Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
594-001-0
N6
N6
Entrades: 296

Re: Peticions de soterraments ferroviaris a Catalunya

Entrada Autor: 594-001-0 » Dilluns 07/02/2011 15:20

Sagrerenc ha escrit:No sé si això ha sortit al fòrum, però me'n vaig assabentar no fa gaire. El Ministerio de Fomento ha enterrat 76 milions d'euros en un soterrament de poc més d'1 km a "El Pinar de Antequera", urbanització de "chalés" situada 10 km al sud de Valladolid i amb només 913 veïns empadronats. Encara queda per fer la urbanització del parc que es farà al damunt (3,5 milions). Amb una "inversió" total de 80 milions d'euros, els veïns del Pinar de Antequera podran presumir de tenir el parc més car del món.

Ah per cert, amb aquest soterrament s'ha eliminat l'estació de tren, però ¿a qui li importa, si allà tothom va en Mercedes?
Si no me equivoco en el Pinar de Antequera se soterró ya que 4 vías (2 convencionales + 2 LAV) no cabían. De hecho, al principio de la LAV de Valladolid por esa zona era vía única y con paso a nivel incluido (y la vía única de la LAV era una de las vías de la convencional Madrid-Hendaya que también quedó en vía única en ese tramo)



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 09/02/2011 10:03

Doncs si 4 vies no hi caben, "ancha es Castilla" i podrien haver fet la traça per un altre indret. El cost d'un km de LAV en aquesta zona podria ser d'uns 14 M€, i al final se n'han gastat 80.

I aquí un altre soterrament, que no és ferroviari ni és a Catalunya, però demostra fins a quins límits pot arribar la febre soterradora a les Espanyes. Es tracta del soterrament de l'Avenida de Bilbao, carrer principal del poble càntabre de Muriedas (13.000 habitants).

http://www.eldiariomontanes.es/v/201102 ... 10209.html



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1178
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Dimecres 09/02/2011 20:58

Sagrerenc ha escrit:I aquí un altre soterrament, que no és ferroviari ni és a Catalunya, però demostra fins a quins límits pot arribar la febre soterradora a les Espanyes. Es tracta del soterrament de l'Avenida de Bilbao, carrer principal del poble càntabre de Muriedas (13.000 habitants).

http://www.eldiariomontanes.es/v/201102 ... 10209.html
Hombre, en Abu Dhabi o en Dubai, que van sobrados de dinero, todavia ... pero aqui :x



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Dissabte 19/03/2011 6:15

Retorna el run-run a Sant Vicenç de Castellet. La notícia es de fa uns dies:
Enllaç r7



Avatar de l’usuari
Mako448
N10
N10
Entrades: 3248

Entrada Autor: Mako448 » Dissabte 19/03/2011 10:46

Aquests del PP no són els que tant diuen que s'han de pendre mesures d'austeritat i estalviar?Soterrar el tren en un poble de 9.000 habitant és asuteritat?Vinga va.

El que haurien de reclamar és la remodelació de l'estació,amb pas inferior,andanes altes i ascensors i no el soterrament inútil.I també han de reclamar que el pas inferior sigui molt ampli i aculli el vestíbul(com Bellvitge),i hagui sortida pels dos costats(actualment per un,per l'altra qué és el més proper a l'estació de FGC de Sant Vicenç-Castellgallí,en realitat no hi ha sortida,peró hi ha un forat a la barrera i la gent passa per allà i cal creuar les vies apartades,no se si aquest" forat" encara hi és)per tal de fer un transbord ràpid i segur a Sant Vicenç-Castellgalli d'FGC.Aixó és el que haurien de reclamar,i no soterraments capritxosos.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dissabte 19/03/2011 15:30

brito_cat ha escrit:Retorna el run-run a Sant Vicenç de Castellet. La notícia es de fa uns dies:
Enllaç r7
Cito dues frases de l'article:
El diputat popular ha posat en relleu que les línies de Renfe i Ferrocarrils de la Generalitat divideixen pràcticament en tres parts el nucli urbà de Sant Vicenç de Castellet, fet que ocasiona molts problemes de mobilitat tant als vianants com, molt especialment, als vehicles que hi circulen.
El transport públic de masses estorba el transport privat. Punt número u.
Llobet ha destacat que el soterrament no només eliminaria barreres, sinó que "generaria oportunitats de creixement".
Creixement urbanístic i de l'especulació. Punt número dos.

