...que difĂcilment arribarĂ mentre no hi hagi calĂ©s ni per comprar el pa.Sky ha escrit:Fins a la propera bombolla immobiliĂ ria...
Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Soterrar Sant Boi de Llobregat? FGC? per poder-ho fer, haurien de fer un túnel sota el riu. Gairebé, posats a fer, ja soterrar fins a l'inici del túnel abans de Cornella.
I que es recordin de fer una sortida pel ramal del port, que emocionats de soterrar no s'ho deixin fora, jejejeje
I que es recordin de fer una sortida pel ramal del port, que emocionats de soterrar no s'ho deixin fora, jejejeje
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Visca el vi! :festa
http://www.naciodigital.cat/naciogranol ... t/linia/r3
L'alcalde de Mollet reclama a Foment que no s'oblidi del soterrament de la lĂnia R3
També reclama millores urgents en seguretat i accessibilitat a l'Estació de França
RedacciĂł | Actualitzat el 12/11/2013 a les 18:00hArxivat a: Societat, soterrament, desdoblament, Mollet, R3, tren, lĂnia
L'alcalde de Mollet, Josep MonrĂ s, ha recordat aquest dimarts al ministeri de Foment i a la Generalitat el seu compromĂs que el desdoblament de la R3 vagi acompanyat pel soterrament de la lĂnia al seu pas per Mollet. TambĂ© ha reclamat, una vegada mĂ©s, millores urgents en la seguretat i l'accessibilitat de l'EstaciĂł de França. Tot plegat, quan encara no s'ha detallat quins trams es desdobarien. Foment ha apuntat que nomĂ©s es duplicarĂ la lĂnia de manera parcial, amb l'objectiu de multiplicar per dos el nombre d'expedicions.
De fet, MonrĂ s ha mostrat molta prudència davant els anuncis de desdoblament, ja que "estem cansats de promeses". "Que expliquin la inversiĂł prevista i si es contempla el soterrament de la lĂnia a Mollet", ha declarat. AixĂ, el batlle recorda i exigeix que es tingui en compte el conveni establert l’any 2008 entre el ministeri, la Generalitat i l'Ajuntament de Mollet, en el qual es comprometien a soterrar aquesta lĂnia al seu pas per la ciutat.
Carta a la ministra i al conseller
Un altre tema que també van acordar dilluns la ministra Ana Pastor i el conseller Santi Vila és un pla de millores de les estacions de rodalies a Catalunya. Mentre que, en el cas de la R3, són inversions a mig i llarg termini que caldrà veure com es concreten, en el cas de les millores a l'Estació de França, Monràs considera "que són urgents i priorità ries i es poden executar amb pocs recursos". A més, recorda que l'Ajuntament, en diverses reunions que ha mantingut amb responsables del ministeri, ha presentat un projecte d’obres per millorar la seguretat i l’accessibilitat d’aquesta estació.
Aquest mateix dimarts, Monràs s'ha adreçat per carta a Pastor i Vila per recordar-los els seus compromisos amb Mollet i demanar-los més explicacions sobre els acords que han tancat recentment. Finalment, l'alcalde ha afirmat que "estem escamats de sentir declaracions tant importants i que darrere no hi hagi res, siguin buides. Només reclamem el que és just i necessari per Mollet i els seus ciutadans".
http://www.naciodigital.cat/naciogranol ... t/linia/r3
L'alcalde de Mollet reclama a Foment que no s'oblidi del soterrament de la lĂnia R3
També reclama millores urgents en seguretat i accessibilitat a l'Estació de França
RedacciĂł | Actualitzat el 12/11/2013 a les 18:00hArxivat a: Societat, soterrament, desdoblament, Mollet, R3, tren, lĂnia
L'alcalde de Mollet, Josep MonrĂ s, ha recordat aquest dimarts al ministeri de Foment i a la Generalitat el seu compromĂs que el desdoblament de la R3 vagi acompanyat pel soterrament de la lĂnia al seu pas per Mollet. TambĂ© ha reclamat, una vegada mĂ©s, millores urgents en la seguretat i l'accessibilitat de l'EstaciĂł de França. Tot plegat, quan encara no s'ha detallat quins trams es desdobarien. Foment ha apuntat que nomĂ©s es duplicarĂ la lĂnia de manera parcial, amb l'objectiu de multiplicar per dos el nombre d'expedicions.
De fet, MonrĂ s ha mostrat molta prudència davant els anuncis de desdoblament, ja que "estem cansats de promeses". "Que expliquin la inversiĂł prevista i si es contempla el soterrament de la lĂnia a Mollet", ha declarat. AixĂ, el batlle recorda i exigeix que es tingui en compte el conveni establert l’any 2008 entre el ministeri, la Generalitat i l'Ajuntament de Mollet, en el qual es comprometien a soterrar aquesta lĂnia al seu pas per la ciutat.
Carta a la ministra i al conseller
Un altre tema que també van acordar dilluns la ministra Ana Pastor i el conseller Santi Vila és un pla de millores de les estacions de rodalies a Catalunya. Mentre que, en el cas de la R3, són inversions a mig i llarg termini que caldrà veure com es concreten, en el cas de les millores a l'Estació de França, Monràs considera "que són urgents i priorità ries i es poden executar amb pocs recursos". A més, recorda que l'Ajuntament, en diverses reunions que ha mantingut amb responsables del ministeri, ha presentat un projecte d’obres per millorar la seguretat i l’accessibilitat d’aquesta estació.
Aquest mateix dimarts, Monràs s'ha adreçat per carta a Pastor i Vila per recordar-los els seus compromisos amb Mollet i demanar-los més explicacions sobre els acords que han tancat recentment. Finalment, l'alcalde ha afirmat que "estem escamats de sentir declaracions tant importants i que darrere no hi hagi res, siguin buides. Només reclamem el que és just i necessari per Mollet i els seus ciutadans".
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
I pregunto: són necessaris tants soterraments? Tan molesten les vies de tren en algunes poblacions? es que sembla que molta gent vulgui enterrar vies ferrovià ries, per la mateixa regla de tres proposaria soterrar totes les vies rà pides que hi han als pobles i ciutats, que són més molestes i perilloses que les vies del tren.

