Protestes pel servei de regionals a les Terres de l'Ebre

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Re: Protestes pel servei de regionals a les Terres de l'Ebre

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Diumenge 18/09/2016 10:37

oriolp13 ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:Dades de la vergonya de l'abandonada R16.
Donar la dada de 350 minuts de retard diari mitjà i prou és quedar-se bastant ample i jugar a falsejar amb els números. Dir que el retard diari mitjà és de 5h i 50min (350min) és MOLT fals. Perquè no té en compte la franja horària de circulació, la freqüència, el nombre de trens/dia, etc... (i que consti que considero que la situació a la R16, com a altres línies de Regionals, deixa molt a desitjar). Però ara mateix, els usuàris de la R16 tampoc poden precisament queixar-se tant, entre l'adaptació als horaris reals de circulació i la devolució Xpress passats els 7min de retard...
Els 350 minuts és una xifra mitjana, no entenc què té de fals. Si saps matemàtiques, aleshores comprendràs aquesta xifra. En tot cas, si vols més xifres, al meu twitter les tens totes.

Justament això que dius de l'adaptació dels horaris i de la devolució als 7 minuts és el que NO volem els usuaris de la R16, perquè són trampes.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 18/09/2016 13:20

trenesrenfe123 ha escrit:Els 350 minuts és una xifra mitjana, no entenc què té de fals. Si saps matemàtiques, aleshores comprendràs aquesta xifra. En tot cas, si vols més xifres, al meu twitter les tens totes.
No és que sigui fals, però és una veritat a mitges. Com et diuen al missatge anterior, dir el total de minuts endarrerits i no especificar el nombre total de trens és jugar amb les xifres tot el que has volgut. Les úniques dades objectives que es poden donar són el retràs mitjà per tren (i millor encara si no és en minuts, sinó en tant per cent respecte el trajecte total), junt amb el percentatge de trens que arriben a destinació amb més endarreriment d'un cert marge que fixis.

Per a que vegis on està el truc, jo puc dir "Al Japó els trens pateixen uns retards mitjans de 500 minuts diaris, per tant, el servei és molt pitjor que a la R16". Fals, ja que no és el mateix que hi circulin 10 trens i cadascun porti 50 minuts d'endarreriment, a que n'hi hagi 5.000 i de mitjana en portin 6 segons. En canvi, puc dir "Al Japó hi circulen 6.000 trens diàriament. De tots ells, el 96% arriben a destinació amb un endarreriment inferior als 5 minuts; i el 4% restant acumulen un retràs mitjà de 2 minuts i 5 segons, el que suma un total de 500 minuts diaris". Fixa't com canvia!

I per a que consti, és evident i tinc molt clar que el servei a la R16 és deficient, i no n'estic defensant el contrari. Però amb les Matemàtiques s'ha de ser estrictes, i més encara amb l'Estadística, ja que és l'única branca oberta a malinterpretacions fruit del seu incorrecte ús, intencionat o no.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Diumenge 18/09/2016 14:00

Javi M ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:Els 350 minuts és una xifra mitjana, no entenc què té de fals. Si saps matemàtiques, aleshores comprendràs aquesta xifra. En tot cas, si vols més xifres, al meu twitter les tens totes.
No és que sigui fals, però és una veritat a mitges. Com et diuen al missatge anterior, dir el total de minuts endarrerits i no especificar el nombre total de trens és jugar amb les xifres tot el que has volgut. Les úniques dades objectives que es poden donar són el retràs mitjà per tren (i millor encara si no és en minuts, sinó en tant per cent respecte el trajecte total), junt amb el percentatge de trens que arriben a destinació amb més endarreriment d'un cert marge que fixis.

