Afectacions a Tarragona amb el Corredor Mediterrani

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Ahir (03/09/2018)

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 04/09/2018 2:47

A Tarragona:
[des del tren]

-Continuen fent cimentacions de nous pals d'electrificació per al perllongament de la via desviada costat Altafulla, fins quasi al Pont d'Armes.

A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]

-Continuen fent cimentacions de nous pals d'electrificació per a la futura via desviada.
-No reconstruiran el pont antic sobre el riu Gaià, la nova via desviada s'acabarà just abans del pont.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimarts 11/09/2018 1:20

A Tarragona:

-Segueixen cimentant pals d'electrificació entre la capçalera nord de l'estació i el pont d'Armes.

Entre Tarragona i Altafulla-Tamarit:
[des del tren]

-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Tarragona.

A Altafulla-Tamarit:
[des del tren]

-Segueixen cimentant pals d'electrificació, principalment a ambdós extrems de l'estació, per ara a la zona d'andanes no hi ha cap tipus d'obra, tret d'una mena de cates al pàrquing dissuassori.

Entre Altafulla-Tamarit i Torredembarra:
[des del tren]

-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Tarragona.

A Torredembarra:
[des del tren]

-Estan cimentant pals d'electrificació, principalment a ambdós extrems de l'estació, per ara a la zona d'andanes no hi ha cap tipus d'obra.

Entre Torredembarra i Sant Vicenç de Calders:
[des del tren]

-Travesses monobloc de doble ample apilades al llarg de tot el tram a la via direcció Tarragona.
-Estan cimentant pals d'electrificació entre El Francàs i l'entrada a l'estació de Sant Vicenç de Calders.

A Sant Vicenç de Calders (R2/R4):

-Les agulles d'aquesta estació deuen estar bastant malament.

Entre Sant Vicenç de Calders i El Vendrell (R4):
[des del tren]

-Renovada la via direcció Sant Vicenç entre el pont sota l'autopista C-32 (la del Garraf) i l'entrada a l'estació del Vendrell.
-El tram entre l'estació de Sant Vicenç de Calders i el pont sota la C-32 encara està sense tocar.
-Alguns pals d'electrificació han estat substituïts, altres no.

Al Vendrell (R4):
[des del tren]

-Sin apenas novedad. El ripado de la vía 1 (la del edificio de viajeros) parece haber sido terminado ya, a falta de noticias sobre más obras en la estación.
-Siguen instalando nuevos postes para pórticos de electrificación.

Entre El Vendrell i L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Renovada la via direcció Sant Vicenç entre la sortida del Vendrell i l'entrada a L'Arboç.
-Han substituït alguns pals d'electrificació, pero no tots.
-El tren direcció Martorell ha anat molt a poc a poc entre Bellvei i L'Arboç.
-El tren direcció Sant Vicenç ha anat a velocitat normal.

A L'Arboç (R4):
[des del tren]

-Excepcionalment, i per raons que desconec, el tren direcció Martorell ha estat estacionat a la via 4, la de l'edifici de viatgers. Això m'ha passat poquíssimes vegades en més de 40 anys, que jo recordi. Hem avançat un mercaderies, però estava estacionat a la via 3 (la desviada costat muntanya/LAV).



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 13/09/2018 12:41

El Parlament ha votat Segons el Parlament, es pensa mantenir el servei de Rodalies... fins que s'arribi a ser executat el tramvia entre les poblacions de la Costa Daurada. :plas :plas :plas


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dijous 13/09/2018 14:02

Aquí teniu els vídeos:
https://www.parlament.cat/web/canal-par ... p3=8170503

Unanimitat per part de tots els grups :plas



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 14/09/2018 17:44

No és una solució esperar 10 anys fins que es faci un tramvia nou, la PTP la cagat i de veritat fent això la R16 té que anar per Vila-seca com estava previst.

Els usuaris de la R16 en especial els de les Terres de l'Ebre han esperat la variant del CM en candaletes per millorar el seu temps de trajecte, ara per culpa de les presses de la PTP seguiran els retards i els horaris maquillats.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Divendres 14/09/2018 17:59

Per una part és una bona notícia, ja que l'actual traçat seguiria sent com rodalia mentre el tramvia no estigui executat o finalitzat, però per l'altre... no seria bo fer esperar per a què aparegui el tramvia i deixar oblidat la nova variant. En aquest aspecte, PTP l'ha pifiat...

Tenint en compte que el projecte del tren-tramvia diu desmantellament per Vandellòs-Cambrils i condicionament a tren-tramvia per Cambrils-Salou...
una cosa com a suposició... seria que l'actual estació d'Hospitalet seria un cul de sac, arribant la possibilitat de fer els RT2 com un servei llançadora, que passin per l'actual tram... i desviar els R16 per la variant direcció Tarragona/Camp de Tarragona.


