Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: pukyxd » Divendres 08/04/2011 15:49

Hi ha algun motiu tècnic per deixar els límits de velocitat tal com estan ara després de la renovació durant un temps?

Sabeu si hi ha suficient disponibilitat d'unitats 470 o altres amb comoditat similar per realitzar el servei de la línia Hospitalet - Manresa - Lleida? Serien suficients si s'augmentés la freqüència?



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Divendres 08/04/2011 21:25

Mako diu: "Veig més possible que ho facin unitats 470, com abans." No. Aquest servei es feia amb unitats 440 reformades. Només molt de tant en tant aparexia una 470.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Divendres 08/04/2011 23:04

pukyxd ha escrit:Hi ha algun motiu tècnic per deixar els límits de velocitat tal com estan ara després de la renovació durant un temps?

Sabeu si hi ha suficient disponibilitat d'unitats 470 o altres amb comoditat similar per realitzar el servei de la línia Hospitalet - Manresa - Lleida? Serien suficients si s'augmentés la freqüència?
No aniria malament fer proves per l'R12 amb un 449 simple...



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Divendres 08/04/2011 23:05

I que transportin aire?



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dissabte 09/04/2011 0:39

I malgrat tot transportarien més gent que les que presten serveis com Sevilla-Huelva o Saragossa-Osca
victorcasta ha escrit:I que transportin aire?


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 09/04/2011 9:11

Les 470 jo crec que també estan bé per la Barcelona-Manresa-Lleida.Potser si algún dia planten CEX Barcelona-Manresa-Lleida parant nomès a les estacions principals hi podrien posar 448R(més cómodes que una 449,com a mínim en els seients).

Si la velocitat millora,un CEX Barcelona-Manresa-Lleida quan podria trigar,potser menys de tres hores?Llavors ja seria un trajecte competitiu.Peró clar que entre Manresa i Barcelona tenim Rodalies(i entre Cerdanyola i Barcelona encara més Rodalies),i és pot dir que és una mica díficil posar-hi un Catalunya Express parant nomès a les estacions de Barcelona,Sabadell Centre,Terrassa,Manresa,Calaf,Cervera,Tàrrega,Mollerusa i Lleida.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dissabte 09/04/2011 13:18

D'entrada, algú haurà de començar a tenir en compte que la distància més curta, el traçat més recte, entre l'Hospitalet/Barcelona i Lleida, és per on transcorre l'ara denominada R-12. D'altra banda, encara que un major (i millor) aprofitament d'aquest traçat es trobaria "obstaculitzat" per tot el trànsit de la R-4 (més que res, entre l'Hospitalet i Terrassa), no oblidem que és el mateix que passa amb les altres relacions "regionals" (i de llarga distància!) que es dirigeixen a Lleida i a Tarragona..., també afectades per les circulacions de la R-2 sud, i d'alguna manera se'n surten fent passant els trens de llarg en unes quantes estacions. En tot cas, és un bon moment perquè es pugui treure un bon rendiment a una infraestructura molt ben "situada". Dic "bon moment" pensant, entre d'altres coses, que, ja que no es podran fer noves infraestructres, no es podrà tirar endavant res de lEix Transversal Ferroviari (el traçat més occidental del qual seguiria ben de prop el de l'R12); i pensant, no cal dir-ho, que, després del traspàs (del "traspasset"), la R-12 li brinda a l'actual govern de la Generalitat una oportunitat d'or per demostrar que és capaç de dur a terme alguna cosa nova, interessant a "regionals"... (Segueixo sense saber veure cap nova mesura, cap projecte, del nou responsable de "regionals".)



