Les freqüències més ràpides van de Granollers a Barcelona Clot-Aragó en tan sols 20', menys que no pas des de Canovelles. Fent passar algunes freqüències per la R2/R11 i millorant la línea i desdoblant alguns trams entre Granollers i Torelló es podria reduir el temps entre barna i Vic considerablement.Renfe451 ha escrit:Alf, la gente de la comarca de Osona quiere llegar en pleno centro de la ciudad, en la Plaza Catalunya con menos tiempo, no desviándolo hacia la R2/R11.
Si doblem la totalitat de la R3 actual possiblement es poguessin posar unes freqüències semblants a les de la R2/R11, però en canvi No podríen ser absorvides pel túnel d'Arc de Triomf. En canvi, es podríen aprofitar més i perllongar algunes freqüències de la R2 Castelldefels - Granollers cap a Vic / Torelló, i en hora punta substituir dos dels cinc R2 Nord Bcn - St Celoni per R3 semidirectes Bcn - Vic/Torelló, i allargar les 2 freqüències/hora de la R8 fins a Sant Celoni. A més, es podrien posar MDs Bcn - Ripoll en aquells intèrvals horaris on No n'hi ha R11 entre Barcelona i Girona, sense afectar gairebé al trànsit de rodalies actual de la R2. Així doncs, desviant els trens ràpids per la R11/R2 Bcn - Granollers permetria posar més freqüencies la R3 entre Barcelona i La Garriga, que paressin a totes les estacions i que algunes continuessin fins a la Plana parant a les estacions del Congost on No ho fan els semidirectes i directes.
A més perdona però dubto molt que l'únic i exclusiu propòsit per prendre el tren pels habitants d'Osona sigui per anar a "Plaça Catalunya": per això ja hi ha també autobusos interubans directes que funcionen de meravella, com també a altres ciutats com Moià, Olot o Igualada que no tenen tren. Poder parar a Granollers Centre hauria de permetre l'enllaç amb la R2/R11, la R8 i busos interurbans. A més que això de Pça Catalunya sona més aviat com dir "km 0 Puerta del Sol", em sembla més important millorar la connectivitat amb els intercanviadors del Vallès i Barcelona, els aeroports i altres indrets del país.