JJOO d'hivern i el transport

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Re: JJOO d'hivern i el transport

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 15/01/2010 15:48

També es podria habilitar un intercanviador d'ample a Puigcerdà, i que per allà hi passessin trens Talgo habilitats per a les olimpiades...



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 15/01/2010 17:47

genissimon ha escrit:Nomès "falten" tres línies ferroviàries:

Barcelona-Puigcerdà s'hauria de fer en menys de dues hores. Entre 90 i 105 minuts estaria bé (1h½-1h¾). Això dóna una velocitat comercial entre 85 i 100 Km/h. Molt difícil d'assolir amb la infrastructura actual per Vic i Ripoll. Proposo una nova línia en ample UIC paralel·la a la C-16.

Barcelona-Andorra s'hauria de fer en unes 2h - 2h20'. Si es fa la opció anterior (nova línia paralel·la a la C-16) faltaria fer el ramal del Túnel del Cadí a Andorra.

Barcelona-Vielha s'hauria de fer en menys de 3 hores. Tenint en compte que Barcelona-Lleida es fa en una hora i tres minuts (trens tipus AVE) i de Lleida a Vielha hi hauria uns 160 km, a una velocitat comercial entre 85 i 100 Km/h el trajecte complert de Barcelona a Vielha s'hauria de fer entre 2h40' i 2h56'.

Llavors, per complementar la xarxa ferroviària d'accés als Pirineus, nomès faltaria la línia de Balaguer a La Seu d'Urgell.

Salut !!
Com a proposta a molt llarg termini està molt bé, però hem de ser realistes, i ara mateix veig poc probable que es pugui fer tot això, mentre ciutats importants i amb molta demanda com Lloret de Mar, Olot, Castellar del Vallès, Palafrugell, Sant Feliu de Guíxols, Banyoles, Palamós, Roses o Berga (totes més grans que cap altra població del Pirineu) no tenen cap tipus de ferrocarril.

Ara mateix per millorar les comunicacions del Pirineu l'únic que es pot fer en matèria ferroviària són fer obres de millora del transpirinenc i a mitjà termini (2016-2020) allargar la línia cap a La Seu i el Principat d'Andorra.

Mentrestant, l'únic que es pot fer és dotar l'Alt Pirineu d'una xarxa regional de transport públic, amb les dues línies de ferrocarril existents i 7 línies de bus, amb relacions cada 2 hores (i reforços extra al matí i al vespre). Els horaris s'haurien de coordinar, per tal de poder enllaçar d'una línia a l'altra en el menor temps possible.

A partir d'aquí, caldria organitzar les diferents xarxes comarcals, amb els mateixos intervals de pas, i donant servei als principals pobles i estacions d'esquí.

Imatge



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 15/01/2010 19:24

T'has descuidat enllaçar Vic - Olot, com es fa ara per Bracons ;)


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 15/01/2010 19:41

5 serveis a la Seu d'Urgell i Andorra? :o amb proutes els serveis existents són rendibles XD si ho són...


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 15/01/2010 19:53

Jo crec que la prioritat màxima si es vol fer els jocs d'hivern, és dur el tren de La Pobla de Segur a Puigcerdà. I trobo que si els andorrans volen, es poden permetre pagar el tram La Seu - Andorra la Vella, o com a mínim que els beneficis els duguem els catalans, que ben segur que a Andorra, du beneficis. És un estat atractiu que fa campanyes pròpies de turisme i sense aeroport, i que, si es fa, serà a La Seu. Pot ser rendible.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 15/01/2010 20:20

Ara mateix Andorra no pot pagar coses d'aquest tipus.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 15/01/2010 20:24

