Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Re: Soterrament del tren a Girona i enderroc del viaducte

Entrada Autor: wefer » Dimarts 02/10/2012 12:19

Ui, quin dramaaaaaa!!! Es continuarà veient com passen els trens per Girona en comptes de posar-los a les clavegueres. La gent morirà per dotzenes!!!

Au va, que hi ha coses més importants a fer (escoles, per exemple) que complir els capricis absurds d'alcaldes populistes i ciutadans de poques llums. No al soterrament.



gatvell
N8
N8
Entrades: 1151
Facebook: https://www.facebook.com/CalafontNatural
Contacta:

Entrada Autor: gatvell » Dimarts 02/10/2012 14:45

Totalment d'acord amb tu, Metring


Fabrico artesanalment, productes ecològics de neteja de la llar i d'higiene corporal.
https://calafont.cat/botiga

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimarts 06/11/2012 9:15

Diari de Girona, 6 de novembre de 2012 ha escrit: el nyap ferroviari

JORDI VILAMITJANA Énormal que l'alcalde i el regidor del tren no sàpiguen què caram són els lletgíssims i enormes edificis que ADIF està aixecant a l'antic Parc Central? És possible que a hores d'ara ningú no tingui ni idea de si el tren convencional se soterrarà? És realment possible que Girona s'hagi embrancat en una obra en la qual no controla ni els temps, ni els procediments, ni els terminis? Aquestes preguntes són retòriques, naturalment. La mida del nyap i de l'entabanada és tal que fa vergonya de dir.

És Girona terra abonada per a les preses de pèl? Fem cara de sòmines, els gironins? El tren és una ensibornada monumental que mereix atenció especial, però per poca memòria que es tingui es pot confegir ràpidament un memorial de greuges: la variant de la N-II per la Vall de Sant Daniel de Girona, petita i perillosa; la MAT se soterra, però no pas per terres gironines; la N-II continuarà essent la tomba de molts conductors; el Trueta, de moment, no es fa... Què passa? Què ens estan dient? Hi ha algú que se'ns en fot a la cara?

Avui mateix a les 8 del vespre, a la Sala de Cambra de l'Auditori Palau de Congressos, hi ha convocada la tercera Audiència Pública en un any i mig (la primera va tenir lloc el 24 de gener de 2011 a iniciativa d'un grup de ciutadans i ciutadanes de la ciutat que van comptar amb el suport d'algunes entitats, i la segona fa pocs mesos, el 19 de juny de 2012) per informar i debatre sobre les obres de la línia del TAV i del tren convencional. L'acte el convoca l'Ajuntament de Girona i es desenvoluparà tal com estableix el Reglament regulador de les institucions de la participança.

La Mesa d'Entitats per la participació ciutadana reclamarà avui a l'Ajuntament de Girona que estudiï la creació d'un Pla de Dinamització Comercial per al barri de Sant Narcís, que estableixi les compensacions necessàries per als veïns i comerciants que hagin patit les conseqüències de les obres de soterrament del tren d'alta velocitat; que s'instal·li immediatament una Oficina Municipal d'Atenció Ciutadana que permeti canalitzar les denúncies veïnals relacionades amb les obres dutes a terme fins a dia d'avui; que s'aturin les obres del Parc Central fins que ADIF no presenti tota la informació necessària, com ara els plànols, els terminis, el disseny del futur Parc Central i la recuperació d'espais; que es permeti als veïns visitar les obres; que es recuperin els espais públics malmesos, etc. L'AV de Sant Narcís també tindrà moltes coses a dir-hi.

És molt important anar tots junts -i anar a totes, si cal-, amb l'Ajuntament, si pot ser, contra la prepotència insultant dels qui tracten el poble com si fossin serfs de la gleva.


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimarts 06/11/2012 18:15

Respecto a la N-II también podrían ocuparse los sres. de la Generalitat para sacar a los camiones de ahí y mandarlos por la autopista, aunque siempre es más fácil buscar culpables que no aportar soluciones, aunque tengan que ser provisionales.

