Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 08/09/2013 21:41

Avui a les notícies de TV3 han dit que si Barcelona acull els jocs olímpics d'hivern haurà de desdoblar la línia de Puigcerdà (sí, fins a puigcerdà) per a retallar temps de recorregut, donat que només permeten una hora i mitja de camí des de la ciutat fins a les instal·lacions. Potser això suposaria la gran millora que necessita la línia, donat que no només es desdoblaria la la via, sinó que suposo que també s'hauria de millorar la senyalització i compensar catenària i etc. He de dir que són suposicions, i que només es donarien en el cas que Barcelona sortís escollida. Però és bo saber que almenys coneixen el potencial d'aquesta línia.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 08/09/2013 22:35

I fent un nou túnel helicoidal? quin flipe!!


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Diumenge 08/09/2013 22:41

gatvell ha escrit:I fent un nou túnel helicoidal? quin flipe!!
el mateix he pensat jo... però repeteixo, són suposicions, només s'estudiarà en el cas que Barcelona surti escollida per a acollir els jocs d'hivern.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 08/09/2013 23:12

Si, es clar. Potser no cal desdoblar-ho tot, només fent zones de doble via per als creuaments com té ara per ara FGC en els trams de Igualada i Manresa.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/09/2013 23:40

epuig29 ha escrit:He de dir que són suposicions, i que només es donarien en el cas que Barcelona sortís escollida.
Barcelona no té la més remota opció. Enlloc dels Pirineus es reuneixen les condicions tècniques per a realitzar el descens masculí d'esquí (llargada i pendent de la pista), una de les proves reina.

O sigui, el desdoblament serà un somni durant dècades, si no per sempre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 09/09/2013 0:02

Y aún si se hicieran dichos juegos, no creo que desdoblarían más allá de Vic. Con eso ya daría de si para mejorar frecuencias y tiempos de recorrido.



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 09/09/2013 14:39

epuig29 ha escrit:Avui a les notícies de TV3 han dit que si Barcelona acull els jocs olímpics d'hivern haurà de desdoblar la línia de Puigcerdà (sí, fins a puigcerdà) per a retallar temps de recorregut, donat que només permeten una hora i mitja de camí des de la ciutat fins a les instal·lacions. Potser això suposaria la gran millora que necessita la línia, donat que no només es desdoblaria la la via, sinó que suposo que també s'hauria de millorar la senyalització i compensar catenària i etc. He de dir que són suposicions, i que només es donarien en el cas que Barcelona sortís escollida. Però és bo saber que almenys coneixen el potencial d'aquesta línia.
Igual una solució sería fer trams de 10km amb doble vía. Per exemple 10km amb doble vía y 10 o 20km amb vía única. S'augmentaría sensiblement la capacitat a un cost molt més reduït
eolosbcn l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 09/09/2013 20:18, en total s’ha editat 1 vegada.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dilluns 09/09/2013 19:50

Que almenys s'ho hagin plantejat és bo, amb independència de les possibilitats reals de Barcelona 2022, que ho veig bastant agafat pels pèls... :nose
De tota manera, el que sí faria, si es donés el cas, seria perllongar la línia de Puigcerdà fins a Andorra : La prolongació a Andorra augmentaria sens dubte la demanda a la línia de Puigcerdà, i si aquesta es fa en doble via fins a Barcelona, seria una opció atractiva i coherent amb la filosofia d'aquesta proposta de Jocs Olímpics de fer un pack Barcelona-Pirineus. La distància fins a La Seu no és molt llarga i el terreny és relativament pla. En el benentès, això sí, que es faci tota la línia de Puigcerdà en doble via, inclòs un nou túnel sota la collada de Toses: una inversió enorme i que no veig clar que es faci mai si no hi ha uns JJ OO pel mig...



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dilluns 09/09/2013 22:01

Guigui ha escrit:La línia de Puigcerdà podria oferir serveis entre Barcelona i Tolosa sense massa dificultats tècniques, per la qual cosa l'estat espanyol la considera irrenunciable des d'un punt de vista estratègic.
Doncs si aquests espanyols consideren que la línia és irrenunciable, per què no es posen a treballar d'una vegada per oferir serveis entre Barcelona i Tolosa? Són com el "perro del hortelano", ni menja ni deixa menjar...
genissimon ha escrit:Simplement, posant un intercambiador d'ample de via a Puigcerdà (on hi ha espai de sobres) i amb uns horaris una mica «pensats» es podria posar un 120 o un 130 entre Barcelona i Toulouse donant servei a les poblacions inermèdies amb uns temps de viatge més o menys competitius
A mig termini no val la pena posar cap intercambiador. N'hi ha prou en posar uns horaris que permetin fer l'enllaç. Que el R3 de les 13.45 surti de La Tor de Querol set minuts abans que arribi el TER procedent de Tolosa és de jutjat de guàrdia! Fa anys que això està així i ningú es queixa. La solució són els horaris cadenciats, els francesos ja ho han fet, ara només falta que els espanyols s'hi adaptin.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dilluns 23/09/2013 23:08

