Molt possible reinstauració permís fotografia FGC

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Molt possible reinstauració permís fotografia FGC

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 05/03/2007 21:09

Pel que sembla de fonts creïbles, FGC reinstaurarà el permís de fotografia i filmació a tota la xarxa.

Hi hauria un barem escalonat: prohibició-restringida-lliure.

Seguirem informant.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 05/03/2007 22:02

El reinstaurarà mitjançant normativa o a l'estil Adif, o sigui, "no se puede porque yo lo digo"?

Suposo que vindrà recolçat per alguna llei en qüestió, ja que suposo que la LSF també és d'aplicació a FGC.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dilluns 05/03/2007 22:05

Per circular interna, segons sembla. De moment, només consta com a "Full Exprés".
megapauer ha escrit:El reinstaurarà mitjançant normativa o a l'estil Adif, o sigui, "no se puede porque yo lo digo"?

Suposo que vindrà recolçat per alguna llei en qüestió, ja que suposo que la LSF també és d'aplicació a FGC.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dilluns 05/03/2007 22:50

liniadelRipollés ha escrit:Per circular interna, segons sembla. De moment, només consta com a "Full Exprés".
O sigui, sense validesa per als foranis de l'empresa. :cop

Aleguen algun motiu?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 06/03/2007 8:41

Doncs que per poder oferir el tipus de servei que ofereixen (públic) les instal·lacions han de complir unes lleis i sobretot que qualsevol reglament i normativa ha de ser aprovat PER LES INSTITUCIONS PÚBLIQUES. Les coses van així per molt que et costi entendre-ho.

Per tant, NO ES POT PROHIBIR RES SENSE QUE L'ESTAT (en les seves variants) HO AUTORITZI a no ser que ja ho hagi prohibit, com és el cas de fumar.

Poden prohibir fer fotos, però ha d'incloure's al reglament de viatgers. Les circulars internes són, com el seu nom indica, d'ús intern. Jo no tinc obligació de complir una cosa que no tinc possibilitat de conéixer. I a nivell normatives, lleis i reglaments sols són d'obligat coneixement les coses que es publiquen al BOE i variants.

FGC és una empresa privada però ofereix un SERVEI PÚBLIC. És això el que ho fa diferent respecte un simple recinte privat i no a l'inversa. Sembla que et costa entendre-ho això.

Perquè de la forma que tu parles sembla que admetries que FGC no admitís a negres o moros, oi? I et donaré un altre exemple: si per les empreses fos, les PMR no pujarien als vehicles, perquè és un cost elevat el que costa haver d'adaptar-ho tot per quatre gats que van amb cadira de rodes. Però els ho toca fer. Segons tu, no són empreses privades i poden fer el que volen? :D

Au! Bon dia!


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dimarts 06/03/2007 10:47

No hi entenc gaire, pero crec que si FGC es una empresa privada que ofereix un servei public, els treballadors han de complir els requisits de treballar en una empresa privada, però cara als usuaris te que ser una empresa pública.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 06/03/2007 12:10

Doncs si s'estableix una normativa, encara que sigui restrictiva, serà un pas endavant en l'obtenció de fotografies a FGC.

Ja he patit unes quantes enganxades al Llobregat - Anoia, alguna d'elles realment desagradable.

Curiosament, i al contrari de molta gent, mai he tingut el més mínim problema a la xarxa del Vallès.

Sigui com sigui, ens hem d'acostumar d'una vegada a viure en un país on la informació és considerada una arma. O exiliar-nos.



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Dimarts 06/03/2007 13:06

No tots els treballadors que treballen en una administració són funcionaris, malgrat tot com bé dius, FGC és una empersa autònoma, tot i ser pública.

Pel que fa al permís de fotografia, a mi no em sembla malament sempre que suposi les següents coses:

Permeti la lliure realització de fotografies en espais d'accés general, o espais accessibles amb un títol de transport sense cap necessitat de cap altre tràmit.

