Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà
Jo no conec la cançó de la font de Vilafant, però dir que alguns companys meus de classe podran venir-hi en AVE (n'hi ha uns quants que són de Vilafant) Què els hi ha donat ara per fer les estacions de la ciutat X fora de X? Segons això, l'estació de AV de Girona hauria d'estar a...Salt!
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Resposta simple: com que els que prenen les decisions sobre TP no saben moure's en res més que no sigui cotxàs oficial i avió de primera classe o privat, doncs se'ls refum tres raves on plantin la nova estació. I com més lluny del centre i menys edificis i terrenys n'estorbin la construcció, doncs més calers donarà el 3%.aarongilp ha escrit:Què els hi ha donat ara per fer les estacions de la ciutat X fora de X?
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
-
- N7
- Entrades: 385
- Ubicació: Sitges BCN
Propera Parada: Figueres - Yebes
La diferència és que Tarragona i Guadalajara encara conserven trens a les estacions antigues de la línia convencional, mentre que Figueres també perd la connexió en ample ibèric...
Ja veig que d'aquí a 3 anys tothom estarà lamentant-se a Figueres igual que ara ho fan a Tarragona, Reus o Valls per la pèrdua de trens, tot gràcies a aquest alcalde que considera que allunyar el tren dels habitants és una fita històrica comparable, ironies de la vida, a l'arribada del ferrocarril.
Si jo fos de Figueres, el fotria fora el maig que ve, que hi ha eleccions.
La diferència és que Tarragona i Guadalajara encara conserven trens a les estacions antigues de la línia convencional, mentre que Figueres també perd la connexió en ample ibèric...
Ja veig que d'aquí a 3 anys tothom estarà lamentant-se a Figueres igual que ara ho fan a Tarragona, Reus o Valls per la pèrdua de trens, tot gràcies a aquest alcalde que considera que allunyar el tren dels habitants és una fita històrica comparable, ironies de la vida, a l'arribada del ferrocarril.
Si jo fos de Figueres, el fotria fora el maig que ve, que hi ha eleccions.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
També vista l'experiència dels tarragonins a Cambrils i Salou es segueix el procés d'allunyament de la infraestructura de les poblacions. De moment des de les alcaldies tampoc els ha preocupat els enllaços entre els nuclis urbans i les estacions. Ni tan sols han comentat res de res sobre l'aprofitament d'una plataforma en desús per a un mitjà de transport com el tramvia. Quan un alcalde reclama allunyar o soterrar una via el que li preocupa són altres històries que res tenen a veure amb el transport.
Diari de Girona ha escrit:El viaducte del TAV sobre la Muga compta amb 4 dels 8 pilars a més de 40 metres
Un dels punts on la infraestructura s´acosta als habitatges.
DDEG, PONT DE MOLINS
El viaducte de Pont de Molins que ha de salvar la Muga a més de 40 metres d´altura pel pas del Tren d´Alta Velocitat (TAV) avança al ritme marcat i ja s´han aixecat quatre dels vuit pilars previstos. Malgrat s´ha substituït el talús projectat inicialment per l´empresa pel viaducte, la infraestructura suposa un impacte important per a la població, on en alguns punts passa per damunt dels habitatges.
En tan sols dos mesos l´empresa concessionària del tram Figueres-Perpinyà, TPFerro, ha construït tres dels pilars i pràcticament ha enllestit el quart d´un dels viaductes del tram Figueres-la Jonquera que més problemàtica ha comportat per la presència al subsòl de coves que van fer replantejar-lo i optar pel talús. Després de les protestes populars i de la petició per part de l´Estat d´un estudi, l´empresa va fer una proposta que permetia la construcció del viaducte i garantir la seguretat de l´estructura.
Seguretat per a la infraestructura
TPFerro està construint unes sabates de formigó per assegurar-se que no pugui cedir i alhora s´han instal·lat uns sistemes de sensors perquè es pugui detectar qualsevol moviment del sòl, que el mateix sistema corregiria.
Malgrat l´impacte és menor del que hauria comportat el talús, els veïns comencen a veure que suposarà un canvi per a la població i que crearà un impacte visual irremeïable. El viaducte té 510 metres de llarg; vuit pilars, part dels quals se situen a més de quaranta metres des del sòl per salvar la Muga.
