja em direu com arribaran a una massa crítica d'usuaris.

L'únic que comparteixo amb aquesta idea és l'eix ferroviari del Segre. Però amb parades a Artesa, Ponts, Oliana, Coll de Nargó, Organyà, Adrall i La Seu, pel cap baix.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Diumenge 03/08/2008 21:43

metring ha escrit:Andorra demana a Foment que estudiï allargar el TGV des de Lleida fins a la Seu d'Urgell
Són el·leccions allà o què?

:riure


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orig440

Entrada Autor: orig440 » Dilluns 04/08/2008 18:15

I de pas ja fins a Pas de la Casa, que hi viu molta gent :riure xD xD .



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3972
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 05/08/2008 0:23

JaMiRo! ha escrit:
metring ha escrit:Andorra demana a Foment que estudiï allargar el TGV des de Lleida fins a la Seu d'Urgell
Són el·leccions allà o què?

:riure
Les eleccions al parlament crec que van ser l'any passat que hi vaig estar de vacances. D'aqui tres setmanes hi aniré, i ho sabré xD.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Hagbard
N4
N4
Entrades: 48
Ubicació: The Carmel & La Verneda

Entrada Autor: Hagbard » Dilluns 11/08/2008 23:40

Això és molt semblant a quan li van preguntar a Gandhi: "què opina de la civilització occidental?" i va respondre "és una bona idea"



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Diumenge 24/08/2008 1:14

Guigui ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Quin mal hi ha que nosaltres els d'Osona volguem anar en tren a Andorra via Puigcerdà? Seria el més lògic, aprofitar l'actual transpirinenc i construïr uns 60 kms. nous de via vorejant el segre. Seria l'opció més fàcil, i assequible econòmicament, que no pas construïr una nova linia que travessi el berguedà, i el cadí, cosa que seria molt més car i costós de fer, al meu parer. Aixi es potenciaria el tren a la linia més oblidada de renfe al nostre pais.
Si fer un enllaç amb Andorra a través de Puigcerdà significarà que el viatge des de Barcelona no baixi de les 3 hores (sent molt optimistes), la demanda serà baixíssima, ja que en cotxe es trigarà una hora menys. Vindria a ser el mateix problema que hi ha amb els regionals Barcelona-Lleida via Manresa.
Sí és cert que es tardarà una hora més en tren que en cotxe de Barcelona a Andorra, ja que en cotxe són unes 3 hores, i en tren ara hi calcularíem unes 4 ben bé. I que seria el més econòmicament viable, només afegir-hi la possibilitat de fer-ho amb doble amplada RENFE/SNCF. El que ara cal fer, però, és desdoblar la part Bcn-Vic, i millorar tal com s'està fent la resta, per tal que l'actual línia de Puigcerdà (i aquesta idea de línia fins a Andorra que no crec que mai veiem) millori els temps de viatge.
D'altra banda, no per això deixaria de tenir demanda, ja que actualment diversos serveis des de Puigcerdà van plens de gent provinent de La Seu i d'Andorra (i viceversa, suposo). Cal recordar, a més, que la mobilitat i el confort d'un cotxe/bus no és igual que en un tren.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/08/2008 13:01

593Dromedario ha escrit:D'altra banda, no per això deixaria de tenir demanda, ja que actualment diversos serveis des de Puigcerdà van plens de gent provinent de La Seu i d'Andorra (i viceversa, suposo). Cal recordar, a més, que la mobilitat i el confort d'un cotxe/bus no és igual que en un tren.
En el cas que cites, no t'ho nego en absolut. En canvi, jo em referia a la demanda que podria tenir una relació Barcelona-Andorra passant per Vic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 07/10/2009 14:27

Missatge procedent de http://www.transport.cat/viewtopic.php?f=3&t=3338
suiza1957 ha escrit:Seria interessant saber quand seran aquest nous horaris, amb reduccio de temps. Me figuro que lo deuran anunciar per algun lloc.
¿I el projecte de fer anar el tren fins a la Seo? No s´ha tornat parlar.
En castellano es Seo asecas (Seo de Urgel, en catalán la Seu d'Urgell) sin el articulo ;) (lo digo por no hacer mezclas raras XD)

El que no entenc és perquè escrius en català i utilitzes el topònim en castellà XD

El tren a la Seu, com bé ha dit en Guigui, no és un projecte. I tampoc és cap pastanaga electoral... des de la Seu d'Urgell sempre ho hem demanat, i Andorra també ho ha demanat molts cops... fins i tot ells van idear fer un metro aeri per Andorra amb la possibilitat de que arribés fins a la Seu, però tampoc es va estudiar.

En el pla territorial parcial de l'Alt Pirineu i Aran es planteja ja sigui des de Puigcerdà o des de la Pobla de Segur però la conclusió és que no es viable economicament per la quantitat de gent que l'utilitzaria, i només accepta com a més viable la de arribar sempre a Andorra ja que aquest país té més habitants que tot l'APA junt i per tant potser més viable.

En alguns estudis s'ha plantejat perllongar des de Puigcerdà i en altres es planteja una variant partint de Toses.

Jo tinc clar que no es farà si Andorra no entra a la Unió Europea i finança la UE aquest projecte... és a dir que no es farà XD

Jo faria alguna cosa al menys a nivell andorrà que solucionaria una mica el problema. Un ferrocarril que partís de la Seu d'Urgell i anés cap Andorra passant per Sant Julià, i a Andorra la Vella es bifurcaria per anar un per Andorra fins a Escaldes i cap a la Varia Nord (Ordino i Massana) i l'altre cap a Escaldes i cal a Encamp fins al Pas de la Casa i el faria arribar fins a l'Ospitalet i allà podria enllaçar amb la línia existent cap a Puigcerdà o cap a l'Arieja.

Això solucionaria 4 coses. La demanda de la Seu d'Urgell, Puigcerdà i l'Arieja, a més de la interandorrana.

A la Seu col·locaria un parquing dissuassiu i a la Duana tant francesa com espanyola. Penjo una imatge, hi han forces estacions que són modificables.

Imatge


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 07/10/2009 14:58

Aquest esquema seria fantàstic per a fer relacions Lleida-Tolosa, suposant que la Seu quedi connectada per banda catalana. A l'Ospitalet, no crec que calgui enllaç encarat a Puigcerdà pel traçat que quedaria dibuixat dins el mapa ferroviari.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dimecres 07/10/2009 15:49

L'enllaç amb Puigcerdà només el contemplava en cas que no es fes l'enllaç ferroviari entre Puigcerdà i la Seu d'Urgell o es fes mitjançant una variant des de Toses. Tot i que per la quantitat de transfronterers que hi ha a Puigcerdà cap a Andorra tampoc és estrictament necessari, però podria ser beneficiós si fos competitiu pel que fa al temps, tot i que podrien arribar-se a l'Ospitalet en cotxe i anar a Andorra en tren.

En aquest cas un tren crec que seria altament competitiu amb el cotxe pel que fa al temps ja que, un recorregut La Seu d'Urgell - Andorra la Vella es fa en uns 20-25 minuts i fins a Escaldes-Engordany en uns 25 minuts a la nit quan no hi ha cotxes, però de dia tant en hora punta entre setmana com en hora vall, o els caps de setmanes i ponts a qualsevol hora, els temps es poden duplicar o fins i tot més en cas de ponts importants.

Tot i que amb la creació dels carrils bus no se si l'autobús actualment és més ràpid que abans. Fa temps que no he pujat en autobús des de la Seu a Andorra, i l'últim cop encara no hi havia els carrils.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”