Rodalies Lleida
Re: Rodalies Lleida
Penso que les lĂnies de rodalies ( o com es vulguin dir, perquè possiblement trens que circulen a l´hora punta cada mitja hora no sĂłn el concepte que s´entĂ©n normalment per rodalies) de Lleida, haurien de tenir tres lĂnies, com s´ha dit.
1) Lleida-Balaguer.
2) Lleida-Cervera.
3) MontsĂł-Lleida-Borges.
D´aquesta manera la lĂnia de les Borges, fent-la arribar fins MontsĂł (primer fins Almacelles, perquè cal el vist-i-plau de no sĂ© ben be qui) tindria mĂ©s sentit mentre que s´evitaria una lĂnia super llarga Cervera-MontsĂł. A mĂ©s, la lĂnia Borges-Lleida-Almacelles-MontsĂł circularia per la via ADIF mentre que les altres dues tenen previst el traspĂ s a la Generalitat.
Algunes de les circulacions de Cervera podrien arribar fins St. Guim de Freixenet i alguna fins Calaf, mentre que a la LĂnia de les Borges Blanques, faria el mateix fins a Vinaixa i Montblanc, com enllaç amb rodalies de Tarragona.
pel que fa a la 4 lĂnia, si fos de tren convencional, sortiria com una branca cap al nord de la lĂnia de Saragossa un Km mĂ©s o menys a l´oest de l´A2 amb parades a Alpicat, Torrefarra, RossellĂł, Alguaire, Almenar i AlfarrĂ s. Possible perllongament cap a Albelda i Tamarit si hi ha acord amb el govern veĂ.
Pel sud, partint de la lĂnia de Tarragona un cop se separa de l´accĂ©s a la via del TAV, viraria al sud seguint la variant per desprĂ©s seguir la lĂnia d´alta tensiĂł amb estacions a AlbatĂ rrec, Montoliu, Sudanell, AlcarrĂ s, Soses, Aitona, Seròs, Massalcoreig, Torrent de Cinca i Fraga.
I el nom que podrien rebre aquests serveis si rodalies no és prou adequat seria el de "serveis veguerials".
1) Lleida-Balaguer.
2) Lleida-Cervera.
3) MontsĂł-Lleida-Borges.
D´aquesta manera la lĂnia de les Borges, fent-la arribar fins MontsĂł (primer fins Almacelles, perquè cal el vist-i-plau de no sĂ© ben be qui) tindria mĂ©s sentit mentre que s´evitaria una lĂnia super llarga Cervera-MontsĂł. A mĂ©s, la lĂnia Borges-Lleida-Almacelles-MontsĂł circularia per la via ADIF mentre que les altres dues tenen previst el traspĂ s a la Generalitat.
Algunes de les circulacions de Cervera podrien arribar fins St. Guim de Freixenet i alguna fins Calaf, mentre que a la LĂnia de les Borges Blanques, faria el mateix fins a Vinaixa i Montblanc, com enllaç amb rodalies de Tarragona.
pel que fa a la 4 lĂnia, si fos de tren convencional, sortiria com una branca cap al nord de la lĂnia de Saragossa un Km mĂ©s o menys a l´oest de l´A2 amb parades a Alpicat, Torrefarra, RossellĂł, Alguaire, Almenar i AlfarrĂ s. Possible perllongament cap a Albelda i Tamarit si hi ha acord amb el govern veĂ.
Pel sud, partint de la lĂnia de Tarragona un cop se separa de l´accĂ©s a la via del TAV, viraria al sud seguint la variant per desprĂ©s seguir la lĂnia d´alta tensiĂł amb estacions a AlbatĂ rrec, Montoliu, Sudanell, AlcarrĂ s, Soses, Aitona, Seròs, Massalcoreig, Torrent de Cinca i Fraga.
I el nom que podrien rebre aquests serveis si rodalies no és prou adequat seria el de "serveis veguerials".