El viaducte de Pont de Molins va començar a construir-se amb retards, però l´empresa té previst tenir-lo enllestit, tal com va anunciar, un any després de l´inici de l´obra. La resta de viaductes a la part catalana, com el de Biure, estan enllestits. L´empresa concessionària del tram Figueres-Perpinyà, TPFerro, porta a terme les obres al mateix temps en diferents trams per poder cumplir amb els terminis marcats. Una de les infraestructures més importants és el túnel que travessarà els Pirineus i enllaçarà els dos països. Les dues tuneladores que hi estan treballant han perforat aproximadament el 60% del tram, 5 dels 8,2 quilòmetres totals. En el futur traçat del tren a Catalunya s´està començant a treballar en les tasques per col·locar les vies l´any vinent.
A la vessant francesa, en canvi, falta encara enllestir una part dels viaductes i l´arribada del túnel que es va obrir des de la Jonquera.
Tot i que l'Albera n'és una estribació, realment es considera Pirineus? O és una manera de magnificar l'obra, tant la ferroviària com la literària?Diari de Girona ha escrit:Una de les infraestructures més importants és el túnel que travessarà els Pirineus i enllaçarà els dos països.
Em sembla que no aniria gens malament una assignatura obligatòria de geografia i història a la carrera de periodisme.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
I de matemàtiques, tecnologia, etc.Guigui ha escrit:Em sembla que no aniria gens malament una assignatura obligatòria de geografia i història a la carrera de periodisme.
PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2
Doncs per un cop els del Diari de Girona tenen raó. De fet, els Pirineus acaben al mateix Cap de Creus, ja que hi ha formacions muntanyoses no groses però tampoc són turons (enrecordeu-vos-en de Portbou i les muntanyes que rodeigen el poble).Guigui ha escrit:Tot i que l'Albera n'és una estribació, realment es considera Pirineus? O és una manera de magnificar l'obra, tant la ferroviària com la literària?Diari de Girona ha escrit:Una de les infraestructures més importants és el túnel que travessarà els Pirineus i enllaçarà els dos països.
Em sembla que no aniria gens malament una assignatura obligatòria de geografia i història a la carrera de periodisme.
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
A veure si s'adonen que això de Figueres-Vilafant és un error. Potser s'ho replantegen al veure com ha quedat al mig del no-res l'estació de Perafort.Diari de Girona ha escrit:ERC recorda que el Pla General de 1983 s´ha de refer si canvia l´estació ferroviària
La infraestructura actual al centre de la ciutat.
C.VILÀ, FIGUERES.
El portaveu d´ERC a Figueres, Francesc Canet, davant l´estudi informatiu del projecte de variant per a la línia fèrria Barcelona-Portbou, demana convocar de forma urgent la Comissió del Pla General per modificar aquest planejament vigent des de 1983 tal com el mateix pla especificava fa 24 anys. ERC remarca temes pendents de resoldre com les plusvàlues urbanístiques dels terrenys on ara hi ha les vies per finançar l´obra; la creació d´un aparcament més gran del plantejat; o el trasllat de l´estació de busos. També demana reunions amb pobles afectats, sobretot Vilafant.
La formació republicana ha recordat que el Pla General s´estableix que «caldria redactar-ne un de nou en el moment en què es projectés un trasllat de les actuals instal·lacions ferroviàries». Per això consideren que s´ha de treballar de forma «urgent» i «amb el màxim consens possible» en la modificació del Pla General d´Ordenació Urbana. Aquest consens creuen que caldria assolir-lo també «defugint la temptació d´exigües majories municipals, en la presentació de possibles al·legacinos a l´estudi informatiu presentat per Foment».
Canet ha reclamat la convocatòria urgent de la Comissió del Pla General «que a penes s´ha reunit en aquest mandat» i insten el govern municipal a facilitar l´intercanvi d´impressions amb tots els municipis afectats per l´estudi, en especial Vilafant, mitjançant una Comissió en què estiguin representats tots els grups municipals de l´Ajuntament i eventualment algunes que no en tenen.