Vilarrubla ha escrit:Ara mateix Andorra no pot pagar coses d'aquest tipus.
Així doncs el que dèia, que els beneficis que comporti la línia, que crec que sí que és factible, que se l'emporti Catalunya, com una mena de peatge a l'ombra, i quan ja estigui pagat el gast que va invertir el nostre país, compartir a meitats amb Andorra, lògicament si ells ofereixen part dels serveis. Però per tal de que sigui rentable, cal esperar que aquesta hipotètica línia s'obrís alhora que l'aeroport de La Seu. Fins-i-tot pot ser una línia aïllada fins la prolongació fins a Puigcerdà. Catalunya no ho pot pagar tampoc, però s'han de fer esforços si es volen els jocs d'hivern, i realment, si fos per Catalunya, es podia pagar sense cap endeutament, però bé, ja sabem com es mouen els diners al principat... i encara, soterrant passos a nivell com el de Queralbs.


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 15/01/2010 21:54

Lluita1714 ha escrit:i sense aeroport, i que, si es fa, serà a La Seu.
De fet, l'aeroport de La Seu d'Urgell antigament havia servit per avions de passatgers; venia a ser l'aeroport d'Andorra. Home... si es tornés a habilitat per a rebre viatgers, juntament amb el de Girona i el de Barcelona..

De totes maneres, pel que fa a aquest fil en general, crec que s'hauria de relativitzar tot plegat; personalment i com d'alguna manera ja he dit més enrere, no li veig cap sentit a aquesta candidatura de Barcelona - Pirineus. I per tant, tampoc acabo de veure clar que les reivindicacions infraestructurals, per llògiques que siguin (que ho són), s'accentuin a partir d'una fugida d'estudi com ha estat. Si amb tot plegat, el temps em dóna a entendre que m'he equivocat en fer aquesta valoració, doncs que benvinguts siguin aquests jocs, però... Catalunya té ara per ara coses massa importants en què pensar, com per desviar l'atenció en una cosa com aquesta.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 15/01/2010 22:43

A mi em sembla que algunes infraestructures s'han de fer tant si es fan com si no... igualment tampoc crec que es faci... ja sigui perquè el COE no vulgui, o perquè el COI n'elegeixi una altra.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Lluita1714
N9
N9
Entrades: 1964
Ubicació: Aigüestoses

Entrada Autor: Lluita1714 » Divendres 15/01/2010 22:49

De fet, l'aeroport de La Seu d'Urgell antigament havia servit per avions de passatgers; venia a ser l'aeroport d'Andorra. Home... si es tornés a habilitat per a rebre viatgers, juntament amb el de Girona i el de Barcelona..

De totes maneres, pel que fa a aquest fil en general, crec que s'hauria de relativitzar tot plegat; personalment i com d'alguna manera ja he dit més enrere, no li veig cap sentit a aquesta candidatura de Barcelona - Pirineus. I per tant, tampoc acabo de veure clar que les reivindicacions infraestructurals, per llògiques que siguin (que ho són), s'accentuin a partir d'una fugida d'estudi com ha estat. Si amb tot plegat, el temps em dóna a entendre que m'he equivocat en fer aquesta valoració, doncs que benvinguts siguin aquests jocs, però... Catalunya té ara per ara coses massa importants en què pensar, com per desviar l'atenció en una cosa com aquesta.
En això et dono la raó, però penso que Barcelona sempre ha necessitat grans esdeveniments per reactivar-se i actualitzar-se. Ho va fer al 1888, al 1929, al 1992, i ho pot fer Barcelona i tots els Pirineus l'any 2022. És veritat que calen altres prioritats, però no vindria malament tot plegat. El que no voldria fos que marxi a la comunitat internacional el "sabor de boca" que vam deixar ara ja fa 18 anys, i tampoc ha de desviar el calendari català (polític, econòmic i infraestructural) per als propers dotze anys. Si compleix aquests requisits, cosa que és molt difícil, ben bé impossible, benvingut sigui. Òbviament tampoc hem de donar això per guanyat, com diu Vilarrubla


"El forense va donar un cop d’ull a les dues ratlles paral·leles, rovellades i cobertes de males herbes. «Crispadora paradoxa!», digué. «Aquesta via ha mort perquè el tren l’ha aixafada poc.»." Pere Calders.

Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Divendres 15/01/2010 23:18

No se exactament quins projectes haurien de ser els que es fessin... però tinc clar que no té perquè ser res enorme, ni res que s'abandoni després, etc, etc. Per exemple a Barcelona les places hoteleres i els equipaments, són suficients, només caldria fer alguna obreta i un rentat de cara en alguna instal·lació... l'aeroport no s'ha de tocar... com a molt fer la T1S però no crec que no necessités per als JJOO, en tot cas si ho ha de fer ho farà per necessitat per l'augment de la demanda habitual.

En el cas de les carreteres, hi ha la C-16, el desdoblament està projectat i com a molt caldria de fer-lo extensiu fins a la Cerdanya, en cas que es fes a la Vall d'Aran, crec que està en obres una autovia cap allí, com a molt es podria reasfaltar i millorar algun tram d'Igualada de la A-2, la N-260 no crec que s'haugés de tocar, i ja està en millores alguns trams, el ferrocarril s'està desdoblant, el problema seria Torelló-Puigcerdà i si cal, més enllà.

Després estan les estacions d'esquí, que és a lo millor on s'haurien de posar les piles. Pel que fa les de fons, s'ha invertit força últimament i diria que totes ja tenen al menys un canó de neu, no seria suficient, però en cas de celebrar-se és poden reunir tots en un lloc o invertir, cosa que ja van fent cada any.. i pel que fa a la resta de neu, hi ha alguna prova que podria ser problemàtica.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dissabte 16/01/2010 0:36

El dia que ho explicaven a TV3 deien que uns JJOO d'hivern mouen a l'entorn de 8000 persones, entre esportistes i professionals.
Els espectadors que es desplacin des de BCN al Pirineu serien els habituals dels caps de setmana (els dels 4x4 que esmentaveu abans). Creieu que pujaràn en tren?.

En el cas que es facin a BCN'2022, les millores ferroviàries no son imprescindibles de cara a l'esdeveniment, ni molt menys. Si de cas, son necessàries per a la gent que hi viu ara, i al 2022.



Avatar de l’usuari
sequera
N8
N8
Entrades: 678
Ubicació: L'Hospitalet de Llobregat

Entrada Autor: sequera » Dissabte 16/01/2010 11:54

No tingueu cap dubte que la candidatura es recolçarà en un principi : la sostenibilitat.

I aquí el ferrocarril te molt a dir.

Estic segur que es dissenyarà un transport massiu per ferrocarril entre la Vila Olimpica de Puigcerdà i la Vila Olimpica de Barcelona. Amb l'avantatge que ja el tenim construit. Només faltarà modernitzarlo .


Ja veurem.

Per a mi... tot plegat em sembla un excel.lent noticia.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 16/01/2010 13:01

sequera ha escrit:No tingueu cap dubte que la candidatura es recolçarà en un principi : la sostenibilitat.
La sostenibilitat... de les butxaques d'alguns empresaris i promotors immobiliaris oi? Perquè a mi no em sembla sostenible un model econòmic basat en el turisme, i menys en un esdeveniment que durarà 15 dies.

Després de "la notícia", a la majoria de "personalitats" del món polític, turístic i empresarial els ha faltat temps per reclamar desdoblaments i noves autovies (C-16, A-14, C-14), nous túnels viaris (Toses, desdoblament del Cadí, La Bonaigua), i els pocs que han parlat del ferrocarril, el màxim que han dit és desdoblar el transpirinenc, però NINGÚ ha proposat construir ni un sol quilòmetre de ferrocarril.

Tots sabem que les autovies fan augmentar la construcció i l'especulació. La sostenibilitat no passa perquè els barcelonins tinguin una caseta en una urbanització de la Cerdanya per anar-hi 4 caps de setmana l'any amb el 4x4. La sostenibilitat econòmica i ambiental passa perquè els turistes pugin en tren (o autobús) i s'allotgin en albergs o hotels ben comunicats amb el transport públic i les pistes. Però als alcaldes els interessa construir cases per anar cobrant IBI's, i em sembla que això no ha canviat.