Permeti fotografiar les instal·lacions i sigui totalment efectiu de cara els treballadors excepte en aquelles fotografies que puguin suposar molèsties per usuaris i treballadors per violar la seva intimitat.

El permís sigui accessible fàcilment i sense restriccions, excepte si alguna persona en fes un mal ús.
fantito ha escrit:Aleshores contesta aquestes preguntes.

Perquè els treballadors han de signar un conveni col·lectiu, com qualsevol empresa privada, si haurien de ser funcionaris si l'empresa fós pública?

Perquè l'any 2005 FGC va invertir 108.400€ en adquisició d'infraestructures ferroviàries i sols 4.500€ d'aquest estan contemplats als pressupostos de la Generalitat?

Si tan pública és l'empresa, perquè actua tant com una empresa privada? Yo no nego la titularitat pública de l'empresa, dic que tots els efectes se l'ha de considerer com si d'una empresa privada es tractés. Per cert, el Metro de Bilbao és una Societat Anònima, i ha de complir exactament amb els mateixos preceptes que FGC alhora de desemvolupar un Servei Públic.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 06/03/2007 15:15

fantito ha escrit:http://www.entreprise-sncf.com/sncf_ima ... tions.html

http://www.networkrail.co.uk/aspx/777.aspx

Com podeu veure, a l'exili també ténen el tema de les fotos normativitzat.
Exactament. A UK o França està REGLAMENTAT però la base diu que la fotografia està permesa però et posen unes lleus normes per evitar incidents amb coses com els trípodes. Aquí s'està parlant de treure una circular on dirà als treballadors que no permetin fer fotos si veuen algú si no ha demanat permís. És a dir: S'ha de demanar un permís que jo no puc saber que s'ha de demanar. I es que en un lloc públic (estació) ningú té dret a legislar, és a dir, inventar-se normes o imposar-les, sinó fer-les complir. I les normes a complir en un lloc públic han d'estar reglamentades. Si FGC publica una modificació del reglament (que haurà estat aprovat per la Generalitat) on prohibeix fer fotos, llavors s'haurà de complir, perquè la prohibició serà pública.

Sobre els funcionaris i les empreses públiques... Això ha canviat molt. Per començar una empresa de titularitat pública (el 100% de les accions són de l'Estat) pot tenir un règim de treballadors laborals. Fins i tot l'administració té laborals. Jo sóc treballador de l'Estat. He fet unes oposicions per concurs públic, tinc nombrament per escrit i publicat al BOE, treballo directament per l'administració (INAEM) però sóc laboral fixe sense conveni (de moment).

Així què, com pots veure no tot és blanc o negre. ;)


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 06/03/2007 15:18

fantito ha escrit:Exacte, aquí está la clau. Que tot i ser una empresa públia, actua d'una manera autònoma que l'equipara a qualsevol empresa privada i com a tal es comporta.
Però les estacions, pel fet de ser llocs on s'ofereix un servei públic de transport, no s'hi aplica el mateix reglament que en les propietats 100% privades. Aquí radica la diferència, coi!! :x

No és el mateix casa teva que una estació!!! :cop


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimarts 06/03/2007 16:12

Bé, l'altre dia vaig trobar-me dues agents d'estació a la línia del Vallès que van dir-me que no podia fer fotos sense permís d'FGC en ser una andana d'accés restringit (havia passat les BTEs amb bitllet).


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 06/03/2007 19:09

liniadelRipollés ha escrit:Bé, l'altre dia vaig trobar-me dues agents d'estació a la línia del Vallès que van dir-me que no podia fer fotos sense permís d'FGC en ser una andana d'accés restringit (havia passat les BTEs amb bitllet).
Sens dubte, és d'accés restringit. Però com a titular d'un títol de transport vàlid estàs autoritzat a estar en aquella andana. 8)


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimarts 06/03/2007 19:11

fantito ha escrit:Intenteu fer fotos als parkings de l'Ajuntament de Barcelona gestionats per SABA. Allà també es dóna un servei públic, l'espai es públic i l'empresa es pública.

