Pla Rodalies 2020-2030

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
Elefant
N6
N6
Entrades: 208

Re: Pla Rodalies 2020-2030

Entrada Autor: Elefant » Dimarts 07/11/2023 11:24

Ara volen fer un ramal d'enllaç enlloc de l'estació Barberà-B30? I com s'ho volen fer, amb salrs de moltó a l'R4 i a l'R8? O amb cizallament per tot arreu?
I després que, una línia Terrassa-Granollers amb freqüència horària, com l'R8, enlloc d'un enllaç coordinat i freqüència de 15 minuts a l'R8? Aquestes línies curtes i amb baixa freqüència son verí per la demanda. Ningú no vol esperar un hora un tren per un trajecte que en cotxe triga 15 o 20 minuts.



Avatar de l’usuari
gracienc
N5
N5
Entrades: 90
Ubicació: Vila de Gràcia

Entrada Autor: gracienc » Dimarts 07/11/2023 12:45

Elefant ha escrit:
Dimarts 07/11/2023 11:24
Ara volen fer un ramal d'enllaç enlloc de l'estació Barberà-B30? I com s'ho volen fer, amb salrs de moltó a l'R4 i a l'R8? O amb cizallament per tot arreu?
I després que, una línia Terrassa-Granollers amb freqüència horària, com l'R8, enlloc d'un enllaç coordinat i freqüència de 15 minuts a l'R8? Aquestes línies curtes i amb baixa freqüència son verí per la demanda. Ningú no vol esperar un hora un tren per un trajecte que en cotxe triga 15 o 20 minuts.
:plas :plas :plas
Si és que un servei de rodalies decent no hauria de baixar dels 15 min de freqüència a l'àrea metropolitana (si ha de suposar una alternativa de mobilitat real i no un nyap polític).
I un servei de rodalies decebedor no hauria de baixar de freqüències de 30 minuts...
(més maquinistes i menys trens dobles)



Avatar de l’usuari
Sèrie EV-E801
N5
N5
Entrades: 102

Entrada Autor: Sèrie EV-E801 » Divendres 10/11/2023 13:18

Elefant ha escrit:
Dimarts 07/11/2023 11:24
Ara volen fer un ramal d'enllaç enlloc de l'estació Barberà-B30? I com s'ho volen fer, amb salrs de moltó a l'R4 i a l'R8? O amb cizallament per tot arreu?
I després que, una línia Terrassa-Granollers amb freqüència horària, com l'R8, enlloc d'un enllaç coordinat i freqüència de 15 minuts a l'R8? Aquestes línies curtes i amb baixa freqüència son verí per la demanda. Ningú no vol esperar un hora un tren per un trajecte que en cotxe triga 15 o 20 minuts.
Molt d'acord. Un tren cada hora no resoldrà els problemes de mobilitat, i tampoc sé si hi ha tanta demanda com per justificar un tren amb bona freqüència en aquest tram; un intercanviador facilitaria més la mobilitat (més oferta de places), però aleshores el potser defecte seria la 'metroficació' de l'R8, no sé si m'explico, seria molt propera a la de la UAB. El mateix s'aplicaria a una hipotètica estació R3/R8 entre Mollet i Sta Perpètua, que han decidit fer-hi ramal enlloc d'estació.

Si bé, per altra banda permet fer coses interessants i permetria una agilització important de possibles mercaderies per la línia de Manresa. Per exemple, permetria accedir a la Llagosta més fàcilment, o crear una connexió directa Manresa-Vic/Girona (competència a l'ex transversal??)

Salut


:riure

petazeta_3
N2
N2
Entrades: 11

Entrada Autor: petazeta_3 » Dijous 21/12/2023 8:52

https://www.adif.es/-/adjudicacion-obra ... omPlid=203

"Adif destinará 144,7 millones de euros a la construcción de una nueva variante ferroviaria en Vallbona y la Bifurcació Aigües (Barcelona y Santa Coloma de Gramenet) y a actuaciones que contribuirán a la integración de la LAV Madrid-Barcelona-Frontera francesa en el entorno."



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”