Per a que vegis on està el truc, jo puc dir "Al Japó els trens pateixen uns retards mitjans de 500 minuts diaris, per tant, el servei és molt pitjor que a la R16". Fals, ja que no és el mateix que hi circulin 10 trens i cadascun porti 50 minuts d'endarreriment, a que n'hi hagi 5.000 i de mitjana en portin 6 segons. En canvi, puc dir "Al Japó hi circulen 6.000 trens diàriament. De tots ells, el 96% arriben a destinació amb un endarreriment inferior als 5 minuts; i el 4% restant acumulen un retràs mitjà de 2 minuts i 5 segons, el que suma un total de 500 minuts diaris". Fixa't com canvia!

I per a que consti, és evident i tinc molt clar que el servei a la R16 és deficient, i no n'estic defensant el contrari. Però amb les Matemàtiques s'ha de ser estrictes, i més encara amb l'Estadística, ja que és l'única branca oberta a malinterpretacions fruit del seu incorrecte ús, intencionat o no.
T'entenc el què vols dir. En primer lloc, quan dono les estadístiques ja dono per sentat que la gent coneix quina és la dimensió de trànsit té la R16, amb 20 trens diaris per sentit els laborables + dissabtes i 26 trens els diumenges.

En segon lloc, el percentatge de "puntualitat" és a partir dels 5 minuts de retard, i això està al meu twitter com he dit abans, a més del % de devolucions xpress, és a dir, dels trens que superen els 7 minuts de retard.

Finalment, a mode d'exemple, la setmana passada del 5 al 11 de setembre la puntualitat mitjana de la R16 fou del 64% en base als horaris oficials.



Avatar de l’usuari
Javi M
N9
N9
Entrades: 1598
Ubicació: Sant Feliu

Entrada Autor: Javi M » Diumenge 18/09/2016 14:15

trenesrenfe123 ha escrit:En primer lloc, quan dono les estadístiques ja dono per sentat que la gent coneix quina és la dimensió de trànsit té la R16
En primer lloc, sumar el total de minuts de retràs d'un període d'anàlisi arbitrari no es pot considerar una estadística. En segon lloc, això de donar per fet el que vols, i el que no, no, també és un clar exemple de jugar amb les xifres.
trenesrenfe123 ha escrit:En segon lloc, el percentatge de "puntualitat" és a partir dels 5 minuts de retard, i això està al meu twitter com he dit abans, a més del % de devolucions xpress, és a dir, dels trens que superen els 7 minuts de retard.
No entenc que vols dir. Ho comptes a partir dels 5' o dels 7'? En qualsevol cas aquesta dada s'ha de dir sempre que diguis el percentatge de puntualitat, una cosa seguida de l'altra. No pots esperar a que t'ho preguntin.
trenesrenfe123 ha escrit:Finalment, a mode d'exemple, la setmana passada del 5 al 11 de setembre la puntualitat mitjana de la R16 fou del 64% en base als horaris oficials.
Jo no t'estic discutint si la R16 funciona bé o no. Que el servei és deficient ja ho sé, ho he dit abans. L'únic que poso en tela de judici és el teu "anàlisi estadístic" sobre els retards.



trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Diumenge 18/09/2016 14:55

Javi M ha escrit:En primer lloc, sumar el total de minuts de retràs d'un període d'anàlisi arbitrari no es pot considerar una estadística. En segon lloc, això de donar per fet el que vols, i el que no, no, també és un clar exemple de jugar amb les xifres.
Repeteixo. Un missatge no dóna per molt. Al meu twitter hi ha un anàlisi de tots els retards de la R16 des de fa més de 2 mesos, i el que he publicat aquí és només un resum de minuts de retard.
Javi M ha escrit:No entenc que vols dir. Ho comptes a partir dels 5' o dels 7'? En qualsevol cas aquesta dada s'ha de dir sempre que diguis el percentatge de puntualitat, una cosa seguida de l'altra. No pots esperar a que t'ho preguntin.
Ho compto a partir de 5' i a partir de 7'. A partir de 5' és l'anomenada puntualitat de la línia, i a partir dels 7' els trens que arriben amb retard suficient per demanar la dev. express. No crec que sigui necessari explicar perquè això ja és "de cajón" que es diu en castellà.



