Rodalies a Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
davida
N9
N9
Entrades: 1797
Contacta:

Re: Rodalies a Tarragona, Girona i Lleida

Entrada Autor: davida » Dilluns 27/01/2014 10:03

Avui he llegit al Periodico que el mes de febrer comencen els rodalies de Tarragona i al març els de Girona. No he trobat el link. El rodalies tarragonins es faran amb 449.
Diu que hi hauran 4 nous trens Vendrell Cambrils, pero llegint l´article podrien ser desde St Vicenç de Calders, terme municipal del Vendrell.
2 nous trens Tarragona Reus per sentit
8 nous trens Blanes Figueres per sentit

Per tant serien 2 Tarragona Reus per sentit, per omplir els forat entre 2 regionals actuals i donar regularitat horaria. Actualment hi ha 1 tren cada hora o menys entre Tarragona i Reus exceptuant de 8.39 a 11.08 i de 15.40 a 18.09, te tota la pinta que els rodalies nomes omplirant aquest forats de 2h i mitja sense tren.
El rodalies de Girona i Tarragona seran simplement un pocs trens complementaran els serveis regionales actuals.
Amb 8 trenes Blanes Girona, calculo un tren cada 2h que convinants amb el regional Barcelona Portbou/Cerbere, donara un regional cada hora de Massanet a Figueres.
El que no descartaria es que s'elimini algun MD ja que ara hi han 10 trens AV mes que fa un any.
Fins ara la linea Barcelona Girona Figueres Portbou transportaba quasi 5 milions, i aquest any hi han hagut 1 milio per AV. Encara que ha pogut pujar els passatgers per la reduccio de temps, esta clar que els regionals convencionals han tingut que perdre alguns viatgers (no tinc dades pero dubto que arribin al 15%)

PS: Corretgeixo, son trens per sentit
davida l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 27/01/2014 12:03, en total s’ha editat 1 vegada.



eolosbcn
N5
N5
Entrades: 109

Entrada Autor: eolosbcn » Dilluns 27/01/2014 11:54

Una apreciació. Que un tren tingui una freqüencia de pas de 1h, no vol dir que ens haguen d'esperar 1h a agafar el tren. De fet si tots el usuaris anessin a l'estació a l'atzar, sense mirar l'horari, s'esperarien una mitja de 1/2 hora.

Respecte al tema, jo crec que una freqüencia de pas d'1h per trens de les terres de l'Ebre a Tarragona és correcte. Un rodalies no hi te cabuda, per aixó no hi son els rodalies. De fet si posessin un rodalies al dia següent els de les terres de l'Ebre s'estarien queixant perque, obviament, el temps entre Tortosa i Tarragona augmentaria de manera apreciable al parar a totes o gairebé totes les estacions.

I per cert, tinc una forta vinculació familiar amb el Priorat i les terres de l'Ebre i he anat unes quantes vegades a les terres de l'Ebre en tren. Ho dic per si de cas. Si voleu veure que es un mal servei, les terres de l'Ebre son un mal exemple. Tenen un servei força bo. Aneu al Priorat i m'ho expliqueu.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dilluns 27/01/2014 12:00

davida ha escrit:Avui he llegit al Periodico que el mes de febrer comencen els rodalies de Tarragona i al març els de Girona. No he trobat el link. El rodalies tarragonins es faran amb 449.
Diu que hi hauran 4 nous trens Vendrell Cambrils, pero llegint l´article podrien ser desde St Vicenç de Calders, terme municipal del Vendrell.
2 nous trens Tarragona Reus
8 nous trens Blanes Figueres

