Avancen les obres del TGV Barcelona-Perpinyà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon

Quin servei internacional creus que fa falta?

A) TAV diürn Barcelona-París (més trens, millors horaris, etc)
2
7%
B) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Marsella (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
C) TAV diürn Barcelona-Montpeller-Lyon (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
D) TAV diürn Barcelona-Toulouse (recuperació de servei eliminat el 2020)
1
3%
E) TAV diürn Barcelona-Toulouse-Bordeus
1
3%
F) TAV diürn Barcelona-Lyon-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1982)
3
10%
G) TAV diürn Barcelona-Grenoble-Ginebra (recuperació de servei eliminat el 1994)
1
3%
H) TAV diürn Barcelona-Torí-Milà
1
3%
I) TAV diürn Barcelona-Toulon-Niça-Monaco-Ventimiglia(-Gènova?)
0
No hi ha cap vot
J) TAV diürn Barcelona-Marne la Vallée (Disneyland París)-Brussel.les
2
7%
K) TAV diürn Barcelona-Estrasburg
1
3%
L) TAV diürn Madrid-Barcelona-Figueres-Perpinyà-Montpeller (més trens, millors horaris, etc)
0
No hi ha cap vot
M) tren nocturn Barcelona-Ginebra-Lausana-Berna-Zurich (recuperació de servei eliminat el 2012)
3
10%
N) tren nocturn Barcelona-Brussel.les-Anvers-Rotterdam-Amsterdam
4
14%
O) tren nocturn Barcelona-Llemotges-París (recuperació de servei eliminat el 2013)
1
3%
P) tren nocturn Barcelona-Torí-Milà (recuperació de servei eliminat el 2012)
2
7%
Q) tren nocturn Barcelona-Gènova-Florència-Roma
2
7%
R) tren nocturn Barcelona-Frankfurt
4
14%
S) altres opcions (detallar la resposta)
1
3%
 
Vots totals: 29
Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1899

Re: LAV Barcelona-França

Entrada Autor: sag470 » Dimecres 11/11/2015 20:25

fgc113 ha escrit: Tota la raó. Jo propose el següent per a relacions internacionals de TAV:
1. Madrid/Barcelona - Marseille/Ventimiglia. Afegiria un Barcelona - Ventimiglia a l'oferta actual (Madrid - Marseille). Potser és complicat trobar un solc entre Marseille i Nice, però es podria provar.
2. Barcelona - Bordeaux. L'actual Barcelona - Toulouse allargat a Bordeaux i afegiria un servei més.
3. Madrid/Barcelona - Gèneve/Zürich. Primer, allargaria el Barcelona - Lyon a Madrid i Gèneve per cada extrem i crearia un servei Barcelona - Zürich.
4. Barcelona - Milano. Per Lyon, però potser el faria nocturn i ampliat fins a Venezia o Roma.
5. Barcelona - Paris. Res a dir. El servei actual, però amb una tercera freqüència fixa.
6. Barcelona - Bruxelles. Un nou servei per la LAV de circumval·lació de Paris i amb parada a Marne-la-Vallée-Chessy (Disneyland) i a l'aeroport Charles de Gaulle. Si fóra molt difícil adaptar material per a circular a les xarxes catalana, francesa i belga, es podria fer amb transbord a Lille.
7. Barcelona - Strasbourg. Allargament del TGV Montpellier - Strasbourg fins a Barcelona. Circularia per la nova LAV del Rin-Roine.
8. Barcelona - Metz. Allargament del TGV Montpellier - Metz fins a Barcelona. Aniria per Dijon i tindria enllaç amb un TER a Luxembourg.
9. Barcelona - Rennes. Allargament del TGV Montpellier - Rennes fins a Barcelona. Tinc el dubte de si quan s'òbriga la LAV fins a Bordeuax (i més encara quan ho faça la LAV Bordeaux - Toulouse) seria més ràpid via Toulouse.

