Notícies línia de La Pobla de Segur

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
bigcoaster
N8
N8
Entrades: 953

Re: Notícies línia de La Pobla de Segur

Entrada Autor: bigcoaster » Dilluns 31/08/2020 19:44

Per fi sabem alguna cosa del tercer tren! De totes formes, no sabem res del segon tren, que és l'important per a que existeixi el servei. :?


This is the Southern service to London Victoria. We're now approaching London Victoria. Change here for the Victoria, Circle and District lines, National Rail services and the Victoria Coach Station.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimarts 15/09/2020 19:39

El servei de tren entre Balaguer i la Pobla de Segur es podria reprendre aquesta setmana

El servei de tren entre Balaguer i la Pobla de Segur es podria reprendre aquesta mateixa setmana. Cal recordar que el trànsit ferroviari va quedar interromput el passat mes de gener, quan el temporal Glòria va malmetre la segona unitat de la línia i, des d'aleshores, el tram entre la Noguera i el Pallars Jussà s'ha de fer amb un servei alternatiu d'autobús -entre Lleida i Balaguer el servei es presta amb l'altra unitat.

L'operadora de la línia, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), explica que el comboi va quedar reparat aquest mateix mes de juliol, però que, per motius de seguretat, no es pot posar en marxa fins que l'empresa suïssa que el va fabricar no certifiqui que es troba en bon estat. Des d'FGC remarquen que des del juliol han estat demanant al fabricant que faci la certificació, però l'empresa argumenta que no pot desplaçar als seus tècnics certificadors per les restriccions imposades pel covid-19.

Davant d'aquest fet, finalment FGC ha demanat que el procés de certificació acabi aquesta mateixa setmana, com a molt tard el dia 20, mitjançant un equip alternatiu que sí que es pugui desplaçar a la zona. Així doncs, si l'equip certificador constata que la unitat es troba en bon estat, el servei es podria reprendre de forma immediata.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 14/10/2020 9:15

La Generalitat eliminarà els dos passos a nivell al Camí de Grenyana, dins l’obra per fer un baixador ferroviari al polígon El Segre

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Govern, Isidre Gavín, i el primer tinent d’alcalde, Toni Postius, han explicat avui a l’associació de veïns de la partida aquest projecte, que compta amb un pressupost provisional d’1,3 milions d’euros

El govern de la Generalitat està treballant, d’acord amb l’Ajuntament de Lleida, el projecte per a construir un baixador ferroviari de la línia Lleida-La Pobla al polígon industrial El Segre, una obra que també inclourà la supressió dels dos passos a nivell que actualment creuen el Camí de Grenyana. Així ho han explicat aquest matí als representants dels veïns d’aquesta partida el secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Govern, Isidre Gavín, el primer tinent d’alcalde i regidor d’Urbanisme de la Paeria, Toni Postius, i el regidor de l’Horta, Joan Ramon Castro, en una trobada que també ha comptat amb la presència dels tècnics responsables del projecte.

“És un projecte ambiciós, no és només un baixador de Ferrocarrils de la Generalitat, sinó que pretenem aprofitar aquesta actuació per eliminar els passos a nivell, perquè la llei ens obliga a fer-ho i perquè són punts on el risc d'un possible accident és superior. A més, el del Molí de Grenyana és dels més importants quant a pas de vehicles pesants per les indústries que hi ha a la zona”, ha destacat Gavín, qui ha quantificat el pressupost provisional per aquesta obra en 1,3 milions d’euros.

L’objectiu de la trobada, ha assenyalat Postius, és “acabar de perfilar el projecte amb la complicitat del veïnat, que és qui coneix la realitat del territori”.