Entenc que son trens contant els 2 sentits, per tant seria un Tarragona Reus per sentit, per omplir algun forat entre 2 regionals actuals i donar regularitat horaria. Actualment hi ha 1 tren cada hora o menys entre Tarragona i Reus exceptuant de 8.39 a 11.08 i de 15.40 a 18.09, te tota la pinta que els rodalies nomes omplirant aquest forats de 2h i mitja sense tren.
El rodalies de Girona i Tarragona seran simplement un pocs trens complementaran els serveis regionales actuals.
Espero que eso de que usarán las 449 es un error o un malentendido. Sería un despropósito como un templo tener regionales servidos con 447 no reformadas y luego tener un St. Vicenç-Cambrils en 449. Espero que de lo que vaya la cosa es de que las 449 empezarán a hacer servicios regionales o de regional exprés por Tarragona, y los cercanías que se queden con las 447. Aunque insisto que me parece una burrada tener servicios de cercanías que terminan en St. Vicenç y luego tener otros, también de tipo cercanías, que comiencen ahí. Lo lógico sería juntar los cercanías St. Vicenç-Cambrils a algun R2 o R4, sobre todo esta última opción se antoja apetitosa para unir la R4S (a partir de Molins por decir algo, más abajo de eso es más rápido ir a tomar algun regional en Sants) con Tarragona y voltantes. Se justificaría así también que toda la R4S tenga un tren cada 30 minutos.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dilluns 27/01/2014 20:25

http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... 28a5b5500f

El nou projecte de les Rodalies a Tarragona deixa un gust amarg a Cunit


Ahir, a la tertúlia política del ‘Cunit Actualitat’, els representants de CiU i ERC al municipi, es mostraven descontents que els serveis de tren, que uniran Sant Vicenç de Calders amb Cambrils, Tarragona i Reus, i que, teòricament, han d’entrar en funcionament el proper mes de febrer, no arribin fins a Vilanova i la Geltrú ni Vilafranca del Penedès, deixant de banda el tram que passa per Cunit, i continuant amb la manca de serveis directes amb la capital del Camp de Tarragona.

Des del grup de Convergència, Jaume Casañas, es mostrava content per la posada en marxa d’aquesta nova xarxa ferroviària al Camp, i que després pot ser millorable.

Casañas, com a regidor de Turisme i Patrimoni, explicava que es va reunir, fa poques setmanes, amb responsables de l’àrea de mobilitat de la Generalitat de Catalunya, i va mostrar aquesta petició i altres reclamacions en matèria de transports al municipi i la resta de la comarca.

Des d’ERC, el seu portaveu Ivan Faccia, feia una valoració negativa d’aquest futur projecte. Argumentava que no beneficiarà el nostre municipi, i és per això que, en el proper ple, presentaran una moció per millorar la connectivitat ferroviària de Cunit, i el Baix Penedès en general.

Així doncs, l’entrada en funcionament d’aquestes Rodalies a Tarragona, per Cunit només suposarà un augment de serveis cap al Camp de Tarragona, però hauran de continuar fent transbord a l’estació de Sant Vicenç de Calders.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dilluns 27/01/2014 20:49

canalcole ha escrit:http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... 28a5b5500f

El nou projecte de les Rodalies a Tarragona deixa un gust amarg a Cunit


Ahir, a la tertúlia política del ‘Cunit Actualitat’, els representants de CiU i ERC al municipi, es mostraven descontents que els serveis de tren, que uniran Sant Vicenç de Calders amb Cambrils, Tarragona i Reus, i que, teòricament, han d’entrar en funcionament el proper mes de febrer, no arribin fins a Vilanova i la Geltrú ni Vilafranca del Penedès, deixant de banda el tram que passa per Cunit, i continuant amb la manca de serveis directes amb la capital del Camp de Tarragona.

Des del grup de Convergència, Jaume Casañas, es mostrava content per la posada en marxa d’aquesta nova xarxa ferroviària al Camp, i que després pot ser millorable.

Casañas, com a regidor de Turisme i Patrimoni, explicava que es va reunir, fa poques setmanes, amb responsables de l’àrea de mobilitat de la Generalitat de Catalunya, i va mostrar aquesta petició i altres reclamacions en matèria de transports al municipi i la resta de la comarca.

Des d’ERC, el seu portaveu Ivan Faccia, feia una valoració negativa d’aquest futur projecte. Argumentava que no beneficiarà el nostre municipi, i és per això que, en el proper ple, presentaran una moció per millorar la connectivitat ferroviària de Cunit, i el Baix Penedès en general.