Els dos últims no estic tant segur, però els altres crec que podrien donar prou viatgers.
Jo afegiria a aquestes (encara que alguna són visions diferents d'algun corredor):
Trenhotel T6:
- España-Italia (Madrid/Barcelona-Roma, via Montpellier-Marseille-Nice-Genova-Pisa).
- España-Suisse (Madrid-Bern, via Zaragoza-Barcelona-Montpellier-Avignon-Lyon-Genève).
- España-Belgium (Madrid/Barcelona-Brussel, via Montpellier-Lyon-Paris). Posible prolongació fins Amsterdam

Sense pasar pel Pertús:
- España-Portugal (Luis de Camoens, Madrid-Lisboa diurn, via Salamanca, en sustitución del Lusitania), unió de un IC Lisboa-Guarda i un MD Madrid-Salamanca.
- Portugal-Francia (Sudexpres amb Talgo T6 i prolongació fins Paris, amb unió del TGV Paris-Hendaye).
- España-Francia (Madrid-Paris diurn, via Valladolid-Bordeaux, combinant AVE Madrid-Valladolid i TGV PAris-Bayonne).
- España-UK (Trenhotel Madrid-London, via Pamplona-Bordeaux-Paris). Posibilitat de conexionar amb el España-Belgium per favorir els intercanvi a Paris.
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 12/11/2015 21:23, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dijous 12/11/2015 19:16

sag470 ha escrit: Jo afegiria a aquestes (encara que alguna són visions diferents d'algun corredor):
Trenhotel T6:
- España-Italia (Madrid/Barcelona-Roma, via Montpellier-Marseille-Nice-Genova-Pisa).
- España-Suisse (Madrid-Bern, via Zaragoza-Barcelona-Montpellier-Avignon-Lyon-Genève).
- España-Belgium (Madrid/Barcelona-Brussel, via Montpellier-Lyon-Paris). Posible prolongació fins Amsterdam

Sense pasar pel Pertús:
- España-Portugal (Luis de Camoens, Madrid-Lisboa diurn, via Salamanca, en sustitución del Lusitania), unió de un IC Lisboa-Guarda i un MD Madrid-Salamanca.
- Portugal-Francia (Sudexpres amb Talgo T6 i prolongació fins Paris, amb unió del TGV Paris-Hendaye).
- España-Francia (Madrid-Paris diurn, via Valladolid-Bordeaux, combinant AVE Madrid-Valladolid i TGV PAris-Bayonne).
- España-UK (Trenhotel Madrid-London, via Pamplona-Bordeaux-Paris). Posibilitat de conexionar amb el España-Belgium per favorir els intercanvi a Paris.
Dudas que me asaltan:
España Francia por Valladolid no dejas claro el tercer Tren de conexion entre Valladolid y Bayonne por que no hay ancho UIC
España-UK debemos pensar que los trenes en el Tunel de Calais tienen unas medidas especificas y que no suelen ser los 200m que acostumbramos en Europa por Tren y por lo menos antes si no cumples la distancia entre salida de emergencia y salida de emergencia no puedes circular por el, asi que no se si el material TALGO podria ser valido para el paso del Tunel y despues las pegas de Francia o UK para ser Homologado a circular por su red (ya se que el Talgo a sido homologado en Francia pero solo unas ramas concretas no todas las ramas podian circular por Francia)
Saludos.



Avatar de l’usuari
sag470
N9
N9
Entrades: 1899

Entrada Autor: sag470 » Dijous 12/11/2015 20:16

El Madrid-Paris s'hauria de fer amb Talgo 6 o un S130 si s'homologa. Seria com un Madrid-Hendaya actual prolongat fins Paris, separat del Madrid-Bilbo.
El Madrid-London és que més problema dóna per tot el que comentes, hi ha molts impediments técnics pero crec que es podria subsanar adaptant dos composicions T6C a les normatives de cada lloc. No se si hi ha prohibició per Calais de material convencional. En el tema que més incideixo és la demanda, que en época de vacances crec que seria àmplia.
La idea de tots els nocturns és sortir del pais d'origen sobre les 0.00 i pas per la forntera de destí sobre les 6.00.
sag470 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 12/11/2015 21:32, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dijous 12/11/2015 20:25

Qualsevol servei a London aniria ple, així de primeres. El problema està en arribar a fer un servei. Actualment l'avió té el 100% del pastís del transport entre Espanya i London, només que el tren n'aconseguís un 5% ja podriem tirar coets. Un trenhotel a Londres seria ideal, marxar de nit i arribar al matí al bell centre de la ciutat. Per mi, millor impossible, una de les millors rutes que es poden fer des d'Espanya i que està totalment desaprofitada.

Actualment per l'eurotunnel hi passen eurostar i trens de mercaderies només o també algun altre tren? Seria viable un talgo amb la mateixa locomotora des d'Espanya (Madrid o Zaragoza) fins London o s'hauria de canviar?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 12/11/2015 23:42

Tornem al tema del fil, si us plau.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Divendres 13/11/2015 19:01

Guigui ha escrit:Tornem al tema del fil, si us plau.
Estem al fil de la LAV a França, i per tant a altres països, no es pot parlar de possibles serveis futurs?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 13/11/2015 21:32

Estem al fil LAV Barcelona-França, i aquí s'ha començat a parlar d'enllaços que no passen per enlloc de Catalunya.

