Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Watermark
N7
N7
Entrades: 328

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: Watermark » Diumenge 06/01/2013 11:46

UT440_132M ha escrit:http://el9nou.cat/noticies_o_0/28362/go ... _totes_les

El govern tem que Madrid vagi tancant totes les estacions de la línia excepte les de Granollers i Vic


XAVIER BARDOLET
última actualització: 04-01-2013 (11:54)

Així ho assegurava ahir el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, durant una visita a Torelló, el primer municipi que es quedarà sense personal a l'estació.
El que no passarà segons Font és que els trens deixin de parar en algunes estacions perquè aquesta decisió és competència de la Generalitat. Font es va reunir amb membres de diferents partits del consistori torellonenc per sumar-se a les queixes per la manera com Adif ha portat la decisió que també s'aplicarà a Centelles.

Ricard Font va aprofitar per criticar el traspàs de rodalies i de regionals negociat pel govern tripartit, que no va incloure les vies, les catenàries i les estacions. L'alcalde de Torelló, Santi Vivet, va insistir una vegada més en els perills que comportarà que l'estació no tingui personal.

Vivet també recordava que treballadors i usuaris de l'estació han recollit 1.800 firmes per reclamar que el servei continuï com fins ara. S'han enviat a la Generalitat, al Parlament i a Adif. La Generalitat, per la seva banda, ha reclamat una reunió amb Adif per aclarir el futur de les estacions.

A veure si ho entenc, deixar l'estació de Torelló sense personal és un problema i un atac greu al territori i, en canvi, trobar-te normalment estacions de FGC amb 10, 50 o 100 vegades més passatgers al dia, sense personal, és un exemple de la millor gestió ferroviària del món occidental.

Ah! Alerta, que a més a més, no és una decisió de Renfe o Adif, sino del malvat govern de Mordor..., vull dir, Madrid. Menys mal que està la santa Generalitat per salvar-nos de l'apocalipsi, així ens inventem sibilinament que tenen la intenció de que deixin d'aturar-se els trens i que nosaltres ho evitarem. De pàs, escampem una mica de porqueria i rasquem alguns votets tot manipulant amb il·lusió. Curiosament a Alcalà de Xivert o a Torreblanca, fa anys que no tenen personal i el govern de Mordor hi fa parar trens, i sorprenentement, hi ha milers d'exemples més.

I a veure si s'enteren, de la línia R3 fins a Vic, totes les estacions, excepte Sants, les gestiona Rodalies de Catalunya, és a dir, la Generalitat. No són de la seva propietat, peró si tenen cedida la gestió. Però mola més culpar el tancament de Centelles al govern de Mordor.



Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Diumenge 06/01/2013 13:03

El problema és de més àmpli abast que el que ofereix aquesta línia, així que ofereixo, si no està creat, obrir un fil nou relatiu a l'actualitat de la venda de bitllets a les estacions i revisors.

Amb la supressió de la figura del revisor (que, imagino, a la pròpia línia de Puigcerdà serà més aviat que tard), i la no-inclusió de màquines autovenda de bitllets en estacions sense cap d'estació (almenys això succeí en estacions com Sant Quirze de Besora), com volen rentabilitzar la línia i, en aquest cas també, el global de les línies que afecta això? Hom que vulgui anar de La Molina a Manlleu (per posar un exemple), com coi s'ho farà per comprar bitllet? És francament d'inútils estalviar-se costos suprimint revisors i caps d'estació i, amb aquesta mesura, deixar de recaptar finançament de la compra de bitllets (que, a més, és l'assegurança davant qualsevol cosa que passi). Avui dia, qui vagi, per exemple, de Manlleu a Sant Quirze de Besora, per exemple, ho farà obligatòriament gratis (entremig d'aquest trajecte el revisor no he vist que hi passi...).

Molt d'acord amb el comentari de Watermark.
Salut, i bon dia de reis.
Ganz.



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Diumenge 06/01/2013 22:01

Watermark ha escrit:
UT440_132M ha escrit:http://el9nou.cat/noticies_o_0/28362/go ... _totes_les

El govern tem que Madrid vagi tancant totes les estacions de la línia excepte les de Granollers i Vic
...

A veure si ho entenc, deixar l'estació de Torelló sense personal és un problema i un atac greu al territori i, en canvi, trobar-te normalment estacions de FGC amb 10, 50 o 100 vegades més passatgers al dia, sense personal, és un exemple de la millor gestió ferroviària del món occidental.

Ah! Alerta, que a més a més, no és una decisió de Renfe o Adif, sino del malvat govern de Mordor..., vull dir, Madrid. Menys mal que està la santa Generalitat per salvar-nos de l'apocalipsi, així ens inventem sibilinament que tenen la intenció de que deixin d'aturar-se els trens i que nosaltres ho evitarem. De pàs, escampem una mica de porqueria i rasquem alguns votets tot manipulant amb il·lusió. Curiosament a Alcalà de Xivert o a Torreblanca, fa anys que no tenen personal i el govern de Mordor hi fa parar trens, i sorprenentement, hi ha milers d'exemples més.

I a veure si s'enteren, de la línia R3 fins a Vic, totes les estacions, excepte Sants, les gestiona Rodalies de Catalunya, és a dir, la Generalitat. No són de la seva propietat, peró si tenen cedida la gestió. Però mola més culpar el tancament de Centelles al govern de Mordor.
:plas :plas :plas
Absolutament d'acord amb en Watermark, un cas més de demagògia barata. El nou conseller sembla que segueix les passes de l'anterior.
El fet de fons (estacions sense personal) no m'agrada gens, tot i que és desgraciadament la norma a tot arreu...



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dimarts 08/01/2013 15:55

Penós, certament, el conseller. Demagògic, que és el que menys necessita el ferrocarril a casa nostra.

D'altra banda, a molts països la majoria d'estacions del tamany de Torelló funcionen automatitzades, i no passa res.



Avatar de l’usuari
Euromed
N6
N6
Entrades: 247

Entrada Autor: Euromed » Dimarts 08/01/2013 21:23

Ayerbe-Zuera ha escrit:Penós, certament, el conseller. Demagògic, que és el que menys necessita el ferrocarril a casa nostra.

D'altra banda, a molts països la majoria d'estacions del tamany de Torelló funcionen automatitzades, i no passa res.
Hola a tothom:

D´acord, el que passa aci, es que el nivell civic, no es el mateix i molts viatgers no pagarien el bitllet i cuan els enxapesin, i els facin pagar una bona multa, es queixarien i encara hi hauria molta gent que els hi donaria la raó. Malauradament eliminant personal d´estacions i fer creuaments controlats desde centre unic, es la sol-lució per avaratir costos d´explotació.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3947
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 11/01/2013 0:01

Torelló no serà l'única afectada pel tancament, la gran majoria d'estacions de la línia de Puigcerdà, en el tram "pur" de Rodalies, seràn clausurades. La Generalitat tampoc està massa per la labor...


http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... e/bitllets

SocietatRedacció Osona.com | Actualitzat el 09/01/2013 a les 13:42h

L'estació de tren de Centelles deixa de vendre bitllets

La mesura coincideix amb la polèmica de Torelló, on s'automatitzarà tot el servei.

Adif ha deixat de vendre bitllets i de validar-los a l’estació de tren de Centelles, després de dos robatoris a l'equipament. Ara, els passatgers han de comprar el bitllet al revisor. La mesura s’ha començat a aplicar a principis d’any.

La decisió s'ha pres en un moment on les retallades en aquesta línia de Rodalies han provocat una gran polsaguera. I és que Adif deixarà a les properes setmanes de vendre bitllets a l'estació de Torelló , una de les estacions importants de la xarxa ferroviària.

La decisió a Torelló ha estat criticada des de l’Ajuntament i de la mateixa Generalitat, que se’n va assabentar a través de l’alcalde de la població, Santi Vivet. En aquesta estació es reduirà el personal, es despatxaran els bitllets en una màquina i es farà la vigilància a través de vídeocàmeres. El sistema de megafonia estarà connectat amb altres estacions per tal d’informar els passatgers de qualsevol incidència que es pogués produir.

Des de l’Ajuntament, es tem que, sense personal, l'estació es comenci a degradar i el servei empitjori.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Divendres 11/01/2013 15:22

Per cert, he llegit a twitter què, la extranya validadora de La Garriga fa temps que no funciona, sabeu on hi ha més d'aquestes. Al meu flickr, en teniu una foto ;) @raulitinbcn


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Divendres 11/01/2013 20:20

Hola,

La venta a l'estació de Centelles no depèn d'Adif, si no de Renfe, on s'aplicava el model de Gestió Integral, on un particular llogava les instal·lacions per explotar algún negoci a cambi de la venta de bitllets i el manteniment i neteja de l'estació. Ara aquest particular ha tancat el bar i ningú s'en vol fer càrrerc, doncs és força ruinós el seu manteniment.

Un altre cas semblant a la R3 és el que succeeix a Les Franqueses, on el bar ( que només obria els lavorables ) també ha tancat.

