Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Re: Trens més curts entre Barcelona i Tarragona?

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dilluns 25/10/2010 14:49

A Tarragona n'hi han 4 taquilles, 1 no està operativa, llavors, en queden 3. Una reservada per a trens de Llarga Distància, i l'altre pels Regionals/RE/CE



Avatar de l’usuari
SBB-460
N1
N1
Entrades: 9
Ubicació: Ravensburg, BW, Alemanya

Entrada Autor: SBB-460 » Dilluns 25/10/2010 22:16

Guigui ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Els Rodalies de dos pisos, tinc entès que no poden circular pel túnel de Pl. Catalunya per problemes de gàlib, així que només poden servir a la línia R2.
No és pel gàlib, és per la limitació a 10 km/h pel pont metàl·lic que creua l'L3.

Si mai fem un apartat de llegendes urbanes a la wiki, aquest n'és el candidat número u.
Si es per aquest motiu, encara ho entec menys! Suposo que s'ho hauràn mirat però hipotecar un munt de linies de rodalies que sobint van a petar de gent...

Per cert, en una pregunta que li vaig poder fer al conseller Nadal en un programa de radio, em va contestar que això de posar rodalies de dos pisos no era fàcil per l'estona de més que es trigava a descarregar i carregar gent. Quins...
Eps conservo el mail, eh? ;)



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 25/10/2010 23:37

Si el pots posar aquí... :D

Com si posar trens de dos pisos fos l'únic problema de la Renfe...



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 26/10/2010 1:05

Els problemes de capacitat en els regionals BCN-Tarragona i més enllà es dónen sobretot:

-en hora punta (i més si el regional en qüestió és de tres cotxes).
Cal treure el sardinòmetre per mesurar l´embotiment per mil.límetre quadrat, llavors.
Em sorprèn que de vegades es pugui pujar o baixar del tren... de fet, he arribat a no poder-hi pujar, una vegada.

-si apareix la 448.002 (una vegada va aparèixer en simple -2 cotxes!- i encara ens caguem en tot).
Si apareix acoblada a una 448 normal, és un cotxe de menys (5 en lloc de 6).

-els regionals de Tortosa: van petats de turistes de Salou i Cambrils que fan l´excursioneta a BCN... que té l´hora de tornada a la mateixa de molts treballadors que tornen a casa.

-els regionals de Móra, Casp, Tarragona-Reus-Lleida, i Saragossa SEMPRE són en simple. El de Vinaròs i el de València crec que ja no, o almenys no sempre.

Realment sis cotxes s´arriba a fer curt, tres cotxes frega lo dantesc.



victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dimarts 26/10/2010 6:51

SBB-460 ha escrit:
Guigui ha escrit:
Sagrerenc ha escrit:Els Rodalies de dos pisos, tinc entès que no poden circular pel túnel de Pl. Catalunya per problemes de gàlib, així que només poden servir a la línia R2.
Per cert, en una pregunta que li vaig poder fer al conseller Nadal en un programa de radio, em va contestar que això de posar rodalies de dos pisos no era fàcil per l'estona de més que es trigava a descarregar i carregar gent. Quins...
És que aquest és un dels dos principals motius pels quals no agraden els trens de dos pisos a Renfe. És obvi que si tenen més capacitat i només tenen 2 portes per cotxe, els temps de càrrega i descàrrega siguin majors. Sumat a que tenen una baixa acceleració, els fa poc idonis per al servei de rodalia. Si la seva velocitat màxima fos 140 o 160 no estarien malament per a fer regionals a Tarragona en hora punta.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23727
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 26/10/2010 11:11

Considerant que la capacitat de càrrega i descàrrega d'una 448 o 449 tampoc és per a llançar coets, l'inconvenient de les unitats de dos pisos per a Regionals és molt relatiu.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
SBB-460
N1
N1
Entrades: 9
Ubicació: Ravensburg, BW, Alemanya

Entrada Autor: SBB-460 » Dimarts 26/10/2010 18:29

Programa "L'Oracle" de Catalunya Ràdio.
Vaig enviar unes preguntes al conseller Nadal que em va respondre més tard:

Edito per deixar només les relacionades amb el fil.