Comenta el company alkolo89, que hi ha moviment a la zona de doble via en el tram entre la frontera i l’estació de LaTour de Carol. De moment sembla que es canvien les travesses que estan en pitjor estat. No se si això pot acabar a la llarga en una renovació de les dues vies (que molta falta fa al cantó francès, sobretot la via d'ample ibèric, que és la que es fa servir regularment).
http://www.flickr.com/photos/ut440_131m/9896092336/


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dijous 26/09/2013 18:40

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... io/torello

ADIF instal·la la màquina de venda automàtica de bitllets a l'estació de Torelló
La plataforma “Perquè no ens fotin el tren” intensifica les accions de protesta

Pere Pratdesaba | Actualitzat el 26/09/2013 a les 12:27hArxivat a: Municipis, David Fernàndez, tren, Perquè no ens fotin el tren, estació de Torelló, Rodalies, CUP, Síndic de Greuges

Imatge
Cassolada a l'estació de Torelló, el mes passat. Foto: Facebook / Perquè no ens fotin el tren

El col·lectiu “Perquè no ens fotin el tren” vol intensificar les accions de protesta contra l’automatització de l’estació de Torelló i per demanar la seva inclusió a la zona de Rodalies, entre d’altres aspectes. A les reivindicacions també s'hi ha afegit Manlleu. Aquest divendres, 27 de setembre, es tornaran a fer concentracions, amb cassolada inclosa, a les estacions de Manlleu (20.00 h) i Torelló (20.15 h)

En el cas de Torelló, prèviament, a tres quarts de vuit hi haurà una reunió oberta a tothom per explicar les darreres accions, determinar si en aquesta ocasió es talla la via i concretar les accions dels pròxims dies. “Cal tenir en compte que des de fa uns dies ja s'ha començat a instal·lar la màquina de venda automàtica i tant ADIF com l'Ajuntament es van comprometre a informar al col·lectiu abans de tirar-ho endavant. I, de moment, no tenim cap informació”, diu “Perquè no ens fotin el tren” en una nota.

D'altra banda, dissabte a dos quarts de cinc de la tarda de dissabte, representants del col·lectiu s’entrevistaran amb David Fernández, diputat de la CUP, que oferirà una conferència a Manlleu. A més, tenint en compte que l'equip del Síndic de Greuges serà dimarts a Torelló, s’hi ha concertat una entrevista.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 29/09/2013 3:02

Mira´ls què guapos tots amb la pancarta... res d´automatitzacions, el senyor dels bitllets de tota la vida... i què és això de no tenir tractament de rodalia?... res, igual que els de Plaça de Catalunya.... jo crec que la primera zona de rodalies hauria d´arribar més o menys a Campdevànol....



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 29/09/2013 16:00

Toni ha escrit:Mira´ls què guapos tots amb la pancarta... res d´automatitzacions, el senyor dels bitllets de tota la vida... i què és això de no tenir tractament de rodalia?... res, igual que els de Plaça de Catalunya.... jo crec que la primera zona de rodalies hauria d´arribar més o menys a Campdevànol....
Dient frases com aquesta un t'acaba de tenir ben calat (oh, tot el que fa la Generalitat és una caqueta o no es pot comparar i en canvi Renfe és Déu -si això ho fes la Generalitat ja els estaries fotent a parir) que és el teu comentari. Seguint el teu criteri hem de tancar totes les estacions i deixar-les només amb màquines, excepte les de la zona 1.
Jo crec que abans d'escriure comentaris hauries de llegir dues vegades el que escrius, ja que amb bajanades com aquesta que has publicat només fas que desacreditar tots els teus comentaris... :plas :plas :plas


