Doble via fins a Vic en dos anys

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 19/12/2006 14:34

És que tampoc tenia pressa perquè ningú em respongués, però aquesta reacció de ficar-hi un ninotet m'ha molestat. Vols que formuli la pregunta amb més claredat? Doncs té:

ALGÚ EM POT DIR QUÈ VOL DIR ETF?

Gracies.. :roll:



Ferrovi
N8
N8
Entrades: 867

Entrada Autor: Ferrovi » Dimarts 19/12/2006 14:52

Jo crec que Eix Transversal Ferroviari.
Aqui no es que siguem més llestos que tú, potser no sabem coses que tú si saps, amés, fa un any i nou dies (quan era nou al fòrum) no sabía quasi res, i amb un any, he aprés i molt d'aquest fòrum, ja què per exemple, no em sabía les series de Renfe, i part de TMB, i ara ja m'ho sé tot.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 19/12/2006 14:59

I jo 3/4 del mateix... (no fa ni un any que estic aquí registrat)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 19/12/2006 22:40

Jordi Freixas ha escrit:
awe ha escrit:ETF. Polítics.
Eix Tolosa França?
La veritat, quan ho he llegit per primer cop, em pensava que feies un comentari en conya, com molts que anem escrivint per aquí.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 20/12/2006 0:33

Home... segurament hagués pogut ser una conya xD



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dimecres 20/12/2006 19:50

Calma senyors. ;)


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 20/12/2006 22:19

Jo estic molt calmat, eh! xD



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Divendres 22/12/2006 21:47

Abreviacions més comunes que poden desorientar:

ETF = Eix Transversal Ferroviari
TAV, AVE, TGV = Tren d'Alta Velocitat
LAV = Línia d'Alta Velocitat
NAFA = Nuevo Acceso Ferroviario a Andalucía (popularment la LAV Madrid-Sevilla)
MZBF = LAV Madrid-Zaragoza-Barcelona-Frontera francesa
RAF = LAV Madrid-Segòvia-Valladolid, no recodo d'on venen les sigles, crec que és Reforma del Acceso Ferroviario, al qual s'hi afegeix "al cuadrante noroeste".
NPI = el que es contesta quan no se sap la resposta

Va, ara us toca a vosaltre de fer un resum de sigles de sistemes de control de tràfic. Salutacions.



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Divendres 22/12/2006 22:36

BT: Bloqueig Telefònic (Ribes - Puigcerdà)
BEM: Bloqueig Elèctric Manual (antic Arenys - Maçanet)
BAU: Bloqueig Automàtic en Via Única (Montcada - Vic)
BAD: Bloqueig Automàtic en Via Doble (Barcelona - Portbou)
BAB: Bloqueig Automàtic Banalitzat (Barcelona - Tarragona)
BLAU: Bloqueig d'aLliberament (Liberación) Automàtic en via Única (Manresa - Bell-lloc)
BAS: Bloqueig Automàtic Simplificat (antic Martorell - Igualada)

BTS: Bloqueig Telefònic Supletori (quan falla el sistema de bloqueig instal·lat a la línia)

CTC: Control de Trànsit Centralitzat



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Divendres 22/12/2006 23:27

awe ha escrit:TAV, AVE, TGV = Tren d'Alta Velocitat
TAV sí que és això, però AVE és la denominació comercial de RENFE per al TAV i TGV ídem per a SNCF, com de ben segur saps company.

;) :D


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Divendres 22/12/2006 23:57

A França, si no vols dir TGV, s'hauria de dir THV i no TAV, no? "Alta" diria que és "Haute". :?:



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 23/12/2006 2:26

awe ha escrit:NPI = el que es contesta quan no se sap la resposta
Aquesta m'ha agradat xD



Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 23/12/2006 10:29

orique ha escrit:A França, si no vols dir TGV, s'hauria de dir THV i no TAV, no? "Alta" diria que és "Haute". :?:
Segons la Viquipèdia francesa, el terme utilitzat pels trens d'alta velocitat és train à grande vitesse. El que té registrat la SNCF és l'acrònim TGV.
_____

Edició: correcció de l'enllaç a la Viquipèdia francesa.
entfe001 l’ha editat per darrera vegada el dia: Dissabte 23/12/2006 19:44, en total s’ha editat 2 vegades.



Avatar de l’usuari
JaMiRo!
N10
N10
Entrades: 3548
Ubicació: Olesa de Montserrat

Entrada Autor: JaMiRo! » Dissabte 23/12/2006 14:19

Hola!

A l'Alstom, qualsevol fulletó on es mencioni TGV porta una nota aclarant que és una marca registrada per la SNCF. :!:

Per cert Eloi, el link adjuntat és incorrecte. ;)

Salut!


PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial" Soci núm. 2

Avatar de l’usuari
entfe001
N10
N10
Entrades: 3589

Entrada Autor: entfe001 » Dissabte 23/12/2006 19:45

JaMiRo! ha escrit:Per cert Eloi, el link adjuntat és incorrecte. ;)
Resolt. Gràcies per l'avís.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dissabte 23/12/2006 20:14

Jo no entenc perquè s'ha d'arribar a l'extrem de registrar aquests noms.

Imaginem-nos ara, que en un supòsit, que FGC passés a tenir al seu càrrec, trens d'Alta Velocitat (però em refereixo als de llarg recorregut, no els Regionals). No li podrien posar Tren de Gran Velocitat, com la SNCF? Estem parlant de trens, que poguéssin anar tant a Madrid i Sevilla, com a París i la resta d'Europa.



dgtxa
N5
N5
Entrades: 99
Ubicació: Olot

Entrada Autor: dgtxa » Dissabte 23/12/2006 20:42

Crec que, en el fons, tots diríem TAV si no fos perquè sona tan malament: "tap". Té una sola síl·laba, i amb una consonant final tan poc sonora sona molt estrany. A més, ens hem acostumat a dir TGV ("tegevé"), que sona molt millor, té tres síl·labes i és més pronunciable.

Si FGC volgués operar a França sota la marca TGV hauria d'arribar, forçosament, a un acord amb la SNCF, ja que la SNCF podria denunciar FGC per ús d'una marca registrada. Caldria veure si és una marca comunitària, però ara la base de dades de les marques comunitàries ha petat.

Afortunadament ningú la té registrada a Espanya en cap classe que faci referència a temes de transport.



Avatar de l’usuari
aarongilp
N10
N10
Entrades: 3076
Ubicació: NULL

Entrada Autor: aarongilp » Dissabte 23/12/2006 20:46

Jordi Freixas ha escrit:Jo no entenc perquè s'ha d'arribar a l'extrem de registrar aquests noms.

Imaginem-nos ara, que en un supòsit, que FGC passés a tenir al seu càrrec, trens d'Alta Velocitat (però em refereixo als de llarg recorregut, no els Regionals). No li podrien posar Tren de Gran Velocitat, com la SNCF? Estem parlant de trens, que poguéssin anar tant a Madrid i Sevilla, com a París i la resta d'Europa.
Aviam...segurament, quan parles d'una beguda de cola dius "Cocacola", quan menjes una rosquilla grossa li dius "Donut", i al pa de motllo li dius "Pa Bimbo", oi? Doncs això és el mateix. En les llengues romàniques, un dels noms genèrics per a l'Alta Velocitat és Tren a Gran Velocitat. Doncs com que ells van ésser els primers i es van donar compte de la potencialitat del nom, el van registrar, per obtenir-ne algun que altre benefici, suposo.


Imatge

Per anar a caçar autobusos, agafem la Renfe...
Per anar a caçar trens, agafem la TMG...

victorcasta
N10
N10
Entrades: 4267
Ubicació: Horta

Entrada Autor: victorcasta » Dissabte 23/12/2006 21:01

aarongilp ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:Jo no entenc perquè s'ha d'arribar a l'extrem de registrar aquests noms.

Imaginem-nos ara, que en un supòsit, que FGC passés a tenir al seu càrrec, trens d'Alta Velocitat (però em refereixo als de llarg recorregut, no els Regionals). No li podrien posar Tren de Gran Velocitat, com la SNCF? Estem parlant de trens, que poguéssin anar tant a Madrid i Sevilla, com a París i la resta d'Europa.
Aviam...segurament, quan parles d'una beguda de cola dius "Cocacola", quan menjes una rosquilla grossa li dius "Donut", i al pa de motllo li dius "Pa Bimbo", oi? Doncs això és el mateix. En les llengues romàniques, un dels noms genèrics per a l'Alta Velocitat és Tren a Gran Velocitat. Doncs com que ells van ésser els primers i es van donar compte de la potencialitat del nom, el van registrar, per obtenir-ne algun que altre benefici, suposo.
Potser a Espanya no el té registrat la SNCF, o si... Certament, no ho sé.



orique
N9
N9
Entrades: 2046
Ubicació: Terrassa

Entrada Autor: orique » Diumenge 24/12/2006 18:21

Podríem dir-li Ferrocarril d'Alta Velocitat... FAV... i si té un accident, Ferrocarril d'Alta Velocitat Accidentat... FAVA. xD :x



Fer 300 kms avui m'ha afectat...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”