oriolp13
N9
N9
Entrades: 2181
Ubicació: L7 - El Putxet

Entrada Autor: oriolp13 » Diumenge 18/09/2016 22:10

trenesrenfe123 ha escrit:
oriolp13 ha escrit: Donar la dada de 350 minuts de retard diari mitjà i prou és quedar-se bastant ample i jugar a falsejar amb els números. Dir que el retard diari mitjà és de 5h i 50min (350min) és MOLT fals. Perquè no té en compte la franja horària de circulació, la freqüència, el nombre de trens/dia, etc... (i que consti que considero que la situació a la R16, com a altres línies de Regionals, deixa molt a desitjar). Però ara mateix, els usuàris de la R16 tampoc poden precisament queixar-se tant, entre l'adaptació als horaris reals de circulació i la devolució Xpress passats els 7min de retard...
Els 350 minuts és una xifra mitjana, no entenc què té de fals. Si saps matemàtiques, aleshores comprendràs aquesta xifra. En tot cas, si vols més xifres, al meu twitter les tens totes.

Justament això que dius de l'adaptació dels horaris i de la devolució als 7 minuts és el que NO volem els usuaris de la R16, perquè són trampes.
Et demanaria educadament, primer de tot, que no jutgis si sé o no de matemàtiques, ja que no tens ni punyetera idea del que sé o no.
Segon, tot el que volia dir al meu missatge ja t'ho han dit. Has dit la veritat a mitges i com més t'ha interessat, per a fer la xifra més interessant (quan ja per si sola en percentatge ho és. Perquè un 64% de puntualitat és patètic en un ferrocarril pretès de modern).I no pots pressuposar que la gent sap quants trens passen diàriament per la R16, ja que, la majoria de persones (tant els que puguin ser aquí com els que ho puguin veure via el teu TW) no sabràn l'horari. Quan dones unes dades, s'ha de donar el context sencer, ja que sino hi ha molta possibilitat a interpretar-ho erròniament o de forma tergiversada, i també ho aplico a la frase "un missatge dona per molt, al meu twitter hi ha un anàlisi (que es basa en comptar els minuts totals/dia de retard acumulats per tren ->aquí si fàcilment podries posar, sota minuts totals, la mitjana de minuts perduda per tren), ja que aquí els missatges no tenen límits de caràcters ;)


Salutacions,

Oriol

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3734
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 02/11/2016 13:32

Vergonya aliena... :avall


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

http://www.nouferrocat.foroactivo.com

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 02/11/2016 14:36

Res que ahir el Maquinista que va deixar tirats als passatgers de Tortosa estava fent un Barcelona -Figueres i no estava de baixa com diu Renfe.
Però en fi les incidències a les línies R15 i R16 són el pa de cada dia per desgràcia.
trensmat l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimecres 02/11/2016 15:10, en total s’ha editat 1 vegada.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 02/11/2016 14:54

UT440_132M ha escrit:Vergonya aliena... :avall
El comentari del tweet potser que no estigui acertat, però des de l'agost tant a la línia R15 i a la línia R16 han desaparegut quasi totes les unitats 449 d'aquestes línies (No compto les línies R12, R13 i R14 perquè per desgràcia cap 449 ha trepitjat les terres de Lleida i ponent).

Ja se que Renfe no comprará material nou de la serie 449, però estaria bé (sense ofendre als usuaris de la línia R11) que alguns trens de la serie 449 baixessin a les línies R14, R15 i R16 ja que des de l'entrada en funcionament de l'AVE a Girona les 449 de la línia R11 van mig buides.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

FactorCirculación
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: FactorCirculación » Dimecres 02/11/2016 15:31

trensmat ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Vergonya aliena... :avall
El comentari del tweet potser que no estigui acertat, però des de l'agost tant a la línia R15 i a la línia R16 han desaparegut quasi totes les unitats 449 d'aquestes línies (No compto les línies R12, R13 i R14 perquè per desgràcia cap 449 ha trepitjat les terres de Lleida i ponent).