-
Jordi Freixas
Re: Rodalies Lleida
Només un detall Francesc:
De les dues linies que segons tu tenen previst el traspĂ s a la Generalitat, la lĂnia Lleida - Balaguer - La Pobla de Segur ja en forma part des de l'any 2005.1) Lleida-Balaguer.
2) Lleida-Cervera.
3) MontsĂł-Lleida-Borges.
D´aquesta manera la lĂnia de les Borges, fent-la arribar fins MontsĂł (primer fins Almacelles, perquè cal el vist-i-plau de no sĂ© ben be qui) tindria mĂ©s sentit mentre que s´evitaria una lĂnia super llarga Cervera-MontsĂł. A mĂ©s, la lĂnia Borges-Lleida-Almacelles-MontsĂł circularia per la via ADIF mentre que les altres dues tenen previst el traspĂ s a la Generalitat.
Re: Rodalies Lleida
Hola,
Ja sĂ© que no pertoca a Lleida, però... no s´ha pensat mai en reobrir la lĂnia Selgua-Barbastro?
Aixà hi hauria la possibilitat de donar servei Saragossa-Sariñena-Selgua-Barbastro, i Lleida-Monzón-Selgua-Barbastro.
La comarca del Somontano tambĂ© tĂ© tirada cap a Lleida, tot i que estigui mĂ©s allunyada que MonzĂłn, i a Barbastro hi ha estaciĂł de bus amb enllaços cap als Pirineus de Huesca (AĂnsa, Graus, Benasc, etc...).
Per altra banda, de debò que a ningú no se li ha acudit mai posar un regional Lleida-Huesca via Tardienta? O no seria competitiu?
Tornant al tema de rodalies Lleida, trobo que la idea de fer acabar trens a Vinaixa és aberrant, podent-se continuar tres estacions més fins a Montblanc...
Ara bé. Per què no un augment de freqüències dels regionals Tarragona-Reus-Montblanc-Les Borges Blanques-Lleida?
Semble que la Gene tambĂ© va a pels regionals, i francament, si això significa una millora de freqüències a la lĂnia TGN-Reus-Lleida, oli en un llum.
Ja sĂ© que no pertoca a Lleida, però... no s´ha pensat mai en reobrir la lĂnia Selgua-Barbastro?
Aixà hi hauria la possibilitat de donar servei Saragossa-Sariñena-Selgua-Barbastro, i Lleida-Monzón-Selgua-Barbastro.
La comarca del Somontano tambĂ© tĂ© tirada cap a Lleida, tot i que estigui mĂ©s allunyada que MonzĂłn, i a Barbastro hi ha estaciĂł de bus amb enllaços cap als Pirineus de Huesca (AĂnsa, Graus, Benasc, etc...).
Per altra banda, de debò que a ningú no se li ha acudit mai posar un regional Lleida-Huesca via Tardienta? O no seria competitiu?
Tornant al tema de rodalies Lleida, trobo que la idea de fer acabar trens a Vinaixa és aberrant, podent-se continuar tres estacions més fins a Montblanc...
Ara bé. Per què no un augment de freqüències dels regionals Tarragona-Reus-Montblanc-Les Borges Blanques-Lleida?
Semble que la Gene tambĂ© va a pels regionals, i francament, si això significa una millora de freqüències a la lĂnia TGN-Reus-Lleida, oli en un llum.
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Re: Rodalies Lleida
Barbastre (17.000 habitants) Ă©s la 3ÂŞ ciutat de la provĂncia d'Osca, i 8ÂŞ d'AragĂł. Si les autoritats de la DiputaciĂłn de Huesca i la DiputaciĂłn General de AragĂłn no veuen la necessitat de portar el ferrocarril a Barbastre, demostra que tenen nul interès en el ferrocarril, com es demostra en la construcciĂł de l'autovia A-22, destinant totes les inversions a la carretera.437.001 ha escrit:Hola,
Ja sĂ© que no pertoca a Lleida, però... no s´ha pensat mai en reobrir la lĂnia Selgua-Barbastro?