L´opció pel centre de la ciutat
ERC sempre havia mantingut que la millor opció per la ciutat era mantenir l´estació de tren convencional on es troba actualment i que se soterrés la línia. Consideren que seria més respectuosa amb el paisatge i contribuiria a la implantació de l´amplada de via europeu fins a Portbou amb una mobilitat més eficaç. Ara bé, davant la publicació al BOE de l´estudi informatiu i plantejant-se que la responsabilitat del seu partit com a segona força a la ciutat significa afrontar els reptes que es presenten productes de les actuacions d´administracions competents, el grup es prepara per assumir aquesta nova infraestructuar.
Després d´analitzar la situació han donat a conèixer unes primeres valoracions, a banda de les plantejades sobre el Pla General. En primer lloc, Canet recorda que Foment especifica que l´«alliberació dels actuals espais que ocupen les instal·lacions ferroviàries en el nucli urbà de Figueres serviran per generar recursos econòmics que financiïn la present actuació mitjançant la col·laboració entre les diferents administracions amb competències urbanístiques i sobre el transport». Per tant, apunta que un primer factor de preocupació és que es condiciona el bon final del projecte a l´obtenció de les plusvàlues urbanístiques i ERC afegeix «amb l´ombra de preocupació que sempre generen les possibles accions especulatives en operacions de gran magnitud».
Un segon punt a valorar és la previsió d´aparcament que és només de 133 places. Pel portaveu d´ERC és «insuficient» i aposten per impulsar modificacions que condueixen a un macroaparcament per no hipotecar l´accessibilitat «com està passat amb les altres infraestructures de la ciutat».
Trasllat de l´estació de busos
La necessitat de plantejar «des d´ara mateix la ubicació d´una nova estació d´autobusos» és la tercera valoració. Canet diu que «podria resultar absurd no tenir clara la reserva de sòl per a una infraestructura de transport que hauria de ser complementària i necessària». Finalment en relació amb el projecte queden pendents de resoldre els accessos des de Figueres i la resta de la comarca.
Canet posa de manifest que la ubicació de l´estació no connecta de manera directa la denominada Avinguda Nova Estació (un pla urbanístic arxivat actualment).
Per als especuladors polítics i polítics especuladors, tant Vilafant com Al Mig Del Camp com Yebes no són errors, són operacions on el 3% rendeix molt més. I disculpeu-me el to, però he de dir-ho així: Quan us n'adonareu d'una *** vegada?entfe001 ha escrit:A veure si s'adonen que això de Figueres-Vilafant és un error. Potser s'ho replantegen al veure com ha quedat al mig del no-res l'estació de Perafort.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
A Figueres l'estan espifiant tant, tant, tant, però pel que veig, sembla que excepte els d'ERC, la resta no se n'adonen. Han començat la casa per la teulada: en comptes de soterrar la via, la treuen, no planifiquen el desplaçament conjunt de les dues estacions (tren i bus) -com a mínim serà imprescindible un bus urbà que connecti amb el centre-, no se sap com seran els accessos a la nova estació, ni si hi hauran taxis...
Ja fa temps que vaig comentar en un altre post, i m'hi refermo: ja s'ho faran. Els habitants de Figueres han triat els seus polítics. Si creuen que el que fan els va bé, endavant. Ja m'agradarà veure com es lamenten d'aquestes decisions més endavant. Llavors, tots a córrer a tapar forats.
Disculpeu-me si m'he posat tremendista, però és que em sulfura aquesta manca de planificació en les infraestructures i la presa de decisions que van contra el sentit comú.
Ja fa temps que vaig comentar en un altre post, i m'hi refermo: ja s'ho faran. Els habitants de Figueres han triat els seus polítics. Si creuen que el que fan els va bé, endavant. Ja m'agradarà veure com es lamenten d'aquestes decisions més endavant. Llavors, tots a córrer a tapar forats.
Disculpeu-me si m'he posat tremendista, però és que em sulfura aquesta manca de planificació en les infraestructures i la presa de decisions que van contra el sentit comú.