Lo mismo vale para el viaducto de Girona. Sigo sin entenderlo, ¿cual es exactamente la necesidad de tirar este viaducto y soterrar la linea convencional? Si una ciudad como Berlin se digna a tener un viaducto ferroviario, creo que no será el hundimiento para Girona. Nuevamente, en lugar de tomar medidas para mejorar el urbanismo alrededor del viaducto, es más facil insistir en su eliminación. Porque si por ADIF fuera se quedaría ese viaducto, no se que espera la gente exigiendo una obra tan poco necesaria en una coyuntura como la presente.



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 07/11/2012 0:07

alf ha escrit:Respecto a la N-II también podrían ocuparse los sres. de la Generalitat para sacar a los camiones de ahí y mandarlos por la autopista
La Generalitat no té competències ni a la N-II ni a l'AP-7. Tot és competència de l'Estat. I l'Estat espanyol ja sabem com és: com allò que diuen del "perro del hortelano, que ni come, ni deja comer".



Avatar de l’usuari
alf
N6
N6
Entrades: 180

Entrada Autor: alf » Dimecres 07/11/2012 2:34

Tomo nota, lo que dices es cierto, pero igualmente pienso que sería más sensato pedir que se saquen a los camiones que no un desdoblamiento. Veo más probable que se ejecute algo que fuera fácil y barato que no una obra carísima, que ya de por sí no hay interés en ejecutar, menos aun en las periferias del reino. Aún estoy esperando que resurja el "seny" y haga que lagente abra los ojos respecto a las necesidades de su región, más allá de si al sur se hizo una obra faraonica y que nosotros queremos la nuestra.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 25/09/2013 8:57

Diari de Girona, 25 de setembre de 2013 ha escrit: Girona vol que Adif rebaixi l´impacte del viaducte
L'Ajuntament arrenca el compromís de Foment de redactar en els propers mesos un conveni per a la reposició
[...]
El Punt Avui, 25 de setembre de 2013 ha escrit: El govern de Girona vol modernitzar i repensar els usos de sota el viaducte
Es va presentar la proposta en una reunió, ahir a Madrid, amb Foment i Adif
Puigdemont espera tancar aviat un conveni per les obres del TAV
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dimecres 25/09/2013 11:00

En moltes ciutats europees es fan servir els baixos dels viaductes per posar-hi botigues i restaurants. Altres aprofiten per posar-hi carrils bici, llocs d'aparcament, etc.
Exemple de viaducte a Berlin:
https://maps.google.es/maps?ll=52.52013 ... 19,,0,6.52



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 29/09/2013 21:21

wefer ha escrit:
En moltes ciutats europees es fan servir els baixos dels viaductes per posar-hi botigues i restaurants. Altres aprofiten per posar-hi carrils bici, llocs d'aparcament, etc.
Exemple de viaducte a Berlin:
https://maps.google.es/maps?ll=52.52013 ... 19,,0,6.52
Berlin em sembla un bon exemple del que s´hauria de fer a Girona. El senyor alcalde amb la seva indignació no mostra més que la seva falta d´intel.ligència. Evidentment, el tren convencional no se soterrarà no sé si mai, però el que si tinc clar que no en els propers 50 anys (lògicament ja que el viaducte no està amortitzat). Si demana coses de nen petit, es quedarà sense res, si demana coses raonables, potser acoseguirà millorar la seva ciutat, que per això li paguen.



Avatar de l’usuari
vr
N6
N6
Entrades: 220

Entrada Autor: vr » Dilluns 30/09/2013 14:04

Berlin, dieu? Una ciutat amb tranvies i metros i trens en viaductes? D'això al nostre pais se'n diu una ciutat tercermundista...