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Divendres 14/09/2018 18:39

Carlos González ha escrit:Per una part és una bona notícia, ja que l'actual traçat seguiria sent com rodalia mentre el tramvia no estigui executat o finalitzat, però per l'altre... no seria bo fer esperar per a què aparegui el tramvia i deixar oblidat la nova variant. En aquest aspecte, PTP l'ha pifiat...

Tenint en compte que el projecte del tren-tramvia diu desmantellament per Vandellòs-Cambrils i condicionament a tren-tramvia per Cambrils-Salou...
una cosa com a suposició... seria que l'actual estació d'Hospitalet seria un cul de sac, arribant la possibilitat de fer els RT2 com un servei llançadora, que passin per l'actual tram... i desviar els R16 per la variant direcció Tarragona/Camp de Tarragona.
La PTP no pensa que deixant la variant abandonada durant 10 anys potser que sigui víctima del vandalisme com és el cas de la nova estació de Cambrils Nord i que també hi hagi robatoris de coure de la catenària.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 14/09/2018 23:25

La variant no restarà abandonada. Hi passaran els LD, inclosos uns possibles Avants fins a l'Aldea. Fins i tot els R16 (que formin part d'una cosa anomenada "Rodalies" de Catalunya no té cap mena de sentit terminològic) podrien passar-hi, deixant per la via actual els trens de la RT2, augmentant-ne la freqüència de pas.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

oriolp13
N9
N9
Entrades: 2191
Ubicació: Llinars del Vallès

Entrada Autor: oriolp13 » Dissabte 15/09/2018 0:36

Guigui ha escrit:La variant no restarà abandonada. Hi passaran els LD, inclosos uns possibles Avants fins a l'Aldea. Fins i tot els R16 (que formin part d'una cosa anomenada "Rodalies" de Catalunya no té cap mena de sentit terminològic) podrien passar-hi, deixant per la via actual els trens de la RT2, augmentant-ne la freqüència de pas.
Jo el que entenc és que hi hauran tant trens Tortosa-Tarragona (és un dir), per a cobrir la línia de la costa, i qui hagi d'anar a alguna de les estacions de la línia; i que els Tortosa-BCN aniran per la variant del CM i Camp de Tarragona.


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dissabte 15/09/2018 22:16

Buenas,
La variante en ningun caso se va a dejar sin servicio, como bien apunta Guigui los trenes de largo recorrido del tipo S130 de Talgo van a pasar por la variante y los mercantes tambien.
Se entiende que habra MD por la variante mas rapios y mas caros, por que seguro que Renfe operadora o la Generalitat van a cobrar mas por que esos MD subiran de categoria.

Supongo y esto ya es pensamiento personal que por la via antigua solo habra el servicio de Cercanias tarragona, si pasa algun MD Tortosa/BCN bienvenido sea.

Debemos esperar ya que ahora mismo podriamos hablar de multitud de opciones pero nunca de dejar sin servicios la ansiada variante que en si es una mejora y alegremonos de haber salvado la ruta actual (aunque nunca podemos estar seguros 100%, yo de los politicos no me creo nada hasta que lo vea con mis propios ojos)

Saludos.



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4439
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Dissabte 15/09/2018 22:35

Yo estoy entendiendo esto:

El tramo de Vandellòs a Tarragona original al final no se cerrará y por allí circularán Rodalia Tarragona y los regionales normales.
El tramo nuevo que se abrirá será utilizado por los servicios de larga distancia y Regional Exprés, Media Distancia, Catalunya Exprés o como se llamen ahora etc.

¿Es así o me falta algo?



Avatar de l’usuari
albert28
N9
N9
Entrades: 2158

Entrada Autor: albert28 » Diumenge 16/09/2018 11:50

Si es así, al menos se podrán tener una Rodalies de Tarragona con frecuencias decentes y sin obstaculizar a los actuales servicios regionales, media distancia y larga distancia



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Diumenge 16/09/2018 12:19

I com es faria??? L'actual tram de Vandellòs és només de via única... si s'ha de millorar també les freqüències cal pensar en desdoblar-ho almenys per Cambrils-Salou...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

Avatar de l’usuari
robertotlh
N7
N7
Entrades: 324

Entrada Autor: robertotlh » Diumenge 16/09/2018 13:58

Com diria el Sr. Lobo, no ens xuclem els ***** encara.