Volem un museu del transport a Barcelona!!!
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Penso que se n'han fet tants en els últims anys que tothom "té" el dret de demanar-ho/exigir-ho.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Adolescent barcelonĂ
- N9

- Entrades: 2397
- Membre des de: 25 feb. 2012, 15:00
- Ubicació: Entre el Barcelonès i el Bages
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Jo només veig bé els soterraments si amb això s'augmenta la freqüència de trens o bé permet posar més vies. Però soterraments per caprici de quatre encorbatats...
Juanjo Rubio. Software Engineer. Faig coses a ARCA, ACEMA, BusClà ssicBCN i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa (mooolt de) temps que se'm va quedar petit.
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
S'ah de tindre present que soterrar es posar una faixa a la xarxa. O se soterra pensant en un Ăşs de xarxa a 50-70 anys vista o al final serĂ un encotillament, tal com succeeix al tĂşnel de Pl. Catalunya.
I si es fa sens epensar a llarg termini i cal fer una ampliació sempre es més car la ampliació que l'obra de soterrament original.
I si es fa sens epensar a llarg termini i cal fer una ampliació sempre es més car la ampliació que l'obra de soterrament original.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
Ampliacions futures
A la majoria dels llocs on es demanen soterraments, Ă©s perquè la via passa pel mig del nucli urbĂ , de forma que encara que no es soterri Ă©s impossible ampliar la capacitat de la lĂnia. I als llocs on la via no va pel mig, el principal argument en contra de l'obra no Ă©s aquest, sinĂł el simple fet de que la via no pot molestar.gatvell ha escrit:S'ah de tindre present que soterrar es posar una faixa a la xarxa. O se soterra pensant en un Ăşs de xarxa a 50-70 anys vista o al final serĂ un encotillament, tal com succeeix al tĂşnel de Pl. Catalunya.
I si es fa sens epensar a llarg termini i cal fer una ampliació sempre es més car la ampliació que l'obra de soterrament original.
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Si, tens raĂł.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- UT440_132M
- N10

- Entrades: 4004
- Membre des de: 03 març 2008, 17:18
- Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
- UbicaciĂł: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Un soterrament és hipotecar una futura ampliació de les vies, no cal anar gaire lluny, l'horrorós calaix entre Sants i Santa Eulà lia. Amb la xarxa col·lapsada, una hipotètica recuperació de la via que anava cap a l'aeroport, amb aquesta obra inútil, ja no és possible.gatvell ha escrit:Si, tens raó.
Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
PACO "Plataforma per l'AboliciĂł del Cotxe Oficial", Soci nĂşm. 3
https://www.youtube.com/c/N152a
- genissimon
- N10