Finalment, la PTP ha posat cullerada en l'afer de Figueres:
Diari de Girona ha escrit:Una associació al·lega 10 motius en contra de la nova estació de tren de Figueres
MARC ESTARRIOLA, FIGUERES
L´Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) s´ha posicionat clarament en contra de la desaparició de l´estació del tren convencional al centre de Figueres per traslladar-la a la vessant oest de la ciutat. Segons l´associació, eliminar el tren del centre de la capital és una operació «incoherent amb el foment de la sostenibilitat a través del ferrocarril». En aquest sentit, expliquen que els recorreguts de Rodalies, que habitualment es fan amb aquest mitjà de transport, «passaran a efectuar-se en autobús, de forma menys ràpida i ecològica». Amb tot, PTP demana que es mantingui l´actual estació però sotarrada, de la mateixa manera que es pensa fer amb l´actual estació de Renfe de Girona.
L´associació explica que el fet d´allunyar estacions dels nuclis densos de població implica una despesa de temps superior per al conjunt dels usuaris potencials i, en conseqüència, esdevé un fet dissuasiu de l´ús del ferrocarril. A tall d´exemple els edificis més allunyats actualment de l´estació de Figueres es troben a una distància no superior d´un quilòmetre i mig, mentre que la nova estació, situada dins el terme muncicipal de Vilafant es trobaria a una distàcia d´entre un i tres quilòmetres.
En aquest sentit, la PTP explica que les estacions allunyades dels centres urbans densos resdueixen l´accés sostenible i estimulen l´ús del vehicle privat, ja que estan massa lluny com per accedir-hi a peu, però en canvi tenen tota mena de facilitats per accedir-hi en cotxe (pels aparcaments disponibles). «Eliminar el tren del centre de Figueres reforça un model de mobilitat poc democràtic, ja que s´hi afavoreix l´accés privatiu en cotxe i es perjudica l´accés universal a peu i en bicicleta», apunten.
L´associació llença una advertència i diu que l´eliminació del tren del centre farà desenvolupar urbanísticament la ciutat cap a l´est de les vies actuals, reforçant encara més, el paper central de l´estació actual. Aquesta hipòtesi vindria reforçada pel soterrament de les actuals vies, fet que deixaria lliure una important superfície que avui en dia resta per edificar. Amb tot, també resulta més atractiu per als constructors oferir habitatges a escassos 500 metres de l´estació que no a tres quilòmetres de distància, tal com podria passar amb la nova estació.
Soterrament a Girona
L´associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP) posa com a exemple la decisió de l´Ajuntament de Girona de mantenir l´estació al centre i soterrar les vies, «malgrat no sigui necessari perquè el viaducte de Girona no divideix res». Amb tot, PTP diu que «l´Ajuntament de Figueres no ha fet res per mantenir el seu tren accessible».
L´entitat opositora del projecte presentat per Foment va més enllà i assegura que la viabilitat econòmica del desviament queda entredita per la construcció d´un túnel de 1.200 metres entre Vilafant i Vilabertran, una distància similar a la travessia urbana del tren actual de Figueres, que s´ha desestimat soterrar. «Eliminar el tren del centre de Figueres implica la construcció d´una variant tan cara com el mateix soterrament dels trams de via actuals a la capital de l´Alt Empordà», apunten des de PTP la qual presentarà 10 al·legacions al projecte.
ERC va aconseguir diners per a estudis
El grup d´Esquerra Republicana de Catalunya va aconseguir incloure dues vegades en els pressupostos de l´Estat els diners necessaris per tal d´iniciar un estudi sobre la conveniència i viabilitat del soterrament de l´estació de ferrocarril al centre de Figueres. L´aleshores diputat al Congrés Francesc Canet (ERC) i actual alcaldable a l´Ajuntament de Figueres va demanar en repetides ocasions al batlle del municipi, Joan Armangué (PSC), que aprofités els diners assignats als pressupostos generals per tal d´iniciar els estudis. Amb tot, el socialista s´hi va negar i mai es va portar a terme aquest estudi, fet que ha propiciat en l´elecció final de Foment d´ubicar l´estació fora de la ciutat. Aquests casos també s´han donat en altres ciutats espanyoles com Saragossa (el 2001) i al camp de Tarragona (2006). Amb tot, el republicà assegurava aquesta mateixa setmana que una vegada vistes les intencions del Ministeri d´ubicar fora de la ciutat la nova estació, era el moment de treballar per tal d´afrontar el nou repte. Amb tot, Canet va demanar que es reunís amb caràcter d´urgència la comissió del Pla General, ja que considera que «s´ha de modificar» per complet. El POUM de Figueres es va aprovar l´any 1982 i una de les condicions que apunta per a la seva revisió és l´eliminació de la via del centre de la ciutat.