Aixà hi hauria la possibilitat de donar servei Saragossa-Sariñena-Selgua-Barbastro, i Lleida-Monzón-Selgua-Barbastro.
La comarca del Somontano tambĂ© tĂ© tirada cap a Lleida, tot i que estigui mĂ©s allunyada que MonzĂłn, i a Barbastro hi ha estaciĂł de bus amb enllaços cap als Pirineus de Huesca (AĂnsa, Graus, Benasc, etc...).
El mateix nul interès que tenen les autoritats catalanes per portar el ferrocarril a localitats de mides semblants o superiors (Sant Carles de la Rà pita, Olot, Lloret de Mar, etc).
Abans que fer un regional Lleida-Osca, cosa que obligaria a fer inversiĂł de marxa a Tardienta, el que faria Ă©s millorar les freqüències de les lĂnies Saragossa-Osca i Saragossa-Lleida, i coordinar-los, per tal de poder fer enllaços a Tardienta. Fa uns dies ho vaig comentar aquĂ:437.001 ha escrit:Per altra banda, de debò que a ningĂş no se li ha acudit mai posar un regional Lleida-Huesca via Tardienta? O no seria competitiu?
http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=160471#p160471
TambĂ© crec que Ă©s absurd fer acabar trens a Vinaixa. A Lleida no li cal una xarxa de Rodalies, tal com entem aquest concepte a Barcelona, sinĂł que precisament el que s'ha de fer Ă©s potenciar la lĂnia de regionals Lleida-Les Borges-Montblanc-Sant Vicenç de Calders-Barcelona, tant per Reus-Tarragona com per Valls. Sobretot tenint en compte que els AVE, Avant i Alvia paren en una estaciĂł que estĂ enmig del camp, com el seu nom indica.437.001 ha escrit:Tornant al tema de rodalies Lleida, trobo que la idea de fer acabar trens a Vinaixa Ă©s aberrant, podent-se continuar tres estacions mĂ©s fins a Montblanc...
Ara bé. Per què no un augment de freqüències dels regionals Tarragona-Reus-Montblanc-Les Borges Blanques-Lleida?
Semble que la Gene tambĂ© va a pels regionals, i francament, si això significa una millora de freqüències a la lĂnia TGN-Reus-Lleida, oli en un llum.
És la potencialitat de connectar dues Ă rees metropolitanes com Reus-Tarragona i Lleida el que crearia la demanda per tal de poder posar almenys un tren per hora i sentit en aquesta lĂnia.
Re: Rodalies Lleida
A trams es podien veure les vies del tram Selgua-Barbastre a la vora de la N-240.
Tot i que no ho puc confirmar al 100% jo diria que en molts punts han estat envaïdes per altres infraestructures, encara que pel fet que es una zona poc densa poblacionalment, segur que romanen bocins amb el traçat reconeixible.
Tot i que no ho puc confirmar al 100% jo diria que en molts punts han estat envaïdes per altres infraestructures, encara que pel fet que es una zona poc densa poblacionalment, segur que romanen bocins amb el traçat reconeixible.
Re: Rodalies Lleida
Sagrerenc: una cosa sĂłn els serveis de "rodalies" a Lleida, Tarragona i Girona, encara per concretar i una altra sĂłn els serveis Lleida-Barcelona i Lleida-Tarragona-Barcelona.
Evidentment que cal impulsar aquests darrers. I tant els serveis que fan parada a totes les estacions com altres de més rà pids que només s´aturen a les localitats més importants.
Respecte a "rodalies Lleida", caldrà fer estudis de demanda potencial. Dels corredors possibles, el de les Borges Blanques és el més feble, perquè només dóna servei a Juneda (3.000 hab. aprox.) i Les Borges Blanques (6.000 hab. aprox.). L´estació de Puigverd queda apartada del poble i no crec que sigui competitiva.
