Hem actualitzat el fòrum a la última versió disponible, de 2024.
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Si us plau, si veieu qualsevol problema comuniqueu-ho al subfòrum de SUGGERIMENTS I PROVES. Gràcies!
Prolongació Lleida-La Pobla
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Prolongació Lleida-La Pobla
ANUNCI
pel qual es fan públiques diverses adjudicacions.
Es fa públic per a coneixement general que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, ha realitzat, les següents adjudicacions de contractes.
Número d'expedient: 4120000666.
Objecte del contracte: a) Tipus: assistència i consultoria.
b) Descripció de l'objecte: estudi d'investigació que contempli al ferrocarril com a eix vertebrador del territori, partint de la base de l'actual línia de Lleida-La Pobla de Segur i les seves possibilitats de desenvolupament i perllongament, d'acord amb el memoràndum "El Ferrocarril com a nova espina dorsal del territori".
Adjudicació: a) Data: 27/09/2006.
b) Contractista: GRADUATE SCHOOL OF DESIGN DE LA UNIVERSITAT DE HARVARD.
c) Import d'adjudicació: 74.686,60 (IVA inclòs).
pel qual es fan públiques diverses adjudicacions.
Es fa públic per a coneixement general que Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, ha realitzat, les següents adjudicacions de contractes.
Número d'expedient: 4120000666.
Objecte del contracte: a) Tipus: assistència i consultoria.
b) Descripció de l'objecte: estudi d'investigació que contempli al ferrocarril com a eix vertebrador del territori, partint de la base de l'actual línia de Lleida-La Pobla de Segur i les seves possibilitats de desenvolupament i perllongament, d'acord amb el memoràndum "El Ferrocarril com a nova espina dorsal del territori".
Adjudicació: a) Data: 27/09/2006.
b) Contractista: GRADUATE SCHOOL OF DESIGN DE LA UNIVERSITAT DE HARVARD.
c) Import d'adjudicació: 74.686,60 (IVA inclòs).
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
Fins a Sort és realitvament senzill, apart de logic. Ara bè, mès enllà...
(Vall d'Aran o La Seu - Andorra?)
(Vall d'Aran o La Seu - Andorra?)
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
A mi m'encantaria que conectés amb la SNCF a Luchon amb estació internacional a la Vall d'Aran
Però bé, una prolongació cap a Andorra seria també molt interessant.
Però bé, una prolongació cap a Andorra seria també molt interessant.
Doncs mira, bé que es gasten milionades en fer el segon túnel de Vielha, podrien fer-ne un de tercer per al tren... i així fer un altre transpirinenc.
-
- N7
- Entrades: 385
- Ubicació: Sitges BCN
O bé, com ja es va dir aquí fa temps, fer servir l'antic que quedarà en desús per a usos ferroviaris, després d'haver-lo reformat, obviàment.
67-68: Esplugues - Zona Universitària
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
L3: Zona Universitària - Sants Estació
R2: Barcelona Sants - Sitges
Una cosa... seria factible utilitzar l'antic traç de l'antic tranvia que anava fins a la frontera amb la Valh d'Aran?
Un nou transpirinenc? Ho dubto. De dos que hi ha, un no funciona com a línia internacional i a més el tram obert cau a trossos, i l'altre, el de Puigcedà, ja veieu el que és: dues línies de regionals/rodalies que connecten, però de línia internacional, res. I tot plegat amb un tràfic fluixet. No veig per què se n'hauria de fer un altre. Avans reobriria Canfranc. Ah, i això sense parlar del desinterès absolut a França.
I de perllongar la línia de La Pobla per dins de Catalunya, la pròpia Generalitat ja ha elaborat informes dient que res de res. Ara resulta que volen informes per veure què es fa. No, si des de l'anterior legislatura ja ha quedat clar que altres coses no les faran, pero d'informes, que no en faltin.
Tot plegat, una caqueta de politiqueig. Gastar cèntims en informes. No em crec absolutament res més.
I de perllongar la línia de La Pobla per dins de Catalunya, la pròpia Generalitat ja ha elaborat informes dient que res de res. Ara resulta que volen informes per veure què es fa. No, si des de l'anterior legislatura ja ha quedat clar que altres coses no les faran, pero d'informes, que no en faltin.
Tot plegat, una caqueta de politiqueig. Gastar cèntims en informes. No em crec absolutament res més.
