Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Re: Estudien fer tramvia a Camp de Tarragona

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dissabte 05/11/2022 2:06

Seria molt interessant prolongar-lo fins Altafulla cobrint així les platges de Tarragona, a les que actualment es triga molt a arribar i així també donaria un impuls a la ciutat com a ciutat platjera, que sembla que Tarragona visqui d'esquena a la platja i els seus barris platgers siguin Salou i Cambrils.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23223
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 29/03/2023 15:10






Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4442
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dimecres 29/03/2023 19:54

On és el ramal a Valls? :evil:



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1883
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 29/03/2023 22:52

metring ha escrit:
Dimecres 29/03/2023 15:10


Molt interessant, no poso en dubte que es faci, igualment de que estigui enllestit la primera fase el tram de Cambrils - Salou - Vila-seca (o fins i tot a l'intercanviador nou del Camp de Tarrragona que han esmentat això) d'aquí a 4 anys ho veig molt difícil per no dir impossible.

OFF TÒPIC: És a dir, encara falta la L9/L10 sencera, faran el perllongament de la L8, el perllongament del tramvia fins a Verdaguer i encara falta l'estació de la Sagrera.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1883
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 04/04/2023 9:28

https://www.google.com/maps/d/edit?hl=c ... 31851&z=12

He volgut fer el recorregut dibuixat a través de Google My Maps per veure com queda el resultat.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1883
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 13/04/2023 17:59



Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2218
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dilluns 10/07/2023 18:35

CAF i STADLER concursen per proveir els 7 tramvies del TramCamp

https://contractaciopublica.cat/ca/deta ... /200089534


Salvem l'Estació de França!

Benadav
N1
N1
Entrades: 6

Entrada Autor: Benadav » Dimarts 28/11/2023 1:34

Algu sap si hi ha alguna novetat? Tant d'anunci i al final no es mou res, com de costum!



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1883
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 11/02/2024 21:23



Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

PizzaiPinya24
N3
N3
Entrades: 25

Entrada Autor: PizzaiPinya24 » Dijous 29/02/2024 17:53

L'Ajuntament de Salou demana la paralització del projecte del Tramcamp
El consistori considera que el projecte bàsic fet per la Generalitat és nul perquè no es va fer un estudi previ
https://www.diarimes.com/ca/camp-tarrag ... 41148.html

Això de Salou ja passa de taca d'oli :cop


"American cities weren't build for cars, they were BULLDOZED for cars!"

jgomezs
N6
N6
Entrades: 178

Entrada Autor: jgomezs » Dijous 29/02/2024 19:34

PizzaiPinya24 ha escrit:
Dijous 29/02/2024 17:53
L'Ajuntament de Salou demana la paralització del projecte del Tramcamp
El consistori considera que el projecte bàsic fet per la Generalitat és nul perquè no es va fer un estudi previ
https://www.diarimes.com/ca/camp-tarrag ... 41148.html

Això de Salou ja passa de taca d'oli :cop
Si la catenària té tant d'impacte visual, potser també haurien d'exigir el soterrament de les muntanyes russes de Port Aventura?



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1883
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 01/03/2024 0:09

Aquest senyor per tal de fer nosa i donar mal de caps a la Generalitat ho farà, ja amb el tema del tramvia ha posat amenaces aquest home per la polèmica del Hard Rock i l'excusa de terrorista ferroviari de que la catenària fa mal al municipi, quan és només un maleït palet per donar energia elèctrica al p*** tramvia, i perquè suposo que són molt amics de l'empresa Plana... simplement per això hauria de dimitir i no tornar a la política o ser alcalde.

Entre aquest personatge i els seus regidors respecte a la Generalitat, tenen les seves discrepàncies fortes. La paralització del tramvia és culpa d'aquest pseudopolític, i també per com és la mentalitat dels polítics d'allà al Camp de Tarragona respecte a mobilitat ferroviària o de transport públic és digne d'estudi, perquè s'ha d'estudiar com de rucs són aquests polítics.

Tenint en compte que el tramvia de Tarragona només existiria per recuperar els serveis ferroviaris perduts de la zona, no és que no sàpiguen el que es perden, es que directament no la volen.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Nen de Gràcia
N4
N4
Entrades: 63

Entrada Autor: Nen de Gràcia » Divendres 01/03/2024 16:57

Una ciutat inclusiva no pot tenir catenàries?
Que quedi clar que jo estic d'acord amb aquest concepte, però es pot saber a qui discrimina un cable situat a 5 metres de terra? Ni que hi hagués algú que s'hi anés a xocar... Perquè queixar-se dels pals és mirar poc l'entorn, si no és que volen treure també els fanals del carrer.

jgomezs ha escrit:
Dijous 29/02/2024 19:34
PizzaiPinya24 ha escrit:
Dijous 29/02/2024 17:53
L'Ajuntament de Salou demana la paralització del projecte del Tramcamp
El consistori considera que el projecte bàsic fet per la Generalitat és nul perquè no es va fer un estudi previ
https://www.diarimes.com/ca/camp-tarrag ... 41148.html

Això de Salou ja passa de taca d'oli :cop
Si la catenària té tant d'impacte visual, potser també haurien d'exigir el soterrament de les muntanyes russes de Port Aventura?
El tema és que les muntanyes russes atrauen més turistes que el tramvia. Pels locals no cal preocupar-se, que ja viuen allà :martell1
En fi...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3178
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 05/06/2024 14:30