El cas de Torelló és diferent, doncs allà la gestió és d'Adif i la venta és subcontractada a una empresa. Si l'acaven tancant no crec que hi posin cap autoventa, doncs les autoventes de MD dónen molts problemes i a més no permeten la venta de bitllets a la línia de Puigcerdà al tractarse d'un cas de tarificació especial.

Sobre el model de Gestió Integral, present a la gran majoria de les estacions de rodalies, sobretot a les petites, aquest model a la llarga tendirà a desaparèixer, doncs és força deficitari a les estacions petittes degut al baix nombre de clients al bar i a la qualitat del servei que ofereixen. En altres èpoques s'havia apostat per aquest model, però degut a la crisis i al cambi de mentalitat de renfe, aquest model només es mantindrà en estacions realment rentables. Hi ha molts casos d'haver reformat una estació per convertir-la en gestió integral i haver acabat amb l'adjudicació deserta i que renfe hagi hagut de posar personal subcontractat, com Riells i Maçanet-Massanes. En el que portem d'inici d'any i des de finals de l'any passat, hi ha moltes estacions què han plegat i ningú s'en vol fer càrrerc, és el cas de Sant Vicenç de Castellet, l'Arboç, Gelida, Sant Sadurní d'Anoia, Sant Cugat, Rubí, Tordera, Centelles, Les Franqueses, Terrassa Est...Renfe tampoc disposa de diners per subcontractar la venta a aquestes estacions, es diu que a Sant Sadurní tornarà a haver-hi venta a partir de la setmana que ve a càrrec de personal subcontractat, ja veurem què passa...



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3947
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 12/01/2013 1:07

[off-topic]
raulitinbcn ha escrit:Per cert, he llegit a twitter què, la extranya validadora de La Garriga fa temps que no funciona, sabeu on hi ha més d'aquestes. Al meu flickr, en teniu una foto ;) @raulitinbcn
http://www.flickr.com/photos/raulitinbc ... hotostream
Si et refereixes a aquesta, a Balenyà-Tona-Seva, també han implantat aquest model de validadora.[/off-topic] :topic


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 13/01/2013 0:35

vr ha escrit:
Watermark ha escrit:
UT440_132M ha escrit:http://el9nou.cat/noticies_o_0/28362/go ... _totes_les

El govern tem que Madrid vagi tancant totes les estacions de la línia excepte les de Granollers i Vic
...

A veure si ho entenc, deixar l'estació de Torelló sense personal és un problema i un atac greu al territori i, en canvi, trobar-te normalment estacions de FGC amb 10, 50 o 100 vegades més passatgers al dia, sense personal, és un exemple de la millor gestió ferroviària del món occidental.

Ah! Alerta, que a més a més, no és una decisió de Renfe o Adif, sino del malvat govern de Mordor..., vull dir, Madrid. Menys mal que està la santa Generalitat per salvar-nos de l'apocalipsi, així ens inventem sibilinament que tenen la intenció de que deixin d'aturar-se els trens i que nosaltres ho evitarem. De pàs, escampem una mica de porqueria i rasquem alguns votets tot manipulant amb il·lusió. Curiosament a Alcalà de Xivert o a Torreblanca, fa anys que no tenen personal i el govern de Mordor hi fa parar trens, i sorprenentement, hi ha milers d'exemples més.

I a veure si s'enteren, de la línia R3 fins a Vic, totes les estacions, excepte Sants, les gestiona Rodalies de Catalunya, és a dir, la Generalitat. No són de la seva propietat, peró si tenen cedida la gestió. Però mola més culpar el tancament de Centelles al govern de Mordor.
:plas :plas :plas
Absolutament d'acord amb en Watermark, un cas més de demagògia barata. El nou conseller sembla que segueix les passes de l'anterior.
El fet de fons (estacions sense personal) no m'agrada gens, tot i que és desgraciadament la norma a tot arreu...
Al final la demagògia de la Generalitat és tant descarada que es nota massa. És evident que tant RENFE com ADIF hauran de baixar costs en l´etapa actual i és evident que treure personal de les estacions amb menys viatgers és una mesura raonable. És també evident que la Generalitat de Catalunya ja ho ha fet abans a les seves estacions. És evident que treure el personal no implica tancar l´estació i que els trens continuaran aturant-se (sort que ara els trens depenen de la Generalitat de Catalunya que sino el govern de Mordor - m´agrada això - segur que faria passar els trens sense aturar-se a Torelló por donar més pel sac ja que no li importa res ni ningú). És evident que la Generalitat de Catalunya, si vol continuar fent demagògia amb el tema i vol que torni el personal a Torelló, ho haurà de pagar ella. És evident que el nivell de credibilitat és molt molt baixet.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3947
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 17/01/2013 20:37

http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/2845 ... ts_balenya

A partir de l’1 de febrer, el bar de l’estació dels Hostalets de Balenyà tampoc vendrà bitllets

última actualització: 14-01-2013 (17:18)


Jaume Espuny El pla d’Adif és que només quedin obertes les estacions de Vic i Granollers.