Ja se que Renfe no comprará material nou de la serie 449, però estaria bé (sense ofendre als usuaris de la línia R11) que alguns trens de la serie 449 baixessin a les línies R14, R15 i R16 ja que des de l'entrada en funcionament de l'AVE a Girona les 449 de la línia R11 van mig buides.
Las 449 estan pasando revisiones. Poco a poco se volveran a ir incorporando a las lineas.



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 972
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 02/11/2016 16:11

Per a començar, que un tren no tinga maquinista no crec que siga perquè ell ha deixat tirat als passatgers. I a més, sí que estava de baixa i no fent un R11, així que Renfe diu que hi ha hagut un problema logístic.

I com a curiositat, a Lleida ha arribat almenys una 449. Anava per la R12 de proves i la va conduir @Maquinistilla. :)


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 02/11/2016 16:16

FactorCirculación ha escrit:
trensmat ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Vergonya aliena... :avall
El comentari del tweet potser que no estigui acertat, però des de l'agost tant a la línia R15 i a la línia R16 han desaparegut quasi totes les unitats 449 d'aquestes línies (No compto les línies R12, R13 i R14 perquè per desgràcia cap 449 ha trepitjat les terres de Lleida i ponent).

Ja se que Renfe no comprará material nou de la serie 449, però estaria bé (sense ofendre als usuaris de la línia R11) que alguns trens de la serie 449 baixessin a les línies R14, R15 i R16 ja que des de l'entrada en funcionament de l'AVE a Girona les 449 de la línia R11 van mig buides.
Las 449 estan pasando revisiones. Poco a poco se volveran a ir incorporando a las lineas.
Ok


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimecres 02/11/2016 17:15

FactorCirculación ha escrit:
trensmat ha escrit:
UT440_132M ha escrit:Vergonya aliena... :avall
El comentari del tweet potser que no estigui acertat, però des de l'agost tant a la línia R15 i a la línia R16 han desaparegut quasi totes les unitats 449 d'aquestes línies (No compto les línies R12, R13 i R14 perquè per desgràcia cap 449 ha trepitjat les terres de Lleida i ponent).

Ja se que Renfe no comprará material nou de la serie 449, però estaria bé (sense ofendre als usuaris de la línia R11) que alguns trens de la serie 449 baixessin a les línies R14, R15 i R16 ja que des de l'entrada en funcionament de l'AVE a Girona les 449 de la línia R11 van mig buides.
Las 449 estan pasando revisiones. Poco a poco se volveran a ir incorporando a las lineas.
És cert que estan passant revisions (les 449.016 i 449.034 van anar a tallers de Sant Andreu dissabte des de Tortosa). Però la broma de les 449 a la R16 ja fa massa mesos que dura. Cada dos o tres setmanes ens quedem sense 449 per revisions. Potser que s'ho facin mirar.

Per alguna cosa existeixen les rotacions. Si les 449 de la R16 passen revisions, no costa res rotar-les durant el temps que estiguin absentes i portar dues 449 que ja hagin passat la R. Però com que la R16 sempre és la línia més oblidada, ens envien 448 o 447 sucedànies de 449, perquè només faltaria que a la R11 es quedessin sense dos 449 durant uns dies...



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23378
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 02/11/2016 19:12

trensmat ha escrit:Ja se que Renfe no comprará material nou de la serie 449, però estaria bé (sense ofendre als usuaris de la línia R11) que alguns trens de la serie 449 baixessin a les línies R14, R15 i R16 ja que des de l'entrada en funcionament de l'AVE a Girona les 449 de la línia R11 van mig buides.
Això darrer, ho has comprovat en persona? Jo sí, però ben bé a l'inrevés.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

BCN2008
N8
N8
Entrades: 738

Entrada Autor: BCN2008 » Dimecres 02/11/2016 19:37

trenesrenfe123 ha escrit:Per alguna cosa existeixen les rotacions. Si les 449 de la R16 passen revisions, no costa res rotar-les durant el temps que estiguin absentes i portar dues 449 que ja hagin passat la R. Però com que la R16 sempre és la línia més oblidada, ens envien 448 o 447 sucedànies de 449, perquè només faltaria que a la R11 es quedessin sense dos 449 durant uns dies...
A la R11 paguen una tarifa especial (MD) pels 449, mentre que a Tortosa els trens segueixen sent o Regional o Regional Express, per tant es permeten el fet de posar altres tipus de material. No hi veig res d'estrany, la veritat. Quan els 449 acabin les revisions que toqui, ja tornaran.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 02/11/2016 20:10

