Notícies de la línia Lleida-Manresa

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies de la línia Lleida-Manresa

Entrada Autor: genissimon » Dimecres 14/12/2011 10:11

Em torno a mirar la guia d'horaris renfe a Catalunya de 1986 (gràcies altre cop, Wefer per escanejar-la i publicar-la) i veig algunes coses:

1.- «només» hi ha tres trens cada hora a Terrassa
2.- «només» hi ha un tren cada hora a Manresa
3.- de Manresa a Sants, 1h16' (parant només a Sant Vicenç de Castellet; Terrassa; Sabadell N,C i S i Barcelona)
4.- de Manresa a Lleida, poc més de dues hores.

Actualment,

1.- Quatre trens cada hora a Terrassa
2.- Dos trens cada hora a Manresa
3.- de Manresa a Sants, 1h17' (parant només a Sant Vicenç de Castellet, Terrassa i a totes fins a BCN)
4.- de Manresa a Lleida, poc més de dues hores.

Poc hem avançat en 25 anys. I hem perdut el TER de Salamanca.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dimecres 14/12/2011 20:42

Va arribar a circular un Talgo III fins Madrid anar i tornar via Manresa....vaig ser testimoni al seu moment a part que tinc algún horari que surt aquet servei....i curiosament algún servei amb datas puntuals de Galicia i diria que fins i tot de Bilbao....tinc horaris que ho diuen!!



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 15/12/2011 0:19

Enric ha escrit:Va arribar a circular un Talgo III fins Madrid anar i tornar via Manresa....vaig ser testimoni al seu moment a part que tinc algún horari que surt aquet servei....i curiosament algún servei amb datas puntuals de Galicia i diria que fins i tot de Bilbao....tinc horaris que ho diuen!!
L'any 1960, el meu pare va arribar a Barcelona (Nord) des de Galícia amb el Shanghai, a través de León, Valladolid, Ariza, Zaragoza, Lleida i Manresa. En aquella època, la Lleida-Manresa suportava bona part del trànsit entre Catalunya i el nord peninsular.



Miquel
Administrador
Entrades: 4420
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Divendres 16/12/2011 10:32

Vinga ara si, al final ho he fet en un notepad, i ho he copiat directament.

Reposo el missatge anterior:
Poso els temps de Viatge de la R12 entre Catalunya i Lleida, en el primer servei del dia, en 2 dies diferents (Ds 29-Nov i Dj 8-Des).

Imatge

Amb horaris en mà, es nota molt que la 470 perd molt de temps entre Barcelona i Manresa, fins Terrassa, el perd parant a totes les estacions (cal parar a tantes, en especial a les 3 de Sabadell o Montcada?), de Terrassa fins Manresa, la velocitat es baixa d'arrel, i a sobre les infinites reduccions de velocitat per precaució acaben per matar els temps, suma-li que es una 470, i l'acceleració es pobre, com es veu, remuntar l'horari és impossible.

De Manresa a Calaf, hi ha un coixí de temps impressionant, tant que el tren recupera el retard, les velocitats del tram ja són bones, però no prou altes.
A Calaf, el primer dia vam perdre molt de temps per esperar creuament amb el de baixada, per horari, el de Barcelona hi arriba a '08, i i el de Lleida a i '11, 3 minuts, el que he notat, es que els maquinistes triguen massa en fer el canvi de tren.

De Calaf a Sant Martí hi han uns 3 minuts, per horari en marca 9, penso que si el de Lleida sortís uns minuts abans, no caldria gaire espera a Calaf, i ja podriem retallar uns minutets.

D'aquí fins Lleida, llevat d'alguna zona amb limitació, la velocitat es alta, desconec la velocitat màxima, i el tren si fa no fa, manté l'horari sense poder reduir el retard, o arribar abans.