A mi no em sembla sostenible ni construir noves autovies, ni generar neu artificial, ni fer noves urbanitzacions...
Vilarrubla ha escrit:5 serveis a la Seu d'Urgell i Andorra? :o amb proutes els serveis existents són rendibles XD si ho són...
Jo ho trobo del tot justificat, pels següents motius:
1) A Andorra hi ha més població i llocs de treball (83.000 hab, 174 hab/km2, 44.000 llocs de treball) que a les 6 comarques de l'Alt Pirineu i Aran (77.000 hab, 13 hab/km2, 24.000 llocs de treball).
2) La IMD de la carretera N-145, just abans de la frontera andorrana, és de 16.900 vehicles. Per tant, cada dia creuen aquesta frontera unes 20.000 persones, de les quals una bona part són residents a la Seu que treballen a Andorra.

Només que el 20% de la gent que travessa la frontera ho fes amb autobús, serien 2.000 persones per sentit, o el que és el mateix, 50 autobusos amb una ocupació mitjana de 40 persones.

El problema és que les persones que tenen cotxe no es plantegen anar a Andorra amb autobús, perquè es tarda més, perquè les cues se les mengen igual, perquè hi ha poques freqüències, perquè no saben com arribar al destí (desconeixement de la xarxa d'autobusos del Principat), o simplement perquè és més car que el cotxe (BCN-Andorra a/t 47,20 euros amb Alsa, 40 euros amb cotxe passant per Ponts). Crec que no es tracta que sigui rendible, perquè ni el Metro de Barcelona, ni les Rodalies ni la gran majoria de transports públics són rendibles per sí sols. Ni tampoc són rendibles moltes autovies i autopistes, i bé que es fan.

A curt termini, la solució passa per la construcció d'un carril BUS reversible a la N-145 entre la Seu d'Urgell i la frontera andorrana, similar als que ja hi ha al Principat. D'aquesta manera, el temps que es "perd" anant en autobús des de Barcelona fins a la Seu (per anar a menor velocitat), es recupera de la Seu a Andorra per les grans cues de cotxes que s'hi formen.
Sagrerenc l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 16/01/2010 13:45, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 16/01/2010 13:44

Sagrerenc ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:5 serveis a la Seu d'Urgell i Andorra? :o amb proutes els serveis existents són rendibles XD si ho són...
Jo ho trobo del tot justificat, pels següents motius:
1) A Andorra hi ha més població (83.000 hab) que a les 6 comarques de l'Alt Pirineu i Aran (73.000 hab).
2) La IMD de la carretera N-145, just abans de la frontera andorrana, és de 16.900 vehicles. Per tant, cada dia creuen aquesta frontera unes 20.000 persones, de les quals una bona part són residents a la Seu que treballen a Andorra.

El problema és que les persones que tenen cotxe no es plantegen anar a Andorra amb autobús, perquè es tarda més, perquè les cues se les mengen igual, perquè hi ha poques freqüències o per desconeixement de la xarxa d'autobusos del Principat, o perquè és més car que el cotxe (BCN-Andorra a/t 47,20 euros amb Alsa, 40 euros amb cotxe passant per Ponts).

A més, no es tracta que sigui rendible, perquè ni el Metro de Barcelona, ni les Rodalies ni la gran majoria de transports públics són rendibles per sí sols. Es tracta d'oferir un servei de qualitat a la ciutadania.

A curt termini, la solució passa per la construcció d'un carril BUS reversible a la N-145 entre la Seu d'Urgell i la frontera andorrana, similar als que ja hi ha al Principat. D'aquesta manera, el temps que es "perd" anant en autobús des de Barcelona fins a la Seu (per anar a menor velocitat), es recupera de la Seu a Andorra per les grans cues de cotxes que s'hi formen.
5 serveis desdoblats em semblen poc justificats... si és com fa ara Alsa... si, pq en total són 6 autobusos. i no van plens que diem. Pero si et refereixes a que cada línia tingui el seu horari i les seves freqüències no crec sigui justificat.