No hi ha cap esperança. Les estacions de la línia de tren de Rodalies entre Barcelona i Vic aniran tancant caigui qui caigui i al final només hi haurà personal a les de Granollers i Vic. A la resta, s’hi instal·laran màquines automàtiques per expendre els bitllets. Des de l’1 de gener passat, a Centelles ja no es poden comprar els bitllets al bar com fins fa poc, però com que encara no hi han instal·lat la màquina els bitllets els ven, de moment, el revisor. Ara s’ha sabut que, a partir de l’1 de febrer, a l’estació Balenyà-Hostalets passarà exactament el mateix. I de Vic en amunt, la línia de Regionals, res de diferent. Com ha anat anunciant EL 9 NOU, l’1 de febrer l’estació de Torelló quedarà sense personal i els bitllets s’hauran de comprar a través d’una màquina automàtica. A cap estació, excepte les de Vic i Granollers, hi haurà personal.

El tancament de les estacions on encara s’hi poden comprar bitllets, és a dir, les que hi ha bars, s’anirà fent a mesura que acabi el contracte entre Adif i els concessionaris dels locals. El de Centelles acabava el 31 de desembre. El de l’estació de Balenyà-Hostalets acaba el 31 de gener. A partir de llavors, el bar, que possiblement tancarà definitivament les portes, ja no podrà vendre bitllets

Un bar que és negoci

El bar de l’estació de Centelles no pot vendre bitllets des de l’1 de gener, però això no vol dir que tanqui. La situació de l’estació, gairebé al mig del poble, fa que el local tingui una clientela força assídua. Ara per ara continua obert, tot i que des del mateix 31 de desembre està a concurs i ja s’han presentat dues ofertes per fer-ne l’explotació.

Fa un parell de setmanes hi van entrar a robar i els lladres van destrossar la màquina de validació de bitllets amb l’esperança de trobar-hi monedes, cosa impossible, perquè la màquina l’únic que fa és validar els bitllets i prou, no s’hi han de posar diners. Quan instal·lin la màquina per vendre els bitllets, els lladres tampoc tindran l’oportunitat de trobar-hi monedes o bitllets, perquè només funcionarà amb targeta.

Mentrestant, l’oposició de CiU a Centelles ha entrat una instància demanant a l’alcalde, Miquel Arisa, quines gestions s’han fet o es faran “davant del cas”. Arisa explica que el mes passat es va posar en contacte amb la direcció a Catalunya de Renfe i Adif i es va fixar una reunió “per als propers dies”. L’alcalde diu que el tancament d’estacions és una determinació presa per les dues companyies i, per tant, “poc s’hi pot fer”, i assegura que a la junta de govern de dilluns que ve contestarà la instància de CiU.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3174
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 22/01/2013 8:23

Regió-7, 22 de gener de 2013 ha escrit: Adif no obrirà l´estació de la Molina fins que tingui portes automàtiques

L'empresa vol controlar l'accés des de Sants o Ripoll però no sap quan instal·larà el sistema

Imatge
Viatgers esperant ahir el tren a l´andana, sense poder entrar a l´estació. miquel spa



MIQUEL SPA LA MOLINA L'estació de Renfe de la Molina continuarà tancada. L'empresa Adif, que és la responsable de la seva gestió, no té intenció d'obrir-la a pesar que les obres de remodelació ja estan acabades i que ja ha començat la temporada d'esquí, perquè abans de fer-ho hi vol instal·lar un sistema d'obertura i tancament de portes per control remot. Fonts de la companyia van admetre ahir que ara per ara no té data per a la instal·lació d'aquest sistema ni els diners preparats per pagar-ho.

Adif va acabar les obres de remodelació integral de l'estació el mes de setembre, però va deixar l'edifici tancat a l'espera de poder comandar-lo a distància, ja sigui des de l'estació de Sants o des de la de Ripoll. La intenció de la companyia d'infraestructures estatal és instal·lar un sistema automàtic que obri i tanqui les portes a distància una estona abans de l'arribada del primer tren i una estona després de la sortida de l'últim. Així mateix funcionen altres petites estacions de la xarxa de Rodalies de la mateixa línia, com ara la de Sant Quirze. Els encarregats d'activar els mecanismes de les portes tenen el suport del nou circuit de càmeres per comprovar que no queda ningú a l'estació per tancar-la. Igualment, una estació propera de suport, que en aquest cas seria la de Ripoll, seria l'encarregada d'enviar personal a la Molina en cas de problemes, segons van explicar ahir responsables d'Adif. El departament de comunicació de la companyia va explicar que "s'està estudiant instal·lar aquest sistema, que no és car però cal buscar-hi finançament, però en tot cas ho farem el més aviat possible".