Us deixo el link d'un video molt curt (1min i escaitx) sobre la LAV entre Figueres i Perpignan. Bàsicament tracta sobre els túnels del Perthus.
http://www.proin3d.org/videos/video10.avi
(Link extret d'un fil a SSC)
http://www.proin3d.org/videos/video10.avi
(Link extret d'un fil a SSC)
Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...
Més opinions de la PTP, aquest cop en boca d'en Ricard Riol:
Diari de Girona ha escrit:Ricard Riol Jurado
Els perills del nou ferrocarril
Encara avui, als ciutadans crítics amb l´actual planificació de l´alta velocitat ferroviària, se´ns titlla d´ecologistes «radicals» o de voler paralitzar el país. No importa la formació que tinguem, ni la feina que desenvolupem. Quan entitats com l´Associació per a la Promoció del Transport Públic denuncien que l´actual prioritat de l´administració és l´alta velocitat en detriment dels Rodalies i Regionals, es contesta de seguida que tots dos són necessaris i tot queda com abans...
però el cert és que mirant les xifres d´inversió pública, la major part dels recursos es destinen a la construcció d´una alta velocitat que, una vegada acabada, a Catalunya transportarà 13 vegades menys usuaris que Rodalies i Regionals. Aquest greuge inversor ha col·lapsat la ja feble infraestructura de Rodalies i Regionals, desencadenat una crisi ferroviària sense precedents a la Catalunya, amb més de 3.000 trens retardats o suprimits i mig milió d´usuaris afectats. L´arribada del TAV a Lleida Pirineus ha constatat una gran veritat: qualsevol infraestructura no és vàlida ni fa créixer l´economia o la qualitat de vida per si mateixa. Tampoc no ens passa per alt l´actual explotació de l´alta velocitat, profundament antisocial i antiecològica. Mentre per a la construcció es compta amb els diners i paciència de tothom, els preus dels bitllets són inassolibles per a molts ciutadans, que es veuen expulsats a rues d´autobusos per carretera. És aquesta una fórmula que priva el ferrocarril dels seus principals usuaris, degenerant en ràpids mitjans buits que competeixen amb un servei d´autocars desbordant, com succeeix entre Saragossa i Osca.
Al dèficit democràtic de les inversions públiques, cal afegir-hi una preocupant visió de país que es plasma a cada nou tram del TAV: l´alta velocitat serveix per competir amb el pont aeri Madrid- Barcelona i no per millorar les connexions ferroviàries internes de Catalunya. Un tren amb velocitat màxima de 350 km/h, radis de corba de 7.000 metres que trinxen el territori, i una única estació entre Lleida i Barcelona situada a un camp de conreu (entre Perafort i la Secuita), delata l´autèntic objectiu del Ministeri de Foment: «Volar cap a Madrid» sense aixecar-nos del terra. Amb la nova estació del Camp de Tarragona s´acaba de confirmar un model totalment insostenible: una estació al mig del no-res, a 11,5 km de Valls, a 12,5 km de Tarragona i a 20 km de Reus on és impossible accedir-hi en bicicleta o a peu. El transport públic que hi arriba ha de circular pels congestionats vials del Camp de Tarragona, ja que no existeix cap carril bus ni s´ha reobert la clausurada línia ferroviària que unia Reus amb Roda de Barà passant al costat de la nova estació. Tot plegat és el resultat d´una pèssima planificació amb uns objectius poc sostenibles.
Personalment no em considero enemic dels ferrocarrils ràpids, ja que ajuden la societat a no dependre de l´automòbil, estalvien molta energia i espai per al transport i a més redueixen les emissions contaminants; però és obvi que no ens trobem davant d´aquests objectius. Serveixi d´exemple el vilipendiat corredor Mediterrani, que ha escurçat distàncies entre València i Barcelona sense sacrificar l´accessibilitat al ferrocarril de municipis com Sagunt, Castelló, Vinaròs, Tortosa, Salou o Tarragona. Assolir un servei ferroviari que realment vertebri Catalunya i la faci més sostenible implica -necessàriament- l´existència d´estacions cèntriques que afavoreixin deixar el cotxe a casa i utilitzar el tren pels desplaçaments més demandats del país, com per exemple Tortosa/Reus-Tarragona-Barcelona.