Jo: Quin problema hi ha por no poder posar trens de rodalies de dos pisos a la linea del maresme? No s’hi pot fer res?
Conseller Nadal: Els trens de dos pisos tenen un temps d’evacuació superior (la qual cosa implica parades més llargues i més temps de trajecte) al del material d’un sol pis i el seu manteniment és més difícil. Per aquesta raó hi ha un parc limitat d’aquestes unitats a Rodalies. Són preferibles les composicions dobles de 5+5 cotxes amb una capacitat equivalent.

Es podrien allargar les andanes de les estacions (com ja van fer als FGC) per poder posar trens de rodalies més llargs?
És una obra que està en curs a moltes de les estacions de rodalia.

Aquest és un comentari que afegeixo jo per al forum:
O sigui que em van vendre la moto...
SBB-460 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 26/10/2010 18:54, en total s’ha editat 4 vegades.



Avatar de l’usuari
SBB-460
N1
N1
Entrades: 9
Ubicació: Ravensburg, BW, Alemanya

Entrada Autor: SBB-460 » Dimarts 26/10/2010 18:50

1er. He editat el Post. Espero que ara s'entengui millor.

2on. Responent en Vicotorcasta:

Potser perquè van començar amb mal peu. Segurament la convinació de motorització utilitzada no es la millor. Perquè van abandonar les 269?

Pel que veig on visc:
DB Regionals expres: una 218 (diesel) estirant/empenyent de 3 a 5 cotxes de dos pisos. Aquesta 218 la canvien a una elèctica (146) al arribar a "terreny" electrificat. No se la velositat màxima.
SBB: Interciti de 2 pisos. Re 460 estirant/empenyent 7-8 cotxes. Vel. Màxima 200km/h.
SBB: Rodalies zuric. Re 450 (?) estirant/empenyent de 3 (?). Cirulen també en doble. No se la velositat màxima.
Han desenvolupat unitats de dos pisos autopropulsades amb tracció distribuida.

Ho dic de memòria. Correccions benvingudes.

Tot està inventat. Només s'ha de copiar!



470
N7
N7
Entrades: 327

Entrada Autor: 470 » Dimarts 26/10/2010 20:10

La 450/451 ademas de caras de comprar, son caras de mantener y tienen un indice de averias superior a las 447, aparte que Renfe diseño la plataforma Civia por que respondia mejor a sus necesidades.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 26/10/2010 20:16

Si, a las necesidades de los que hacen las obras para subir los andenes, porque sino, no lo entiendo... :x



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 27/10/2010 10:51

Una proposta es posar Talgos 22 a les línies tarragonines i així acabarem amb els problemes que te aquesta línia ;)


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3163
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 27/10/2010 13:03

Quan els trens de dos pisos anaven remolcats/empesos per les 269 encara tenien molt pitjor l'acceleració que ara que porten dues motrius integrades (les 450) o una (les 451).

Van optar per substituir les 269 en aquesta feina perquè les constants acceleracions i frenades en un servei de rodalia encaria notablement el manteniment de les locomotores, sobretot en l'apartat de substitució de sabates (zapatas) dels frens. Això afegit a una pobríssima acceleració.

Salut !!
SBB-460 ha escrit:[..]Potser perquè van començar amb mal peu. Segurament la convinació de motorització utilitzada no es la millor. Perquè van abandonar les 269?[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dimecres 27/10/2010 22:14

Avui he anat a Tarragona i tant a l'andana com la tornada m'ha tocat una 448R en simple composició,i amb gent de peu entre Sants i Tarragona.A l'anada amb el CEX a Saragossa que no és cap novetat per qué va en simple quasi sempre excepte els divendres que va en doble,força gent de peu.A sobre el tren en força trams ha anat a pas de tortuga sense cap motiu,tot i que soprenentment nomès ha arribat a Tarragona amb 8 minuts de retard.

Per la tornada,he agafat el CEX procedent de Tortosa que passa per Tarragona a les 18:30,aquest tren normalment va en doble peró avui incompresiblement anava en simple,el tren entre Tarragona i SVC amb molta gent de peu servidor inclòs,sort que a SVC ha baixat força gent i he pogut agafar seient(ja em veia anar de Tarragona a Barcelona de peu),peró seguia havent-hi gent de peu entre SVC i Sants,encara que força menys que no pas entre Tarragona i SVC.