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Diumenge 10/04/2011 0:11

Jo penso que el temps que es podria perdre entre Barcelona i Terrassa amb un servei Catalunya Exprés en aquesta línia amb els rodalies, és poc, en comparació amb el temps que es pot guanyar entre Manresa i Cervera, simplement, en aprofitar més les velocitats potencials que pot donar de sí el traçat i que en aquests moments no s'aprofiten.
Queda prou clar que un servei d'aquest tipus entre Barcelona i Lleida, semidirecte, amb parades només a Mollerussa, Tàrrega, Cervera, Calaf, Manresa, Terrassa, Sabadell i Barcelona està orientat al públic de les primeres quatre poblacions que viatja entre aquestes i Barcelona, i aquests desplaçaments es produeixen principalment divendres i diumenge, dies de la setmana on un tren d'aquest estil podria funcionar.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 10/04/2011 12:24

Comparteixo el que s'ha dit més amunt, l'R12 és l'oportunitat perfecta perquè la Generalitat demostri que pot canviar el model ferroviari d'aquest país.

A la majoria de països europeus, qualsevol línia de ferrocarril, per més secundària que sigui, té una freqüència mínima d'un tren cada dues hores. Em ve ara al cap la línia alemanya anomenada Vogelsbergbahn, entre Gießen i Fulda. Es tracta d'una línia sinuosa, de via única, sense electrificar i amb Vmax=90 km/h, on hi ha un Regional-Express cada 2 hores, a més de Regionalbahn que paren a totes les estacions. El Regional-Express tarda 1h33' en recórrer els 106 km entre els extrems, amb quatre parades intermèdies. Un cas molt similar a la línia Lleida-Manresa (118,7 km) on es podrien posar Catalunya Exprés cada dues hores amb set parades (Bell-lloc d'Urgell, Mollerussa, Bellpuig, Tàrrega, Cervera, Sant Guim de Freixenet i Calaf) i un temps de recorregut al voltant de 1h40'.

Què caldria fer, perquè això tingués èxit?
- Trens cada dues hores permeten moure's a qualsevol hora del dia. Si vius a Lleida i has d'estar a Manresa a les 16 hores, no pot ser que hagis de sortir de Lleida a les 9.20 del matí.
- Connexions a Lleida-Pirineus. La manera més ràpida per anar de Manresa a Saragossa/Madrid és per Cervera. Des de Lleida surten AVE cada dues hores a les 9.03, 11.03, 13.03, mentre que arriben AVE procedents de Saragossa també cada dues hores (9.38, 11.38, 13.38, etc). Aquesta cadència permet la coordinació horària entre aquests dos serveis, per tal de poder fer trajectes Manresa-Madrid amb un transbord de 15' a Lleida-Pirineus. També es podria buscar la coordinació horària amb les línies Lleida-la Pobla de Segur o Lleida-Monzón-Zaragoza.
- Posar trens cadenciats cada 2 hores permet fer els creuaments sempre a les mateixes estacions, donat que es repeteix el mateix esquema a qualsevol hora del dia, simplificant l'explotació de la línia.
- Velocitats competitives en el tram Manresa-Barcelona: posar un tren semidirecte cada dues hores amb parades a Sabadell Nord (futur enllaç amb S2), Terrassa (futur enllaç amb S1), Sant Vicenç de Castellet (enllaç amb R5) i Manresa no crec que alteri gaire la malla de circulacions en aquesta secció de via doble. S'hauria de poder fer Manresa-Sant Andreu Arenal (59,4 km) en un màxim de 50' (actualment 67' amb R4).
- Aquest tren semidirecte tindria bona acceptació en el tram Barcelona-Manresa. El tren podria sortir en composició doble fins a Manresa (per optimitzar la capacitat dels túnels de Barcelona i del tram compartit amb l'R4), i a partir d'aquí només continuaria el trajecte la UT capdavantera.
- Coordinació horària amb els autobusos comarcals, per tal de connectar les diferents poblacions de les comarques que travessa la línia. Sobretot amb les línies Mollerussa-Linyola-Bellcaire d'Urgell-Balaguer, Mollerussa-Torregrossa-Juneda, Bellpuig-Ivars d'Urgell, Tàrrega-Agramunt-Artesa de Segre, Cervera-Guissona-Ponts i Cervera-Santa Coloma de Queralt.
- Es podria limitar el trajecte de l'Eix Bus al tram Manresa-Vic-Aeroport de Girona-Girona, de tal manera que es podrien posar freqüències de 2 hores en aquesta línia d'autobús exprés, i sempre en coordinació amb el ferrocarril a Manresa.