Pillo molts autobusos buits, menys el diumenge.

Sobre la mobilitat Urgellenc-Andorrana... la gent que viu a la Seu i treballa a Andorra no agafarà mai l'autobús, com molt bé dius, perquè tarden el mateix. Ara ja existeix un autobus cada hora però no està integrat en cap línia més gran, no té sentit integrar-la en una línia més llarga precisament perquè la moblitat andorrana es dolenta i perjudicaria a tota la gent de la línia.

Des de la Seu a Andorra millorarà el TP quan a Andorra hi hagi una bona xarxa i els andorrans deixin el cotxe, cosa que dubto ja que tenen una de les tasses més altes del món: 900 cotxes per cada 1.000 habitants.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 16/01/2010 13:53

Vilarrubla ha escrit:Sobre la mobilitat Urgellenc-Andorrana... la gent que viu a la Seu i treballa a Andorra no agafarà mai l'autobús, com molt bé dius, perquè tarden el mateix. Ara ja existeix un autobus cada hora però no està integrat en cap línia més gran, no té sentit integrar-la en una línia més llarga precisament perquè la moblitat andorrana es dolenta i perjudicaria a tota la gent de la línia.

Des de la Seu a Andorra millorarà el TP quan a Andorra hi hagi una bona xarxa i els andorrans deixin el cotxe, cosa que dubto ja que tenen una de les tasses més altes del món: 900 cotxes per cada 1.000 habitants.
És que aquí tenim el problema. Els polítics (siguin d'on siguin) s'omplen la boca de "sostenibilitat" però no treballen per la sostenibilitat. Jo passejo per Andorra la Vella i tinc la sensació que hi ha més pol·lució que a l'Eixample de Barcelona (per l'alta densitat de vehicles i agreujat pel fet d'estar al fons d'una profunda vall). No s'adonen els polítics que si Andorra tingués una bona xarxa interna de transport públic la gent dependria menys del cotxe i per tant, es rebaixarien els nivells de contaminació?

El problema andorrà és que si es potencia el transport públic haurien de tancar moltes benzineres... i això no els interessa perquè és un dels "negocis nacionals".



Avatar de l’usuari
Vilarrubla
N8
N8
Entrades: 673
Ubicació: Urgell(et)

Entrada Autor: Vilarrubla » Dissabte 16/01/2010 14:09

Sagrerenc ha escrit:
Vilarrubla ha escrit:Sobre la mobilitat Urgellenc-Andorrana... la gent que viu a la Seu i treballa a Andorra no agafarà mai l'autobús, com molt bé dius, perquè tarden el mateix. Ara ja existeix un autobus cada hora però no està integrat en cap línia més gran, no té sentit integrar-la en una línia més llarga precisament perquè la moblitat andorrana es dolenta i perjudicaria a tota la gent de la línia.

Des de la Seu a Andorra millorarà el TP quan a Andorra hi hagi una bona xarxa i els andorrans deixin el cotxe, cosa que dubto ja que tenen una de les tasses més altes del món: 900 cotxes per cada 1.000 habitants.
És que aquí tenim el problema. Els polítics (siguin d'on siguin) s'omplen la boca de "sostenibilitat" però no treballen per la sostenibilitat. Jo passejo per Andorra la Vella i tinc la sensació que hi ha més pol·lució que a l'Eixample de Barcelona (per l'alta densitat de vehicles i agreujat pel fet d'estar al fons d'una profunda vall). No s'adonen els polítics que si Andorra tingués una bona xarxa interna de transport públic la gent dependria menys del cotxe i per tant, es rebaixarien els nivells de contaminació?