Dubtós, sospito que seguia el traçat de la carretera fins a Marignac.Jordi Freixas ha escrit:Una cosa... seria factible utilitzar l'antic traç de l'antic tranvia que anava fins a la frontera amb la Valh d'Aran?
De tota manera seria un traçat ple de corbes, el tramvia de Marignac-Sant Beat-Pont de Rei era de via mètrica.
L´ideal seria un túnel Bossost-Luchon, i enllaçar allà amb la Sncf.
Tenint en compte sempre que aquest fil és bastant per poder somiar truites, és clar. Truites de la Garona amb una mica de foie gras.. .
Al mi ordenador se le ha ido la olla...
(Veure missatge d'aquí sota)
(Veure missatge d'aquí sota)
neroon l’ha editat per darrera vegada el dia: Dimarts 14/11/2006 10:24, en total s’ha editat 1 vegada.
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Ampliem el recorregut fins a Sort que és relativament fàcil (això ja ho he dit abans, no?) i així la gent de Lleida podrà anar a comprar loteria de Nadal a La Bruixa d'Or sense haver d'agafar el cotxe...
Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.
...como una patata frita.
Es podria aprofitar l'antic tunel de Vielha, un cop obrin el nou, per fer passar una hipotetica prolongació La Pobla-Pont de Suert-Vielha.
Encara que burocràticament es trigaria una barbaritat només per donar viabilitat al projecte.
Salut!
Encara que burocràticament es trigaria una barbaritat només per donar viabilitat al projecte.
Salut!
-
- N10
- Entrades: 3191
- Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269
Això ja els ho vaig dir a FGC fa temps. "El tren de la bruixa"
neroon ha escrit:Ampliem el recorregut fins a Sort que és relativament fàcil (això ja ho he dit abans, no?) i així la gent de Lleida podrà anar a comprar loteria de Nadal a La Bruixa d'Or sense haver d'agafar el cotxe...
Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.
He vist aquí que hi ha qui parla d'un accés a la Val D'Aran en paral·lel al tunel de Vielha, però això, amb un traçat a partir de La pobla seria demencial. Caldria fer primer un traçat La Pobla-Pont de Suert, travessant Perpes i Viu de Llevata. Només la voluntat de servir l'Alta Ribagorça podria justificar aques projecte.
Accedir a la Val d'Aran des del Pallars te dues posibilitats. Una és passar sota el port de la Bonaigua, que comportaria un tunel molt llarg, de la vall d'Aneu a la vall de Ruda.
L'altre posibilitat seria seguir el curs de la Noguera Pallaresa fins al Pla de Beret, i d'aquí un tunel en pendent que desenboqués a la vall de la Garona, a prop de Tredós, o bé a la vall lateral de l'Unhola (tunel més curt). Aquesta opció necessitaria un estudi profund d'impadcte ambiental, donat els paratges que travessaria i l'alçada a que arribaria (1.800m). Tanmateix es podria usar part d'aquest traçat per descongestiionar el transit a la zona de Baqueira oferint un transport públic adient als esquiadors i turistes (si es deixen....)
Pel que fa a la conexió amb França seguim tenint dues opcions. El tunel sota Eth Portilhón dona un accés directe a la Loshòn, però és més complexe que l'enllaç per Pont deth Rei, Sos, Marinhac, força més planera.
Pel que fa a un posible enllaç entre el Pallars i l'Alt Urgell, un traçat similar al de la carretera, que passa pel Port del Cantó no seria gens recomenable per a un ferrocarril. Un millor pas seria a través de la vall de Santa Magdalena, un tunel sota Sant Joan de l'Erm i sortir a l'Alt Urgell a Montferrer-Castellbó, no gaire lluny de l'aeroport de La Seu.
Perdineu per la pallissa. Que opineu de tots aquests posibles traçats?
Accedir a la Val d'Aran des del Pallars te dues posibilitats. Una és passar sota el port de la Bonaigua, que comportaria un tunel molt llarg, de la vall d'Aneu a la vall de Ruda.
L'altre posibilitat seria seguir el curs de la Noguera Pallaresa fins al Pla de Beret, i d'aquí un tunel en pendent que desenboqués a la vall de la Garona, a prop de Tredós, o bé a la vall lateral de l'Unhola (tunel més curt). Aquesta opció necessitaria un estudi profund d'impadcte ambiental, donat els paratges que travessaria i l'alçada a que arribaria (1.800m). Tanmateix es podria usar part d'aquest traçat per descongestiionar el transit a la zona de Baqueira oferint un transport públic adient als esquiadors i turistes (si es deixen....)