3/24, 4 de juny de 2024 ha escrit: La Generalitat veu possible convèncer Salou i aprovar aquest estiu el projecte constructiu del tramvia

04/06/2024 - 07.30

ACN Tarragona - La Generalitat veu possible que Salou reconsideri la seva oposició al tramvia del Camp de Tarragona i que avanci la fase 1 del projecte que ha d'unir Cambrils i Vila-seca per l'antiga línia de ferrocarril. En declaracions a l'ACN, el director general d'Infraestructures de Mobilitat del Departament de Territori, David Prat, defensa que es tracta d'una infraestructura "moderna d'última generació" i que amb Salou estan "coordinant el projecte d'urbanització al detall". Per tot, veu factible que aquest estiu s'aprovi el projecte constructiu per, abans d'acabar l'any, licitar les obres i començar-les el 2025. Prat reconeix que l'absència de pressupostos de la Generalitat endarrerirà "una mica" l'inici previst dels treballs.

Prat es mostra convençut que acabaran consensuant la implantació del tramvia al seu pas per Salou. "Amb Vila-seca i Cambrils hem pactat trams amb catenària perquè no es pot fer tot el traçat sense. Si féssim tot el projecte sense catenària el tramvia seria molt més lent i donaríem un pitjor servei, i ha de ser atractiu per l'usuari", assenyala. Respecte el pas per Salou, el director general remarca que han fet desenes de sessions de treball i que s'ha arribat a un nivell de detall molt alt. Per això rebutja l'opinió de l'alcalde salouenc, Pere Granados, que ha assegurat els últims dies que serà una barrera. "No ho compartim en absolut; estarà totalment adaptat a la trama urbana", emfatitza, i destaca que s'ha consensuat amb els tècnics municipals que hi hagi trams a molt baixa velocitat on "la gent podrà creuar quasi sense mirar". "Busquem la màxima integració com a totes les ciutats del món" on hi ha aquest mitjà de transport, afirma.

Tot i les reticències de Salou, el director general assegura que estan "determinats a que tiri endavant" perquè "és un projecte vertebrador". "Al Camp de Tarragona tenim moltes infraestructures que s'han pensat més perquè siguin de pas que per donar servei al territori i aquesta està pensada exclusivament per aquí", raona. A més, posa damunt la taula les dades de l'última enquesta de mobilitat quotidiana de la regió, que apunta que "el 95% dels desplaçaments del Camp de Tarragona es fan dins el Camp de Tarragona". Per tant, avança que continuaran "treballant amb Salou". "Per nosaltres no serà. Farem tot el què calgui per intentar-los convèncer que és un bon projecte", insisteix.

Primer, la primera fase

Davant la negativa de Salou, els alcaldes de Tarragona i Reus van aixecar la mà oferint-se per avançar el màxim possible la fase 2 del tramvia -que ha d'unir les dues ciutats per Vila-seca i la Canonja-. Prat però, descarta aquesta possibilitat. "Vam començar pel tram entre Cambrils i Vila-seca perquè la prioritat és tornar un servei ferroviari a aquests municipis", ressalta i, a més, els tràmits de la fase 1 estan força més avançats.

En concret, a la primera fase li falta enllestir el projecte constructiu i ja es podran licitar les obres i la compra del material mòbil. En canvi, a la segona li falta aprovar definitivament l'estudi informatiu i perquè això passi abans caldrà redactar la Declaració d'Impacte Ambiental que ha de fer la Direcció General de Polítiques Ambientals. "Esperem que això sigui en els propers mesos" i així, l'estudi estigui enllestit abans d'acabar el 2024, diu Prat. Després, caldrà elaborar el projecte constructiu. "Amb la segona fase correrem tant com puguem, però no en detriment de la primera que el normal seria que arribés abans. Volem arribar a un acord amb Salou", explica. Així doncs, la previsió és que el tram entre Cambrils i Vila-seca entri en servei a finals del 2026, mentre que Reus i Tarragona quedarien unides abans d'acabar el 2028.

Per acabar de desenvolupar-ho tot, caldrà partida pressupostària, i amb escenari de pressupostos prorrogats enguany la situació s'ha complicat. "Enguany no podrem començar a gastar", il·lustra Prat. Aquest impediment no afecta els tràmits administratius ni els calendaris de les licitacions, però sí l'inici de les obres. Per això, per desenvolupar el tramvia caldrà que el nou Govern aprovi uns nous comptes. "No està en risc però enguany no podem començar. Ho tirarem endavant però sí que ens ha endarrerit una mica", reitera el director general. I afegeix: "l'important és licitar perquè si licites, comença; i si comença vol dir que acabarà", il·lustra. La primera fase està valorada en uns 150 milions d'euros.

Traçat acordat

Amb el dibuix del traçat de les dues fases acordat amb els respectius ajuntaments, des de Territori es treballa ara en "perfilar" detalls. Per exemple, al municipi de la Canonja o als barris de Ponent de Tarragona. Un dels últims que s'ha acabat de definir és l'arribada del tramvia a l'estació d'Adif de Tarragona pel carrer del Mar. Es tracta d'un carrer molt estret pel qual caldrà agafar una part d'uns terrenys annexos, també propietat d'Adif, amb qui ja hi ha un acord. "Fent recular una mica el mur, ja en tenim prou", exemplifica. En aquest tram hi haurà doble via, excepte a la part inicial del carrer que fa cantonada amb Pere Martell, on la presència d'un habitatge obliga a que hi hagi uns 40 metres amb via única. "No serà cap problema", manifesta Prat.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”