L'alcalde d'Alp, Ramon Moliner (CiU), va lamentar ahir que l'estació no pugui prestar el servei per a què va ser feta. De fet, l'alcalde ha remarcat que "la voluntat de l'Ajuntament era que l'estació pogués tornar a tenir, com havia tingut, personal treballant-hi, amb un cap d'estació i altres operaris... ja que no pot ser així, que com a mínim pugui oferir un servei per a les persones que s'hi han d'esperar". Ramon Moliner, que també és president del Consell Comarcal, va avançar que l'Ajuntament contactarà amb Adif per demanar que faci la inversió del nou sistema d'obertura i tancament el més aviat possible.

Queixes als Mossos
Dissabte passat un grup d'uns setanta viatgers, entre els quals nombrosos esquiadors i famílies, van trucar als Mossos d'Esquadra per queixar-se que en ple temporal de fred i neu es van haver d'esperar a sota el voladís de l'andana. Els agents van advertir als usuaris de Renfe que no hi podien fer res i que, en tot cas, el que podien fer era presentar una reclamació. Des de Renfe de Puigcerdà també van admetre rebre sovint les queixes dels viatgers.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Divendres 25/01/2013 20:10

Adif suavitza l'automatització de l'estació de tren de Torelló
L’empresa es compromet a posar dues màquines per vendre bitllets i a tenir un treballador de servei a les hores del dia amb més trànsit. Això ho ha explicat l’alcalde de la població, en el marc d’una nova tallada de la via per protestar contra les mesures.
Imatge
Prop d'un centenar d'usuaris han tornat a tallar la via del tren a l'estació de Torelló. Foto: Adrià Costa

Adif ha fet una oferta verbal a l’Ajuntament de Torelló per tal de suavitzar les condicions de l’ automatització de l’estació de Torelló, que ha provocat diverses protestes en els darrers dies. En un principi, l’empresa pública ferroviària tenia previst, a principis de febrer, deixar de vendre bitllets manuals (només es vendrien en una màquina i via targeta de crèdit) i acomiadar els tres treballadors de l’equipament. Ara, Adif s’ha compromès a instal·lar dues màquines i a tenir una persona durant les hores del dia on hi ha més trànsit de trens. La mesura potser trigarà uns dies més dels previstos a entrar en funcionament.

Així ho ha explicat l’alcalde de la població, Santi Vivet (CiU), al centenar d’usuaris que aquesta tarda han tornat a tallar la via, igual que dimarts, a la mateixa estació, a quarts de 7 i aprofitant el creuament de dos trens. A l’acte s’hi han pogut veure diversos membres de la plataforma que està impulsant les protestes, així com alguns regidors, entre ells Marc Fontserè (PSC) i Roser Mas (ICV-EUiA).

Vivet s’ha mostrat moderadament satisfet amb la nova proposta d’Adif, tot i que ha advertit que no hi ha res escrit, que tot només s’ha fet via verbal i que tampoc s’ha assegurat si aquesta nova mesura seria permanent o provisional. A més, Adif no ha acceptat una altra de les demandes, la que feia referència a incloure l’estació de Torelló dins la zona de rodalies R-3 (no de regionals, com fins ara), amb sistema tarifari integrat, per tal desplegar al màxim la potencialitat d’aquest punt vital de comunicacions. En aquest cas, però, Adif ha explicat que no era una qüestió de la seva competència, sinó de Renfe.

L’alcalde també ha explicat que havia parlat amb la Generalitat, per tal que els donés suport en les seves reclamacions. Vivet és optimista, però pensa que s’haurà d’esperar que el nou Govern se situï i llavors pugui actuar-

De manera paral·lela, diversos usuaris han impulsat una plataforma per tal de continuar amb les accions reivindicatives. De moment, han desestimat tornar a tallar la via del tren i han convocat una reunió per al proper dijous, a les 8 del vespre, al mateix vestíbul de l’estació, per tal de decidir quines accions es portaran a terme.