La cambra legislativa ha votat unanimement a favor d una iniciativa de CeC. També va votar un 90% de la cambra a favor del Pla Tren 2014 de la PTP. Ara queda que el poder executiu català es posi les piles i soliciti el traspàs del tram. I que l executiu de Madrid ho accepti.

Dit això, crec que la línia actual hauria de quedar per rodalies i regionals que van amb 447. Tota la resta hauria de passar per la variant.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 1033
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Diumenge 16/09/2018 14:37

Carlos González ha escrit:I com es faria??? L'actual tram de Vandellòs és només de via única... si s'ha de millorar també les freqüències cal pensar en desdoblar-ho almenys per Cambrils-Salou...
En l'hipotètic cas que la línia de la costa es mantinguera no caldria desdoblar res. Amb els mercaderies, els LD i alguns R16 per la nova línia es poden posar trens cada 30', per exemple, sense necessitat de desdoblar.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Diumenge 16/09/2018 17:01

Molt senzill: els solcs o "surcos" que alliberaran mercaderies i LD passar-los a RT2.

R16 ràpid per la variant i RT2 fins Tarragona per la actual



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Diumenge 16/09/2018 20:39

ortegote ha escrit:Buenas,
La variante en ningun caso se va a dejar sin servicio, como bien apunta Guigui los trenes de largo recorrido del tipo S130 de Talgo van a pasar por la variante y los mercantes tambien.
Se entiende que habra MD por la variante mas rapios y mas caros, por que seguro que Renfe operadora o la Generalitat van a cobrar mas por que esos MD subiran de categoria.

Supongo y esto ya es pensamiento personal que por la via antigua solo habra el servicio de Cercanias tarragona, si pasa algun MD Tortosa/BCN bienvenido sea.

Debemos esperar ya que ahora mismo podriamos hablar de multitud de opciones pero nunca de dejar sin servicios la ansiada variante que en si es una mejora y alegremonos de haber salvado la ruta actual (aunque nunca podemos estar seguros 100%, yo de los politicos no me creo nada hasta que lo vea con mis propios ojos)

Saludos.
Potser que facin el mateix que a Galícia i aplicar la tarifa MD4 en els trens de la línia R16 que vagin per la variant del Corredor del Mediterrani, Jo espero que no ho facin però crec que ho faran per desgràcia.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dilluns 17/09/2018 16:01

Una cosa és el que pensem que faran, l'altra la que realment faran, i l'altra la que ens agradaria.

A mi personalment em semblarien correctes uns serveis RT2 L'Hospitalet - Tarragona (potser fins a SVC o Vilafranca), amb una freqüència més digna que ara, que estan molts solapats amb els R16, i evidentment amb la facilitat d'enllaçar a Tarragona amb els R14/R15/R16 que hi passessin fins a Barcelona.

Per la variant, evidentment tot el trànsit de mercaderies, Llarga Distància, però també R16. Hem de diferenciar 2 tipus d'R16:
-R16 "Avant", Tortosa - Barcelona per Camp de Tarragona. Recordar que aquests, segons tenen previst, no farien aturada ni a l'Ampolla ni a l'Ametlla, cosa que em sembla gravíssim, però vaja. Serien 4 diaris per sentit.
-R16 Tortosa - Barcelona per Cambrils Nord/Vila-Seca/Tarragona. Serien 8 trens per sentit, cosa que també em sembla greu, perquè es perden 2 connexions de l'Ebre a Tarragona central, però també de Barcelona a Tarragona (en l'actualitat són 10 R16 diaris per sentit).



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1876
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimarts 18/09/2018 21:34

Ara han dit que no, que no està previst... però vaja, ves a saber els futurs aconteixements...


Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... 05483&z=13

Mapa ferroviario de Cataluña (versión ampliada): https://www.google.com/maps/d/viewer?hl ... Gk_qB2YxL4

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Divendres 28/09/2018 1:15

Adjudicaciones de Renfe
Número de Expediente: 2018-01099
SUMINISTRO EQUIPAMIENTO Y MOBILIARIO PARA PRESTACIÓN SERVICIO RENFE EN LA ESTACIÓN DE SALOU-CAMBRILS Y HOSPITALET DE L’INFANT
Adjudicatario: INSTALDECO S.L.
CIF: B61601019
Contrato: 4500030163
Importe (sin Iva): 29.454,02
Plazo Ejecución (Meses): 2

Fecha Adjudicación: 26/09/2018
Fecha Publicación en Web: 27/09/2018

Pliego de prescripciones técnicas
Les noves estacions estan ja quasi finalitzades.

Ara es treballa a la connexió a la LAV del by-pass que permetrà trens directes Lleida-Cambrils sense entrar a Camp de Tarragona (per exemple, un Alvia Bilbao-València).



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”