Així mateix, Postius ha explicat: “hem d’aprofitar aquesta sinergia que ens ha de permetre, per un costat, disposar d’un baixador que permeti donar servei als treballadors del Polígon El Segre i, per una altra banda, vincular aquesta infraestructura a l’agroturisme, ja que el fet de disposar d’un baixador al costat de la Mitjana ens obre moltes possibilitats. Hi estem treballant perquè creiem que és una molt bona oportunitat per complementar les funcions d’aquest baixador des d’aquest punt de vista turístic. I finalment, suposa una inversió molt important per a la ciutat de Lleida i vam creure necessari traslladar a la Generalitat que, per a aquest projecte, és rellevant per a nosaltres comptar amb la complicitat dels veïns i veïnes d’aquesta àrea, que és qui coneix la realitat del territori”.

El primer tinent d’alcalde ha agraït al personal de la Generalitat que s’hagi desplaçat a Lleida per explicar aquest projecte, que serà molt important per a la zona, ja que permetrà millorar-hi la seguretat viària i afavorir la mobilitat tant dels treballadors i indústries del polígon com dels veïns de la partida.

La proposta amb la qual treballa el Govern, que encara no és definitiva, preveu situar el baixador al costat de l’antic Molí de Grenyana i mantenir en aquest punt només una passarel·la per a vianants i ciclistes, eliminant definitivament aquest pas a nivell i també un altre situat més al nord. Per a permetre el pas de vehicles entre el Camí de Grenyana i el polígon industrial es construiria un nou enllaç amb l’avinguda Indústria elevat sobre la via, en una zona més segura, prop de la rotonda amb la C-13. Així es vol reduir també el trànsit de vehicles pesants al tram inicial del Camí de Grenyana.

En funció de les aportacions i suggeriments dels veïns podrien haver modificacions. Està previst tenir acabat el projecte constructiu del baixador al primer trimestre de 2021.

Tant Postius com Gavín han destacat també com aquest nou equipament, a banda de promoure el transport públic a Lleida i altres poblacions de la línia, permetrà també connectar directament amb la zona de la Mitjana i amb un carril bici de promoció del cicloturisme previst per aquesta zona, de manera que podrà aprofitar-se per promoure l’agroturisme.

https://www.paeria.es/cat/ajuntament/noticies.asp?Detall=True&IdNoticia=34064&Dia=-1&Mes=-1&Any=2020&IdDepartament=-1&TextCerca=&Consulta=False&PaginaAnterior=/cat/ajuntament/noticies.asp&Pagina=1



jaezcurra
N8
N8
Entrades: 1176
Ubicació: L4 (Selva de Mar, BCN)

Entrada Autor: jaezcurra » Diumenge 25/10/2020 9:33

La tercera unitat del tren de la Pobla arribarà l'agost que ve
FGC defensa que els horaris estan adaptats a les necessitats del territori
LA POBLA DE SEGUR 25/10/2020 07:00 | GUILLEM LLUCH TORRES
https://www.ara.cat/pirineus/tercera-un ... 45094.html



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 16/11/2020 16:26

Primera reunió de la Comissió d'Usuaris i Promotors de la línia Lleida-La Pobla d'FGC

  • La Comissó neix amb l’objectiu de treballar propostes per a la millora del servei de mobilitat en el corredor i reforçar els vincles amb els grups d’interès per conèixer de primera mà les necessitats de mobilitat del territori

Avui ha tingut lloc la primera reunió de la Comissió d’Usuaris i Promotors de la línia Lleida-La Pobla de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC). Aquest òrgan, que es va constituir el passat dijous 12 de novembre en el marc de la Comissió de Seguiment de la línia, neix amb l’objectiu de treballar propostes per a la millora del servei de mobilitat en el corredor, ja sigui en el transport ferroviari com en el transport per carretera, atès que la mobilitat en el corredor es gestiona de manera combinada tren + bus.

A la vegada, aquest òrgan servirà per reforçar els vincles d’FGC amb els grups d’interès del territori i conèixer de primera mà les necessitats de mobilitat dels diferents sectors econòmics, a més de recollir els seus interessos, suggeriments i propostes de millora.

