Eix transversal ferroviari

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Re: Eix transversal ferroviari

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 04/08/2009 19:48

De moment veig que la cosa va moolt lenta, igual que la construcció de la L9. Segons es considera, les obres tindrien que començar el 2010 i ni tan sols s'a fet un estudi informatiu del trajecte, tan necessari.
La causa va per llarg. Realment creieu que estarà inaugurat AL 2018, com citen?


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 04/08/2009 22:38

2018? Jo sempre he llegit que trigarien entre 20 i 25 anys en finalitzar-lo; és a dir, si tenim en compte que van presentar el projecte l'any 2005... parlaríem del 2025, 2026... 2030. I no sé si aquesta previsió ja inclouria els endarreriments típics d'aquest país. :?

L'equivalent FTC a l'expressió "arribar a veure la Sagrada Família acabada" podria ser "arribar a viatjar entre Lleida i Girona per l'ETF". :riure

Bé, potser ni això, perquè la SF tothom sap que s'està construint ara mateix i que tard o d'hora s'acabarà, però de l'ETF... potser d'aquí uns anys "si te he visto, no me acuerdo".



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dimecres 05/08/2009 0:38

Jo vaig dir en el seu moment i ho mantinc que l'ETF no es farà mai.

I per una raó ben senzilla: és una línia que no beneficia ni serveix a Barcelona.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 05/08/2009 0:46

UT596001 ha escrit:I per una raó ben senzilla: és una línia que no beneficia ni serveix a Barcelona.
És clar. Una línia que ajudaria a descongestionar el trànsit ferroviari de Barcelona no la beneficia gens. Una cosa és que hi hagi polítics que no ho sàpiguen veure, i una altra és malparlar de l'anatema predilecte a cada ocasió que es presenta.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
davidbarna
N5
N5
Entrades: 110
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: davidbarna » Dilluns 17/08/2009 11:23

A mi ja em perdonareu, però sempre he cregut que aquest projecte no toca de peus al terra.

M'explico. Partint de la base de què actualment hi ha una manca total de relacions transversals, el més normal hauria estat dissenyar una nova ruta "convencional", apta tant per mercaderies com també per a trànsits regionals, i amb una velocitat màxima de 160 km/h per a passatgers, en comptes dels 250 km/h proposats.

Amb aquest plantejament es podrien guanyar moltes coses:

- En primer lloc, abaratir considerablement el cost de la infraestructura, i permetre que sigui construible a mig termini, en comptes d'esdevenir una idea quimèrica.
- En segon lloc, perquè el disseny permetrà combinar-ho amb trams de tren-tram, permetent una major versatilitat en el servei, i per tant incrementant el ventall d'ofertes.
- En tercer lloc, un recorregut pensat a velocitats més baixes, és més integrable mediambientalment parlant, el que el fa més acceptable davant grups d'interès que poden mostrar-hi objeccions.
- I en quart lloc, perquè rebaixar la velocitat màxima no implicarà pèrdues de temps que el facin inviable per a la seva explotació comercial, per tractar-se d'un recorregut pensat per a trànsits de mercaderies de mitjana i llarga distància, però de desplaçaments de viatgers de curta i mitjana distància.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/08/2009 12:36

I qui et diu que un d'aquests transits no podia ser un AVE (o TGV, o Thalys o el que sigui) Lleida - França?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 19:39

No crec que una relació Lleida-Girona-Perpinyà, com a tal, tingui gaire demanda. Ni estirant-la a Saragossa o a Montpeller.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 19:42

Línia molt útil per a maniobres, per a trens de passatgers de la zona, per evitar Barcelona... Sembla poc, la utilitat?
Home, si féssim l'ampliació a Perpinyà, tindríem una congestió de cavall amb el túnel del Pertús, però si més no tindria més demanda que de Lleida a Girona.
Si aquesta línia tingués una parada a l'aeroport de Girona, Perpinyà tenint aeroport igual que Lleida ja és una competència.


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/08/2009 19:51

Guigui ha escrit:No crec que una relació Lleida-Girona-Perpinyà, com a tal, tingui gaire demanda. Ni estirant-la a Saragossa o a Montpeller.
Quidiu això diu... un Avant 121 Lleida - La Tor de Querol...



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dilluns 17/08/2009 19:54

Hem patit tant en el Transpirinenc que millor que ens fiquis un bon 114, no sense abans adaptar la línia a UIC i ficar un TrenHotel Barcelona-Vic-Ripoll-Puigcerdà/Latour-París, o un Corail Lúnea... :ok .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/08/2009 20:15

Deixa't estar de fantasmades i toca de peus a terra!! A més, un 121 no té res a envejar-li al 114.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 20:23

Qui parla d'un Avant Lleida-La Tor hauria d'anar amb compte amb emprar el terme "fantasmades"...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/08/2009 22:05

Per?