Quan parlo de Vinaixa només és suggerència. Demogrà ficament és feble perquè té uns 600 hab. i entremig només la Floresta té estació i una població de 100 hab. Per tant, és possible que no sigui viable. De fet els estudis aixà ho mostren. Però crec que si algun tren d´aquests arribés fins Montblanc (amb els seus 6.000 hab.) i donés servei a L´Espluga de Francolà (3.000 hab) i Vimbodà (1.000 hab.) es podria enllaçar eficaçment Vinaixa amb Lleida en horaris adequats, perquè no es tracta de que hi hagi serveis, sinó també de que aquests siguin útils per anar i tornar.
Evidentment que cal impulsar aquests darrers. I tant els serveis que fan parada a totes les estacions com altres de més rà pids que només s´aturen a les localitats més importants.
Respecte a "rodalies Lleida", caldrà fer estudis de demanda potencial. Dels corredors possibles, el de les Borges Blanques és el més feble, perquè només dóna servei a Juneda (3.000 hab. aprox.) i Les Borges Blanques (6.000 hab. aprox.). L´estació de Puigverd queda apartada del poble i no crec que sigui competitiva.
Quan parlo de Vinaixa només és suggerència. Demogrà ficament és feble perquè té uns 600 hab. i entremig només la Floresta té estació i una població de 100 hab. Per tant, és possible que no sigui viable. De fet els estudis aixà ho mostren. Però crec que si algun tren d´aquests arribés fins Montblanc (amb els seus 6.000 hab.) i donés servei a L´Espluga de Francolà (3.000 hab) i Vimbodà (1.000 hab.) es podria enllaçar eficaçment Vinaixa amb Lleida en horaris adequats, perquè no es tracta de que hi hagi serveis, sinó també de que aquests siguin útils per anar i tornar.
Re: Rodalies Lleida
El tren de Lleida a Balaguer, un dels primers en rodalies de Lleida
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar ahir a Lleida que un dels primers trams que s'incorporaran a Rodalies de la Generalitat serĂ el trajecte de Lleida-Balaguer de la lĂnia de la Pobla. SerĂ entre l'Ăşltim trimestre d'aquest any i principis del 2015. Amb aquesta finalitat, el Govern catalĂ ja ha encarregat la fabricaciĂł de dos trens a l'empresa suĂŻssa Stadler que han d'estar acabats l'any vinent.
Fa dos anys, la lĂnia va veure com li retallaven serveis i freqüències per falta de passatgers, la qual va generar el malestar del territori. Utilitza l'ample ibèric i no estĂ electrificada, per això serĂ una de les primeres a adaptar-se al Servei de Rodalies que la Generalitat vol implantar a Lleida. El conseller va recordar que ja s'han instal·lat les rodalies, la qual suposa mĂ©s freqüències i trens, a Tarragona i Girona, per la qual "ara Ă©s el moment de Lleida", va remarcar.
Vila va fer aquestes declaracions en la inauguraciĂł de la sisena temporada del Tren dels Llacs, l'opciĂł turĂstica per impulsar aquesta lĂnia ferroviĂ ria aprofitant l'atractiu del paisatge. El recorregut turĂstic es fa en un tren dels anys 70 que connecta la capital del SegriĂ amb el Pirineu. Durant l'estiu espera superar els 5.000 passatgers del passat exercici. Per aquesta raĂł, s'ha ampliat el servei amb tres viatges mĂ©s i en total se'n faran 26. A mĂ©s, la temporada ha començat una setmana abans que el 2013 i ja circularĂ aquest diumenge de Pasqua i tambĂ© per Tots Sants, al novembre. A mĂ©s, incorpora una parada a Tremp. Com en la temporada anterior, els viatgers podran tornar Balaguer o Lleida en el tren convencional, la qual permetrĂ als visitants allargar la seua estada al Pirineu.
El creixement de passatgers ha sigut una constant. AixĂ, el 2012 se n'hi van registrar 4.943 i el 2013, 5.069, amb una ocupaciĂł del 97%. La posada en marxata 170.000 euros.
