Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!

Sabotatge a la LAV

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Sabotatge a la LAV

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/10/2015 8:26

Aturat l'AVE entre Tarragona i Figueres per un robatori de cable

http://www.ara.cat/societat/Aturat-Tarr ... 55543.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/10/2015 8:51

http://www.ara.cat/societat/Aturat-Tarr ... 55543.html

Resulta que el robatori ha sigut entre Vilafranca i Gelida. I això afecta fins a Vilafant?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dijous 08/10/2015 10:15

Guigui ha escrit:http://www.ara.cat/societat/Aturat-Tarr ... 55543.html

Resulta que el robatori ha sigut entre Vilafranca i Gelida. I això afecta fins a Vilafant?
Sembla ser que el robatori ha estat del cable de comunicacions i el CTC de Saragossa no pot monotoritzar ni gestionar la xarxa Tarragona amunt (senyals, posicionament del trens, agulles, etc). Figueres amunt deu estar controlat a França :nose


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
carles10000
N6
N6
Entrades: 210
Ubicació: propera parada:Gorg Enllaç amb linia 2 i 10 de metro i Tram

Entrada Autor: carles10000 » Dijous 08/10/2015 10:23

Miquel ha escrit:
Guigui ha escrit:http://www.ara.cat/societat/Aturat-Tarr ... 55543.html

Resulta que el robatori ha sigut entre Vilafranca i Gelida. I això afecta fins a Vilafant?
Sembla ser que el robatori ha estat del cable de comunicacions i el CTC de Saragossa no pot monotoritzar ni gestionar la xarxa Tarragona amunt (senyals, posicionament del trens, agulles, etc). Figueres amunt deu estar controlat a França :nose
per TP Ferro



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3259
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 08/10/2015 11:18

Restablerta la circulació d'AVE entre Vilafranca del Penedès i Figueres

Els trens d'alta velocitat aniran recuperant el servei habitual al llarg del dia després de l'avaria que ha afectat 7.000 usuaris i obligat a aturar 20 trens

324

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 08/10/2015 12:08

Yo pregunto no se podrían haber puesto trenes de ancho variable para hacer el trayecto entre Zaragoza y Barcelona en ancho convencional.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 08/10/2015 12:24

D'una banda, no hi ha prou unitats. De l'altra, l'ocupació és diferent. Tercer, moure'ls de buit, un cop recuperat el servei, també destarotaria tot el trànsit, i més en una relació com l'AV Barcelona-Madrid, amb trens cada 30 o 60 minuts per sentit. I quart, perquè amb el temps que trigaria un tren en arribar per via convencional a Lleida, és més que probable que solucionin la incidència i, per tant, el que guanyes per un costat, tornes a perdre per l'altre.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 08/10/2015 13:26

Aquest cop, segons L.V., la hipòtesi més plausible, és la del sabotatge, degut a la dificultat per accedir als cables.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dijous 08/10/2015 13:34

Guigui ha escrit:D'una banda, no hi ha prou unitats. De l'altra, l'ocupació és diferent. Tercer, moure'ls de buit, un cop recuperat el servei, també destarotaria tot el trànsit, i més en una relació com l'AV Barcelona-Madrid, amb trens cada 30 o 60 minuts per sentit. I quart, perquè amb el temps que trigaria un tren en arribar per via convencional a Lleida, és més que probable que solucionin la incidència i, per tant, el que guanyes per un costat, tornes a perdre per l'altre.
Gracies per la informació es que tenia aquest dubte.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

albe6
N8
N8
Entrades: 1036
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 08/10/2015 14:22

No sé si els canviadors de Saragossa / Plasencia de Jalón haguéssin donat l'abast.
Tocar la malla horaria dels canviadors (canviar de la placa dels Talgo a la placa dels CAF son 45 minuts) no hagués ajudat gaire



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23362
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 08/10/2015 14:45




Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dijous 08/10/2015 16:37

Ahora la cuestión estriba en saber quién es el saboteador.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 08/10/2015 17:51

Declaracions de la ministra de fomento:
Audio: https://drive.google.com/file/d/0B2N2OJ ... sp=sharing
Video: https://youtu.be/sKb_--ytZ5A?t=2m18s
Extretes del butlletí de foment


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 09/10/2015 18:26

M'estranya que els trens, degut a la gran incidència, afectant des de Madrid fins la frontera, no continuessin el recorregut a velocitat reduïda (velocitat de marxa, que en diuen). Tot i anar lent, si més no podrien haver hagut apropar-se a alguna estació o algun accés senzill.

Tampoc entenc, si és que ho han informat degudament, que no hi hagués cap instal·lació de suport en un cas de fallada (sabotatge, per exemple) per mantenir el servei.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Miquel
Administrador
Entrades: 4440
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 09/10/2015 18:48

gatvell ha escrit:M'estranya que els trens, degut a la gran incidència, afectant des de Madrid fins la frontera, no continuessin el recorregut a velocitat reduïda (velocitat de marxa, que en diuen). Tot i anar lent, si més no podrien haver hagut apropar-se a alguna estació o algun accés senzill.

Tampoc entenc, si és que ho han informat degudament, que no hi hagués cap instal·lació de suport en un cas de fallada (sabotatge, per exemple) per mantenir el servei.
La instal·lació de suport és el control manual dels trens, pràctica desterrada avui dia ja que som com som. Res de nou.

Amb la marxa a la vista el mateix, el tren no tenia cap tipus d'impediment per continuar la marxa, l'únic problema es que els senyals estaven apagats i el tren no estava localitzat des de el CTC. La circulació es torna menys segura, però coi, anar a 30-40 km/h en una recta tampoc es cap drama ni un perill rodant.
Però en fi, ja se sap que aquí tenim o un excés de sobreprotecció en molts casos o uns forats de seguretat que tampoc es que siguin gaire normals (i no només a Adif).


El metro de Barcelona amb motoristes!

gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Divendres 09/10/2015 18:55

Tenint en compte com és la infraestructura de l'AVE, amb amplis revolts i gairebé sempre bona visibilitat, es podria anar, potser, a 100km/h. Però bé, ara ja és només teoritzar un tema passat.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 09/10/2015 19:01

gatvell ha escrit:Tampoc entenc, si és que ho han informat degudament, que no hi hagués cap instal·lació de suport en un cas de fallada (sabotatge, per exemple) per mantenir el servei.
Ahir a TV3 van dir que a l'arqueta hi ha el cable de coure i dos de fibra, un de principal i un de socors per si el primer s'avaria. Els que ho van provocar suposo que ho sabien i van tallar els dos.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23771
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 09/10/2015 22:36

Renfe no tornarà els diners a les persones que ja eren dins d'un AVE quan el servei es va col·lapsar

http://www.ara.cat/societat/renfe-torna ... 55590.html


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Divendres 09/10/2015 22:53

Ni la Llei ni el compromís de puntualitat de Renfe, obliguen o comprometen la companyia a retornar l'import en cas d'incidència aliena a l'empresa, com ha estat el cas.



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Divendres 16/10/2015 14:12

La Audiencia Nacional ha asumido la investigación del extraño sabotaje. Será de los primeros asuntos que lleve el magistrado Juan Pablo González, designado hace poco para la AN. A ver si llegamos a saber qué ha pasado realmente.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya”