Notícies cremallera Núria

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
albert28  
N9
N9
Entrades: 1893

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: albert28 » Dilluns 29/06/2020 13:58

UT440_132M ha escrit:
Dilluns 27/04/2020 0:31
Han traslladat l'A10 a Martorell per fer-li una repassada i ser repintat abans de començar el servei a Montserrat.
Desconec si s'ha fet el mateix ja amb l'A11.
Ja està en servei a Montserrat.



Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1419
Ubicació: (Barcelona CAT, Austin i Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Dimarts 06/04/2021 11:01

El cremallera de Núria fa 90 anys

El 22 de març del 1931 es va inaugurar el cremallera de Núria, un ferrocarril amb unes característiques tècniques excepcionals que ben aviat el van convertir en un referent entre els ferrocarrils de muntanya d’arreu d’Europa. Per commemorar el seu 90è aniversari, està previst que al juny s’obri una exposició sobre la història del cremallera que s’inaugurarà oficialment al setembre, coincidint amb la celebració de Sant Gil, patró de la vall de Núria. El cotxe saló, que havia de transportar Alfons XIII el dia de la inauguració del cremallera, formarà part de la mostra. Finalment, el rei no hi va poder assistir a causa de la inestabilitat política que va culminar amb el seu exili i amb la proclamació de la Segona República.

Nou dècades després, el cremallera és encara l’únic mitjà per accedir a l’estació de muntanya de la vall de Núria. Va ser creat per donar resposta a l’augment del nombre de peregrins que visitaven el santuari de Núria, que tenien com a única alternativa el desplaçament a peu, i pel creixement dels esports d’hivern. FGC en va assumir la gestió l’any 1986 i va propiciar un ampli procés d’actualització de les instal·lacions i d’arribada de nou material mòbil. Es van posar en servei quatre nous automotors, es van modernitzar les locomotores i els cotxes de viatgers, es van construir els tallers i es van substituir les vies. Anys després es va construir la nova cotxera de Ribes-Enllaç, es va remodelar l’estació de Queralbs, va entrar en servei el nou túnel del Roc del Dui i es van adquirir nous automotors. Actualment el tren cremallera de Núria rep més de 280.000 visitants anuals, realitza una travessa de 12,5 km i supera un desnivell de 1.000 metres en 40 minuts. Durant el seu recorregut passa per les estacions de Ribes-Enllaç, Ribes-Vila, Queralbs i Núria. És un mitjà sostenible que no produeix emissions, ja que el seu consum elèctric prové d’energia solar.

L’exposició explicarà la història de Núria i es renovarà l’espai expositiu a l’estació de Ribes. A més, està previst recuperar l’espai del primer salt de trampolí d’esquí construït a l’Estat, que es convertirà en un mirador. Així, els visitants podran tenir la mateixa sensació dels primers saltadors d’esquí que el van fer servir durant els anys trenta del segle passat.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”