Així doncs, l’entrada en funcionament d’aquestes Rodalies a Tarragona, per Cunit només suposarà un augment de serveis cap al Camp de Tarragona, però hauran de continuar fent transbord a l’estació de Sant Vicenç de Calders.
No ho entenc. Tant costa fer un transbord a St. Vicenç de Calders? Si estàn ben coordinats no veig quin és el problema.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Dilluns 27/01/2014 21:08

alf_ ha escrit:Espero que eso de que usarán las 449 es un error o un malentendido. Sería un despropósito como un templo tener regionales servidos con 447 no reformadas y luego tener un St. Vicenç-Cambrils en 449. Espero que de lo que vaya la cosa es de que las 449 empezarán a hacer servicios regionales o de regional exprés por Tarragona, y los cercanías que se queden con las 447.
He pensat el mateix. Com siguin capaços d'utilitzar 449 per a serveis de rodalia alhora que 447 per a regionals, el ridícul serà de magnitud continental.

De fet ja hi ha 448 fent Sant Vicenç <–> La Plana-Picamoixons mentre que algun servei R13 dels que van de punta a punta cau amb 447. Esperem que no sigui precedent.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 27/01/2014 22:37

eolosbcn ha escrit:Respecte al tema, jo crec que una freqüencia de pas d'1h per trens de les terres de l'Ebre a Tarragona és correcte. Un rodalies no hi te cabuda, per aixó no hi son els rodalies. De fet si posessin un rodalies al dia següent els de les terres de l'Ebre s'estarien queixant perque, obviament, el temps entre Tortosa i Tarragona augmentaria de manera apreciable al parar a totes o gairebé totes les estacions.
Ja ho fan, i si una cosa és necessària a la línia R16, és augmentar el nombre de trens amb parada a Camarles i Campredó.
A Camarles cal que en parin força més, tots si fós possible, a Campredó no cal que siguin tots.
Allà on l´estació estigui al poble, cal que tingui les màximes parades de trens possibles (i raonables).
I això, a Camarles i Campredó, ara com ara no es dóna. I és especialment greu a Camarles.
eolosbcn ha escrit:I per cert, tinc una forta vinculació familiar amb el Priorat i les terres de l'Ebre i he anat unes quantes vegades a les terres de l'Ebre en tren. Ho dic per si de cas. Si voleu veure que es un mal servei, les terres de l'Ebre son un mal exemple. Tenen un servei força bo. Aneu al Priorat i m'ho expliqueu.
Tampoc. Al Priorat només hi ha tres estacions: Pradell (allunyada), Marçà-Falset (que està a Marçà, al poble), i Capçanes (al poble).
No es pot dir que el Priorat tingui un mal servei amb la població que té, els llocs on para la línia, i el nombre de trens que hi paren.
Altra cosa és la Ribera. Però la Ribera tampoc dóna per augmentar molt el nombre de trens, perquè tot i que està més poblada que el Priorat, tampoc és precisament la Xina, en població i densitat...

El més important, molt important, si de debò es vol augmentar la quota de passatgers al Camp de Tarragona amb o sense Rodalies, és construir l´estació de Reus-Sud, al costat de la facultat d´Econòmiques i Empresarials de l´URV, del nou Hospital de Sant Joan, i ben a prop de l´estació d´autobusos de Reus. Serviria molt millor a gran part de Reus que no ho fa l´actual (que també té el seu ús i que s´ha de mantenir, clar).

I construir una estació a Amposta, a la zona de La Carrova, el punt més proper al nucli urbà d´Amposta. Aquesta també és important, però no sé si hi ha prou reclamació de la mateixa per part del Montsià.

I en una fase posterior, construir l´estació de Roda de Berà-Platja, a la zona del Roc de Sant Gaietà, que donaria un bon nombre de passatgers, possiblement superior al d´Altafulla, i a l´estiu encara més.

En una tercera fase, construir l´estació de Creixell.

Si es donés el cas que la línia convencional Tarragona-Salou-Vandellòs se salvés, obrir una estació a Miami-Platja passaria davant de Roda de Berà-Platja.

Més endavant, quan la situació econòmica ho permetés, construir un by-pass entre Alcover i Valls, més o menys a prop de Picamoixons, que permetria trens directes Tarragona-Reus-Valls.