Així doncs, tenim els dos principals arguments que aquest partit sol adduir per a rellançar l'economia: octans i totxo. La resta, que s'hi posi fulles. Visió de futur, sí senyor.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dissabte 19/03/2011 16:41

Per què no demanen també el soterrament del Llobregat? El riu també divideix la població! :cop



vilafranca
N4
N4
Entrades: 72
Ubicació: Vilafranca del Penedès

Entrada Autor: vilafranca » Dissabte 30/04/2011 13:56

Doncs a Vilafranca la estacio es la unica soterrada excepte les de Barcelona, pero la van soterrar perque esta casi al centre de la ciutat i a sobre hi passa l'AVE. O sigui que les estacions es soterraran quan sigui necessari pel tema dels sorolls i les vibracions



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2742
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Dilluns 02/05/2011 8:27

vilafranca ha escrit:Doncs a Vilafranca la estacio es la unica soterrada excepte les de Barcelona, pero la van soterrar perque esta casi al centre de la ciutat i a sobre hi passa l'AVE. O sigui que les estacions es soterraran quan sigui necessari pel tema dels sorolls i les vibracions
Home, això no és cert perquè tens estacions soterrades a Sabadell o Terrassa, per exemple. I en el cas de Vilafranca jo crec que la gran espifiada va ser fer passar la LAV per l'interior del nucli urbà en lloc de fer una variant per l'exterior. A més, l'estació de Vilafranca és un bon nyap al meu entendre, amb un tram encara no cobert, estació fosca i amb dues vies mortes tan curtes que no serveixen per a res. L'estació anterior ben arreglada (que a més ja estava a un nivell inferior i per tant no "molestava" per creuar d'una banda a l'altra de la població) hauria donat un servei molt més bo que l'actual.



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 07/05/2011 23:05

No, Bernat, sí que molestava, que s´havia de passar per sobre d´un pont! :o :o :o
Els ponts són cicatrius, les cicatrius són perilloses, a sota hi ha sang, la sang és dèbil, i tendra és la nit.
Desconec quina data de caducitat tenia el iogurt que m´acabo de menjar. :x



josep_serre
N9
N9
Entrades: 2158
Ubicació: Sant Cugat del Vallès/Tarragona
Contacta:

Entrada Autor: josep_serre » Diumenge 08/05/2011 9:41

Si no recordo malament el motiu de fer passar l'alta velocitat per la ciutat va ser que es va vendre com la possibilitat de que la ciutat tingués una estació per l'AVE regional a part d'aprofitar pel soterrament, jo penso que efectivament és un nyap tot i que alhora crec que encara s'estaà a temps de fer una variant de la línia d'alta velocitat per fora de la ciutat i poder així tenir per la línia convencional una estació en força més condicions.
Trenscat ha escrit:
vilafranca ha escrit:Doncs a Vilafranca la estacio es la unica soterrada excepte les de Barcelona, pero la van soterrar perque esta casi al centre de la ciutat i a sobre hi passa l'AVE. O sigui que les estacions es soterraran quan sigui necessari pel tema dels sorolls i les vibracions
Home, això no és cert perquè tens estacions soterrades a Sabadell o Terrassa, per exemple. I en el cas de Vilafranca jo crec que la gran espifiada va ser fer passar la LAV per l'interior del nucli urbà en lloc de fer una variant per l'exterior. A més, l'estació de Vilafranca és un bon nyap al meu entendre, amb un tram encara no cobert, estació fosca i amb dues vies mortes tan curtes que no serveixen per a res. L'estació anterior ben arreglada (que a més ja estava a un nivell inferior i per tant no "molestava" per creuar d'una banda a l'altra de la població) hauria donat un servei molt més bo que l'actual.


Corren, corren pels carrers corren, bitllets d'Orion que s'esborren per a trens que no se'n van

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 08/05/2011 13:20

A poc a poc, és hora que la gent es desperti per a veure que la crisi i la caixa buida de l'administració provenen en bona part de la manipulació de les pors i la ignorància de la gent per part dels polítics, amb els escanyapobres conxorxats a l'ombra. Si d'entrada s'hagués posat sobre la taula la situació com és, amb informació purament tècnica, a hores d'ara tindríem una solució més senzilla, útil i barata per a tothom. Però les ànsies de poder i lucre d'uns pocs, barrejat amb una bona dosi de desnonament mental de les masses, ens ha dut a la ruïna.