LĂnia turĂstica
El Tren dels Llacs va estrenar ahir la 6a temporada amb la intenciĂł de superar els 5.000 passatgers
http://www.lleida.com/noticia_canal/el- ... O0xKw.dpuf
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar ahir a Lleida que un dels primers trams que s'incorporaran a Rodalies de la Generalitat serĂ el trajecte de Lleida-Balaguer de la lĂnia de la Pobla. SerĂ entre l'Ăşltim trimestre d'aquest any i principis del 2015. Amb aquesta finalitat, el Govern catalĂ ja ha encarregat la fabricaciĂł de dos trens a l'empresa suĂŻssa Stadler que han d'estar acabats l'any vinent.
Fa dos anys, la lĂnia va veure com li retallaven serveis i freqüències per falta de passatgers, la qual va generar el malestar del territori. Utilitza l'ample ibèric i no estĂ electrificada, per això serĂ una de les primeres a adaptar-se al Servei de Rodalies que la Generalitat vol implantar a Lleida. El conseller va recordar que ja s'han instal·lat les rodalies, la qual suposa mĂ©s freqüències i trens, a Tarragona i Girona, per la qual "ara Ă©s el moment de Lleida", va remarcar.
Vila va fer aquestes declaracions en la inauguraciĂł de la sisena temporada del Tren dels Llacs, l'opciĂł turĂstica per impulsar aquesta lĂnia ferroviĂ ria aprofitant l'atractiu del paisatge. El recorregut turĂstic es fa en un tren dels anys 70 que connecta la capital del SegriĂ amb el Pirineu. Durant l'estiu espera superar els 5.000 passatgers del passat exercici. Per aquesta raĂł, s'ha ampliat el servei amb tres viatges mĂ©s i en total se'n faran 26. A mĂ©s, la temporada ha començat una setmana abans que el 2013 i ja circularĂ aquest diumenge de Pasqua i tambĂ© per Tots Sants, al novembre. A mĂ©s, incorpora una parada a Tremp. Com en la temporada anterior, els viatgers podran tornar Balaguer o Lleida en el tren convencional, la qual permetrĂ als visitants allargar la seua estada al Pirineu.
El creixement de passatgers ha sigut una constant. AixĂ, el 2012 se n'hi van registrar 4.943 i el 2013, 5.069, amb una ocupaciĂł del 97%. La posada en marxata 170.000 euros.
LĂnia turĂstica
El Tren dels Llacs va estrenar ahir la 6a temporada amb la intenciĂł de superar els 5.000 passatgers
http://www.lleida.com/noticia_canal/el- ... O0xKw.dpuf
Re: Rodalies Lleida
El no llamarse "Rodalies" era el principal problema en mejorar ese servicio. Ahora que le cambien el nombre todo cambiará para mejor, de una manera que nunca podrĂa haber hecho llamandose "Regional".
Re: Rodalies Lleida
Independentment del nom que tingui, poca voluntat hi haurĂ de millorar la mobilitat actual, per molt que posin 1 tren cada dos hores, el tram entre Balaguer i La Pobla seguirĂ tenint uns horaris totalment inhumans i la xarxa de bus se seguirĂ solapant amb el tren en comptes de que aquests facin d'aportaciĂł.alf_ ha escrit:El no llamarse "Rodalies" era el principal problema en mejorar ese servicio. Ahora que le cambien el nombre todo cambiará para mejor, de una manera que nunca podrĂa haber hecho llamandose "Regional".
Benvingut sigui el canvi, però sense una reestructuració de poc servirà a les comarques que la travessa, a més, com a molt m'ensumo que ens tornaran les freqüències robades fa un temps.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Rodalies Lleida
Muy de acuerdo con lo que dices. Además, cada dos horas eso es un insulto para un supuesto cercanĂas. Dos horas o una hora es una frecuencia que pertoca a los regionales, nada deberĂa de llamarse cercanĂas con frecuencia de más de una hora.