Tot i perdre els trens de llarg recorregut en favor de la nova estació al camp, Tarragona, Reus i Valls, continuaran gaudint del seu tren actual: accessible, sostenible i econòmic. Sobre les seves estacions es consolidarà en un futur proper un sistema de Rodalies que faci honor a les autèntiques virtuts del ferrocarril: l´eficàcia i la sostenibilitat. Podria crear-se una xarxa similar a l´àrea de Girona, si no fos perquè el TAV també eliminarà la segona estació ferroviària més important de la demarcació, la de Figueres.
L´any 2009 el tren podria desaparèixer de Figueres per voluntat del seu Ajuntament, que veu en el ferrocarril actual més barrera que servei públic. En comptes d´integrar-lo o soterrar-lo, els plans de l´Ajuntament i de Foment preveuen traslladar la cèntrica estació, situada a 600 metres de la Rambla, per una situada al terme municipal de Vilafant, a dos quilòmetres del centre urbà. Un dels arguments favorables al trasllat és la connexió del ferrocarril convencional amb el TAV a Vilafant, però aquesta connexió no pot fer-se sacrificant l´accessibilitat dels trens de Rodalies i Regionals, que seran molt més utilitzats diàriament que el tren d´alta velocitat. A més, caldria estudiar com fer possible aquesta intermodalitat al centre de Figueres, amb una estació convenientment integrada i adaptada. Però els figuerencs i visitants estan condemnats a perdre una estació accessible a peu i en bicicleta des de bona part del municipi per una estació totalment excèntrica, que requerirà l´ús del vehicle privat o autobús accedir-hi. Allunyar les estacions dels usuaris resulta contraproduent si es vol fomentar l´ús de trens de Rodalies, ja que els desplaçaments curts són els que requereixen una millor accessibilitat. A la mitja hora que actualment triga el tren entre Figueres i Girona, caldrà afegir-hi un quart d´hora entre l´accés a Vilafant i el transbordament bus-tren o cotxe-tren, fent que molts dels usuaris potencials optin per mitjans menys sostenibles per desplaçar-se entre les dues ciutats més importants de la demarcació. Sense una estació cèntrica a Figueres, segona ciutat de la demarcació, no prosperarà com cal una futura xarxa de Rodalies a les comarques gironines. A l´actualitat, la demarcació de Girona es caracteritza per encapçalar uns índexs gens sostenibles pel que fa a la seva mobilitat: l´àrea de Girona és l´àmbit metropolità on menys s´utilitza el transport públic urbà i interurbà de tot el país, i la província sencera encapçala el rànquing de motorització més alt de tota l´Espanya peninsular: 781 vehicles per cada 1.000 habitants. Aquest model es va iniciar amb el tancament massiu dels populars carrilets gironins, uns desfasats trens de Rodalies condemnats a mort abans no fossin modernitzats com sí es feu amb la Renfe. Cal salvar l´estació actual de Figueres com a primer pas per a l´establiment del servei de Rodalies a la demarcació de Girona, que abasti des de Sant Celoni i Blanes fins a Portbou, tot enllaçant amb Lloret i el tren-tramvia de les Gavarres, estudiat per la Diputació de Girona i reivindicat per moltes entitats com la PTP. La base del canvi de la mobilitat gironina es troba en saber potenciar el ferrocarril; per tant, manifesto el meu NO rotund a la desaparició del tren de Figueres.
Notícia d'aquest divendres, mostrant la preocupació pels retards en la construcció de la LAV côté espagnol:
No només sóc jo qui veu que les coses per Girona no van bé...Diari de Girona ha escrit:L'alcalde de Perpinyà es mostra preocupat pel retard per construir el TAV a Girona
Els operaris treballen a l´estació de Perpinyà per fer un aparcament soterrani de mil places.
SERVEIS
PERE CODONYAN/ACN, PERPINYÀ.
L´alcalde de Perpinyà, Jean-Paul Alduy, desconfia que les obres de la línia del tren d´alta velocitat estiguin a punt a Catalunya, l´any 2009. Alduy es va mostrar particularment preocupat pel pas de la línia a Girona. En canvi va assegurar que a Perpinyà es compliran els terminis previstos.
