Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dimarts 31/01/2012 23:56

UT440_132M ha escrit:Algú dels que va signar la petició per evitar el tancament de la línia li ha arribat aquest correu?
A mi me l'han enviat, suposo que a tothom què va signar la petició.



xesco593
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: xesco593 » Dimecres 01/02/2012 0:10

Aixo que faran es una fantasmada i una falta de respectes a tota la gent de les terres de lleida , perque no sens a escoltat, no som res,som simplement vots per les eleccions... i axio es una democracia?
Miquel no ets l'unic que et trobaras penjat a Lleida , jo totes les semanes agafo el regional express a estacio de frança i aribo a lleida a les 19:53 per despres agafar el de pobla a les 20:30.
Pos ara amb la super millora que diuen que han fet , arribare a Lleida i HAY !! que faic ara? no hi ha tren cap a Pobla, avere els busos que han ficat nous? ohh! ja no ni a cap ja a sortit!... aquestos que han ideat aquet pla com es note que no l'han de fer servir ells ... quins cabrons...

Tal i com e dit en el article que vaic enviar al diari Segre ,aixo es un pas cap a la Prehistoria i no descarto haverme de quedar a dormi al vestibul de lestaco de Lleida mes dalgun cop
tambe e rebut el correu de fgc i trobo que es una burla per a totes les persones que em enviat el manifest on clarament es deie el que volie la poblacio ...
mes que una democracia semble una dictadura...

Des de VOLEM LO TREN seguim actius i no estem d'acord amb el que han dit aquest senyorets de bcn que en la seva vida han pujar a Pobla, i menos per carreterra que fan mes pena les pobres...

el manifest continua vigent pels qui encara os faltes http://actuable.es/peticiones/demanem-f ... a-pobla-de moltes gracies!!



Avatar de l’usuari
593Dromedario
N6
N6
Entrades: 225
Ubicació: BCN Sant Andreu

Entrada Autor: 593Dromedario » Dimecres 01/02/2012 0:45

Territori i Sostenibilitat reestructura els serveis Lleida - la Pobla de Segur - Esterri d'Àneu per millorar l'oferta
La coordinació d’horaris entre el tren i l’autobús i la rebaixa de preus permetrà augmentar la demanda actual
Hi ha coordinació d'horaris, sí, ara bé, si de Lleida a La Poblam passant de 3 trens i 2 autobusos a 1 tren i 2 autobusos creuen que milloren l'oferta, que no em vulguin convèncer.
De cara al futur, es preveu potenciar aquest darrer mitjà mitjançant un nou model de gestió.
A base de, primer de tot, reduir els seus horaris a la mínima expressió (per després eliminar-los)?
En aquest sentit, FGC aposta per al manteniment del servei de tren entre Lleida i la Pobla de Segur amb un ajustament de l’oferta en el marc de les limitacions pressupostàries presents i amb l’objectiu d’assegurar la viabilitat econòmica i el manteniment en el futur de la línia.
Ni tan sols llegint la frase sencera, si algú veu el manteniment del servei, que me l'expliqui.
Nou servei de bus els diumenges i festius pels estudiants per accedir a Barcelona: a les 17.00 hores des d’Esterri d’Àneu que passarà per la Pobla a les 17.59 hores i que arribarà a Balaguer a les 19.21h. Aquest servei enllaçarà a les 19.55h a Balaguer amb un servei directe cap a Barcelona que arribarà a les 21.15h a Palau Reial.

Nou servei els feiners a la tarda: l’AVANT arriba a Lleida a les 19.13 hores des de Barcelona. Els ciutadans disposaran des de l’estació de tren d’un nou servei de bus a les 19.20 hores amb arribada a la Pobla a les 21.27 hores i a Esterri d’Àneu a les 22.29 hores.
Pel que fa al bus des de Lleida a les 19:20, ja que diuen que volen fer tants estudis, aquest m'interessarà (i no en sentit negatiu), ja que el tren que sortia de Lleida a les 20:30 era dels més utilitzats, també de Balaguer en amunt (entre Lleida i Balaguer han decidit mantenir-lo, cosa que crec "correcta" (dins l'animalada que estan fent)).