Bueno, estamos asistiendo eviedentemente a como se esta troceando la red ferroviaria, segregando y separando cada vez más los servicios. Llegará el dĂa en que ya no habrá regionales, sino que se tomará un R2 hasta St. Vicenç, ahĂ un RT2 a Tarragona, y ahĂ un RT3 a Tortosa, tardando aĂşn más que ahora. En lugar de dar más continuidad y coherencia a la red ferroviaria, la "descentralizaciĂłn" se entiende como un centralismo extremo enfocado en regiones cada vez más pequeñas, llegará el dĂa en que ya no habrá polĂtica porque cada quien gobernará para si mismo, y tendremos a unos pisoteando a otros. Y se llamarán a si mismos "demĂłcratas" porque estan en contra de un gobierno central, Âżque más democrático a que cada quien haga lo que le dĂ© la regalada gana?
La lĂnea de La Pobla no se va a cerrar, tanto por su utilidad como por el fiasco polĂtico que eso supondrĂa. Por tanto, no existe pensamiento lĂłgico que no pase por potenciar esta lĂnea al máximo para reducir su dĂ©ficit todo lo posible, y sacarle todo el provecho que se pueda. Esto significa trasvasar todo lo que se pueda del bus al tren (recordemos que el tren es 10 minutos más rápido), mejorar enlaces en Lleida, buses de aportaciĂłn, y unas frecuencias atractivas dentro del potencial. Llamarlo "Rodalies" no mejorará un carajo si siguen habiendo tan poco trenes.
Bueno, estamos asistiendo eviedentemente a como se esta troceando la red ferroviaria, segregando y separando cada vez más los servicios. Llegará el dĂa en que ya no habrá regionales, sino que se tomará un R2 hasta St. Vicenç, ahĂ un RT2 a Tarragona, y ahĂ un RT3 a Tortosa, tardando aĂşn más que ahora. En lugar de dar más continuidad y coherencia a la red ferroviaria, la "descentralizaciĂłn" se entiende como un centralismo extremo enfocado en regiones cada vez más pequeñas, llegará el dĂa en que ya no habrá polĂtica porque cada quien gobernará para si mismo, y tendremos a unos pisoteando a otros. Y se llamarán a si mismos "demĂłcratas" porque estan en contra de un gobierno central, Âżque más democrático a que cada quien haga lo que le dĂ© la regalada gana?
La lĂnea de La Pobla no se va a cerrar, tanto por su utilidad como por el fiasco polĂtico que eso supondrĂa. Por tanto, no existe pensamiento lĂłgico que no pase por potenciar esta lĂnea al máximo para reducir su dĂ©ficit todo lo posible, y sacarle todo el provecho que se pueda. Esto significa trasvasar todo lo que se pueda del bus al tren (recordemos que el tren es 10 minutos más rápido), mejorar enlaces en Lleida, buses de aportaciĂłn, y unas frecuencias atractivas dentro del potencial. Llamarlo "Rodalies" no mejorará un carajo si siguen habiendo tan poco trenes.
Re: Rodalies Lleida
Tenint en compte que la lĂnia disposa de 2 trens (recordem que hi ha algunes 592 abandonades, n'he vist una a Vilanova i se suposa que n'hi ha una altre a Vilanoveta), un tren farĂ el "Rodalies" i l'altre el "Regional" fins a la Pobla. Per tant les freqüències no seran ni de bon tros decents per un servei de rodalia relativament potent, cal pensar que el corredor Lleida - Balaguer Ă©s força potent, hi ha diferents serveis de bus i he vist des de el tren que han construĂŻt una variant de la C13 reconvertida en Autovia (dos carrils per sentit i de velocitat mĂ xima de 100), que va en paral·lel al tren, per a que vegeu on sĂłn les prioritats, desprĂ©s tindran els collons de dir que a la lĂnia no pot tenir mĂ©s passatge. Que no hi ha diners per electrificar-la com a mĂnim, però si que n'hi ha per fer autovies.alf_ ha escrit:Muy de acuerdo con lo que dices. Además, cada dos horas eso es un insulto para un supuesto cercanĂas. Dos horas o una hora es una frecuencia que pertoca a los regionales, nada deberĂa de llamarse cercanĂas con frecuencia de más de una hora.