Imatge
L'alcalde, Santi Vivet, ha explicat als assistents les promeses que els ha fet ADIF. Foto: Adrià Costa


http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... en/torello


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/01/2013 21:01

A més, Adif no ha acceptat una altra de les demandes, la que feia referència a incloure l’estació de Torelló dins la zona de rodalies R-3 (no de regionals, com fins ara), amb sistema tarifari integrat, per tal desplegar al màxim la potencialitat d’aquest punt vital de comunicacions. En aquest cas, però, Adif ha explicat que no era una qüestió de la seva competència, sinó de Renfe.
La tarificació de rodalia i regionals és competència de la Generalitat. Que els uns no ho diguin per a espolsar-se la responsabilitat és una cosa, però que ho diguin uns altres per pura ignorància, n'és una altra.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3174
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dilluns 11/02/2013 12:41

Diari de Girona, 11 de febrer de 2013 ha escrit: Ajuts per a la línia de Ripoll a Puigcerdà

Amb la població del Ripollès i la Cerdanya és difícil assolir un volum de trànsit per tenir un servei atractiu

11.02.2013 | 08:46

Imatge
Imatge d´arxiu de l´estació ferroviària de Ripoll.

LLUÍS BATLLE I GARGALLO | DR. ENGINYER INDUSTRIAL Al cap de més d'un any de l'acte reivindicatiu que es va celebrar a Ripoll a l'octubre del 2011, i abans que sigui massa tard, m'agradaria insistir en el perill que un dia o altre s'acabi el servei ferroviari entre Ripoll i Puigcerdà. Insisteixo en el tema, perquè la seguretat de la supervivència d'un servei ferroviari, només es troba en el nombre de persones que l'utilitzen. Amb la duresa de la línia i la quantia de la població que hi ha al Ripollès i la Cerdanya, és molt difícil aconseguir un volum de trànsit que permeti un servei atractiu. Un servei atractiu necessita un nombre de trens suficient, un temps de viatge acceptable i un preu proporcionat.

Les obres que s'hi van fer entre el 2007 i 2009 van deixar la línia en unes condicions tècniques correctes. Però el traçat és inamovible i no permet disminuir el temps de viatge. Ja sé que sempre hi ha qui creu en la bóta de Sant Ferriol i demana millores caríssimes. També he de recordar que augmentar el nombre de trens o disminuir el preu porta a tenir més viatgers, però augmenta també la falta d'ingressos i la necessitat de subvencions per suplir-la. Per tant, augmenta també el perill que el subvencionador trobi que hi ha massa despesa per a tan pocs viatgers i decideixi anar tancant el que no s'aguanta sol. He dit tot això per deixar clar que el més important per a la supervivència del servei ferroviari entre Ripoll i Puigcerdà és l'arribada de nous clients. Proposaré ara algunes pistes, recordant que és la societat civil qui ha de reclamar-les, exigir-les i vigilar que l'administració faci el que ha de fer.

Els enllaços a la Tor de Querol
La Tor de Querol és un nus de tres línies que pertanyen a tres administracions diferents: Tolosa, Montpeller i Barcelona. Si no es vigila perquè els horaris vagin una mica d'acord, surt la descoordinació actual i qui intenta fer servir el tren s'ho deixa córrer. Per corregir-ho, no cal cap reunió important. És suficient, potser per alcaldes o consells, aconseguir que els prospectes horaris de la línia R-3 incloguin en cursiva les continuacions a Ax, Foix, Tolosa i Montlluís i que els prospectes de les línies Tolosa-La Tor i Vilafranca-La Tor incloguin en cursiva continuacions a Ripoll, Vic i Barcelona. Si des dels pobles s'aconsegueix, i després es vigila que no es perdi, els enllaços a la Tor ja s'aniran coneixent i posant bé.

A part de l'ús majoritari dels trens d'alta velocitat, hi ha també viatgers als quals els agrada conèixer vies ferroviàries desconegudes, tant per la seva afició al ferrocarril, com per la senzilla curiositat de qui li agrada un turisme fora de grans destinacions. El traçat de les línies entre Foix, Vilafranca del Conflent i Ripoll és una curiositat que no té res a envejar a altres línies de turisme ferroviari, com les travesseres alpines a Suïssa o el tren de Flam a Noruega.

A part de la difusió feta pels canals turístics, vull recomanar la difusió en canals ferroviaris. Una plana web mantinguda al dia des dels amics del ferrocarril locals hi aniria bé. El canal que recomano és aconseguir, persuasivament, que les operadores ferroviàries incloguin el recorregut París-Barcelona per la Tor en tots els documents d'horaris internacionals, els que fan servir totes les agències de viatges i que també apareixen a Internet. No cal establir cap tren nou. Es tracta només d'adaptar els horaris perquè un dels trens del matí cap a Barcelona sortís de la Tor després de l'arribada del nocturn de París i, a la inversa, que un dels trens de Barcelona arribés a la Tor poc abans que sortís el nocturn a París. I que les operadores admetessin el seu compromís de considerar-ho relació internacional. Cal persuadir-les.