El que em preocupa és el Balaguer-Barcelona en 1h i 20 min. Aquests d'ALSA/Alsina Graells ja tornen a fer horaris impossibles:
Antigament, el bus Pobla-Barcelona dels matins passava per Artesa de Segre i Agramunt prop les 8 del matí (crec que 8:15; fins aquí bé), i sobre paper arribava a Barcelona a les 9:10 h. En autovia/autopista els autobusos no poden passar de 100, de manera que vaig arribar a plantejar-me si era legal publicar aquests horaris i prendre'ns per tontos. No dic que aquest nou servei dels diumenges sigui inútil, però sí impossible de complir.


Sky ha escrit:El Govern abaixarà a la meitat el preu del bus de Lleida a la Pobla després de suprimir trens

L'empresa pública Ferrocarrils de la Generalitat farà públic dimarts que ve, en una reunió amb alcaldes i institucions de Lleida, el pla per combinar l'ús del tren i l'autobús en el trajecte a la Pobla de Segur, un pla que passarà per primar el transport privat per carretera amb la reducció a la meitat dels bitllets dels autocars: dels 13,50 euros actuals als 6,20 (en aquest cas el mateix preu que costa ara el tiquet del tren de la Pobla). Així ho van indicar ahir fonts consultades pel diari SEGRE. (...)

http://cat.lleida.com/actualitat/notici ... 733#activa
Correctíssim! Aquí el diari en qüestió la va clavar.



Després d'aquest repàs, i perdoneu el rotllo, la part d'opinió pròpia.
A part de què estan condemnant la línia a la seva mort imminent, la reducció d'oferta en sí mateixa ja és una presa de pèl i una animalada per la quantitat de diners que s'estalviaran: menys del que cobren a l'any els qui han près aquesta decisió. Especialment després dels esforços dedicats a la línia des del 2000 (que són molt més del que "estalviaran" en un, dos o cinc anys) i que havien aconseguit que es recuperés la confiança en aquest tren, augmentant força els viatgers i promocionant la línia turísticament amb èxit. A tot això, les expedicions del Tren dels Llacs, que s'haurien de reemprendre el proper abril, es faran igualment? Algú sap com queden? Quins reforços del servei (per ferrocarril i/o per carretera) tenen previstos per l'estiu?

Es deuen pensar que un autobús és igual de còmode que un tren, o millor dit, que un cotxe oficial. D'acord, que un cotxe oficial sense reposapeus, eh!
Els més de 1000 que érem aquest dissabte a La Pobla ho vam dir ben clar, VOLEM LO TREN.



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 01/02/2012 11:34

Baner reivindicatiu? Si a algú l'interessa, clar...



Pe Jorba
N6
N6
Entrades: 205

Entrada Autor: Pe Jorba » Dimecres 01/02/2012 19:45

"TREMP APROVA UNA MOCIÓ DE SUPORT AL TREN DE LA POBLA"

"Un total de 1.500 firmes avalen la voluntat del Ple de l'Ajuntament a mantenir els serveis
El consistori insta el Govern a mantenir les freqüències i demana que FGC n'assumeixi la gestió"
(01/02/12 18:32 - TREMP, AVUI+EL PUNT)




"Tremp es continua mobilitzant pel tren de La Pobla. El Ple de l'Ajuntament de la població ha aprovat aquest dimecres una moció de suport a la continuïtat dels serveis de la línia.
La moció s'ha aprovat davant de l'anunci que va fer la Generalitat de Catalunya arran de la supressió de diversos trajectes del ferrocarril de la Pobla, en el seu tram Balaguer- La Pobla de Segur.
Aquesta iniciativa de suport insta el Govern a mantenir les freqüències de la línia de ferrocarril de Lleida a la Pobla de Segur, pel seu potencial com a element de cohesió territorial. A més, la moció destaca que es tracta d'un instrument fonamental de promoció turística de les terres de Lleida.
L'Ajuntament ha recollit més de 1.500 firmes per demanar al president de la Generalitat que reconsideri la seva decisió.
La moció aprovada per l'Ajuntament també demana que Ferrocarrils de la Generalitat assumeixi la gestió directa del servei.
L'Ajuntament proposa que mitjançant Ferrocarrils de la Generalitat es garanteixi la participació de les administracions implicades en el manteniment i promoció de la línia, per tal de millorar el seu funcionament."
( AVUI+EL PUNT, Dimecres, 1 de febrer del 2012 18:34 )



xesco593
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: xesco593 » Divendres 03/02/2012 15:26

bones!
‎11 DE FEBRER A LES 11 DEL MATÍ MANIFESTACIÓ A LLEIDA
La plataforma “Volem Lo Tren” conjuntament amb Ajuntaments i Consells Comarcals per on transcorre la línia de tren Lleida Pirineus – La Pobla de Segur, convoquem a la Manifestació que tindrà lloc el proper dissabte 11 de febrer a les 11 del matí a la ciutat de Lleida.