I depenent de què es decideixi fer-ne, reobrir la línia Reus-Camp de Tarragona-Roda de Berà, per mercaderies i per viatgers.

Tarragona no necessita més infrastructures que aquestes, ara com ara.



Avatar de l’usuari
canalcole
N9
N9
Entrades: 2074
Facebook: XavierMartinezVidal
Ubicació: PENEDÈS
Contacta:

Entrada Autor: canalcole » Dimecres 29/01/2014 17:43

oriolp13 ha escrit:
canalcole ha escrit:http://www.radiocunit.cat/php/noticia_d ... 28a5b5500f

El nou projecte de les Rodalies a Tarragona deixa un gust amarg a Cunit


Ahir, a la tertúlia política del ‘Cunit Actualitat’, els representants de CiU i ERC al municipi, es mostraven descontents que els serveis de tren, que uniran Sant Vicenç de Calders amb Cambrils, Tarragona i Reus, i que, teòricament, han d’entrar en funcionament el proper mes de febrer, no arribin fins a Vilanova i la Geltrú ni Vilafranca del Penedès, deixant de banda el tram que passa per Cunit, i continuant amb la manca de serveis directes amb la capital del Camp de Tarragona.

Des del grup de Convergència, Jaume Casañas, es mostrava content per la posada en marxa d’aquesta nova xarxa ferroviària al Camp, i que després pot ser millorable.

Casañas, com a regidor de Turisme i Patrimoni, explicava que es va reunir, fa poques setmanes, amb responsables de l’àrea de mobilitat de la Generalitat de Catalunya, i va mostrar aquesta petició i altres reclamacions en matèria de transports al municipi i la resta de la comarca.

Des d’ERC, el seu portaveu Ivan Faccia, feia una valoració negativa d’aquest futur projecte. Argumentava que no beneficiarà el nostre municipi, i és per això que, en el proper ple, presentaran una moció per millorar la connectivitat ferroviària de Cunit, i el Baix Penedès en general.

Així doncs, l’entrada en funcionament d’aquestes Rodalies a Tarragona, per Cunit només suposarà un augment de serveis cap al Camp de Tarragona, però hauran de continuar fent transbord a l’estació de Sant Vicenç de Calders.
No ho entenc. Tant costa fer un transbord a St. Vicenç de Calders? Si estàn ben coordinats no veig quin és el problema.
Home, pensa que és molt penós que municipis que formen part del Camp de Tarragona no tinguin connexió directa amb la capital, i el què suposa: l'hospital està a Tarragona, si s'ha de fer gestions, cal anar a Tarragona, etc.

I encara pitjor, Vendrell, tampoc té connexió directa. Vendrell ciutat, diríem; Sant Vicenç no compta.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 29/01/2014 19:30

Dos problemas que quedarían resueltos si los Rodalies de Tarragona continuasen como R2 y R4.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 30/01/2014 21:38

alf_ ha escrit:Dos problemas que quedarían resueltos si los Rodalies de Tarragona continuasen como R2 y R4.
¿Hasta dónde? No, gracias, no procede pasear dobles de 465 vacías, cuando eso lo debería hacer una 463 en simple.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Divendres 31/01/2014 22:34

437.001 ha escrit:
alf_ ha escrit:Dos problemas que quedarían resueltos si los Rodalies de Tarragona continuasen como R2 y R4.
¿Hasta dónde? No, gracias, no procede pasear dobles de 465 vacías, cuando eso lo debería hacer una 463 en simple.
Totalmente de acuerdo. No tiene nada que ver cercanías de Barcelona con lo que sean las cercanías de Tarragona. Para unir una cosa y la otra ya están los regionales. Hay que tener mucho cuidado en no empezar a mover trenes vacíos sin ton ni son, que recuerdo que cuestan muchísimo dinero que pagaremos entre todos.