Per tant,un dels problemes del mal servei entre Barcelona i Tarragona és que molts trens van en simple composició quan haurien d'anar en doble composició.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 27/10/2010 23:40

Mako448 ha escrit:Avui he anat a Tarragona i tant a l'andana com la tornada m'ha tocat una 448R en simple composició,i amb gent de peu entre Sants i Tarragona.A l'anada amb el CEX a Saragossa que no és cap novetat per qué va en simple quasi sempre excepte els divendres que va en doble,força gent de peu.A sobre el tren en força trams ha anat a pas de tortuga sense cap motiu,tot i que soprenentment nomès ha arribat a Tarragona amb 8 minuts de retard.

Per la tornada,he agafat el CEX procedent de Tortosa que passa per Tarragona a les 18:30,aquest tren normalment va en doble peró avui incompresiblement anava en simple,el tren entre Tarragona i SVC amb molta gent de peu servidor inclòs,sort que a SVC ha baixat força gent i he pogut agafar seient(ja em veia anar de Tarragona a Barcelona de peu),peró seguia havent-hi gent de peu entre SVC i Sants,encara que força menys que no pas entre Tarragona i SVC.

Per tant,un dels problemes del mal servei entre Barcelona i Tarragona és que molts trens van en simple composició quan haurien d'anar en doble composició.
En referència al pas de tortuga, al sector entre Sant Vicenç i el túnel del Roc de Sant Gaietà, hi ha obres i limitacions de velocitat.



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dijous 28/10/2010 19:00

437.001 ha escrit:
En referència al pas de tortuga, al sector entre Sant Vicenç i el túnel del Roc de Sant Gaietà, hi ha obres i limitacions de velocitat.
Doncs en aquest tram el tren anava a bona velocitat...

Anava a pas de tortuga desde el salt de motlló del ramal de l'Aeroport fins passat Gavà(ja sé que Gavà hi ha obres i ha un límit de velocitat a l'entrada de l'estació peró aixó no té per qué anar a pas de tortuga ja desde el salt de motlló,que està uns pocs quilòemtres abans),desde el primer túnel del Garraf fins a Vallcarca,desprès a l'entrada de Sitges i finalment entre la "zona gay"i l'entrada de Vilanova,en aquest últim cas sí que hi havia un motiu,deixar passar un R2 amb inici de trajecte a Vilanova,la resta de trams del trajecte bé.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 29/10/2010 17:40

Des del salt de moltó (que no de motlló... xD ) fins a Vilanova devia anar darrera d´un rodalies.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Divendres 29/10/2010 19:11

victorcasta ha escrit:Si la seva velocitat màxima fos 140 o 160 no estarien malament per a fer regionals a Tarragona en hora punta.
La velocitat màxima d'un 450 o 451 és 140 km/h, si no mal recordo.



Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Diumenge 31/10/2010 23:23

Sé que no es el tema exacte del fil...pero es curiós ultimament agafo molt la R-2 sud de SVC fins Barcelona anar i tornar, cada cop que sobretot torno a SVC amb 450 o 451 mai arriba a l'hora...sempre amb retards...en canvi amb els Civias o algún cop 447 van perfectes d'horari.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23221
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Diumenge 31/10/2010 23:39

Pels qui parleu sobre material mòbil, recordeu que teniu un subfòrum dedicat a això, així que parleu del tema. Gràcies.



Albert
N7
N7
Entrades: 480
Ubicació: Martorell

Entrada Autor: Albert » Dilluns 01/11/2010 18:05

Soc en el Regional Expres Lleida - BCN que ha passat per Montblanc a les 16.32 (arribada prevista a BCN, 18.30 aprox.) De Reus en endavant, aixo s'ha convertit en un viatge surrealista.

El tren es una 448, en simple. A Reus ja s'ha omplert el passadis de gent. A Tarragona el tren estava mes que a rebentar i no se si ja aqui mateix ha començat a quedar-se gent a les andanes sense poder pujar.

Despres d'un pont de tres dies, era logic que a la tarda d'avui hi hauria una demanda superior a l'habitual. Si ja normalment se supera la capacitat dels trens, avui calia doblar totes les composicions simples, almenys per dignitat.

Imagino que el responsable d'aixo deu tenir festa avui. I el cap de setmana que ve estarem igual.
Per cert, despres de fer 15 minuts de cua a Sants diumenge per comprarel bitllet de MD, li vaig demanar a la noia que me'l va vendre si mai posarien maquines autovenda: "No lo tenemos pensado por ahora".



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”