Crec que si comencem a pensar el transport de passatgers, no com a superposició d'unes línies aïllades punt-a-punt, sinó com una xarxa on cada línia té la seva funció, són perfectament possibles freqüències de 2 hores a qualsevol línia de ferrocarril.



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dilluns 11/04/2011 11:47

Sagrerenc afirma que la manera més ràpida d'anar de Manresa a Madrid/Saragossa (i afegiria: a tot el centre i nord peninsular) és per Cervera. I parla de què podria suposar per als manresans unes freqüències ben cadenciades i un escurçament de la durada dels trajectes en aquesta fins ara tan dissortada R-12. Però estic convençut que, tant com els manresans i bagencs, els grans beneficiats serien també els terrassencs, els sabadellencs... Si a mi em diuen que, des de Terrassa, em puc plantar en 2 hores a Lleida (i sé que tinc un tren cada dues o tres hores) no aniré a Barcelona, a Sants, a agafar un tren que m'hagi de portar per exemple a Donostia (com, sense anar més lluny, hauré de fer demà mateix).



Avatar de l’usuari
Dr. T
N6
N6
Entrades: 207
Ubicació: Entre les Guilleries i el Ter
Contacta:

Entrada Autor: Dr. T » Dilluns 11/04/2011 16:15

Escenari ideal i idíl·lic... si no fos perquè Barna-Sants és el centre del món (ferroviari català, s'entèn). I no només parlant de trens: en diversos calculadors de rutes, la ruta més curta entre Girona i Lleida és passar per El Vendrell...



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 19/04/2011 13:15

Front comú de consells de Lleida i Barcelona per la línia de Manresa

• Sis comarques, incloses la Segarra, el Pla d'Urgell i l'Urgell, preparen un document per a la millora del tren

Els consells comarcals del Pla d'Urgell, la Segarra, el Bages, l'Anoia i el Vallès Occidental van establir ahir les bases per crear un front comú en defensa de la línia de Manresa. Malgrat que no va assistir a la primera reunió que es va fer a Manresa, la presidenta del consell comarcal de l'Urgell, Maria Rosa Mora, també va manifestar la voluntat de sumar-se a la iniciativa. Els sis ens comarcals han convocat una nova cimera el pròxim mes de setembre, però ja amb els deures fets: cada comarca haurà de consensuar amb els seus municipis les millores que necessita la línia. L'objectiu és redactar un document conjunt, que inclogui totes les propostes territorials, i fer-lo arribar a la Generalitat i al ministeri de Foment.

En aquest sentit, l'alcalde del Poal i representant del Pla d'Urgell en la trobada, Rafel Panadès, va explicar que el consell i els ajuntaments sortints de les eleccions del 22-M hauran de redactar una proposta. "Es tracta de fer una radiografia de l'estat de la línia i de les necessitats de cada territori", va indicar. Panadès va recordar que és "inacceptable" que el tren tardi tres hores entre Mollerussa i Barcelona, "gairebé el mateix que quan es va inaugurar la línia", fa 150 anys. Finalment, va destacar la importància de fer un front comú de tots els municipis de la línia per demostrar que és un eix bàsic per a la comunicació de la Catalunya interior amb el litoral.

Per la seua part, el president del consell comarcal de la Segarra, Xavier Casoliva, va assenyalar la necessitat de continuar invertint en la millora de la línia. "Foment ha invertit 27 milions en la millora del traçat entre Calaf i Manresa, però la reforma de la línia no s'ha d'acabar aquí", va afirmar. "A més de millorar la línia, és important que augmentin les freqüències de pas i la intermodalitat amb altres mitjans de transport", va assenyalar.