Salutacions,

Oriol

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 29/09/2013 16:55

oriolp13 ha escrit:
Toni ha escrit:Mira´ls què guapos tots amb la pancarta... res d´automatitzacions, el senyor dels bitllets de tota la vida... i què és això de no tenir tractament de rodalia?... res, igual que els de Plaça de Catalunya.... jo crec que la primera zona de rodalies hauria d´arribar més o menys a Campdevànol....
Dient frases com aquesta un t'acaba de tenir ben calat (oh, tot el que fa la Generalitat és una caqueta o no es pot comparar i en canvi Renfe és Déu -si això ho fes la Generalitat ja els estaries fotent a parir) que és el teu comentari. Seguint el teu criteri hem de tancar totes les estacions i deixar-les només amb màquines, excepte les de la zona 1.
Jo crec que abans d'escriure comentaris hauries de llegir dues vegades el que escrius, ja que amb bajanades com aquesta que has publicat només fas que desacreditar tots els teus comentaris... :plas :plas :plas
Que va, a qui se li veu el "plumero" és a molta gent com és el cas. Jo no he parlat de la Generalitat per criticar en aquest cas. De fet tota la culpa de que Torelló estigui o no al sistema intregrat de les rodalies és de la Genearalitat (Renfe no té res a veure), si paren més o menys trens depèn de la Generalitat (Renfe no té res a veure) i si es venen els bitllet del servei de rodalies per internet o com sigui és una competència de la Generalitat (és dels seus bitllets que estem parlant). Per tant, la manifestació aquesta ES CONTRA LA GENERALITAT, encara que hi hagi bastant interès en dir el contrari. Adif no té res a veure... sembla que ven els bitllets de la Generalitat no sé perquè.... però en qualservol cas si la Generalitat no vol que es venguin ELS SEUS BITLLETS amb una màquina ja sap el que ha de fer.... i Renfe és el convidat de pedra, si la Generalitat li paga un senyor el posa i si no li paga no el posa, així de senzill. Haurieu de vigilar una mica el que escribiu ja que sino es pot arribar al ridícul. La crítica que feia als manifestants en aquest cas era per defensar a la Generalitat, responsable últim de tot. Ahhhh, i per cert, suposo que estaràs igual d´indignat amb TMB o FGC per no tenir venedors de bitllets a les seves estacions, no?.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 29/09/2013 17:01

Toni ha escrit:Ahhhh, i per cert, suposo que estaràs igual d´indignat amb TMB o FGC per no tenir venedors de bitllets a les seves estacions, no?.
FGC té personal a les estacions més concorregudes. I pel que fa a TMB, et dono la raó, m'empipa força que determinats títols (família nombrosa, per exemple) s'hagin d'anar a comprar als escassos centres d'atenció al client.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 29/09/2013 21:30

Toni ha escrit:
oriolp13 ha escrit:
Toni ha escrit:Mira´ls què guapos tots amb la pancarta... res d´automatitzacions, el senyor dels bitllets de tota la vida... i què és això de no tenir tractament de rodalia?... res, igual que els de Plaça de Catalunya.... jo crec que la primera zona de rodalies hauria d´arribar més o menys a Campdevànol....
Dient frases com aquesta un t'acaba de tenir ben calat (oh, tot el que fa la Generalitat és una caqueta o no es pot comparar i en canvi Renfe és Déu -si això ho fes la Generalitat ja els estaries fotent a parir) que és el teu comentari. Seguint el teu criteri hem de tancar totes les estacions i deixar-les només amb màquines, excepte les de la zona 1.
Jo crec que abans d'escriure comentaris hauries de llegir dues vegades el que escrius, ja que amb bajanades com aquesta que has publicat només fas que desacreditar tots els teus comentaris... :plas :plas :plas
Que va, a qui se li veu el "plumero" és a molta gent com és el cas. Jo no he parlat de la Generalitat per criticar en aquest cas. De fet tota la culpa de que Torelló estigui o no al sistema intregrat de les rodalies és de la Genearalitat (Renfe no té res a veure), si paren més o menys trens depèn de la Generalitat (Renfe no té res a veure) i si es venen els bitllet del servei de rodalies per internet o com sigui és una competència de la Generalitat (és dels seus bitllets que estem parlant). Per tant, la manifestació aquesta ES CONTRA LA GENERALITAT, encara que hi hagi bastant interès en dir el contrari. Adif no té res a veure... sembla que ven els bitllets de la Generalitat no sé perquè.... però en qualservol cas si la Generalitat no vol que es venguin ELS SEUS BITLLETS amb una màquina ja sap el que ha de fer.... i Renfe és el convidat de pedra, si la Generalitat li paga un senyor el posa i si no li paga no el posa, així de senzill. Haurieu de vigilar una mica el que escribiu ja que sino es pot arribar al ridícul. La crítica que feia als manifestants en aquest cas era per defensar a la Generalitat, responsable últim de tot. Ahhhh, i per cert, suposo que estaràs igual d´indignat amb TMB o FGC per no tenir venedors de bitllets a les seves estacions, no?.
Evidenment que ho estic. Per TMB, tal i com diu en Guigui, per haver de desplaçar-te a un CAC si vols un títol que se surt dels "comuns", i per a FGC sobretot el problema, més que a la B-V és a la LL-A, on han tret molt personal als Ramals d'Igualada i Manresa i han deixat les estacions molt orfes i amb la sensació de "buides".