Des de “Volem Lo Tren” fem una crida a la ciutadania a assistir per expressar el nostre desacord amb la decisió presa en relació a la línia de tren Lleida Pirineus – La Pobla de Segur i per donar suport al nostre tren.

I em de seri tots! VOLEM LO TREN!!



xesco593
N1
N1
Entrades: 5
Ubicació: La Pobla de Segur

Entrada Autor: xesco593 » Dissabte 04/02/2012 16:18

MOBILITZACIÓ SORPRESA: “EL TREN ES QUEDA A POBLA”

ELS PALLARESOS ES NEGUEN A ACOMIADAR-SE DEL TREN.
Avui 4 de febrer 2012 a les 17.45 hores concentració i sentada a les vies davant el tren que surt a les 18.05 hores de La Pobla de Segur.
Aquesta mobilització ha sorgit espontàniament entre els usuaris i amics del Tren de La Pobla i s’ha propagat de manera ràpida a través de les xarxes socials.
“Salvem lo nostre tren”



Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/02/2012 15:27

La merda d'horaris nous, ja han sortit.

S'elimina el servei Lleida (5:50) - Balaguer (6:13) i Balaguer (6:20) - Lleida (6:49)

El servei Lleida (7:15) - Balaguer (7:44) i Balaguer (8:00) - Lleida (8:30) passa a circular només de Dilluns a Divendres.

S'elimina el servei Balaguer (9:50) - Lleida (10:19)

S'eliminen els serveis Lleida (11:45, 13:45 i 15:15) - Balaguer (12:14, 14:19 i 15:44) i Balaguer (12:25, 16:00) - Lleida (12:54, 16:29).

Canvi d'horari del Lleida 17:55 a 17:30 - Balaguer 18:30 a 17:59 i Balaguer 18:30 a 18:10 - Lleida 18:59 a 18:39.

S'elimina el La Pobla (18:05) - Lleida (19:55)

S'escurça el Lleida (20:30) - La Pobla (22:20) i finalitza a Balaguer a les 20:59

S'afegeix un Balaguer (21:05) - Lleida (21:34).

Ara miraré la compatibilitat d'enllaç amb els Regionals, però el que queda clar, es que durant el migdia, cap tren.
Totalment nefast, ja veurem si abans d'acabar l'any la línia encara és oberta.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Miquel
Administrador
Entrades: 4422
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dilluns 06/02/2012 16:31

Les correspondències amb R12, R13 i R14.

Ca7 -> R12:
Lleida --- -> 6:21 a Cervera
Lleida 8:30 + '22 -> 8:52 a Hospitalet
Lleida 12:54 + '41 -> 13:35 a Cervera, suprimit.
Lleida 14:46 + 1'21 -> 16:07 a Hospitalet.
Lleida 19:55 + '3 -> 19:58 a Hospitalet, suprimit.
Lleida 19:55 + '52 -> 20:47 a Cervera, suprimit.
R12 -> Ca7:
Es mantenen tots, excepte:
De Hospitalet a Lleida 11:29 + '16 -> 11:45 a Balaguer, suprimit.
Cal destacar, que aquest, era l'enllaç amb menys temps d'espera, ara el més curt, és 8:28 -> 9:10 ('42)
Ca7 -> R13 i R14:
Lleida ---- -> 6:23 a Est. França.
Lleida 6:49 +'24 -> 7:15 a Est. França, suprimit
Lleida 12:54 + '16 -> 13:10 a Est. França, suprimit
Lleida 14:46 +'59 -> 15:45 a Est. França
Lleida 16:29 +1'18 -> 17:48 a Est. França, suprimit.
R13 i R14 -> Ca7:
Lleida 9:55 + 1'50 -> 11:45 a Balaguer, suprimit.
Lleida 14:55 + '20 -> 15:15 a Balaguer, suprimit.