I no cal que insinuis que sóc un totxo, que en tot moment us estic respectant tant a vosaltres com la vostra opinió.
Jo no insinuo ni dic res d'això.

Sobre els pàrkings... s'haurà de veure. Els pàrkings no són llocs on es realitza transport públic, per tant poden tenir condicions diferents que desconec.

L'únic lloc comparable a una estació de FC sería una estació d'autobusos o un aeroport.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
oscar440
N8
N8
Entrades: 762
Ubicació: Vilapicina i la Torre Llobeta (Nou Barris, Barcelona)

Entrada Autor: oscar440 » Dimarts 06/03/2007 19:55

megapauer ha escrit:
fantito ha escrit:Intenteu fer fotos als parkings de l'Ajuntament de Barcelona gestionats per SABA. Allà també es dóna un servei públic, l'espai es públic i l'empresa es pública.

I no cal que insinuis que sóc un totxo, que en tot moment us estic respectant tant a vosaltres com la vostra opinió.
Jo no insinuo ni dic res d'això.

Sobre els pàrkings... s'haurà de veure. Els pàrkings no són llocs on es realitza transport públic, per tant poden tenir condicions diferents que desconec.

L'únic lloc comparable a una estació de FC sería una estació d'autobusos o un aeroport.
Doncs ara que es comenta, jo he fet fotos a estacions d´autobusos diverses, i també a l´Aeroport de Barcelona. A l´Aeroport em van pasar agents de la Guardia Civil pel meu costat quan jo feia fotos i no em van dir res. I era l´interior de l´Aeroport, exactament la terminal B.

I pel tema de FGC, doncs sí ja m´imagino la gent fent fotos al Cremallera de Nuria o de Montserrat amb "autorització"... :D :D :D Això és absurd per part de FGC, però una cosa seràn els ferrocarrils "turístics" i d´altre els "normals" (o no és tot FGC)?

Salutacions.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimarts 06/03/2007 21:12

Un vigilant de seguretat de FGC em va increpar, al Llobregat-Anoia, que fes fotografies. Això va ser abans de conèixer el moviment d'afeccionats, el que no m'agradà foren les maneres. Encara avui em penedeixo de no haver cursat reclamació.

Per altra banda, un militar francès armat em va demanar disculpes per haver-se posat al mig mentre feia una foto d'un TGV a l'estació de Perpinyà. Quan vaig veure que entrava dins de l'enquadrament, vaig baixar ràpidament la càmera per no fotografiar-lo, ell em va veure i es va apartar. Molt agradable la conversa tot i els problemes idiomàtics.



Avatar de l’usuari
bigboy4013
N2
N2
Entrades: 12
Contacta:

Entrada Autor: bigboy4013 » Dimarts 06/03/2007 23:10

Bones!

Hos comentaré una mica sobre el tema de la nova normativa de fotografia a les xarxes d'FGC:

En aquets moments no tinc la circular interna, pero en quan tingui una, la penjaré!

En principi, es com fins ara, pero ara no es pot fer fotos a recintes d'accés restringit a persones alienes a l'empresa, com taquilles, enclavaments, centres de comandaments, cabines de conducció, i ara tampoc es permet baixàr a la via, es a dir, només es pot fer fotos desde les andanes i si hi ha personal de l'empresa, tant agents d'estacions o agents de seguretat, no està de més de de comentar que anireu a realitzar fotografies, i clar, mai fer fotos de personal de la companyia, agents d'estacions, agents de conducció, personal de vies, personal de seguretat, personal de manteniment, personal de neteja, ni clients, sense permís corresponent de cadascú d'aquesta gent.

Més o menys es això, em sembla que hi ha alguna coseta més, ja hos comunicaré més novetats sobre FGC.

Per cert, ja que parlem de fotos!!!!

