Nou tren blanc a Barcelona-La Molina

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Nou tren blanc a Barcelona-La Molina

Entrada Autor: josep_serre » Dijous 16/12/2010 22:38

De tant en tant toquen bones notícies, a partir del dia 8 de gener es crea un servei l'Hospitalet de Llobregat-La Molina orientat als esquiadors de cap de setmana, sortirà pel matí, pel meu gust una mica massa d'hora a les 5:57 de l'Hospitalet farà les parades habituals a Barcelona i després pararà a Granollers-Canovelles, Vic, Ripoll i Ribes de Freser de tornada sortirà a les 17:50 amb les mateixes parades, és una bona notícia per la línia tot i que m'hagués agradat que aquest tren anés a La Tor de Querol permetent un bon enllaç cap a Tolosa i possiblement fins i tot amb el tren groc.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 16/12/2010 22:44

Per fi, una mica de sensibilitat amb el territori. L'horari de sortida em sembla correcte per a ser a peu de pista per l'hora d'obertura. Recordo que, quan muntàvem esquiades a Andorra en autocar, sortíem a les 4 de la matinada.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Llépol
N3
N3
Entrades: 39
Ubicació: Granolleig

Entrada Autor: Llépol » Dijous 16/12/2010 23:46

Aplaudeixo la iniciativa i segur que té molt bona acollida per molts esquiadors, però personalment tornar a casa en tren desprès d'un dia d'esquí non-stop es mortal!! Moll que vas, cansat i amb tot l'equip bfff! Jo seguiré agafant el cotxe sempre que pugui jeje


Qui no vol fer les coses busca excuses.
Qui les vol fer, troba els mitjans.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/12/2010 0:08

Doncs a Àustria ho he fet mantes vegades i no hi veig el problema. En general, és una pràctica comuna als països alpins (almenys Àustria i Suïssa).


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Divendres 17/12/2010 0:26

De fet els francesos cada mes de febrer fan uns expressos especials (realitzats amb material convencional) pels esquiadors des de París fins a LaTour de Carol. Em sembla una bona iniciativa, ara caldrà veure si ja han adaptat alguna unitat per la línia o se seguirà fent amb les que hi ha actualment sense modificar l'interiorisme.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 17/12/2010 0:55

Gran notícia! Ara bé, si s'utilitza material de Rodalies seguim amb el problema de sempre. Hi haurà portaesquís?
josep_serre ha escrit:m'hagués agradat que aquest tren anés a La Tor de Querol permetent un bon enllaç cap a Tolosa i possiblement fins i tot amb el tren groc.
Si el tren surt de l'Hospitalet a les 5:57, podria arribar perfectament a La Tor de Querol per enllaçar amb el TER 71474 (La Tor de Querol 09.21 - Tolosa 12.15).

Pel que fa al trajecte invers la cosa ja és més complicada, ja que el tren blanc hauria de passar mitja hora més tard per la Molina per recollir els passatgers del TER 71477 (Tolosa 14.50 - La Tor de Querol 17.52).



Jacob.CH

Entrada Autor: Jacob.CH » Divendres 17/12/2010 16:36

Per fi, ja era hora. :plas

Això que es comentava abans, no s'havia parlat de fer-lo arribar a Puigcerdà?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 17/12/2010 17:08

El que em pregunto és si, en termes logístics, no li costava gaire més a Renfe (o Rodalies de Catalunya) perllongar el servei fins a La Tor. Tot i que és possible que l'ús més enllà de La Molina no augmentés gaire, el cost de tenir el material i el personal parat tot el dia a un lloc o l'altre o fer moviments de material buit deu venir a ser el mateix.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 17/12/2010 18:20

Fer-lo arribar a La Tor no és descabellat...enllaç cap a Tolosa i tren groc?

Recordeu que torna a estar vigent la tarifa "Train jaune d'hiver" per 10 euros qualsevol trajecte d'anar i tornar amb origen/destinació una gare del tren groc més un descompte del 50% en els trajectes d'aproximació a Perpinyà dins la regió del Llenguadoc-Rosselló.