Entre l'arribada del tren de París al matí i la seva sortida al vespre, a la Tor hi una diferència d'un xic més de dotze hores. Aquesta diferència ofereix marge per anar fins a Tortosa i tornar, ja que cada viatge demanaria cinc hores i quart, tenint en compte la limitació a 120 km/h que té el material apte per pujar la collada de Toses. Amb la necessària propaganda als centres turístics de la Costa Daurada, això permetria oferir un retorn més atractiu a alguns turistes nord-europeus.

Diferenciar rodalies-regionals
Per raons de comoditat de gestió en unificar el material, fa uns anys es va prendre la decisió de considerar com de rodalies tota la línia de Barcelona a la Tor. La conseqüència ha estat que el trànsit de més recorregut, més delicat i més sensible al temps de viatge, ha quedat subordinat al trànsit de rodalies. Desfer o no aquesta subordinació és difícil de decidir perquè hi ha raons a favor i en contra, però el fet objectiu és que va en contra de la promoció del trànsit entre Ripoll i Puigcerdà, li rebaixa l'atractiu comercial i el fa més necessitat d'unes subvencions i exposat al tancament. Doncs cal independitzar els dos trànsits per assegurar la viabilitat del trànsit regional.

Les tres primeres propostes que he exposat tenen un cost gairebé imperceptible. En canvi, per independitzar de manera correcta el trànsit de rodalies del regional i fer que, per exemple, la majoria de trens de Ripoll i més amunt fossin directes amb Barcelona i Vic, exigeix fer alguna obra. No cal recórrer als desitjats projectes de duplicació de la via, perquè la construcció d'un nou apartador al lloc idoni o l'allargament d'una via de l'estació de Granollers o les Franqueses fins al pont de Congost, permet establir unes freqüències fixes d'un rodalies i d'un directe -per a cada sentit- cada hora. Els trens directes serien els que continuarien més enllà de Vic. El cost es mouria al voltant de 5 milions d'euros, més o menys, el cost de mig quilòmetre d'una línia d'alta velocitat. Quan hi hagi quartos, no serà excessiu.

Remuntador des de la Molina
Continuant amb les coses que han d'esperar a tenir quartos, convindria analitzar si cal integrar el ferrocarril en els accessos a l'estació d'esquí de la Molina. S'hauria d'estudiar amb la major amplitud de mires, tenint en compte la disminució de vehicles de carretera i repercussions associades. En cas afirmatiu, cal planejar la restauració de l'antic telecadira de l'estació, o de mitjà equivalent, dirigint-lo al punt més adequat de la xarxa de remuntadors.

Ample de via europeu
Quedi clar que aquesta mesura només té sentit si es canvia l'ample de tota la xarxa d'ample ibèric. Però la presento perquè el canvi d'ample de tota la xarxa espanyola (de 1.400 milions) és més barat que el tercer carril en les principals línies de mercaderies (de 3.400 milions). Quan s'aconsegueixi aquesta decisió tan lògica caldrà començar per Portbou, Irún, Canfranc i Puigcerdà; l'estació d'Andorra-l'Hospitalet acabarà essent una parada intermèdia en els trens Barcelona-Tolosa.

Connexió amb l'alta velocitat
Encara que sigui difícil de creure, no he trobat cap declaració pública de cap ajuntament, entre Barcelona i Puigcerdà, que lamenti la falta de connexió entre les vies d'alta velocitat de Sagrera i la línia de Puigcerdà. Ni que hagi reclamat que pugui ser possible que algun tren d'alta velocitat procedent de Saragossa o València pugui continuar cap a Ripoll o Puigcerdà, encara que ho faci a les velocitats més baixes. Crec indispensable que s'incorpori a la xarxa ferroviària catalana la connexió de la línia de Puigcerdà amb andanes d'alta velocitat de Sagrera, perquè quan canviï l'ample de via hi pu?guin continuar trens d'alta velocitat.

Final
Sap greu que el tram de Ripoll a Puigcerdà es vagi veient abocat a una necessitat excessiva de subvencions i, per això, que estigui en perill de ser clausurat. M'agradaria que les forces vives de la Cerdanya i el Ripollès reaccionessin, i insistissin davant les diferents autoritats i administracions, per obtenir millores. Sense fer volar coloms, ni demanar la bóta de Sant Ferriol. Cal començar per les tres primeres mesures, sense un cost apreciable. Només necessiten gestions personals, i insistència per vèncer la mandra de l'administració.
Tan sols una mica de seny i sentit comú. No deu ser tan difícil (o si).