Més que res perquè jo no he parlat en cap moment de fantasmades ;)



Avatar de l’usuari
erbuki
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: St. Boi (L70, E79, SB1)

Entrada Autor: erbuki » Dilluns 17/08/2009 22:15

Avants Lleida-Girona serien força interessants (tampoc cal arribar a la freqüència dels Lleida-BCN) però allargar-ho fins a França no crec que fos gaire viable...



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dilluns 17/08/2009 22:37

I per què no? Potser molt gent deixaria de banda el cotxsi hi hagués un tren d'aquestes característiques.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 17/08/2009 22:42

L'èxit seria alliberar l'Eix Transversal viari de camions. :?



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 17/08/2009 23:30

Jordi Freixas ha escrit:Per?

Més que res perquè jo no he parlat en cap moment de fantasmades ;)
Doncs em sembla que no et llegeixes els teus missatges...


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimarts 18/08/2009 0:12

Perfectament que m'els llegeixo. o sigui que ja val que siguis tu qui va en compte a l'hora de titllar-me de fantasma ;)

PD: BB9200, adaptar la línia de Puigcerdà a l'ample UIC és un tema massa delictat ja que o es fa tota de cop, o no es fa. I fer-la tota de cop implicaria adaptar també la resta de la xarxa catalana. Si anem per aquest camí, endavant, però si no, els Avant 121 serien trens adequadissims per fer un Lleida - La Tor de Querol; ample UIC fins a Vic, intercanviador i amunt.



Avatar de l’usuari
BB9200
N8
N8
Entrades: 748
Ubicació: Estudiant al meu ''despatx'' en favor del transport públic (per alguna cosa estic al FTC home...).
Contacta:

Entrada Autor: BB9200 » Dimarts 18/08/2009 17:58

Jordi Freixas ha escrit:PD: BB9200, adaptar la línia de Puigcerdà a l'ample UIC és un tema massa delictat ja que o es fa tota de cop, o no es fa. I fer-la tota de cop implicaria adaptar també la resta de la xarxa catalana. Si anem per aquest camí, endavant, però si no, els Avant 121 serien trens adequadissims per fer un Lleida - La Tor de Querol; ample UIC fins a Vic, intercanviador i amunt.
En sóc ben conscient, però als anys 30 hi ha un estudi encara vigent :x , que diu d'adaptar la via a ample internacional. Si s'ha tallat la via tantes vegades, potser fòra hora de fer això, ara que està més adaptada. Els 121 poden ser tot el que tu vulguis, però tenen seriosos problemes amb els intercanviadors. I no ho dic només jo. Adaptar la línia a ample UIC significaria convertir la línia en verdaderament internacional, permetent la circulació de trens SNCF i trens renfe and privades. Això clar, no sense abans adaptar convenientment el tram Ribes de Freser-Puigcerdà, ja que es vol fer el túnel de Toses per carretera, aprofitar la circumstància. Un Avant Lleida-La Tor, no és massa raonable, però ho seria més un Avant Lleida-Tolosa o BCN-Tolosa, la veritat.
Jo, amb el vostre tema, no m'hi fico. Només dir que no és cap fantasmada ficar 114 a una relació Lleida-Tolosa adaptant a les circumstàncies descrites anteriorment, doncs bé que circulen Cisalpino per la línia del Gottard del SBB ;) .


Alguna cosa se sent quan viatges en tren groc. Aquesta cosa no la sents en els altres trens, és una sensació única, de llibertat, de qualsevol cosa. Ara, la essència Eau du Z100 es pot perdre definitivament en la línia. Z100! Sí
Sí a la Recuperació de la mamòria històrica del cremallera de Núria.
METROràpid: Més a prop de l'Aeroport, més a prop de la ciutat, més a prop d'Europa.
Web actualitzada a dia de 10 d'agost del 2009: http://www.bb9200.wordpress.com/

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 19/08/2009 12:15

BB9200 ha escrit:Jo, amb el vostre tema, no m'hi fico. Només dir que no és cap fantasmada ficar 114 a una relació Lleida-Tolosa adaptant a les circumstàncies descrites anteriorment, doncs bé que circulen Cisalpino per la línia del Gottard del SBB ;) .
Però no comparis el potencial, tant de població com de connexions, d'una relació Lleida-Tolosa amb una Zúric-Milà.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”