Realment, en aquest paĂs han potenciat res de la manera que dius (que Ă©s la mĂ©s lògica)?alf_ ha escrit:La lĂnea de La Pobla no se va a cerrar, tanto por su utilidad como por el fiasco polĂtico que eso supondrĂa. Por tanto, no existe pensamiento lĂłgico que no pase por potenciar esta lĂnea al máximo para reducir su dĂ©ficit todo lo posible, y sacarle todo el provecho que se pueda. Esto significa trasvasar todo lo que se pueda del bus al tren (recordemos que el tren es 10 minutos más rápido), mejorar enlaces en Lleida, buses de aportaciĂłn, y unas frecuencias atractivas dentro del potencial. Llamarlo "Rodalies" no mejorará un carajo si siguen habiendo tan poco trenes.
Per molt que ens pesi, no hi ha cap cultura cap al transport públic que faci veure aquesta opció com a viable. Estem en crisi, s'han fet un munt d'inversions amb uns diners que no ens pertanyien, gairebé enlloc s'ha fet res que beneficiï d'aquesta manera al territori (i no una petita part). Si ni aixà s'ha fet, ni ara, ni en un futur ho faran.
El metro de Barcelona amb motoristes!
Re: Rodalies Lleida
El 592 de Vilanoveta crec que està canibalitzat, perquè una vegada que el vaig poder veure'l sense gaires pintures rupestres, els seients no eren els que duen la resta de supermans, la qual cosa em va portar a pensar que està allà per donar peces als seus germans, en cas que faci falta.
- Material disponible per ara:
La unitat de reserva de La Pobla
La 447 del primer Cervera - Lleida i el Ăşltim Lleida - Cervera i que la resta del dia estĂ de reserva
I, no sé com està la dependència de maquinistes, però havent preguntat en altes fòrums, sembla ser que almenys el REX a Madrid, porta conductor de Lleida fins a Saragossa; si que pot arribar un conductor de Saragossa amb el primer REX, però no sé si els de Saragossa estan habilitats en 447. (Allà les dues unitats de rodalies que tenen són 2 Civia 463 i la resta regionals cadenciats)
I també l'estat de la via. Entre Lleida i Binéfar hi ha 3 limitacions de 30 i una de 50 provisionals "sine die".
- Material disponible per ara:
La unitat de reserva de La Pobla
La 447 del primer Cervera - Lleida i el Ăşltim Lleida - Cervera i que la resta del dia estĂ de reserva
I, no sé com està la dependència de maquinistes, però havent preguntat en altes fòrums, sembla ser que almenys el REX a Madrid, porta conductor de Lleida fins a Saragossa; si que pot arribar un conductor de Saragossa amb el primer REX, però no sé si els de Saragossa estan habilitats en 447. (Allà les dues unitats de rodalies que tenen són 2 Civia 463 i la resta regionals cadenciats)
I també l'estat de la via. Entre Lleida i Binéfar hi ha 3 limitacions de 30 i una de 50 provisionals "sine die".
- Ecomobisostrans
- N10

- Entrades: 3736
- Membre des de: 11 maig 2005, 09:59
- Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
- UbicaciĂł: Barcelona
- Contacta:
Re: Rodalies Lleida
Lleida-La Pobla cada 2 hores serĂ una gran millora !!! Si amb el temps la cosa va bĂ© igual fan una de les tant de moda "2ÂŞ fase" i posen cada hora, amb lo que ja quedaria una freqüència molt llògica per aquesta lĂnia. Per anar bĂ© de Lleida a Balaguer tindria que ser cada 1/2 hora, però si es cada hora, o inclus cada 2 hores, per ser al pais que som, ja podem estar força satisfets!