Actualment, la línia està tallada entre Cervera i Manresa. La previsió d'Adif és reobrir el tram Cervera-Calaf el 30 d'abril.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... e-manresa/



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dimecres 20/04/2011 17:20

Convocatòria de premsa

Presentació d'una proposició de llei d'augment de les freqüencies del servei de ferrocarril regional: Lleida-Manresa-Barcelona

Quan: dijous 21 d'abril a les 11.30h
On: plaça de la Reforma (davant de l'estació de tren)

Amb la intervenció d'Alfons López Tena, diputat de SI, i de Robert Ara, cap de llista de SI a Manresa.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimecres 20/04/2011 21:13

No tinc confirmada la data però la reobertura de la línia pot ser qüestió de dies, està clar que serà durant la setmana vinent, quan sàpiga alguna cosa segura ja us la diré.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3181
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 21/04/2011 11:59

Sembla ser que això serà així. Dissabte passat a la tarda (16 d'abril) estaven treballant a la catenària entre Aguilar de Segarra i Rajadell. Que hi hagi obrers treballant un dissabte a la tarda en una obra pública només indica que la data d'inauguració és propera.

Salut !!
josep_serre ha escrit:No tinc confirmada la data però la reobertura de la línia pot ser qüestió de dies, està clar que serà durant la setmana vinent, quan sàpiga alguna cosa segura ja us la diré.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 21/04/2011 17:42

Ja que és parla del restabliment del tram entre Calaf i Manresa,tinc la sospita que serà el proper dissabte 30 d'Abril.
Sky ha escrit: Actualment, la línia està tallada entre Cervera i Manresa. La previsió d'Adif és reobrir el tram Cervera-Calaf el 30 d'abril.

http://www.segre.com/detall-de-la-notic ... e-manresa/
Suposo que deu ser un error períodistic,ja que el tram entre Cervera i Calaf és va restablir fa unes setmanes,per tant,sospito que serà el 30 d'Abril,o sigui,dissabte de la setmana que ve quan és restablirà totalment la línia,tram Manresa-Calaf inclòs



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 21/04/2011 23:06

SI Manresa presenta una proposició de llei per millorar els trens regionals

El text de la llei contempla que el servei regional de la línia establiria una freqüència
mínima de 6 trens/dia en el tram de Manresa a Cervera i 12 trens/dia en el tram de Cervera a Lleida


Imatge
Robert Ara durant la roda de premsa. Foto: SCI

Solidaritat Catalana per la Independència (SI) de Manresa ha presentat aquest matí una proposició de llei al Parlament de Catalunya per fer més competitiva la línia de tren regional que uneix Lleida i Manresa amb Barcelona. Amb aquest objectiu, SI proposa augmentar la freqüència de combois per potenciar-ne l'ús entre les persones que, diàriament, han de fer aquest trajecte.

El cap de llista de SI a Manresa, Robert Ara, juntament amb el diputat Alfons López Tena, han presentat la iniciativa a la Plaça de la Reforma de Manresa. Prèviament, a les 9h, l'han entrat al registre del Parlament.

Ara ha destacat que aquesta proposició era necessària per donar servei a una infraestructura infrautilitzada i en la que recentment s'hi ha fet una inversió prou elevada.

En la roda de premsa també hi ha assistit Josep Boladeras, cap de llista de SI a Santpedor, Joan Albert Pons, adherit a SI i cap de llista de la Coalició unitària "Unitat per Castellnou", i alguns membres de la llista de SI Manresa juntament amb els responsables de campanya.

La proposta de llei presentada avui pretén doblar la freqüència de la línia que uneix les capitals de comarca de les terres de ponent amb Manresa i l'àrea metropolitana per tal de proporcionar als usuaris potencials un enllaç eficaç entre aquestes poblacions principals.

El text de la llei contempla que el servei regional de la línia establiria una freqüència mínima de 6 trens/dia en el tram de Manresa a Cervera i 12 trens/dia en el tram de Cervera a Lleida. SI proposa, a més, que aquestes freqüències es reparteixin en franges horàries concretes atenent als criteris de mobilitat que més afavoreixin als ciutadans.