Lleida 16:46 + '44 -> 17:30 a Balaguer.
Lleida 19:53 + '37 -> 20:30 a La Pobla, escurçat fins a Balaguer.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 07/02/2012 11:15

Malos tiempos para la lírica.

Jo he aprofitat uns dies de vacances per fer el meu primer (i probablement darrer) viatge en aquesta línia. De fet, per si algú te uns dies lliures i vol fer quelcom de semblant, vaig encadenar L'H-Manresa-Lleida, Lleida-La Pobla de les 13:45, La Pobla-Lleida de les 18:05 (relacions ara ja impossibles), Lleida-Saragossa, Saragossa-Canfranc, Osca-Terol-València, i Valencia-Tortosa-Barcelona. Cal dir que l'ambient a la línia de La Pobla només era una mica més trist que al canfranero o al trajecte Terol-València.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 07/02/2012 14:17

Aquest dissabte hi haurà una altra manifestació a Lleida:

Imatge



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dissabte 11/02/2012 18:46

http://www.elpuntavui.cat/noticia/artic ... pobla.html

Unes 400 persones es manifesten a Lleida en defensa del tren de la Pobla

La protesta rep el suport de diversos alcaldes del territori, com els de Lleida, Tremp o la Pobla
És la tercera acció reivindicativa des que la Generalitat anunciés la reducció dels serveis
11/02/12 17:33 - Lleida - Agències


Unes 400 persones s'han manifestat aquest dissabte pel centre de Lleida en defensa del tren que uneix la capital del Segrià amb la Pobla de Segur. La plataforma Salvem lo Tren ha convocat la protesta per reclamar la integritat dels serveis de la línia de Ferrocarrils de la Generalitat, després que el govern reduís el passat 6 de febrer el nombre de viatges i el substituís per un servei d'autobusos. Una retallada que ha generat un ampli rebuig al territori.

La marxa sortit poc després de les onze del matí de davant de l'estació de Lleida-Pirineus i ha recorregut el centre de la ciutat fins arribar a la Paeria. La protesta ha acabat amb la lectura d'un manifest a càrrec dels escriptors Pep Coll i Vidal Vidal.

Al darrera la pancarta de la manifestació s'hi ha pogut veure els alcaldes d'algunes de les poblacions per les quals transcorre la línia, com els socialistes Àngel Ros, de Lleida, i Víctor Orrit, de Tremp, o el republicà Lluís Bellera, de la Pobla de Segur.

Ros ha defensat aferrissadament que tots els ciutadans del territori han de tenir les mateixes possibilitats que els de l'àrea Metropolitana. Per la seva banda, l'alcalde de la Pobla, Lluís Bellera, ha considerat l'eliminació de serveis com “un pas enrere”, mentre que el de Trem, Víctor Orrit, ha insistit en el valor del tren com a eina de cohesió territorial i ha lamentat que el seu futur es decideixi d'acord només amb “criteris econòmics”.

Malestar al territori

El d'avui és el tercer acte reivindicatiu que s'organitza des que al gener s'anunciés la retallada del servei, de. Unes protestes que han recordat les de l'any 1984 i que aleshores van impedir el tancament de la línia.

Per demostrar el bloqueig a la mobilitat que suposen els nous horaris, un grup de cinc joves pallaresos que estudien a Lleida però que resideixen a la Pobla s'ha quedat a dormir aquesta nit a les portes de l'estació. Els estudiants han denunciat que ja no hi ha servei de trens que els permeti tornar a casa després de les classes.

El president de la Generalitat, Artur Mas, va obrir ahir la porta a recuperar un dels serveis entre l'abril i setembre. Però el portaveu de la plataforma, Quimet Cortés, ha dit que és insuficient “perquè els ciutadans del Pallars necessiten el servei durant tot l'any”.

La línia de tren de la Pobla de Segur es va quedar aquest dilluns amb només quatre trens entre Lleida i Balaguer, i dos trens (un d'anada i un de tornada) entre Lleida i la Pobla de Segur. La Generalitat ha anunciat que crearà una comissió de seguiment del servei de passatgers per avaluar el funcionament d'aquesta nova etapa, en la qual es combinen els viatges amb autobús.




Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimarts 14/02/2012 11:11

És més que clar que hom té 2 opcions:

Visitar La Pobla en 1 hora.
Visitar La pobla, fer nit i tornar.


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
Platanito
N9
N9
Entrades: 2396
Ubicació: La Bordurie

Entrada Autor: Platanito » Dimarts 14/02/2012 12:38

calisay ha escrit:És més que clar que hom té 2 opcions:

Visitar La Pobla en 1 hora.
Visitar La pobla, fer nit i tornar.
O bé arribar amb el tren a les 11, visitar La Pobla i baixar amb l'Alsina Graells de les 18. De tota manera, si només vols caminar pels carrers, La Pobla es veu en una hora i mitja.


Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 14/02/2012 12:41

Ja voldrien els administradors de la deuda financera que el debat es reduís a això. "Amb els nous horaris, és possible visitar la Pobla i tornar amb tren el mateix dia? Matins punt sí, matins punt no."

Han deixat la línia ferida de mort, i amb tota la mala llet del món.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
calisay
N7
N7
Entrades: 321
Ubicació: LLacuna L4

Entrada Autor: calisay » Dimarts 14/02/2012 12:56

Acabo de rebre la carta de FGC:
Benvolgut/Benvolguda,

En resposta al correu electrònic que heu adreçat a la bústia d’Atenció al Client de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), a través del qual fèieu referència al servei de trens de la línia Lleida-La Pobla, us informem que el nostre objectiu és ajustar l’oferta a la demanda real existent. A més, l’actual disponibilitat pressupostària i el cost del model d’explotació d’aquesta línia, no ens permeten cap més opció que la de reduir el servei.

Per a la vostra informació, actualment els trens de la línia Lleida-La Pobla de Segur tenen una ocupació mitjana del 9,7% i el coeficient de cobertura de l’explotació és només del 13,9%. Per aquesta raó, el nostre plantejament de servei és el següent:

* Dies laborables: 4 trens diaris per sentit entre Lleida i Balaguer, i un tren diari per sentit entre Lleida i La Pobla de Segur.

* Dies festius: 3 trens diaris per sentit entre Lleida i Balaguer, i un tren diari per sentit entre Lleida i La Pobla de Segur.

Evidentment, un dels principals aspectes a tenir en compte és la coordinació del servei de tren d’FGC amb el servei d’autobusos que també cobreixen la demanda de mobilitat al territori. L’oferta actual d’autobusos a la zona és de 17 expedicions per sentit entre Lleida i Balaguer i 2 expedicions per sentit entre Lleida i La Pobla de Segur. En aquests moments des d’FGC estem treballant coordinadament amb la Direcció General de Transports i Mobilitat per resoldre l’actual duplicitat de serveis tren/autobusos en determinades franges horàries.

Així mateix, a FGC també treballem per poder transformar el model d’explotació actual de la línia i oferir un servei de més qualitat, amb més freqüències i més adaptat a la demanda real i potencial de la línia. L’objectiu és fer-ho amb un cost que sigui sostenible al llarg del temps, com a mostra clara de la voluntat d’FGC de potenciar la línia, en lloc de tancar-la.

Per això informem que seguim treballant perquè ara per ara puguem oferir als ciutadans d’aquest territori el millor servei al preu més ajustat atès que no són temps per fer despeses extraordinàries sense un objectiu eficient.

Ben atentament,

Relacions Institucionals d'FGC


El licor Calisay no se bebe, se saborea

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23725
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 14/02/2012 13:12

El Departament de Diàlegs de Sords Institucionals contraataca.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 15/02/2012 11:06

Unacarta a La Vanguardia d'avui (És del nostra Josep Maria Mas?):


JOSEP M. MAS FRANCO Subscriptor Barcelona

El Tren dels Llacs

El director de Transports del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat ha respost a la carta del lector “El tren de la Pobla de Segur”, (10/II/2012), dient que existeix voluntat de mantenir la línia i que no afecti al turístic Tren dels Llacs.l’ús n’ha quedat gairebé suspès i substituït per autobusos amb preu bonificat. Ara bé, manifestar que aquesta actuació de reorganització en cap cas afectarà el Tren dels Llacs durant el període turístic sembla com a mínim inversemblant. És a dir, que als turistes se’ls donarà millor servei durant els mesos d’estiu que als ciutadans d’aquelles contrades. Els ciutadans que no són turistes tenen dret a la utilització d’un servei de transport públic de la mateixa qualitat que el que pot rebre un visitant en la utilització d’una línia turística amb una rendibilitat poc creïble. Als turistes, sí, i als veïns dels pobles, que s’apanyin com puguin, carretera i manta fins a Esterri d'àneu nova destinació.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 16/02/2012 14:15