La verdad sobre la comida: https://www.youtube.com/watch?v=cJiJU-k0gqc difĂşndelo!
http://www.igualdadanimal.org
http://www.igualdadanimal.org
Re: Rodalies Lleida
Per arribar a tenir aquestes freqüències, FGC hauria de comprar mĂ©s Stadler per a la lĂnia. No sĂ© si amb 10 unitats (sumant-li les dues previstes) n'hi hauria prou.Ecomobisostrans ha escrit:Lleida-La Pobla cada 2 hores serĂ una gran millora !!! Si amb el temps la cosa va bĂ© igual fan una de les tant de moda "2ÂŞ fase" i posen cada hora, amb lo que ja quedaria una freqüència molt llògica per aquesta lĂnia. Per anar bĂ© de Lleida a Balaguer tindria que ser cada 1/2 hora, però si es cada hora, o inclus cada 2 hores, per ser al pais que som, ja podem estar força satisfets!
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Rodalies Lleida
I per què no s'electrifica almenys fins a Balaguer? Això permetria ficar 447 o Civies...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Motius econòmics
Econòmicament, no surt rendible a mig termini.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Re: Rodalies Lleida
El primer projecte preveia electrificació fins Balaguer i tren-tram, tot i sent en època de vaques grosses, el projecte va acabar sent combustible per a alguna foguera de Sant Joan.
La meva aposta personal en una primera fase és cadenciació dels actuals serveis regionals i algún servei més ficat amb calçador amb el material de "reserva"; és a dir, un 592-2 i una 447.
La meva aposta personal en una primera fase és cadenciació dels actuals serveis regionals i algún servei més ficat amb calçador amb el material de "reserva"; és a dir, un 592-2 i una 447.
- Sagrerenc
- N9

- Entrades: 1479
- Membre des de: 22 des. 2009, 16:17
- Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12
Re: Rodalies Lleida
Electrificar aquesta lĂnia no aportaria cap valor afegit, l'electrificaciĂł nomĂ©s tĂ© sentit en lĂnies amb trĂ nsit mitjĂ o alt o lĂnies on hi circulin trens de llarga distĂ ncia.Adolescent barcelonĂ ha escrit:I per què no s'electrifica almenys fins a Balaguer? Això permetria ficar 447 o Civies...
- raulitinbcn
- N8

- Entrades: 1171
- Membre des de: 21 feb. 2012, 13:54
- Facebook: raul.lopezalvarez.37
- UbicaciĂł: Barcelina
Re: Rodalies Lleida
La 592 de Pla de Vilanovata està més que canibiltzada, durant l'expotren, vaig a propar-me i donava pena, vidres trencats, portes desblocades, les cabines completament petades ... d'un estat similar o pitjor que la renglera que hi ha de 470 davant l'estació de Mora la Novaalbe6 ha escrit:El 592 de Vilanoveta crec que està canibalitzat, perquè una vegada que el vaig poder veure'l sense gaires pintures rupestres, els seients no eren els que duen la resta de supermans, la qual cosa em va portar a pensar que està allà per donar peces als seus germans, en cas que faci falta.
Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador nĂşmero 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros MagazĂn -
Autobuseros MagazĂn -
Re: Rodalies Lleida
Hombre, se ha visto que es un percal conseguir unidades para la lĂnea de La Pobla. Han de ser de baja capacidad, a diĂ©sel y en ancho ibĂ©rico. Aunque tampoco serĂa de prever que una electrificaciĂłn parcial nos fuera a quitar de encima este problema, si hasta La Pobla igualmente se necesitarĂan unidades asĂ.
ÂżHay alguna razĂłn de que no se podrĂan usar locomotoras diĂ©sel convencionales con solo uno o dos coches para esta lĂnea? Esto para los trayectos a la Pobla, electrificar hasta Balaguer, y ya no harĂa falta material especĂfico...
ÂżHay alguna razĂłn de que no se podrĂan usar locomotoras diĂ©sel convencionales con solo uno o dos coches para esta lĂnea? Esto para los trayectos a la Pobla, electrificar hasta Balaguer, y ya no harĂa falta material especĂfico...