Per tant, tenim tren blanc i train blanc molt a la vora.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
He2/2
N4
N4
Entrades: 63
Ubicació: Viladecavalls (Vallès Occidental)
Contacta:

Entrada Autor: He2/2 » Dilluns 20/12/2010 20:20

Aplaudeixo la iniciativa, ja era hora de que algú pensés en que és posible anar a esquiar en tren. Personalment prefereixo baixar en tren que posar-me a conduir després d'un dia d'esqui, cansat i mig adormit. És clar que seria millor que el material fós més còmode i que hi haguessin portaesquís, segur que si la iniciativa te èxit i hi ha demanda, la oferta s'hi adaptarà.

Pel que fa als horaris, recordo el mític tren que acostumava a agafar quan era jove (uf! que en fa de temps...). Sortia de Barcelona-Pl. Catalunya a les 5:35 del matí i havia d'arribar a La Molina, teoricament, a le 9:10. Més endevant es va suprimir aquest tren i calia agafar-ne un que sortia a les 6:20 i arribava al voltant de les 10, si tot anava bé.

Penso que si el servei està pensat per als esquiadors de Barcelona, i la seva àrea, la oferta s'ha d'adaptar a aquesta finalitat. Si, a més es pot allargar el servei fins a Puigcerdà o La Tor, millor, però el més important és que la oferta sigui interessant per al públic a qui va destinada.

Tanmateix un cop arribats a La Molina ens trobarem que només tenim un servei de bus completament insufucient per a transportar ràpidament la quantitat de gent que cap a un tren. La Molina era una estació que disposava d'estació de tren i d'un telecadira al costat mateix de l'estació i quan es va remodelar l'estació es va desmuntar tot això i es va optar per un model d'estació pensat únicament per a accedir´hi en cotxe.



Avatar de l’usuari
ROMI65
N6
N6
Entrades: 232
Ubicació: València, ex-París, ex-Ambérieu-en-Bugey, Chambéry

Entrada Autor: ROMI65 » Dilluns 20/12/2010 22:25

He2/2 ha escrit:Aplaudeixo la iniciativa, ja era hora de que algú pensés en que és posible anar a esquiar en tren. Personalment prefereixo baixar en tren que posar-me a conduir després d'un dia d'esqui, cansat i mig adormit. És clar que seria millor que el material fós més còmode i que hi haguessin portaesquís, segur que si la iniciativa te èxit i hi ha demanda, la oferta s'hi adaptarà.

Pel que fa als horaris, recordo el mític tren que acostumava a agafar quan era jove (uf! que en fa de temps...). Sortia de Barcelona-Pl. Catalunya a les 5:35 del matí i havia d'arribar a La Molina, teoricament, a le 9:10. Més endevant es va suprimir aquest tren i calia agafar-ne un que sortia a les 6:20 i arribava al voltant de les 10, si tot anava bé.

Penso que si el servei està pensat per als esquiadors de Barcelona, i la seva àrea, la oferta s'ha d'adaptar a aquesta finalitat. Si, a més es pot allargar el servei fins a Puigcerdà o La Tor, millor, però el més important és que la oferta sigui interessant per al públic a qui va destinada.

Tanmateix un cop arribats a La Molina ens trobarem que només tenim un servei de bus completament insufucient per a transportar ràpidament la quantitat de gent que cap a un tren. La Molina era una estació que disposava d'estació de tren i d'un telecadira al costat mateix de l'estació i quan es va remodelar l'estació es va desmuntar tot això i es va optar per un model d'estació pensat únicament per a accedir´hi en cotxe.
Si el servei té èxit, podria fins i tot plantejar-se la qüestió de la reconstrucció d'un enllaç entre l'estació i les pistes. Al cap i a la fi, tant el tren com l'estació d'esquí depenen directament o indirecta de la mateixa administració.


Le progrès ne vaut que s'il est partagé par tous (SNCF, 1992).

Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dijous 30/12/2010 21:46

Crec que els sortirà molt més a compte posar un o dos autobusos més per sentit i dia que no pas haver de refer tota l'infrastructura del telecadira. A més a més, els autobusos donen servei als hotels que van trobant pel camí, i el telecadira no. Ja m'agradaria que tornessin a posar el telecadira! Seria el més pràctic. Però si fan números, no crec que ho facin. Penseu que no serveix res del que hi ha.

El que sí que seria important fóra que els autobusos fessin parada a la pròpia estació. L'espectacle de la gent carregada amb esquís baixant l'escalinata de l'estació farcida de neu (o gel!) és impagable. Un fart de riure per a qui ho veu, i un mal tràngol per a qui ho visqui.



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dissabte 08/01/2011 15:43

Avui com estava previst s'ha posat en marxa el Tren Blanc, aquesta tarda m'acostaré a l'estació per enganxar el de baixada, tot i que sé que és una 447 (evidentment), em fa gràcia anar a veure'l.

Salutacions.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dissabte 08/01/2011 16:48

ABB_Traccion ha escrit:Avui com estava previst s'ha posat en marxa el Tren Blanc, aquesta tarda m'acostaré a l'estació per enganxar el de baixada, tot i que sé que és una 447 (evidentment), em fa gràcia anar a veure'l.

Salutacions.
És la 154R, la que porta publicitat de Temps de neu, m'ho acaben de confirmar. :hola


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

xevi
N7
N7
Entrades: 603

Entrada Autor: xevi » Dissabte 08/01/2011 17:27

Interessant comentari d'algú, en el bloc del Departament que fa referència a la línia de BCN-Puigcerdà:
http://blocs.gencat.cat/blocs/AppPHP/pt ... /#comments




Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dissabte 08/01/2011 18:00

UT440_132M ha escrit:
ABB_Traccion ha escrit:Avui com estava previst s'ha posat en marxa el Tren Blanc, aquesta tarda m'acostaré a l'estació per enganxar el de baixada, tot i que sé que és una 447 (evidentment), em fa gràcia anar a veure'l.

Salutacions.
És la 154R, la que porta publicitat de Temps de neu, m'ho acaben de confirmar. :hola
Gràcies Oriol! ;)



Avatar de l’usuari
ABB_Traccion
N7
N7
Entrades: 322

Entrada Autor: ABB_Traccion » Dissabte 08/01/2011 18:52

Caçat per Ribes amb +10min aprox de retard, després pujo la foto ;)
EDIT;
Missió complerta:
Imatge
;)



Avatar de l’usuari
m.h.t.
N9
N9
Entrades: 2204
Ubicació: Badalona

Entrada Autor: m.h.t. » Dissabte 08/01/2011 19:38

El tren blanc comença el seu recorregut

Un nou tren per desplaçar-se des de Barcelona fins a les pistes d'esquí de La Molina i la Vall de Núria entre el 8 de gener i el 25 d'abril.

Es posa en marxa a partir del 8 de gener el nou Tren Blanc, entre Barcelona i La Molina, al matí, i en sentit invers, a la tarda, per tal que els residents a l'àrea metropolitana de Barcelona puguin desplaçar-se fins a peu de pistes de les estacions de Vall de Núria i La Molina de manera ràpida i amb uns horaris que permeten aprofitar la jornada d'esquí.

La presentació del Tren Blanc coincideix amb el 25è aniversari del programa de TV3 Temps de Neu, per la qual cosa es realitzarà un viatge especial el diumenge dia 9 de gener.

El Tren Blanc funcionarà els dissabtes, diumenges i festius del 8 de gener al 25 d'abril de 2010.

Per utilitzar-lo, només cal un títol de transport vàlid per al trajecte que es realitza.

Imatge
Més informació> Horaris i estacions del Tren Blanc [PDF, 181,23 KB.]
FONT: Rodalies de Catalunya


Salvem l'Estació de França!

UT447Barcelona
N6
N6
Entrades: 188

Entrada Autor: UT447Barcelona » Dissabte 08/01/2011 23:27

Llavors demá es fa un viatge especial, amb el tren blanc ? ? :o



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”