[Font]



pukyxd
N6
N6
Entrades: 254
Ubicació: Santa Coloma de Gramenet

Entrada Autor: pukyxd » Dijous 21/04/2011 23:07

PROPOSICIÓ DE LLEI D'AUGMENT DE LES FREQÜÈNCIES DEL SERVEI DE FERROCARRIL REGIONAL LLEIDA-MANRESA-BARCELONA


ANTECEDENTS
  • - Traspàs de competències en ferrocarrils del govern espanyol a la Generalitat, efectiu l’1 de gener del 2011
  • - Inversió en la línia (BOE núm. 272, apt. 78.916/07)

Exposició de motius
La present proposició de llei, que té com a objecte modificar la freqüència de pas d’una línia de tren regional, s’emmarca en la nova gestió dels trens i del personal resultant del traspàs de competències del govern espanyol a la Generalitat, executada l’1 de gener del 2011. Malgrat que sigui un traspàs insuficient –que comporta canvis en la gestió, però no pas en la titularitat de la infraestructura–, permet al govern català un cert marge de maniobra en l’àmbit de l'establiment dels horaris.

La línia de tren regional que uneix Lleida amb Barcelona, a través de Manresa i Terrassa, és una línia que històricament havia suportat gairebé tot el trànsit ferroviari entre la ciutat comtal i el nord de la Península. Al llarg dels anys, ha anat perdent molt de trànsit en benefici d'unes altres línies que s'han anat creant. Actualment, ofereix un servei de rodalia en el tram de Manresa a Barcelona; en el tram de Manresa a Cervera, tan sols hi circulen 3 trens per dia i sentit; i, en el tram de Cervera a Lleida, 6 trens per dia i sentit.

El trajecte uneix les principals capitals de comarca de les terres de ponent –Lleida, Mollerussa, Tàrrega i Cervera– amb Manresa i l'àrea metropolitana, fet que li atorga una potencialitat destacada. Aquesta importància encara esdevé més evident tenint en compte que el tram de Manresa a Lleida circula en paral·lel al de l'eix transversal, tram viari que ha permès de consolidar la relació entre les diverses ciutats mitjanes que travessa –tot trencant la radialitat de les comunicacions existents, que han tingut sempre Barcelona com a centre.

Una altra potencialitat de la línia és que fa de connexió natural amb la línia de gran velocitat que passa per Lleida. Si es garanteix un temps de viatge mínimament competitiu i, a més, es programen els horaris tenint en compte els del TGV, els ciutadans de les poblacions del Bages, el nord de l'Anoia, Segarra, Urgell, Pla d'Urgell i Segrià per on passa la línia de regional la faran servir com a enllaç amb el tren de gran velocitat.

Durant aquests darrers anys, l'estat de la via entre Manresa i Cervera s’ha anat degradant, sobretot en el tram Manresa-Calaf, que disposava d’una de les pitjors marques del ferrocarril català: 35 km/h de mitjana. L'any 2007 van començar les obres de rehabilitació de la línia, i actualment, el tram de Calaf a Cervera ja està totalment renovat. Es van executant encara les obres per al tram de Manresa a Calaf, que han sofert un endarreriment a causa del robatori de 30 km de cable de la catenària el mes de març de 2010. És previst que aquestes obres s’acabin durant l’estiu d’enguany.

Amb tot, la inversió total que s'ha fet per deixar la línia en condicions òptimes és de 27 milions d’euros, en l'adjudicació atorgada el 9 de gener de 2008 (BOE núm. 272, apt. 78.916/07), i 5,8 milions d’euros més en les adjudicacions per la catenària robada i per a la potenciació de les telecomunicacions en aquest tram; tot plegat, suma una quantitat aproximada de 33 milions d’euros.