El conseller Recoder anuncia que FGC comprarà dos trens per a la línia Lleida-la Pobla

FGC licitarà enguany la compra de dos trens nous per a la línia Lleida-la Pobla, la qual cosa permetrà que l’empresa pública pugui gestionar la línia o bé concessionar la seva gestió.

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Lluís Recoder, ha anunciat avui al Parlament la propera compra de dos trens d’ample ibèric per part d’FGC per a destinar-los a la línia ferroviària Lleida-la Pobla. Es preveu que l’operació de compra es liciti al llarg d’enguany i es faci efectiva a partir del 2013.

La incorporació d’aquests trens nous permetrà que FGC operi directament la línia, o bé en règim de concessió a un operador privat, cosa que fins ara no podia fer perquè no disposava de cap tren de l’ample adequat.

Recoder ha anunciat que “em comprometo, en nom del Govern de Catalunya, a posar en marxa immediatament el mecanisme per a l’adquisició d’aquests trens”. “Quan els tinguem”, ha afegit, “podrem buscar un operador que no haurà de fer inversió, perquè nosaltres l’hi posarem els trens” i, per tant, “tindrem alternatives” per millorar els serveis. Una vegada es disposi d’aquests trens, es preveu que el temps de recorregut entre Lleida i la Pobla passarà dels 110 als 90 minuts.

Així mateix, ha reiterat que “no és cert, de cap manera, que volem tancar la línia” Lleida-la Pobla. El conseller ha esmentat, com a prova de la voluntat del Govern de preservar i impulsar aquesta línia, que “assumirem uns costos d’explotació d’1,8 MEUR aquest any i invertirem 725.000 euros per millorar el túnel del Coll del Porte”.

Pel que fa a les mesures de reorganització del servei que es van aplicar el 6 de febrer, amb línies de bus per tal d’oferir una oferta conjunta, complementària i coordinada amb els serveis ferroviaris, el conseller ha recordat que és “temporal”, destinada a cobrir les necessitats de mobilitat del territori mentre no s’incorporen aquests dos trens.

Igualment, Recoder s’ha mostrat “totalment disposat al diàleg amb el territori”, en el si de la Comissió de Seguiment que s’ha de crear, per tal d’ajustar aquestes mesures temporals a les necessitats de mobilitat.

Prestació coordinada de serveis

Fins ara, el corredor Lleida – La Pobla de Segur – Esterri d’Àneu disposava de serveis de transport públic de tren i autobús que en alguns casos eren coincidents en horari, de manera que es produïen duplicitats en l’oferta econòmicament insostenibles. FGC va posar en marxa un ajustament de l’oferta en el marc de les limitacions pressupostàries presents, amb l’objectiu d’assegurar la viabilitat econòmica i el manteniment en el futur de la línia mentre no es poguessin incorporar aquests dos nous trens. Així:

• El corredor Esterri d’Àneu- la Pobla- Lleida disposa ara de 3 expedicions d’anada i tres de tornada per cobrir les diferents franges horàries.

• Per millorar la comunicació amb Barcelona, s’introdueixen nous serveis de bus coordinats amb les sortides i arribades del tren a l’estació de Lleida.

• En el tram Balaguer-Lleida, FGC ofereix en total 4 serveis d’anada i 4 tornada, que, juntament amb els serveis de bus existents, permeten oferir una connexió de transport públic pràcticament cada hora els dies feiners, i cobreixen la mobilitat en les diferents franges horàries de matí, migdia, tarda i vespre els caps de setmana i festius.

• Pel que fa al marc tarifari, el preu del bitllet senzill del bus es redueix gairebé a la meitat per equiparar-lo al del tren. També es mantenen els descomptes existents per a gent gran, estudiants de la UDL i famílies nombroses i monoparentals. A més, es crea un nou abonament multiviatge per al bus, la T-10/60, amb estalvis de fins al 65% respecte dels preus actuals.

http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJ ... ?id=138538



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”