Salutacions,

Oriol

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 30/09/2013 0:24

Si esteu enfadats igual amb tots, llavors és bastant més creïble. Crec que és important començar a dir les coses com son i a demanar les coses a qui toca. Això del traspàs virtual és cert, però sobretot ho és perquè el titular no vol assumir les seves responsabilitats... si alguna no funciona, la culpa és bé d´Adif bé de Renfe. Doncs això no és cert, ells tenen la responsabilitat d´una molt bona part i cal començar a exigir resultats. Que s´acabi el paperot que interpreten d´ofesos i que comencin a assumir les coses que son de la seva competència.

Ahhhh, i disculpeu amb el paraulo que vaig escriure.... "escriviu" va amb "v".



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 30/09/2013 7:58

Guigui ha escrit:I pel que fa a TMB, et dono la raó, m'empipa força que determinats títols (família nombrosa, per exemple) s'hagin d'anar a comprar als escassos centres d'atenció al client.
Això no és culpa de TMB, és l'ATM que prohibeix de manera explícita la venda dels seus títols amb familia monoparental/nombrosa via màquines autovenda. A FGC, per exemple, només es venen per MAE els títols propis amb reducció amb família nombrosa/monoparental, i no tots.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3948
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 11/10/2013 17:53

http://www.el9nou.cat/noticies_o_0/3291 ... segura_que

El subdirector d’estacions nord-est d’Adif, Armando Brigos, assegura que no es retirarà de moment el personal de l’estació de Torelló


última actualització: 11-10-2013 (11:01)
Armando Brigos ho diu en una entrevista que publica aquest divendres EL 9 NOU. Assegura també que la línia de Puigcerdà no està maltractada en matèria d’inversions.
a Torelló, l'ajuntament i el grup 'Perquè no ens fotin el tren' han acostat posicions després que l'alcalde acusés aquest grup d'estar polititzat. Després d’’haver-se reunit aquesta setmana, les dues parts han expressat en un comunicat la voluntat de reprendre la tasca conjunta per aconseguir les reivindicacions a l'estació, a la línia i el servei de tren.

Nota de premsa de l'Ajuntament de Torelló

L’Ajuntament i el grup ‘Perquè no ens fotin el tren’ reprenen el diàleg per continuar defensant l’estació i el servei

L’Ajuntament de Torelló i el grup ‘Perquè no ens fotin el tren’ van mantenir una reunió, aquest dimarts, per tal d’acostar posicions i reprendre la línia de col•laboració sobre el tema dels canvis que Adif vol implantar a l’estació de Torelló. Al final, es va posar de manifest la voluntat de les dues parts de cooperar i d’anar de bracet en un tema de gran importància per al conjunt de la població.

A la reunió hi van assistir l’alcalde, Santi Vivet, el regidor Jordi Casals, i representants de el grup ‘Perquè no ens fotin el tren’, que van deixar de banda recents malentesos per restablir la bona entesa entre el consistori i el moviment ciutadà. En el marc de la reunió, va sortir el tema de l’eventual politització del grup, aspecte sobre el qual Santi Vivet va afirmar que no en parlaria més. En aquest sentit, el grup va voler reiterar la seva no adscripció a cap partit polític.

Els assistents van expressar la voluntat de treballar conjuntament per aconseguir les reivindicacions entorn de l’estació i les millores a la línia i el servei. Entre aquests temes, es va apuntar, com un dels principals objectius, la inclusió de la tarifa integrada fins a Torelló.

Al mateix temps, es va insistir en la necessitat d’evitar que s’instal•li una màquina expenedora de bitllets que no compleixi els requisits que sempre s’han reclamat; és a dir, que, a més de pagar amb targetes de crèdit, també es pugui fer amb diners en efectiu i que s’apliquin els descomptes corresponents per a famílies nombroses, joves, jubilats, etc.

Finalment, des de l’Ajuntament també es va informar de la reunió que mantindran alcaldes dels municipis de la línia (com Torelló, Manlleu, Sant Quirze de Besora i Ripoll, d’Osona nord, el Ripollès i la Garrotxa, així com Vic i Centelles, que van assistir a la reunió que es va fer el juliol a Torelló) i presidents dels consells comarcals d’Osona, el Ripollès i la Garrotxa, amb el conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, el proper 31 d’octubre. En aquesta trobada, acordada en la reunió de Torelló, s’exposaran al conseller les necessitats en relació al tren d’Osona nord, el Ripollès i la Garrotxa.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dissabte 12/10/2013 0:38

Per cert, ahir vaig pujar a Torelló en una visita exprés i la màquina autovenda no està instal·lada. Simplement s'ha instal·lat el nou model de validadora nou, el mateix que s'ha instal·lat a moltes estacions de rodalia sense barreres tarifàries i que permet la validació de títols sense contacte.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”