Un cop feta la inversió al tram ferroviari –amb l’objectiu de millorar-ne les condicions– i atenent tots els arguments exposats fins ara, es requereix un augment de la freqüència del servei que ofereix la línia. Aquest seria un primer pas per potenciar i incrementar-ne l'ús, especialment tenint en compte que, un cop acabades les obres de millora, el temps del recorregut s’haurà reduït notablement. L’argument és, doncs, que doblar la freqüència de la línia, tant en el tram de Manresa a Cervera com en el de Cervera a Lleida –que equivaldrà a una futura línia de rodalia–, la faria més competitiva.

D’una altra banda, és important de garantir que l'usuari disposi de trens tant a primera hora del matí –per desplaçar-se al lloc de destinació–, com a última hora del vespre –per tornar al lloc d’origen. Això permetria als usuaris de disposar de més flexibilitat horària i fer el viatge d’anada i tornada en un mateix dia.

Finalment, cal assegurar que un trajecte llarg, com ho és el d'una línia regional, es farà amb uns mínims de comoditat per als usuaris. En algunes línies regionals de Catalunya es fan servir trens equipats amb seients durs, adients per a un servei de rodalia en què el viatge sol durar menys d’una hora i mitja, però no per a un servei de regional amb viatges que, en molts casos, duren més de dues hores. Per això és necessari que aquests serveis es facin amb seients tous, per proporcionar als usuaris uns índexs de comoditat adequats al temps de viatge.

Per aquests motius, el Subgrup Parlamentari de Solidaritat Catalana per la Independència presenta la següent:


Proposició de llei

Article 1. Increment de la freqüència de pas del servei
El servei de regional de la línia Barcelona – Manresa – Lleida queda establert amb una freqüència mínima de 6 trens/dia en el tram de Manresa a Cervera i 12 trens/dia en el tram de Cervera a Lleida, que es repartiran atenent la freqüència d’ús dels viatgers en franges horàries concretes i, alhora, procurant una distribució horària equitativa que tingui en compte, a més, una correcta connexió amb les sortides de trens de TGV (AVE) amb direcció a l’interior de la Península Ibèrica.

Article 2. Garantia de servei a primera i última hora del dia
Es garantiran les següents condicions en la línia Barcelona-Manresa-Lleida:
- que el primer tren procedent de Barcelona arribi a Lleida abans de les 9 del matí;
- que el primer tren procedent de Lleida arribi a Barcelona-Sants abans de les 9 del matí;
- que l'últim tren de Barcelona en direcció a Lleida surti més tard de les 9 del vespre;
- que l'últim tren de Lleida en direcció a Barcelona surti més tard de les 9 del vespre.

Article 3. Comoditat en el servei
Els trens utilitzats per donar servei a la línia, tenint en compte que es tracta d’un servei de regional amb viatges que, en molts casos, duren més de dues hores, comptaran amb l’equipament de millor qualitat que hi hagi a la xarxa ferroviària, per a proporcionar als usuaris uns índexs de comoditat adequats al temps de viatge.

Disposició transitòria.
La present llei entrarà en vigor el dia primer de gener de l’any 2012.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 25/04/2011 19:47

Per a cada servei concret, cal una llei (en el cas, molt hipotètic, que aquesta prosperi)? Em sembla que hi ha maneres molt més eficients de gestionar el transport públic que no una iniciativa legislativa cas per cas.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

fcuevas27

Entrada Autor: fcuevas27 » Dilluns 25/04/2011 20:20

una proposicion legislativa para regularizar el servicio de media distancia dependiente de la generalitat, no creo que fuera una mala idea. A lo que iba, estos dias santos he usado dicha linea y preguntado a un par de interventores...

la linea r12 volvera a la normalidad el dia 2 de mayo. habran cambios en el horario, 3 expediciones al dia, como hasta ahora, solo que las horas de origen y destino seran diferentes, 15 min arriba o abajo, para que se me entienda. Seguiran siendo 3 expediciones diarias en cada sentido, y las 3h y pico no las quita nadie, sigue igual el asunto. Este cambio de horario, no lo pregunte tampoco, me imagino sera pronto.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”