«La Catalunya del Nord ho ha fet tot perquè les obres del TAV es facin amb tota rapidesa i amb tota legalitat jurídica. En canvi estic més preocupat pel que fa a la part sud catalana ja que pel que sé queden encara moltes preguntes pel pas del tren per Girona», va afirmar l´alcalde de Perpinyà. Jean-Paul Alduy va informar que a Perpinyà tot estaria a punt per rebre el TAV el 17 de febrer del 2009 dient que «fins ara s´ha respectat el calendari de les obres» i que la societat catalana Sacresa, a la qual es va adjudicar la construcció de la futura estació del TAV, «està molt mobilitzada» i que ja ha començat les obres de l´aparcament de mil places que hi haurà sota l´estació.
També va explicar que Réseau Ferré de France (RFF), la societat francesa d´infraestructures ferroviàries, està preparant la instal·lació dels rails de la nova línia del TAV i està fent les altres infraestructures, com ara l´ampliació del pont sobre el riu Tet. «En el moment en què us parlo, no hi ha cap retard en la programació i a Perpinyà complim els terminis fixats», va insistir Alduy.
Per Girona i per tota "Europa" al sud dels Pirineus, perquè hi ha cada cas com un cabàs... En canvi, la LAV côté français, al ritme previst. I mireu que, fins i tot ferroviàriament parlant, França és ben allunyada del meu ideal, però hi ha casos on dius: coi, si aquí les coses anessin així...entfe001 ha escrit:No només sóc jo qui veu que les coses per Girona no van bé...
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
Compte amb els francesos, que ells només han hagut de fer un petit ramal des del Soler fins a Perpinyà, ja que amb l'ample de via de la xarxa general en tenen prou per arribar jusqu'à París.
En tot cas, amb la LAV Barcelona - Perpinyà oberta ja veurem com acaba el tram Narbona - Nimes...
En tot cas, amb la LAV Barcelona - Perpinyà oberta ja veurem com acaba el tram Narbona - Nimes...
La qual cosa demostra que a Espanya estan fent un nyap ferroviari rere l'altre des d'abans de parir la xarxa.entfe001 ha escrit:Compte amb els francesos, que ells només han hagut de fer un petit ramal des del Soler fins a Perpinyà, ja que amb l'ample de via de la xarxa general en tenen prou per arribar jusqu'à París.
a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educació no hi ha democràcia.
És que el tram de línia al nord de Figueres, encarregat a TP Ferro s'està executant amb normalitat. Més d'una vegada m'he plantejat mentalment escenaris que serien d'allò més "catxondos":
- Que TP Ferro finalitzi la seva part de línia, i que els TGV francesos no puguin anar més al sud de Figueres perquè no hi hagi vies encara.
- Que hi hagi via UIC al sud i al nord de Girona, però que Girona estigui tota potes enlaire, sense vies UIC. És a dir, que estigui tota la LAV terminada excepte el petit tram de la travessia urbana de Girona.
En tots dos casos, el ridícul seria monumental però no inaudit ni sorprenent.
- Que TP Ferro finalitzi la seva part de línia, i que els TGV francesos no puguin anar més al sud de Figueres perquè no hi hagi vies encara.
- Que hi hagi via UIC al sud i al nord de Girona, però que Girona estigui tota potes enlaire, sense vies UIC. És a dir, que estigui tota la LAV terminada excepte el petit tram de la travessia urbana de Girona.
En tots dos casos, el ridícul seria monumental però no inaudit ni sorprenent.
Si la LAV a Barcelona esta acabada aquest 2007 fins l'estació de Sants i en servei comercial
No tinc cap dubte que el 2009 no hi haurà cap problema per conectar amb TPFerro.
Pero inc la intuició que ni la primera ni la segona estaran acabades quan oficialment esta previs.
Encara circularan els TGV francesos pel viaducte de Girona
No tinc cap dubte que el 2009 no hi haurà cap problema per conectar amb TPFerro.
Pero inc la intuició que ni la primera ni la segona estaran acabades quan oficialment esta previs.
Encara circularan els TGV francesos pel viaducte de Girona