Doncs potser hi ha una solució intermitja per aquests estacions o baixadors amb parada facultativa.entfe001 ha escrit:Això amb la millora de la línia resultarà ińteressant, perquè fins ara no reduien pas a 30... com a molt, accelerven fins a aquesta velocitataarongilp ha escrit:ja no hauria de pasar pels baixadors a 30 per poder frenar a temps en cas que hi hagués algú esperant...
Partim de la premisa que tothom que viatjarà en un d'aquests trens d'FGC tindrà un bitllet. Òbviament, l'haurà de validar. L'estació serà tancada (a nivell de personal), però hi hauria una màquina d'autovenda. Un cop haguessis comprat el bitllet, si és que no el tenies ja, el passaries per la màquina validadora. En aquest moment, la validadora enviaria un senyal als sistemes de seguretat de la via, i un senyal avançat indicaria al maquinista que hi ha viatgers esperant el tren a l'andana. Posem pel cas, verd i groc indicaria que hi ha viatgers, i verd "sol" que no n'hi ha. El maquinista, per tant, ja sap per anticipat si s'haurà d'aturar a l'estació o no. En aquest darrer cas, ja no caldria ni tan sols reduïr la marxa a les estacions sense viatgers, i es minimitzaria el temps de viatge. L'única pega és que això obligaria als viatgers a personar-se a l'estació i a validar el bitllet uns minutets avans de l'arrivada del tren, però no hi veig cap problema, a la fi i al cab és el que fa tothom, arrivar avans que el tren i esperar-lo a l'estació.
Fins i tot es podria fer que la validadora no acceptés més validacions un cop el tren hagués trepitjat la balissa del senyal avançat, per evitar la pèrdua "tonta" d'un bitllet a causa de no haver arrivat a l'estació amb la suficient antelació com per fer frenar el tren.
Ho veig totalment factible.
Què en penseu?