Pel que fa a la conexió amb França seguim tenint dues opcions. El tunel sota Eth Portilhón dona un accés directe a la Loshòn, però és més complexe que l'enllaç per Pont deth Rei, Sos, Marinhac, força més planera.
Pel que fa a un posible enllaç entre el Pallars i l'Alt Urgell, un traçat similar al de la carretera, que passa pel Port del Cantó no seria gens recomenable per a un ferrocarril. Un millor pas seria a través de la vall de Santa Magdalena, un tunel sota Sant Joan de l'Erm i sortir a l'Alt Urgell a Montferrer-Castellbó, no gaire lluny de l'aeroport de La Seu.
Perdineu per la pallissa. Que opineu de tots aquests posibles traçats?
Una despesa absurda de diners. És molt bonic, però aquí un ferrocarril estil suís i òbviament amb preus suïssos per justificar la despesa, no l'agafaria ningú.
O creieu que algú aniria a Vielha tardant 3 hores o més?
S'ha d'ésser realista.
O creieu que algú aniria a Vielha tardant 3 hores o més?
S'ha d'ésser realista.
Jo també ho vec complica tot plegat. El què estaria bé és potenciar-ho com a ferrocarril turístic però considerant els paràmetres que cal usar avui dia per minimitzar impactes ambientals i tota la pesca dubto que mai s'arribi a fer res. Com a molt potser algun dia veguem arribar el tren a Sort (tot i que ja és prou complicat) i qui sap si fins a Esterri d'Àneu. Però passar a Vielha a no ser que fos per un llarguíssim túnel molt costós i amb dubtosa rendibilitat ho vec complicat. En tot cas, es podria fer un túnel ferroviari amb plataformes per passar els vehicles d'un costat a l'altre, a l'estil del túnel de la Furka o del Vereina suïssos, per exemple. Però vaja, tocant de peus a terra l'únic que vec una mica possible (tot i que difícil) és que el tren arribi a Sort.
Bernat Borràs http://www.trenscat.cat
Jo ho veig de altre forma.
En hivern, es un accés bo als pirineus, desde qualsevol lloc d'espanya agafes el tren, transbordes a l'Alvia o Ave (preferentment) i transbordes a Lleida pirineus a un tren que et porta als pirineus, i a les millors pistes d'esquí de la península iberica. Si es fa bé, es pot potenciar molt bé el turisme al pirineu mitjançant aquest tren.
En hivern, es un accés bo als pirineus, desde qualsevol lloc d'espanya agafes el tren, transbordes a l'Alvia o Ave (preferentment) i transbordes a Lleida pirineus a un tren que et porta als pirineus, i a les millors pistes d'esquí de la península iberica. Si es fa bé, es pot potenciar molt bé el turisme al pirineu mitjançant aquest tren.
Ja, però es que a Suïssa hi han certes lleis que obliguen a utilitzar aquestes plataformes de camions a més que hi ha una certa concienciació cap al transport en ferrocarril. Els trajectes no són gens ràpids, però la gent aprecia no haver de conduir.
Espanya és un país on tenir cotxe propi és gairebé un símbol personal. I haver d'adaptar-se, ni que sigui 10 minuts, per agafar un tren, doncs serà motiu suficient per qüestionar el transport públic. A més, si algú qüestionés els camions, aquests saltarien al coll del polític de torn i la gent els defendria.
L'altre dia discutia amb un company que va haver d'anar a Saragossa i va agafar un Alvia quan sempre havia agafat AVEs. Que era insofrible que tardés ¿15? minuts més. Que s'avorria al tren. Que la propera vegada agafaria el cotxe, que així tenia independència. Flipant...
Jo em conformaria amb Sort i depenent del cost. Ja veurem l'informe quan es publiqui.
Espanya és un país on tenir cotxe propi és gairebé un símbol personal. I haver d'adaptar-se, ni que sigui 10 minuts, per agafar un tren, doncs serà motiu suficient per qüestionar el transport públic. A més, si algú qüestionés els camions, aquests saltarien al coll del polític de torn i la gent els defendria.