- Entrades: 3446
- Membre des de: 05 abr. 2006, 12:43
- UbicaciĂł: La Selva marĂtima i el BerguedĂ prepirinenc
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Un soterrament mal fet, sĂ. Un soterrament ben fet com haguĂ©s sigut deixar espai per a mĂ©s vies al calaix de Sants, no necessariament.UT440_132M ha escrit:Un soterrament Ă©s hipotecar una futura ampliaciĂł de les vies, no cal anar gaire lluny, l'horrorĂłs calaix entre Sants i Santa EulĂ lia. Amb la xarxa col·lapsada, una hipotètica recuperaciĂł de la via que anava cap a l'aeroport, amb aquesta obra inĂştil, ja no Ă©s possible.gatvell ha escrit:Si, tens raĂł.
En general estic en contra dels soterraments però en alguns casos, tot i que no s'han fet prou bĂ©, han sigut un alliberament de la ciutat (per exemple, Sabadell). Cal estudiar-ho molt i molt bĂ© i veure que no hi ha altres alternatives ja que la inversiĂł Ă©s descomunal i la justificaciĂł ha de ser aclaparadorament indiscutible. Això sĂ, vetllant per les necessitats de capacitat futures i, potser, combinant-ho amb variants per altres traçats per als trens sense parades (que Ă©s el que s'hauria d'haver fet a Girona, mantenint una via de cada ample o dues vies de tres carrils al viaducte).
Salut !!
ReposiciĂł del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
ActualitzaciĂł de la C-26 entre Berga i Solsona.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Causa-efecte
No ben bĂ©. És la ciutat que s'ha aclofat al costat de la via fins a enxubar-la. Si et mires les estacions i veus plĂ nols de les poblacions del segle XIX, veurĂ s que prĂ cticament totes les vies vorejaven el nucli urbĂ : Granollers, Vic, Sitges, Girona i un llarg i ampli etcètera.Javi M ha escrit:A la majoria dels llocs on es demanen soterraments, Ă©s perquè la via passa pel mig del nucli urbĂ , de forma que encara que no es soterri Ă©s impossible ampliar la capacitat de la lĂnia.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Soterrament "total"
Per cert, la gent de Montcada que penja pancartes de "Soterrament total ara!", què reclama? Que també fiquin casa seva sota terra?
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
A Montcada crec que es l'Ăşnic lloc, si mĂ©s no que conegui, que deixaria que soterresin aguna lĂnia o que es fes un replatejament, car tenen tres lĂnies que travessen la ciutat.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Montcada
Vejam: si tenen tres lĂnies que travessen la ciutat (cosa que no Ă©s certa, perquè dues la toquen perifèricament), Ă©s que han construĂŻt la ciutat al voltant del ferrocarril. Molt mĂ©s molesta els deu ser l'autopista (aquesta sĂ que es va construir desprĂ©s dels edificis) i ningĂş s'estarrufa contra el Sr. Abertis.
O tots moros, o tots cristians.
O tots moros, o tots cristians.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
Ordre cronològic
Això que dic Ă©s independent de l'ordre cronològic. El que importa Ă©s que les vies del tren, en alguns casos, divideixen pobles i ciutats, i que per tant, molesten.Guigui ha escrit:No ben bĂ©. És la ciutat que s'ha aclofat al costat de la via fins a enxubar-la. Si et mires les estacions i veus plĂ nols de les poblacions del segle XIX, veurĂ s que prĂ cticament totes les vies vorejaven el nucli urbĂ : Granollers, Vic, Sitges, Girona i un llarg i ampli etcètera.Javi M ha escrit:A la majoria dels llocs on es demanen soterraments, Ă©s perquè la via passa pel mig del nucli urbĂ , de forma que encara que no es soterri Ă©s impossible ampliar la capacitat de la lĂnia.
Si les vies del tren estaven abans, aleshores, què s'hauria d'haver fet? No edificar en un marge de 1km respecte de les lĂnies ferroviĂ ries? Si us plau, l'Ă€rea Metropolitana tĂ© una densitat de poblaciĂł altĂssima i el m² de terreny va molt car. Sembla que oblideu que Ă©s el tren (i la resta de mitjans de transport i infraestructures) que ha d'estar al servei de les ciutats i els seus ciutadans, i no pas a la inversa.
El que passa Ă©s que s'estan demanant massa soterraments inĂştils, i fins i tot s'han arribat a fer alguns (vegi's El Prat o Vilafranca), i ara per extensiĂł sembla que tots hagin de ser un malbaratament de diners. Això em recorda a qui pensa que per norma tots els polĂtics hagin de ser uns lladres, que tots els Mossos sĂłn violents, que els espanyols sĂłn ganduls, etc.
- Guigui
- Administrador
- Entrades: 23886
- Membre des de: 26 feb. 2006, 18:02
- UbicaciĂł: Penitents L3 (Barcelona)
Mentalitat
És curiós que en altres països, les vies del tren també "divideixen" pobles i a ningú amb dos dits de front se li acut de demanar aquestes animalades. Allà se soluciona amb passos inferiors, i avall que fa baixada. I també es tracta de llocs on s'ha construït a tocar de la via, amb independència de la densitat demogrà fica. Senzillament, la gent pren consciència d'on va a viure i no es basa en il·lusions futures per gastar-se els diners.
a: PreposiciĂł que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver
Sense educaciĂł no hi ha democrĂ cia.
- wefer
- Administrador
- Entrades: 7425
- Membre des de: 19 abr. 2005, 23:55
- UbicaciĂł: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Els soterraments són per a països rics que no sà piguen què fer amb els seus diners.
Espanya ara mateix ha passat a ser un paĂs pobre, i no podem permetre'ns CAP soterrament. I això va per llarg.
Per tant, o bé s'arregla el mà xim de bé el que tenim, o bé en casos extrems podem parlar de solucions més barates però igualment và lides, com els viaductes. Un viaducte ben fet no té per què ser lleig i en canvi permet la mateixa permeabilitat que un soterrament a molt més baix cost la qual cosa significa, senzillament, que sà es pot construir.
Per exemple, per què no fer una cosa aixà a Montcada:




El disseny es pot fer més adaptat a idiosincrà sia de Montcada, però serviria com a nova icona de la ciutat i a més faria que el projecte fou més barat que soterrar, la qual cosa permetria realitzar-lo.
Espanya ara mateix ha passat a ser un paĂs pobre, i no podem permetre'ns CAP soterrament. I això va per llarg.
Per tant, o bé s'arregla el mà xim de bé el que tenim, o bé en casos extrems podem parlar de solucions més barates però igualment và lides, com els viaductes. Un viaducte ben fet no té per què ser lleig i en canvi permet la mateixa permeabilitat que un soterrament a molt més baix cost la qual cosa significa, senzillament, que sà es pot construir.
Per exemple, per què no fer una cosa aixà a Montcada:



El disseny es pot fer més adaptat a idiosincrà sia de Montcada, però serviria com a nova icona de la ciutat i a més faria que el projecte fou més barat que soterrar, la qual cosa permetria realitzar-lo.
Marçal Guardiola i Sánchez - Railmotif, Afició ferrovià ria - Web ferrovià ria - Història de la SEAT - Museu del Transport de Barcelona
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
També es podria anotar per el projecte de la Torrassa. Una opció de integració.wefer ha escrit:Els soterraments són per a països rics que no sà piguen què fer amb els seus diners.
Espanya ara mateix ha passat a ser un paĂs pobre, i no podem permetre'ns CAP soterrament. I això va per llarg.
Per tant, o bé s'arregla el mà xim de bé el que tenim, o bé en casos extrems podem parlar de solucions més barates però igualment và lides, com els viaductes. Un viaducte ben fet no té per què ser lleig i en canvi permet la mateixa permeabilitat que un soterrament a molt més baix cost la qual cosa significa, senzillament, que sà es pot construir.
Per exemple, per què no fer una cosa aixà a Montcada:
![]()
No sĂ© si el calaix de Sants conta com a soterrament... però comparat amb els renderings de projecte, s'han quedat curts. Res d'un maravellĂłs parc a sobre... I el Prat hauria de ser una maravellosa estaciĂł d'intercanvi que s'ha quedat curta. He llegit molt sobre les rampes... Com a mĂnim pel costat sud hi havia espai per allargar.
I al passar... És molt sorollós quan passa un tren sense parada a certa velocitat. Combinació de via en placa+espai tancat suposo.
-
gatvell
- N8

- Entrades: 1151
- Membre des de: 28 març 2012, 18:49
- Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
- Contacta:
Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya
Jo he mirat algunes vegades les lĂnies de Montcada i penso que la lĂnia R2 Nord, venint de Granillers es podria fer un petit viaducte que l'aixequĂ©s i entres a Moncada-BifurcaciĂł, permeten el pas per sota, del viaducte, i treient des d'aquell punt les vies direcciĂł Barcelona.
El municipi no perdria cap estaciĂł. Montcada BifurcaciĂł guanyaria connexiĂł i trĂ nsit de gent, la R2 podria anar pel ramal de les aigĂĽes i entrant a El Clot com es fa ara sense majors canvis.
El municipi no perdria cap estaciĂł. Montcada BifurcaciĂł guanyaria connexiĂł i trĂ nsit de gent, la R2 podria anar pel ramal de les aigĂĽes i entrant a El Clot com es fa ara sense majors canvis.
Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga
https://calafont.cat/botiga