I, per cert, per a propostes de futurs enllaços internacionals cap a França i més enllà, hi ha un fil obert al subfòrum corresponent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Granolleri

Entrada Autor: Granolleri » Dissabte 14/11/2015 0:00

A causa dels atentats a París d'aquesta nit, França acaba d'anunciar el tancament de totes les seves fronteres.

Si això continua demà, ja veurem com afectarà als serveis internacionals que transiten per aquesta línia.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3947
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 14/11/2015 0:18

Acabo de parlar via Twitter amb un conegut maquinista. Diu que el trànsit ferroviari no queda afectat, però si que hi haurà controls policials a ambdós costats de la frontera.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 14/11/2015 10:26

UT440_132M ha escrit:Acabo de parlar via Twitter amb un conegut maquinista. Diu que el trànsit ferroviari no queda afectat, però si que hi haurà controls policials a ambdós costats de la frontera.
Els controls seran a les estacions o als trens? Hi ha riscs de retards a causa dels controls?

Jo agafo demà l'AVE Barcelona-Marsella...



MZA_1600
N7
N7
Entrades: 500

Entrada Autor: MZA_1600 » Dissabte 14/11/2015 10:34

Segons informa ADIF hi ha retrassos de trens procedents de França degut als controls policials.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 14/11/2015 10:54

El TGV 9702 Barcelona - Paris ha perdut 20 minuts a Perpinyà pels controls fronterers.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Entrada Autor: bigcoaster » Dissabte 14/11/2015 13:09

Guigui ha escrit:I, per cert, per a propostes de futurs enllaços internacionals cap a França i més enllà, hi ha un fil obert al subfòrum corresponent.
Si així és estaria bé que posessis l'enllaç en el missatge en el que redirigies els missatges, no només limitar-te a dir que no era el lloc. ;)


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 14/11/2015 13:23

Tema delicat.

La LAV Barcelona-França, a nivell tècnic, no existeix com a tal. De fet, només existeixen serveis internacionals que surten a diari de BCN i Madrid i que utilitzen la LAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.

En tant que opinió personal, diria que és més important delimitar bé la temàtica del fil que els comentaris d'aquest, excepte si no estan relacionats de ninguna manera (parlar de les unitats 447 en aquest fil no tindria cap sentit, però sí de l'establiment de possibles noves relacions, com ara BCN-Londres, perquè afecten de manera destacada aquest eix de passatgers (almenys, en aquest cas, de BCN a Lille).

Correspon als moderadors decidir sobre la qüestió. No obstant, advertir que ser tan rígid en aquestes qüestions pot acabar desincentivant de manera marcada la participació en el fòrum. No és el meu cas, però n'hi ha.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 14/11/2015 13:28

bigcoaster ha escrit:
Guigui ha escrit:I, per cert, per a propostes de futurs enllaços internacionals cap a França i més enllà, hi ha un fil obert al subfòrum corresponent.
Si així és estaria bé que posessis l'enllaç en el missatge en el que redirigies els missatges, no només limitar-te a dir que no era el lloc. ;)
El fil al qual es referia Guigui suposo que és aquest: http://transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=9633.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 14/11/2015 14:18

fgc113 ha escrit:
bigcoaster ha escrit:
Guigui ha escrit:I, per cert, per a propostes de futurs enllaços internacionals cap a França i més enllà, hi ha un fil obert al subfòrum corresponent.
Si així és estaria bé que posessis l'enllaç en el missatge en el que redirigies els missatges, no només limitar-te a dir que no era el lloc. ;)
El fil al qual es referia Guigui suposo que és aquest: http://transport.cat/viewtopic.php?f=96&t=9633.
Correcte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23731
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 14/11/2015 14:23

Ganz ha escrit:Tema delicat.

La LAV Barcelona-França, a nivell tècnic, no existeix com a tal. De fet, només existeixen serveis internacionals que surten a diari de BCN i Madrid i que utilitzen la LAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.

En tant que opinió personal, diria que és més important delimitar bé la temàtica del fil que els comentaris d'aquest, excepte si no estan relacionats de ninguna manera (parlar de les unitats 447 en aquest fil no tindria cap sentit, però sí de l'establiment de possibles noves relacions, com ara BCN-Londres, perquè afecten de manera destacada aquest eix de passatgers (almenys, en aquest cas, de BCN a Lille).