L'altre dia discutia amb un company que va haver d'anar a Saragossa i va agafar un Alvia quan sempre havia agafat AVEs. Que era insofrible que tardés ¿15? minuts més. Que s'avorria al tren. Que la propera vegada agafaria el cotxe, que així tenia independència. Flipant...
Jo em conformaria amb Sort i depenent del cost. Ja veurem l'informe quan es publiqui.
- genissimon
- N10
- Entrades: 3259
- Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc
Si no recordo malament, a Suïssa estan prohibits els camions de més de 28000 Kg de PMA. Així com també els camions "en trànsit". La resta de camions, paguen uns impostos molt alts.
Jo crec que la línia Lleida-Pobla de Segur:
1.- Allargar fins a Sort (28 Kms).
2.- Allargar fins a Vielha (a la Vall d'Aran) per un tunel sota el Port de La Bonaigua, així es podria donar servei als esquiadors de les estacions araneses. 30 Kms Sort-Esterri d'Àneu + 20 Kms tunel Esterri-Salardú + 10 Kms Salardú Vielha.
3.- Allargar fins a França per a enllaçar amb la línia transversal Narbonne-Bayonne. 19 Kms Vielha - Lès + 20 Kms Lès-Marignac, ja a la línea Montréjeau-Luchon a 25 kms de Montréjeau.
4.- Cambiar a ample normal tota la línia per a permètre el pas de qualsevol tren internacional. O, almenys deixar-la de tres carrils. De passada, electrificar-la a 25 Kv ca.
5.- Estudiar l'enllaç amb La Seu d'Urgell i Andorra, però des de Balaguer i seguint la vall del riu Segre.
I de pas, es traspassaria el trànsit actual de camions entre Lleida i Toulouse, transportant cereal i pinso que col·lapsen la carretera del tunel de Viella.
Salut !!
Jo crec que la línia Lleida-Pobla de Segur:
1.- Allargar fins a Sort (28 Kms).
2.- Allargar fins a Vielha (a la Vall d'Aran) per un tunel sota el Port de La Bonaigua, així es podria donar servei als esquiadors de les estacions araneses. 30 Kms Sort-Esterri d'Àneu + 20 Kms tunel Esterri-Salardú + 10 Kms Salardú Vielha.
3.- Allargar fins a França per a enllaçar amb la línia transversal Narbonne-Bayonne. 19 Kms Vielha - Lès + 20 Kms Lès-Marignac, ja a la línea Montréjeau-Luchon a 25 kms de Montréjeau.
4.- Cambiar a ample normal tota la línia per a permètre el pas de qualsevol tren internacional. O, almenys deixar-la de tres carrils. De passada, electrificar-la a 25 Kv ca.
5.- Estudiar l'enllaç amb La Seu d'Urgell i Andorra, però des de Balaguer i seguint la vall del riu Segre.
I de pas, es traspassaria el trànsit actual de camions entre Lleida i Toulouse, transportant cereal i pinso que col·lapsen la carretera del tunel de Viella.
Salut !!
Això és molt interessant, ja que donaria servei a una zona amb més possibilitats demogràfiques que el pas entre Sort i la Seu: Artesa de Segre, Ponts, Oliana, Organyà, són pobles situats en esplanades on encara es podrien expandir amb primeres residències, cosa difícil de Sort en amunt i impossible en els aproximadament 30 quilòmetres en línia recta que hi ha entre La Seu i Sort.genissimon ha escrit: 5.- Estudiar l'enllaç amb La Seu d'Urgell i Andorra, però des de Balaguer i seguint la vall del riu Segre.
Ne pas utiliser les strapontins aux heures d'affluence.
Això també ho proposa el Consell Comarcal de la Noguera:Platanito ha escrit:Això és molt interessant, ja que donaria servei a una zona amb més possibilitats demogràfiques que el pas entre Sort i la Seu: Artesa de Segre, Ponts, Oliana, Organyà, són pobles situats en esplanades on encara es podrien expandir amb primeres residències, cosa difícil de Sort en amunt i impossible en els aproximadament 30 quilòmetres en línia recta que hi ha entre La Seu i Sort.
http://www.webgipal.net/ccnoguera/ajunt ... p?Id=11008
ERC al seu programa electoral parlava d'una "nova línia Balaguer-La Seu-Puigcerdà", que dedueixo que es tractaria del mateix.