La Comissió, que es reunirà dues vegades a l’any, està formada per representants de diferents entitats com Alba Jussà, ALSA, Aspid, les associacions de comerciants d’Isona, La Pobla, de Tremp, l’Associació de Taxistes del Pirineu, la Federació d’Hosteleria de Lleida i Pirineus, IDAPA (taula de senderisme), els instituts de La Pobla, de Sort, de Tremp, Pallars Actiu, Patronat del Geoparc Orígens, PTP, RACC i Regió Sanitària de Lleida (Hospitals de Tremp i Arnau de Vilanova).

Amb la creació d’aquesta Comissió, FGC reforça el seu compromís amb les persones, empreses i institucions que tenen interessos amb l’activitat de Ferrocarrils, donant-los veu i mantenint un diàleg permanent, fomentant la participació i donant compte amb transparència del resultat de l’activitat d’FGC.

Aquesta voluntat de compromís amb la societat forma part del marc estratègic d’FGC i és un dels eixos vertebradors de l’actual Agenda Estratègica 10/30 i dels principis d’actuació que regeixen en l’organització.

https://govern.cat/salapremsa/notes-pre ... obla-d-fgc



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 27/11/2020 7:49

Tallen la C-13 per oposar-se a passos sobre les vies del tren

Unes 70 persones i 5 tractors ahir a Térmens
FGC en projecta un per a vehicles a l'entrada del poble i un altre per a vianants


Unes 70 persones i cinc tractors van tallar ahir la C-13 a Térmens per protestar contra el projecte de dos passos elevats sobre les vies del tren de la Pobla en aquest municipi. Ferrocarrils de la Generalitat (FGC) planteja construir-ne un per a vehicles a l’entrada del poble i un altre de només per a vianants dins del nucli urbà.

La protesta va impedir la circulació en aquest tram de la carretera durant uns 30 minuts. Els Mossos d’Esquadra van desviar els vehicles per la carretera de Bellvís i la zona del polígon de Térmens, on comença el tram d’autovia de Balaguer-Lleida. Els manifestants s’oposen al projecte al valorar que la inversió prevista, de 2 milions d’euros, és innecessària.

Al seu lloc, proposen que es doni continuïtat a l’autovia Lleida-Balaguer, com a alternativa a uns passos elevats que, segons el seu parer, suposaran noves barreres. El tall va ser convocat pel grup Activem Térmens, a l’oposició al consistori i que va sol·licitar la paralització del projecte. Asseguren que no s’han tingut en compte altres alternatives, com ara la transformació de la via en un tramvia. Per la seua banda, Territori ja ha tramitat l’expropiació dels terrenys per als passos elevats.

https://www.segre.com/noticies/comarques/2020/11/27/tallen_c_per_oposar_a_passos_sobre_les_vies_del_tren_120094_1091.html



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Divendres 27/11/2020 11:33

En fi... Polítics que si féssin de polítics de debò sabrien que la supressió dels passos a nivell és obligada per la llei ferroviària



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Diumenge 20/12/2020 15:34




Avatar de l’usuari
122-042-132
N9
N9
Entrades: 1631
Ubicació: (Barcelona CAT, Houston TX, Washington DC)

Entrada Autor: 122-042-132 » Divendres 12/03/2021 11:03

Accident al tren de La Pobla, per una esllavissada. Salut!

Noticia de Nació Digital: https://www.naciodigital.cat/noticia/21 ... anta-linya



Avatar de l’usuari
Fran-Ikarus
N11
N11
Entrades: 5690
Ubicació: Allá donde se cruzan los sagaleses, donde el mar no se puede concebir
Contacta:

Entrada Autor: Fran-Ikarus » Divendres 12/03/2021 13:15

Ostres, malgrat que la quantitat de pedra acumulada segurament hauria impedit, de totes-totes, que el tren arribés a poder caure daltabaix, les fotos fan por :o


Exhiba abono o pase antes de que se lo exijan

jsantos233
N5
N5
Entrades: 116

Entrada Autor: jsantos233 » Diumenge 23/05/2021 12:37

Estat i Govern frenen la 'fuga' de maquinistes del tren de la Pobla

https://www.segre.com/noticies/comarque ... _1091.html



Avatar de l’usuari
Renfe445
N10
N10
Entrades: 4436
Ubicació: ??!!!#=?¿****!!! ©
Contacta:

Entrada Autor: Renfe445 » Diumenge 23/05/2021 15:26

Collons la línia de la Pobla es vol marcar un Berlin Est de la vida.