Correspon als moderadors decidir sobre la qüestió. No obstant, advertir que ser tan rígid en aquestes qüestions pot acabar desincentivant de manera marcada la participació en el fòrum. No és el meu cas, però n'hi ha.
De fet, aquest fil està pensat originàriament per a parlar de la connexió en alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa.

Pel que fa a la concreció dels fils, de manera general, els administradors deixem força marge perquè els usuaris ampliïn una mica la temàtica. Però així que veiem que tota una cadena de missatges es desvia del tema, és quan alertem perquè es torni a centrar. Altrament, ja ens podríem anar oblidant de fils i subfòrums i posar-ho tot en una mateixa botifarra quilomètrica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Ganz
N7
N7
Entrades: 330
Facebook: https://www.facebook.com/christiancavi
Ubicació: Puigcerdà

Entrada Autor: Ganz » Dissabte 14/11/2015 14:45

Guigui ha escrit:
Ganz ha escrit:Tema delicat.

La LAV Barcelona-França, a nivell tècnic, no existeix com a tal. De fet, només existeixen serveis internacionals que surten a diari de BCN i Madrid i que utilitzen la LAV Madrid-Barcelona-Frontera Francesa.

En tant que opinió personal, diria que és més important delimitar bé la temàtica del fil que els comentaris d'aquest, excepte si no estan relacionats de ninguna manera (parlar de les unitats 447 en aquest fil no tindria cap sentit, però sí de l'establiment de possibles noves relacions, com ara BCN-Londres, perquè afecten de manera destacada aquest eix de passatgers (almenys, en aquest cas, de BCN a Lille).

Correspon als moderadors decidir sobre la qüestió. No obstant, advertir que ser tan rígid en aquestes qüestions pot acabar desincentivant de manera marcada la participació en el fòrum. No és el meu cas, però n'hi ha.
De fet, aquest fil està pensat originàriament per a parlar de la connexió en alta velocitat entre Barcelona i la frontera francesa.

Pel que fa a la concreció dels fils, de manera general, els administradors deixem força marge perquè els usuaris ampliïn una mica la temàtica. Però així que veiem que tota una cadena de missatges es desvia del tema, és quan alertem perquè es torni a centrar. Altrament, ja ens podríem anar oblidant de fils i subfòrums i posar-ho tot en una mateixa botifarra quilomètrica.
Totalment d'acord en tot; només que, almenys personalment, se'm fa difícil discernir entre la LAV Barcelona-França i la LAV Madrid-Barcelona, quan en tantes publicacions especialitzades les han unificat, tot i que és cert que també forma part del Corredor Mediterrani i que Barcelona és un nucli molt important per ambdós eixos. En definitiva, millor ho deixem així.

Una cosa que se'm fa complicada d'acceptar és el fet que tots els AVANT es quedin a Figueres-Vilafant i que no hi hagi AVANT Lleida-Figueres... En el primer cas, comprant a l'SNCF 5 dels Euroduplex hispanitzats, la cosa podria funcionar. En el cas dels AVANT Lleida-Figueres, permetria una millor gestió del material i de l'espai disponible a BCN-Sants... el material, sèrie 114.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dissabte 14/11/2015 15:40

Sagrerenc ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Acabo de parlar via Twitter amb un conegut maquinista. Diu que el trànsit ferroviari no queda afectat, però si que hi haurà controls policials a ambdós costats de la frontera.
Els controls seran a les estacions o als trens? Hi ha riscs de retards a causa dels controls?

Jo agafo demà l'AVE Barcelona-Marsella...
Segons han dit al Telediario, els controls es fan a Perpinyà a dalt dels trens i, pel que vist als horaris en temps real, tarden uns 15 minuts en fer-ho.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimarts 17/11/2015 21:33

fgc113 ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Acabo de parlar via Twitter amb un conegut maquinista. Diu que el trànsit ferroviari no queda afectat, però si que hi haurà controls policials a ambdós costats de la frontera.
Els controls seran a les estacions o als trens? Hi ha riscs de retards a causa dels controls?

Jo agafo demà l'AVE Barcelona-Marsella...
Segons han dit al Telediario, els controls es fan a Perpinyà a dalt dels trens i, pel que vist als horaris en temps real, tarden uns 15 minuts en fer-ho.
Com vaig dir, diumenge a la tarda vaig agafar l'AVE Barcelona-Marsella i va arribar puntual a destinació. A Perpinyà van pujar 5 policies que van recórrer tot el tren però no demanaven documentació. A l'arribada a Marseille-St-Charles, 5 soldats armats ens esperaven al final de l'andana.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”