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dilluns 30/09/2013 21:16

Bé, si no ho he entès malament, l'ajuntament de Girona se n'ha adonat finalment que tenir una línia de tren elevada no significa necessàriament mantenir un aparcament incontrolat de cotxes i una muntanya d'escombraries sota de les columnes. I ha girat la vista a Berlín i ha pensat el mateix que havíem pensat tots nosaltres... No puc menys que alegrar-me'n. No tot en la crisi ha estat dolent, en aquestes coses ha servit per a posar una mica de seny, que feia falta. Confiem que l'exemple cundeixi i que duri!!! :plas



Avatar de l’usuari
wefer
Administrador
Entrades: 6993
Ubicació: Barcelona - Fabra i Puig / Sant Andreu Arenal
Contacta:

Entrada Autor: wefer » Dilluns 30/09/2013 21:32

WMD626 ha escrit:I ha girat la vista a Berlín i ha pensat el mateix que havíem pensat tots nosaltres...
Desgraciadament no és ben bé així. El tema de Berlin l'he posat jo només com exemple del que es podria fer.



WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dilluns 30/09/2013 21:38

D'acord!!!. Potser que proposéssim a l'Ajuntament de Girona que fessin una visita d'estudis a Berlín? :)



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23722
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 30/09/2013 21:41

Voldràs dir unes vacances pagades a cos de rei, amb algunes hores que caldrà dedicar a aquell tema tan pesat... què era? Posar paradetes sota el viaducte que els veïns volen que treiem?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

WMD626
N6
N6
Entrades: 260
Ubicació: Sant Antoni L2 - Poble Sec L3

Entrada Autor: WMD626 » Dilluns 30/09/2013 21:58

Guigui ha escrit:Voldràs dir unes vacances pagades a cos de rei, amb algunes hores que caldrà dedicar a aquell tema tan pesat... què era? Posar paradetes sota el viaducte que els veïns volen que treiem?
Bé, sí. Pensa que costarà menys a l'erari públic que el soterrament i serà per una bona causa, mira't-ho així, home!!! :D



Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23217
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dilluns 30/09/2013 23:00

Bé, a Berlín no són paradetes, sinó botigues ben muntades, però la versió d'aquí a saber com seria...



epuig29
N6
N6
Entrades: 209
Ubicació: Salt<Girona<Catalunya<Europa

Entrada Autor: epuig29 » Dilluns 30/09/2013 23:05

metring ha escrit:Bé, a Berlín no són paradetes, sinó botigues ben muntades, però la versió d'aquí a saber com seria...
Acabarà essent una versió cutre del que hi ha a Berlin. Però si poguessin muntar una mena de galeria comercial amb inversions privades potser acabaria quedant alguna cosa interessant.
De totes maneres el que m'agrada veure és que es resignen i deixaran de somiar truites durant un temps, i establir botigues al viaducte acabarà essent una forma de protegir-lo de futurs enderrocs (encara que no eviti que en un futur no es torni a plantejar fortament el soterrament)
Això sí, no hi ha res com passar pel pont de l'Onyar i veure la vista més famosa de Girona des de la finestra del tren! :)



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 02/10/2013 8:45

Diari de Girona, 2 d'octubre de 2013 ha escrit: Enèsim intent per reclamar compensacions a l´Estat pel tren
Els grups municipals participen en la comissió de seguiment del projecte amb retrets però amb crides d'unitat
[...]


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3142
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 24/10/2013 8:57

Amb motiu de les Fires i Festes de Sant Narcís de Girona, el Punt Avui ha editat un especial monogràfic conmemorant els primers 150 anys del ferrocarril a la ciutat: http://www.elpuntavui.cat/canals/cultur ... -2013.html

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 24/10/2013 23:19

metring ha escrit:Bé, a Berlín no són paradetes, sinó botigues ben muntades, però la versió d'aquí a saber com seria...
Jo crec que si no podem fer pisos i requalificacions a sota del viaducte, no interessarà a l´Ajuntament...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”