Ja han arribat els nous vagons de la serie 65.000, hi ha una branca de sis moduls i una altre de 2 moduls. Els teniu estacionats al cul de sac del Central, encara que desde RENFE, no es veuràn gaire, els podeu veure desde els trens d'FGC al seu pàs pel Central.

Qualsevol cosa, ja sabeu!!!

Bona nit i bon servei!!!!


ALCO forever!!!!

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dimarts 06/03/2007 23:58

bigboy4013 ha escrit:Ja han arribat els nous vagons de la serie 65.000, hi ha una branca de sis moduls i una altre de 2 moduls. Els teniu estacionats al cul de sac del Central, encara que desde RENFE, no es veuràn gaire, els podeu veure desde els trens d'FGC al seu pàs pel Central.
Agrairem molt que ens mantinguis informats! :D Els 65000 dedueixo que deuen ser els nous vagons per dur els cotxes de la SEAT no?



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dimecres 07/03/2007 0:02

bigboy4013 ha escrit:En principi, es com fins ara, pero ara no es pot fer fotos a recintes d'accés restringit a persones alienes a l'empresa, com taquilles, enclavaments, centres de comandaments, cabines de conducció, i ara tampoc es permet baixàr a la via, es a dir, només es pot fer fotos desde les andanes i si hi ha personal de l'empresa, tant agents d'estacions o agents de seguretat, no està de més de de comentar que anireu a realitzar fotografies, i clar, mai fer fotos de personal de la companyia, agents d'estacions, agents de conducció, personal de vies, personal de seguretat, personal de manteniment, personal de neteja, ni clients, sense permís corresponent de cadascú d'aquesta gent.
Bé, doncs em sembla molt sensat i de fet crec que és el mínim de cortesia que s'hauria de tenir.

Ara, què passa si fas una foto del tren de cara i, d'una manera inevitable, surt el maquinista? Haurem de fer els trens de cul? :)

De totes maneres, moltes gràcies per l'aclaració i si el contingut és aquest, és lògic que sigui en una circular interna.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dimecres 07/03/2007 17:38

fantito ha escrit:Com que FGC es comporta, perque pot, com una empresa privada, redactant una circular interna, que ha d'estar a la vista, en te prou. I no cal que tingi cap llei publicada a cap DOGC ni res semblant.

Aixó és el que he intentat dir aquests úlims anys.
La reforma de les condicions d'utilització dels serveis de FGC es va publicar al DOGC. Les noves Condicions Generals de Viatgers de Renfe-Operadora van sortir publicades al BOE després d'ésser aprovades pel Ministeri de Foment.

L'única empresa ferroviària que ha deixat clarament estipulada la prohibició de presa de fotografies a les seves instal·lacions ha estat MetroBilbao. Aquesta prohibició estava recollida a les condicions generals a disposició del públic. En aquest cas no puc afirmar que hagi sortit publicat en el diari oficial del govern basc perquè no ho sé, ho podem preguntar a en Jon a es.rec.trenes (quan aconsegueixi poder tornar a entrar al %$&$@# servidor de grups de notícies).

Una altra cosa és que, per circular interna, es demani als empleats de FGC que no permetin fer fotografies a espais restringits on el públic no hi té accés, com són els enclavaments o les cabines de conducció. Això em sembla del tot lògic i normal, especialment donada la clàssica indiscreció que embruta la nostra afecció.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dimecres 07/03/2007 17:56

Hi ha gent que ja els ha vist circular amb una 1000... :D
Trenscat ha escrit:
bigboy4013 ha escrit:Ja han arribat els nous vagons de la serie 65.000, hi ha una branca de sis moduls i una altre de 2 moduls. Els teniu estacionats al cul de sac del Central, encara que desde RENFE, no es veuràn gaire, els podeu veure desde els trens d'FGC al seu pàs pel Central.
Agrairem molt que ens mantinguis informats! :D Els 65000 dedueixo que deuen ser els nous vagons per dur els cotxes de la SEAT no?


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”