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dissabte 01/02/2014 0:14

Toni ha escrit:
437.001 ha escrit:
alf_ ha escrit:Dos problemas que quedarían resueltos si los Rodalies de Tarragona continuasen como R2 y R4.
¿Hasta dónde? No, gracias, no procede pasear dobles de 465 vacías, cuando eso lo debería hacer una 463 en simple.
Totalmente de acuerdo. No tiene nada que ver cercanías de Barcelona con lo que sean las cercanías de Tarragona. Para unir una cosa y la otra ya están los regionales. Hay que tener mucho cuidado en no empezar a mover trenes vacíos sin ton ni son, que recuerdo que cuestan muchísimo dinero que pagaremos entre todos.
Si es por la longitud de los trenes se pueden dividir en St. Vicenç y que la otra se acople a un tren en el sentido inverso. Lo que no entiendo es por qué te parece bien que con el dinero de todos tengamos trenes haciendo recorridos muy cortos perdiendo tiempo en el final de la línea en lugar de juntarse con otros servicios. Es lo mismo que ocurre con la R4, no es conveniente ir en tren de Terrassa a Martorell, simplemente son dos trayectos desde/hasta Barcelona juntados. Los trenes que no necesiten seguir hasta Martorell terminan en L'Hospitalet. Esto sería emulable en St. Vicenç de Calders, con algunos cercanías que se prolonguen. Y los regionales tienen otra función que estos trenes, que es recorrer mayores distancias. Estos cercanías no estarían pensados para ir de Tarragona a Barcelona, para eso sirven los regionales que van mucho más rápidamente. Pero en cambio sería posible ir directamente de Tarragona, Reus o Cambrils a Cunit, o a El Vendrell, o Vilafranca.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 02/02/2014 0:02

alf_ ha escrit:
Toni ha escrit:
437.001 ha escrit:
¿Hasta dónde? No, gracias, no procede pasear dobles de 465 vacías, cuando eso lo debería hacer una 463 en simple.
Totalmente de acuerdo. No tiene nada que ver cercanías de Barcelona con lo que sean las cercanías de Tarragona. Para unir una cosa y la otra ya están los regionales. Hay que tener mucho cuidado en no empezar a mover trenes vacíos sin ton ni son, que recuerdo que cuestan muchísimo dinero que pagaremos entre todos.
Si es por la longitud de los trenes se pueden dividir en St. Vicenç y que la otra se acople a un tren en el sentido inverso. Lo que no entiendo es por qué te parece bien que con el dinero de todos tengamos trenes haciendo recorridos muy cortos perdiendo tiempo en el final de la línea en lugar de juntarse con otros servicios. Es lo mismo que ocurre con la R4, no es conveniente ir en tren de Terrassa a Martorell, simplemente son dos trayectos desde/hasta Barcelona juntados. Los trenes que no necesiten seguir hasta Martorell terminan en L'Hospitalet. Esto sería emulable en St. Vicenç de Calders, con algunos cercanías que se prolonguen. Y los regionales tienen otra función que estos trenes, que es recorrer mayores distancias. Estos cercanías no estarían pensados para ir de Tarragona a Barcelona, para eso sirven los regionales que van mucho más rápidamente. Pero en cambio sería posible ir directamente de Tarragona, Reus o Cambrils a Cunit, o a El Vendrell, o Vilafranca.
Lo de dividir trenes y juntar trenes a medio camino, si se puede evitar muchísimo mejor (para empezar por el tiempo que se pierde). Evidentemente me parece bien que trenes largos hagan recorridos con mucha demanda (ya sería discutible que eso pase en Sant Vicenç de Calders...) y trenes más pequeños den servicio a zonas con menos demanda. Parece lo razonable para no ir moviendo trenes vacíos por ahí. Efectivamente una línea Terrassa - Martorell no tiene sentido de por sí ya que prácticamente nadie hace ese recorrido, pero se puede juntar por razones técnicas con buen resultado ya que tendrían una demanda similar. De todos modos, líneas muy largas o muy mezcladas entre sí tampoco son recomendables porque cualquier incidente te afecta a todos los trenes mientras que si las líneas están sectorizadas solo afecta al trozo en cuestión. Sobre eso de ir de Cambrils a Cunit, prácticamente eso es lo que propone ahora la Generalitat con la nueva línea de Tarragona, que ya veremos qué demanda tiene. En cualquier caso no te preocupes, si hay un enorme sector de demanda que no se atiende, pronto podrán venir los privados a montar esa línea de cercanías Cambrils - Cunit.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 02/02/2014 9:12