El problema andorrà és que si es potencia el transport públic haurien de tancar moltes benzineres... i això no els interessa perquè és un dels "negocis nacionals".
No és pot dir que no hagin fet coses al respecte, han desdoblat totes les carreteres, si només són de tres carrils un es destinar a carril bus, en el cas de una en concret hi ha 5 carrils i dos carrils bus, un de baixada i un de pujada. Han creat forces línies d'autobús... es podria fer més, però el problema no es tan polític sinó de mentalitat. Bàsicament no s'entén que hi hagi 900 i pico cotxes per cada 1.000 habitants, això vol dir que hi ha molta gent que té varis cotxes, perquè no entenc que només hi hagi 100 nens, i gent sense carnet per cada 1.000 habitants XD

Sobre lo de la polució... no hi estic d'acord... sóc de la Seu de tota la vida, i vaig a Andorra sovint, i la polució Barcelonina és molt més elevada o em molesta molt més, potser barrejat amb la humitat ho noto més q Andorra.


El que trobo dolç a tu t'amargue.

Avatar de l’usuari
automotorserie 436
N7
N7
Entrades: 557

Entrada Autor: automotorserie 436 » Dissabte 16/01/2010 20:48

Guigui ha escrit:
Tot plegat, fa tuf a cop d'efecte d'un alcalde que es defensa com gat panxa enlaire de la pèssima maror que impera als seus dominis.
Como persona metida en el deporte federado de esta ciudad os aseguro que en Barcelona ciudad los jugadores/as inscritos en las distintas federaciones ha bajado, existen muchisimas pistas exteriores, el abuso de los alquileres de los pabellones municipales con concesión a empresas privadas, tipo UBAE o Truñó y la Osa y encima cobran casi la totalidad del gasto en forma de subvenciones por parte del IBE...

Y ahora..., bendita ocurrencia de nuestro querido alcalde, los Juegos Olímpicos de invierno para el 2022, això és somiar truites noi!!! :avall

Ah, por cierto, si alguien cree que van a invertir en la línea féerea más de lo que se ha hecho lo lleva claro...como prueba Barcelona 92, levantar vías y construir carreteras y autopistas


Reobertura dels Carrilets de Girona, Tarragona i Barcelona

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 16/01/2010 22:22

Exacto, has dado en el clavo. Ni llevaron la L2 a Montjuïc (de hecho, ni la inauguraron hasta 3 años después!), sacaron la vía de cercanías de EdF...Así que cómo vamos a confiar en el incremento de infraestructuras ferroviárias hasta Puigcerdà o Andorra???



Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dilluns 18/01/2010 11:45

sequera ha escrit:No tingueu cap dubte que la candidatura es recolçarà en un principi : la sostenibilitat. I aquí el ferrocarril te molt a dir. Estic segur que es dissenyarà un transport massiu per ferrocarril entre la Vila Olimpica de Puigcerdà i la Vila Olimpica de Barcelona. Amb l'avantatge que ja el tenim construit. Només faltarà modernitzarlo
No, la candidatura no es recolçarà en la sostenibilitat. Històricament, cap d'aquests esdeveniments s'hi ha recolzat. Al contrari, es basen en l'especulació immobiliària (d'aquí que hi hagi finançament; si no hi ha guanys desmesurats al darrera, no hi ha financiació i no hi ha esdeveniment). El ferrocarril no s'ampliarà, com a molt es modernitzarà el trajecte. El que es farà és desdoblar trams de carretera, molt probablement el túnel de Toses per a vehicles, i no m'extranyaria que s'executés l'amenaça perpètua del túnel d'Horta (per al trànsit privat, evidentment).

Sigueu una mica realistes i capaços de veure el que hi ha al darrera d'aquesta proposta: un alcalde tan megalòman com els seus antecessors i que ara es veu a la corda fluixa perquè les enquestes d'intenció de vot li són el contra, i una generació de constructors que necessiten una macrooperació urbanística ara que s'ha vist que ni el Fòrum ni el 22@ donen més de si.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”