A andorra amb tren

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Alex_C4
N6
N6
Entrades: 317
Ubicació: Sant Sadurní d'Anoia
Contacta:

A andorra amb tren

Entrada Autor: Alex_C4 » Dimecres 03/10/2007 16:58

Hola, volem anar al "punt de trobada" a andorra en tren. Com hi anem? Quan val? On paro? Etc, etc... Gràcies ;)



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 03/10/2007 17:07

Ho teniu xungo. Podeu pujar amb tren fins a Puigcerdà. D'allà al punt de trobada haureu de trobar un autobús que us hi porti o un taxi (tampoc sé si n'hi ha). Suposo que de Puigcerdà a la Seu d'Urgell hi haurà algun bus, i de la Seu a Andorra n'hi ha segur. A veure si algun expert autobusero ho pot aclarir una mica més.



davida
N9
N9
Entrades: 1795
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dimecres 03/10/2007 17:18

Aqui tens els horaris La Tor de Querol - Pas de la Casa.
A La Tor tens que agafar el tren de la SNCF fins Andorre-Hospitalet (no el de Renfe destinació l'Hospitalet) i fer transbord a l'autobus SNCF.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 03/10/2007 20:03

La única manera seria:
*Tren de Barcelona a Puigcerdà
*Bus Alsina Graells de Puigcerdà a La Seu
*Bus Hispano Andorrana de la Seu al Punt de Trobada (servei cada hora aproximadament)

El bus que ha enllaçat en Davida us porta només fins a Pas de la Casa, cosa que us obligaria a agafar el bus Pas de la Casa-Andorra (crec que són 2 o 5 al dia, ara no ho recordo -també hi han busos directes L'Hospitalet-près-L'Andorre->Andorra la Vella), i allà agafar la Hispano Andorrana fins al Punt de Trobada. Per tant és molt més pràctic anar via la Seu.

Encara que romanços a part lo més adient és pujar a la Seu d'Urgell directament des de Barcelona amb la Alsina Graells i allà transbordar a la Hispano Andorrana.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Dimecres 03/10/2007 21:33

L'Alsina té (o tenia) serveis directes a Andorra des de l'estació del Nord.



Avatar de l’usuari
EUKibo
N9
N9
Entrades: 1321
Ubicació: Badalona SantaColomaG Barcelona Castelldefels

Entrada Autor: EUKibo » Dimecres 03/10/2007 22:55

O sempre pot esperar unes quantes dècades a que es faci el perllongament de La Pobla i de Puigcerdà fins Andorra.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimecres 03/10/2007 23:15

EUKibo ha escrit:O sempre pot esperar unes quantes dècades a que es faci el perllongament de La Pobla i de Puigcerdà fins Andorra.
Cosa poc probable que es realitzi.



Avatar de l’usuari
pol
N7
N7
Entrades: 589

Entrada Autor: pol » Dijous 04/10/2007 19:49

Pues el tren fins a Andorra segons ma dit un dels meus endolls, es fara aviat. quant en tingui més noticies ja donare mes informacio



Avatar de l’usuari
Pere
N9
N9
Entrades: 1566
Ubicació: Alguna estació de rodalies <--> Sabadell Rambla

Entrada Autor: Pere » Dijous 04/10/2007 20:58

pol ha escrit:Pues el tren fins a Andorra segons ma dit un dels meus endolls, es fara aviat. quant en tingui més noticies ja donare mes informacio
Sí, aviat Olot tindra connexió ferroviària amb Barcelona, i Castellar del Vallès també. :x



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dijous 04/10/2007 21:29

pol ha escrit:Pues el tren fins a Andorra segons ma dit un dels meus endolls, es fara aviat. quant en tingui més noticies ja donare mes informacio
Doncs no sé quina rendibilitat tindrà, un tren a Andorra. Perquè per anar de Barcelona o Lleida a Andorra s'hi tardarà més en tren que per carretera, per tant, tindrà poc ús. A no ser que s'hi faci un tren-tram.....



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3174
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 05/10/2007 9:17

La connexió "lògica" del principat d'Andorra amb la xarxa ferroviària passa per una línia entre Puigcerdà i La Seu, ramal a l'Aeroport i cap al Principat (uns 40-50 Km entre Puigcerdà i La Seu d'Urgell + 5 Km del ramal a l'Aeroport)

Aquesta línia, en ample internacional, podria canalitzar tot el trànsit de mercaderies que entra al principat, a més de tot el trànsit de viatgers europeu que, sobretot a l'hivern, no és gens menyspreable.

I si, d'una vegada, s'implanta l'ample normal a la línia Barcelona-Puigcerdà, es podrien fer trens entre Barcelona i Andorra amb un temps de viatge bastant competitiu, sinó hauran de ser trens d'ample variable.