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Guigui  
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 11/02/2013 14:32

genissimon ha escrit:Tan sols una mica de seny i sentit comú. No deu ser tan difícil (o si).
Si no hi ha cintes per tallar ni medalles per penjar-se, una baula desgraciadament imprescindible en tot el procés com és la política no hi tindrà cap mena d'interès.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 11/02/2013 22:15

Lluís Batlle i Gargalló ha escrit:Els enllaços a la Tor de Querol
La Tor de Querol és un nus de tres línies que pertanyen a tres administracions diferents: Tolosa, Montpeller i Barcelona. Si no es vigila perquè els horaris vagin una mica d'acord, surt la descoordinació actual i qui intenta fer servir el tren s'ho deixa córrer. Per corregir-ho, no cal cap reunió important. És suficient, potser per alcaldes o consells, aconseguir que els prospectes horaris de la línia R-3 incloguin en cursiva les continuacions a Ax, Foix, Tolosa i Montlluís i que els prospectes de les línies Tolosa-La Tor i Vilafranca-La Tor incloguin en cursiva continuacions a Ripoll, Vic i Barcelona. Si des dels pobles s'aconsegueix, i després es vigila que no es perdi, els enllaços a la Tor ja s'aniran coneixent i posant bé.
A les diferents xarxes regionals franceses (réseaux TER) s'està implantant progressivament el cadenciament horari, de tal manera que els trens surten sempre als mateixos minuts, per tal d'optimitzar l'explotació ferroviària. La línia Tolosa-La Tor ja està cadenciada; en canvi, els horaris de l'R3 són totalment anàrquics:

Imatge

Es podria fer un cadenciament dels trens de l'R3, amb sortides de La Tor a les hores parelles en punt i arribades al minut 13 de les hores imparelles, creuant-se a Planoles al minut 36/37 de les hores parelles.
Lluís Batlle i Gargalló ha escrit:Es tracta només d'adaptar els horaris perquè un dels trens del matí cap a Barcelona sortís de la Tor després de l'arribada del nocturn de París i, a la inversa, que un dels trens de Barcelona arribés a la Tor poc abans que sortís el nocturn a París.
En sentit nord, és tan fàcil com allargar el R3 que arriba a Puigcerdà a les 20.03 (dl, dv) i 20.06 (ds, dg, festius), avançant-lo si cal una miqueta per tenir marge.
Lluís Batlle i Gargalló ha escrit:Entre l'arribada del tren de París al matí i la seva sortida al vespre, a la Tor hi una diferència d'un xic més de dotze hores. Aquesta diferència ofereix marge per anar fins a Tortosa i tornar, ja que cada viatge demanaria cinc hores i quart, tenint en compte la limitació a 120 km/h que té el material apte per pujar la collada de Toses. Amb la necessària propaganda als centres turístics de la Costa Daurada, això permetria oferir un retorn més atractiu a alguns turistes nord-europeus.
Si del que es tracta és de portar els francesos a la Costa Daurada, sempre serà més còmode crear un enllaç TrenHotel + Regional Express a l'Estació de França.

Pel que fa a la resta de l'article, estic d'acord al 99%, llàstima que la classe dirigent faci cas omís a la gent que en sap.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 17/02/2013 18:49

raulitinbcn ha escrit:Per cert, he llegit a twitter què, la extranya validadora de La Garriga fa temps que no funciona, sabeu on hi ha més d'aquestes. Al meu flickr, en teniu una foto ;) @raulitinbcn
A Sant Martí de Centelles també n´hi ha una.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Diumenge 17/02/2013 19:06

437.001 ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:Per cert, he llegit a twitter què, la extranya validadora de La Garriga fa temps que no funciona, sabeu on hi ha més d'aquestes. Al meu flickr, en teniu una foto ;) @raulitinbcn
A Sant Martí de Centelles també n´hi ha una.
I a Balenyà-Els Hostalets també, tot i que ara està tancada.


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3947
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Diumenge 17/02/2013 19:27

raulitinbcn ha escrit:
437.001 ha escrit:
raulitinbcn ha escrit:Per cert, he llegit a twitter què, la extranya validadora de La Garriga fa temps que no funciona, sabeu on hi ha més d'aquestes. Al meu flickr, en teniu una foto ;) @raulitinbcn
A Sant Martí de Centelles també n´hi ha una.
I a Balenyà-Els Hostalets també, tot i que ara està tancada.
A totes les estacions de Vic en avall, s'ha instal·lat aquest model de validadora. De Vic en amunt no ho sé.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”