Toni ha escrit:Lo de dividir trenes y juntar trenes a medio camino, si se puede evitar muchísimo mejor (para empezar por el tiempo que se pierde).
No es perd pràcticament gens de temps acoblant i desacoblant unitats. Ja no som a l'època on un operari havia de baixar a la via per a fer l'operació.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 02/02/2014 15:19

Guigui ha escrit:
Toni ha escrit:Lo de dividir trenes y juntar trenes a medio camino, si se puede evitar muchísimo mejor (para empezar por el tiempo que se pierde).
No es perd pràcticament gens de temps acoblant i desacoblant unitats. Ja no som a l'època on un operari havia de baixar a la via per a fer l'operació.
En efecte, desacoblar dos trens és tan senzill com prèmer un botó. Per a acoblar-los, ni això.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Diumenge 02/02/2014 17:24

Això depèn del model de tren.


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 02/02/2014 20:55

gatvell ha escrit:Això depèn del model de tren.
Només amb preparar la maniobra de deixar un tren preparat, entrar amb l´altre al circuit de via ocupat, que recolli el maquinista del segon tren, que el maquinista del primer tren comprobi que tot funciona correctament..... evidentment costa temps.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1618
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 02/02/2014 21:06

gatvell ha escrit:Això depèn del model de tren.
Això depèn de l'enganxall. Concretament els Scharfenberg de les 447 i Civies sí que poden fer-ho.
Toni ha escrit:Només amb preparar la maniobra de deixar un tren preparat, entrar amb l´altre al circuit de via ocupat, que recolli el maquinista del segon tren, que el maquinista del primer tren comprobi que tot funciona correctament..... evidentment costa temps.
No senyor, és un moment. Sent pessimistes pot trigar-se un minut per a tota la maniobra d'acoblament, i encara menys per al desacoblament.

El principal desavantatge dels acoblaments de trens en servei comercial és que habitualment un tren ha d'esperar l'arribada de l'altre, ja que és difícil que ambdós ho facin simultàniament. No obstant, el desacoblament no presenta aquest problema.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 02/02/2014 21:34

Javi M ha escrit:
gatvell ha escrit:Això depèn del model de tren.
Això depèn de l'enganxall. Concretament els Scharfenberg de les 447 i Civies sí que poden fer-ho.
Toni ha escrit:Només amb preparar la maniobra de deixar un tren preparat, entrar amb l´altre al circuit de via ocupat, que recolli el maquinista del segon tren, que el maquinista del primer tren comprobi que tot funciona correctament..... evidentment costa temps.
No senyor, és un moment. Sent pessimistes pot trigar-se un minut per a tota la maniobra d'acoblament, i encara menys per al desacoblament.

El principal desavantatge dels acoblaments de trens en servei comercial és que habitualment un tren ha d'esperar l'arribada de l'altre, ja que és difícil que ambdós ho facin simultàniament. No obstant, el desacoblament no presenta aquest problema.
Jo no ho crec però tampoc puc dir-te si son 5 minuts o 10. És evident que només entrant a un circuit de via ocupat vas marxa a la vista i per tant aquí ja perds el minut aquest que tu dius. També és evident que els maquinistes triguen temps en fer les seves coses. El que està clar és que si fos tant fàcil, els senyors de la RENFE o de FGC o de TMB ho farien més (només podria explicar algun tren de llarg recorregut que fa altuna maniobra d´acoblament(desacoblament)... no deu ser tant fàcil ni tant positiu.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23734
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 02/02/2014 22:47

Com que no ho creus, un exemple: S1 d'Hamburg, freqüència de pas 10 minuts. A Ohlsdorf s'ajunten els dos ramals, un procedent de l'aeroport, l'altre de Poppenbüttel. Doncs mira tu, els ha donat la mania d'acoblar-hi i desacoblar-hi dues rames en cada servei. Amb una pèrdua de temps que no vegis...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”