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 16/08/2021 20:20

Substitutori en bus entre Balaguer i La Pobla des d'avui dia 16 i fins divendres 20, per manteniment d'un dels automotors.

https://www.fgc.cat/wp-content/uploads/ ... lleida.pdf



Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Dilluns 16/08/2021 23:08

Vaja. No es podien esperar a rebre la tercera unitat, que representa que venia aquest més d’agost?



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dilluns 16/08/2021 23:18

La 3a unitat es retarda sine die; peces destinades a ella es van usar per reparar l'automotor que es va accidentar degut a una esllavissada i que aquest estigués menys temps fora de servei.



Avatar de l’usuari
ortegote
N8
N8
Entrades: 1231
Ubicació: a prop d' ADIF
Contacta:

Entrada Autor: ortegote » Dimarts 17/08/2021 8:42

A la Larga a FGC le salia mas barato electrificar, poner ancho UIC y llevar todo lo viejo de la B V.
La otra opcion barata es Comprar coches de viajeros y 5 o 6 locomotoras Diesel de segunda mano.
FGC hace como en la LL A por mucho que invierta en la linea modernizando o arreglando la infraestructura al final no se nota en frecuencias y servicio de cara al viajero.



Avatar de l’usuari
jmroig
N4
N4
Entrades: 53
Ubicació: Països Catalans
Contacta:

Entrada Autor: jmroig » Dimarts 17/08/2021 13:58

Si canviessin d'ample a UIC i electrifiquessin, podrien fer serveis La Pobla-Balaguer-Lleida-Reus-Camp-Vilafranca-BCN en ample UIC per la LAV...



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 18/08/2021 8:48

Si canviessin a ample estàndar (UIC, 1435mm) podrien fer moltes coses.

Però l'acord de traspàs de la línia diria que contempla mantenir l'ample ibèric. A més, la darrera renovació de via es va fer amb travessa de formigó monobloc només d'ample ibèric. Una cosa que, en el seu dia, alguns ja vàrem dir que era una cotilla per al creixement de la línia.

Utilitzar locomotores i cotxes seria una bona solució, sobretot en dies de més afluència, com ara caps de setmana i estius. Es podrien haver utilitzat els cotxes ARCO malvenuts (gairebé regalats) a la CP Portuguesa i adquirir/llogar alguna de les locomotores dièsel de les operadores privades, tot i que no se si estan adaptades per a proporcionar electricitat a les composicions de viatgers. Caldria fer proves, per si calgués modificar els horaris.

Salut.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3140
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 18/08/2021 11:37

Si estigués en ample estàndard (UIC, 1435 mm) es podria accedir a un gran mercat de trens de segona mà a nivell europeu. Cosa que amb l'ample ibèric s'impossibilita.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Intercanviador
N4
N4
Entrades: 57

Entrada Autor: Intercanviador » Dijous 19/08/2021 21:57

Mentre aquesta línia sigui el que és trobo que no tés sentit plantejar-se inversions com ara l’electrificació o el canvi d’ample (que la inhabilitaria per circulacions de material históric ex-Renfe). Estem parlant de mitja dotzena de circulacions diàries! Es tracta de treure el màxim profit a allò que ja es té i plantejar-se millores graduals (per exemple un encreuament a Àger) que permetin millorar freqüències i temps, i la connectivitat amb autobusos. Si això es fa bé la demanda respondrà i es podria plantejar altres coses.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”