Per a mí, l'alternativa de remuntar la vall del Segre des de Balaguer no és tant atractiva, ja que deixa la connexió amb França molt més complicada i la línia de nova construcció és molt més llarga (uns 90-100 Kms fins a La Seu)

I l'alternativa d'un túnel en horitzontal des de l'Hospitalet-près-l'Andorre (a 1500m sobre el nivell del mar) fins a prop del Santuari de Meritxell, d'uns 17 Km. de longitud, la veig massa cara. Tot i que potser serà la que es farà finalment, ja que no implica els governs espanyols ni catalans.

Aquesta darrera alternativa són 17 Km de túnel + 27 km fins a La Seu d'Urgell (i només 7-9 fins a Andorra La Vella). Així, doncs, seria la més curta.

En qualsevol cas els radis mínims de corba haurien de ser de 1300 metres, ja que així es permeten velocitats de l'ordre de 160 Km/h, gens menyspreable per a una línia de muntanya.

Salut !!



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Divendres 05/10/2007 12:57

Tenint en compte que per fer arribar el tren per la vall del Segre s'haurien de creuar els congostos d'Oliana-Espluvins i el de Tresponts, a banda de la longitud de la línia, és evident que surt més a compte fer-lo arribar des de Puigcerdà.

Pel que fa al transport a dins d'Andorra, la línia 1 de bus, que uneix Andorra La Vella amb Escaldes i Sant Julià, té la última parada al costat del supermercat River, a cinc minuts a peu del Punt de Trobada. De fet, és el trajecte que fan moltes treballadores del centre comercial (pel que fa als homes, o n'hi ha molt pocs o tots tenen cotxe). Una altra opció és pujar des de Barcelona-Sants amb Eurolines, que és més ràpid i una mica més barat i fa parada a Sant Julià, al parquing comunal, des d'on hi ha uns deu minuts a peu al centre comercial.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 05/10/2007 16:21

pol ha escrit:Pues el tren fins a Andorra segons ma dit un dels meus endolls, es fara aviat. quant en tingui més noticies ja donare mes informacio
Doncs el meu endoll m'ha dit que avui no està a 230 V (ja deia jo, tenia cara de trist pobret) i que faran un túnel ferroviari sota el mar per arribar a les Illes Balears... :)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 10/10/2007 19:44

orique ha escrit:L'Alsina té (o tenia) serveis directes a Andorra des de l'estació del Nord.
Hi té parada al Punt de Trobada? Sé que la Hispano Andorrana sí hi para... l'Alsina no ho sé.



Vox
N8
N8
Entrades: 1256
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: Vox » Dissabte 13/10/2007 2:20

UT596001 ha escrit:
orique ha escrit:L'Alsina té (o tenia) serveis directes a Andorra des de l'estació del Nord.
Hi té parada al Punt de Trobada? Sé que la Hispano Andorrana sí hi para... l'Alsina no ho sé.
Els 3 cops que he anat a Andorra amb Alsina Graells (o alsina graé com em van dir a Murcia :D) només va parar a l'estació d'autobusos.

Vox


I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die.

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 15/10/2007 10:48

UT596001 ha escrit:
orique ha escrit:L'Alsina té (o tenia) serveis directes a Andorra des de l'estació del Nord.
Hi té parada al Punt de Trobada? Sé que la Hispano Andorrana sí hi para... l'Alsina no ho sé.
Ni l'Alsina, ni Nadal-Eurolines, ni el Bus-Exprés, ni els Clípol. Però com ja he dit, hi ha cinc minuts a peu fins a la darrera parada dels Clípol.



Avatar de l’usuari
Julià
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Julià » Dilluns 15/10/2007 22:50

Bones! Soc nou al forum i posats a dir iniciatives he fet un panol que les meves propostes, pensat a fer a l'estil de Suissa.
Fitxers adjunts
tren.JPG
tren.JPG (8.79 KiB) Visualitzat 5427 cops



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 16/10/2007 1:05

Això porto temps dient-ho. I crec que algú més també ho havia proposat.

Benvigut al fòrum! ;)



Avatar de l’usuari
Julià
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Julià » Dijous 18/10/2007 21:39

Jo he estat aquest estiu a Suissa i anant per la autopista i no vaig veure cap trailer pesant, aixo vol dir que deu anar per tren, si es aixi es que ho tenen molt ben montat ames que hi ha montanya, s'hauria de refrexionar... ;)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 18/10/2007 23:59

Julià ha escrit:Jo he estat aquest estiu a Suissa i anant per la autopista i no vaig veure cap trailer pesant, aixo vol dir que deu anar per tren, si es aixi es que ho tenen molt ben montat ames que hi ha montanya, s'hauria de refrexionar... ;)
200 anys de democràcia participativa a mà alçada, referèndums per qualsevol tema, campanyes electorals que consisteixen en enviar casa per casa informació tècnica (pros i contres) de cada qüestió a votar...

Catalunya, Espanya? No, Suïssa!

Per tant, queda molt camí per recórrer...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”