Errades a les estadístiques de passatgers d'estacions

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
torres997
N5
N5
Entrades: 159

Errades a les estadístiques de passatgers d'estacions

Entrada Autor: torres997 » Dimarts 04/06/2019 20:46

Hola, molt bones!

Estava fent una ullada a l'anuari estadístic 2017 del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, per un estudi que pretenc fer, quan, mirant les dades de viatgers de les estacions de Rodalies, m'he quedat atònit. Passo captura d'un exemple del que us vull preguntar:

Imatge

Segons posa a l'extrem dret superior de les taules, el nombre de viatgers està en milers. Fins aquí tot bé. El problema ve quan comparem dades entre, per exemple, el 2016 i el 2017 (l'últim any de moment disponible).

Fixem-nos en l'estació de La Farga de Bebié. L'any 2016 hi posa 1 i 0 (el que entenc que vol dir que hi van pujar entre 500 i 1500 persones i que hi van baixar menys de 500), però l'any 2017 hi posa 1604 i 1496. Si les xifres estiguessin en milers, hi hauria de posar 2 i 1, però no és així, pel que entenc que a la columna del 2017 no han posat les dades en milers (potser un descuit).

Però la sorpresa ve ara.

Un cas ben significatiu: l'estació de La Sagrera-Meridiana. L'any 2016 hi posa 2057 i 1823 (que en realitat serien 2,06 i 1,82 milions de passatgers), però l'any 2017 hi posa 89 i 89. Què coi passa aquí? L'estació ha passat de rebre quasi 2 milions de passatgers anuals a rebre'n menys de 100? Aquest 89 (siguin milers o no, que segons l'exemple anterior no ho haurien de ser) no quadra per enlloc, ja que 89 mil passatgers també es queda molt curt.

Si ens hi fixem, això passa en d'altres estacions (com a L'Hospitalet de Llobregat, Lavern-Subirats, Gelida, etc.), i també en el sentit contrari (com a La Molina), però aquest és el cas més impactant.

Resum: no entenc res. No sé fins quin punt les dades són fiables.

Pregunta: algú em pot explicar (ho pregunto de veritat) si hi ha algun secret que no veig o alguna cosa?

Aprofito per demanar que si algú té contacte amb el Departament de Territori, si us plau, intenti demanar que actualitzin el PDF (en el cas que estigui malament, que és el que crec), i ho comenti per aquí.

Sé que és una entrada llarga, però l'he intentat resumir el màxim que he pogut, sempre intentant explicar-me el màxim de bé.

Us deixo el link per si voleu fer-li una ullada: http://territori.gencat.cat/web/.conten ... carril.pdf
torres997 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 06/06/2019 12:08, en total s’ha editat 2 vegades.


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 896

Entrada Autor: bigcoaster » Dimecres 05/06/2019 14:36

Li he donat una ullada per sobre i les dades de Renfe no me les prendria gaire en serio, hi ha moltes coses que semblen incorrectes, començant pel nº de viatges per línia de rodalies, on posa que la línia del vallès d'FGC mou més gent que la R1 o la R2, o que Plaça Catalunya mou 3 vegades més gent que Sants.


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

torres997
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: torres997 » Dimecres 05/06/2019 16:10

Això mateix!
Sembla que estan equivocades moltes caselles, però no sé amb quin criteri, i m'agradaria saber-ho, ja que estic fent un estudi...


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

torres997
N5
N5
Entrades: 159

Entrada Autor: torres997 » Dijous 20/06/2019 12:16

Per si a algú li interessa, ja m'han contestat des del Departament de Territori. Efectivament, hi ha un error en les dades referents a Renfe, i diuen que les corregiran el més aviat possible.

El que m'han dit és el següent:

En resposta a la qüestió que ens plantegeu, us agraïm la vostra comunicació i us fem avinent que efectivament hi havia una errada en les dades del transport ferroviari que hem procedit a corregir per a la seva publicació correcte a la major brevetat. Us fem arribar les nostres disculpes i us reiterem el nostre agraïment per la vostra comunicació que ens ha permès corregir aquesta errada en la transcripció de les dades. Atentament, Punt d'Informació del Departament de Territori i Sostenibilitat Generalitat de Catalunya Av. Josep Tarradellas, 2-6 08029 Barcelona Tel. 93.495.80.80 http://www.gencat.cat/territori


Esquema ferroviari integrat de Catalunya ja!

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”