I tranquils, que la cosa no s'acaba aquí. Estan esprement la liquadora fins que no en quedin ni les engrunes.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Diumenge 17/07/2011 18:08

Au, seguim afegint més rumore rumore... aquest cop des del mateix parlament

Regió7
Reclam perquè es soterri el tram urbà de la via a Sant Vicenç
El Parlament aprova una proposta per exigir a Foment que actuï per 'trencar' la barrera ferroviària

DAVID BRICOLLÉ/SANT VICENÇ La Generalitat demanarà al Govern central que es posi mans a l'obra per resoldre una demanda històrica de Sant Vicenç: el soterrament de la línia de Renfe que parteix en dos el nucli urbà.

De moment es tracta només d'una petició acordada ahir pel Parlament de Catalunya, però conté dos aspectes rellevants que fan que, d'entrada, es pugui considerar alguna cosa més que un brindis al sol. D'una banda, el fet que la iniciativa sorgia d'un dels dos partits principals en l'àmbit estatal, el PP, ja que és l'Estat -per competència sobre la línia ferroviària i per capacitat econòmica- el que té a les seves mans afrontar un projecte d'aquesta magnitud. D'altra banda, perquè la proposta va rebre el suport de tots els grups...(continua)



brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Diumenge 17/07/2011 18:12

A part d'aquest soterrament, la ARE que s'hauria de fer al nord del poble preveu el cobriment d'uns 500m de la via de Renfe.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 17/07/2011 18:13

Aquí, com a tot arreu, la solució perquè els marxin els pardals del cap: que s'ho paguin els ajuntaments afectats, i res de derivar la partida corresponent de qualsevol fons de finançament local.

Oh, que és una barrera urbanística; oh, que el tren fa soroll; oh, que ens atropellen; oh, que no podem passar... I fa 150 anys, qui vivia allí on reclamen soterrar? I en fa 100? I en fa 50?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

brito_cat
N5
N5
Entrades: 128
Ubicació: Sant Joan de Vilatorrada

Entrada Autor: brito_cat » Diumenge 17/07/2011 18:57

A Sant Vicenç no hi ha passos a nivell ni problemes greus d'atropellaments, ni a Renfe ni a FGC. El que sí que es exigible es una reforma de les estacions, i a la de Renfe un pas inferior de vianants des del carrer del cantó riu. A més de tancar bé el recinte, no com ara que està tot trinxat.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Diumenge 17/07/2011 19:07

Però entre mantenir les instal·lacions en condicions decents i demanar-ne la virtual desaparició hi ha un bon tros.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
solde13
N5
N5
Entrades: 96
Facebook: http://www.facebook.com/fusquet
Ubicació: Montmeló
Contacta:

Entrada Autor: solde13 » Diumenge 17/07/2011 20:18

Trenscat ha escrit:
vilafranca ha escrit:Doncs a Vilafranca la estacio es la unica soterrada excepte les de Barcelona, pero la van soterrar perque esta casi al centre de la ciutat i a sobre hi passa l'AVE. O sigui que les estacions es soterraran quan sigui necessari pel tema dels sorolls i les vibracions
Home, això no és cert perquè tens estacions soterrades a Sabadell o Terrassa, per exemple. I en el cas de Vilafranca jo crec que la gran espifiada va ser fer passar la LAV per l'interior del nucli urbà en lloc de fer una variant per l'exterior. A més, l'estació de Vilafranca és un bon nyap al meu entendre, amb un tram encara no cobert, estació fosca i amb dues vies mortes tan curtes que no serveixen per a res. L'estació anterior ben arreglada (que a més ja estava a un nivell inferior i per tant no "molestava" per creuar d'una banda a l'altra de la població) hauria donat un servei molt més bo que l'actual.
El mateix penso de Montmeló, si haguessin fet una variant per l'alta velocitat l'estació es podria haver quedat igual, ja que segons el meu punt de vista el tren no molestava en absolut, potser si que faltava algun pas més entre un costat i l'altre però AV+Convecional pel mig del poble probablement si que hagués sigut un estorb.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 28/12/2011 20:53



Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 01/01/2012 15:00

Si no tens facebook, no es pot llegir: sisplau, explica-ho una mica.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”