Guigui ha escrit:
trensmat ha escrit:Ja se que Renfe no comprará material nou de la serie 449, però estaria bé (sense ofendre als usuaris de la línia R11) que alguns trens de la serie 449 baixessin a les línies R14, R15 i R16 ja que des de l'entrada en funcionament de l'AVE a Girona les 449 de la línia R11 van mig buides.
Això darrer, ho has comprovat en persona? Jo sí, però ben bé a l'inrevés.
Ho he vist ha Passeig de Gràcia i en ambes direccions.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimecres 02/11/2016 20:14

BCN2008 ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:Per alguna cosa existeixen les rotacions. Si les 449 de la R16 passen revisions, no costa res rotar-les durant el temps que estiguin absentes i portar dues 449 que ja hagin passat la R. Però com que la R16 sempre és la línia més oblidada, ens envien 448 o 447 sucedànies de 449, perquè només faltaria que a la R11 es quedessin sense dos 449 durant uns dies...
A la R11 paguen una tarifa especial (MD) pels 449, mentre que a Tortosa els trens segueixen sent o Regional o Regional Express, per tant es permeten el fet de posar altres tipus de material. No hi veig res d'estrany, la veritat. Quan els 449 acabin les revisions que toqui, ja tornaran.
Això de les tarifes es cosa de Renfe i sobre les revisions vull preguntar també les fan a la línia R11 o només les fan a les línies R15/R16 (així hem podeu resoldre aquest dubte ferroviari).


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimecres 02/11/2016 21:11

BCN2008 ha escrit:
trenesrenfe123 ha escrit:Per alguna cosa existeixen les rotacions. Si les 449 de la R16 passen revisions, no costa res rotar-les durant el temps que estiguin absentes i portar dues 449 que ja hagin passat la R. Però com que la R16 sempre és la línia més oblidada, ens envien 448 o 447 sucedànies de 449, perquè només faltaria que a la R11 es quedessin sense dos 449 durant uns dies...
A la R11 paguen una tarifa especial (MD) pels 449, mentre que a Tortosa els trens segueixen sent o Regional o Regional Express, per tant es permeten el fet de posar altres tipus de material. No hi veig res d'estrany, la veritat. Quan els 449 acabin les revisions que toqui, ja tornaran.
No es tracta de que es permetin posar altres tipus de material. El tema és que el "contracte" del servei determina que s'ha de fer amb S-449, i de fet quan es van iniciar els semidirectes fa més de dos anys es va prometre que es farien sempre amb 449. El mínim que es pot fer és complir una "promesa".

I per cert, què hi té veure el preu? És que la R11 sempre ha de ser millor que la R16?



Avatar de l’usuari
fgc113
N8
N8
Entrades: 972
Ubicació: Borriana-les Alqueries (C6)

Entrada Autor: fgc113 » Dimecres 02/11/2016 21:26

Les tarifes les fixa la Generalitat, és una de les poques coses que pot fer.

I els R11 es plenen sobretot al Clot, però això no vol dir que certs R11 MD vagen mig buits a algunes hores.


Metrovalència et recorda que viatjar sense títol de transport validat suposa el pagament d'un suplement de cent euros.

trenesrenfe123
N6
N6
Entrades: 183

Entrada Autor: trenesrenfe123 » Dimecres 02/11/2016 21:27

fgc113 ha escrit:Les tarifes les fixa la Generalitat, és una de les poques coses que pot fer.
Respecte això, recordar que a Catalunya tenim la relació de tarifes/km més alta de tota Espanya, tant a la R11 com a la R16, com es nota que som catalans...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”