Vist això, penso, que si la línia para a totes estacions, hi han limitacions de velocitat constants i amb velocitats en gran part, inferiors a 120 Km/h. (potser, excepte l'últim tram), amb una 447 podriem guanyar d'entrada uns 10-15 minuts, i suposo que més, si no paréssim en tantes parades compartides amb la R4.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 16/12/2011 21:53

"Slow trains"

Vidal Vidal

La mateixa setmana que es complien vuit anys de l'arribada de l'alta velocitat ferroviària a la nostra ciutat i s'anunciava que els AVE entre Madrid i Barcelona assoliran els 310 km per hora, agafava el Regional cap a Sants de les 08.52 per Manresa i que ateny la seva destinació tres hores i mitja més tard. I no prou content a experimentar aquest rècord històric, tornava a casa amb un altre -sort que aquest és Regional Express- que surt a les 16.56 i mor ran de Segre pocs minuts abans de les 20.00, tres hores després. Per tant, sis hores i mitja en total per fer la volta completa, l'anada per l'antiga línia del Nord, el retorn pel litoral, via Tarragona i Picamoixons. El temps just per dinar i veure una exposició de pintura que comentaré aquí pròximament. Quan vaig acudir a comprar el bitllet d'anada (11 euros), l'home de la taquilla em va mirar sorprès, com si em faltés un bull, i em va advertir de l'eternitat que es pren aquell comboi per cobrir el trajecte. Sí, ja ho sé, gràcies, que li vaig respondre, sense poder evitar que m'adrecés un esguard commiseratiu.

Per què ho vaig fer, a banda del punt d'ebullició que probablement em falta? Doncs, per sentir la lentitud en una època de presses i reviure antics paisatges familiars des de la finestreta del vagó. Per dalt feia com a mínim vint anys que no hi passava, per la ruta que ressegueix la costa, cinc o sis. Em venia de gust travessar la plana d'Urgell, amb el Montsec al fons, enfilar els contraforts segarrencs fins a Sant Guim i tot seguit davallar entre pinedes solitàries, voltar Montserrat per darrere i entrar a la conurbació metropolitana pel Besòs. I em venia encara més de gust tornar a contemplar el mar a sota entre túnel i túnel del Garraf, contemplar les platges ara desertes fins a Tarragona, recuperar per a la memòria les velles estacions de la Conca de Barberà i les Garrigues que tantes vegades m'havien vist passar de jovenet. Un viatge en l'espai i en el temps, un exercici de nostàlgia sobre rails.

Per cert que les estacions de les dues línies que havia conegut de menut plenes de vida i moviment, ara estan tancades o abandonades o derruïdes, algunes amb un aspecte fantasmal, llastimós. Un sentiment de pena i un rampell d'indignació per tanta descurança oficial. Em preguntaran si se'm va fer llarg. Doncs, no gaire. Una altra cosa és que hi estigués obligat cada setmana...

http://www.segre.com/dia-de-reg/article/slow-trains/



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 29/02/2012 19:57

Renfe substitueix un tren dièsel pel soroll que ocasionava als veïns de Cervera

La companyia ferroviària Renfe ha hagut de substituir el tren dièsel que pernoctava a l'estació de Cervera per un elèctric a causa de les molèsties que causava als veïns. El tren, conegut popularment com a 'El Cerverí', cobreix el trajecte Cervera-Lleida al matí i la ruta inversa a la nit, de manera que la locomotora pernocta a l'estació de la capital de la Segarra.

El tren dièsel, explica l'Ajuntament de Cervera en un comunicat, feia molt soroll abans de sortir de l'estació, a les 06.55 hores, la qual cosa havia provocat nombroses queixes de persones que viuen a la zona. Després de múltiples gestions amb Renfe, la Delegació de la Generalitat a Lleida i la Subdelegació del Govern, el consistori ha aconseguit que se substitueixi la locomotora dièsel per una elèctrica i més silenciosa que al posar-se en marxa no genera amb prou feines soroll.

"D'aquesta manera se soluciona una queixa que els veïns afectats havien fet arribar a la Paeria", ha subratllat l'Ajuntament, que dóna d'aquesta manera per solucionat el problema veïnal.

http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... id=1016606



albe6
N8
N8
Entrades: 1035
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 29/02/2012 20:04

Mira on enviava ara la Renfe algun camell de la línia de la Pobla per donar-li feina. Però si es veritat que fan bastant soroll en posar-se en marxa



Avatar de l’usuari
jordiver
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: R11 - Figueres

Entrada Autor: jordiver » Dimecres 29/02/2012 20:31

albe6 ha escrit:Mira on enviava ara la Renfe algun camell de la línia de la Pobla per donar-li feina. Però si es veritat que fan bastant soroll en posar-se en marxa
Dos dels 592 amb logos de FGC han anat a parar a Valencia a fer rodalies i a la linia de Cuenca-Ocaña, aquí deixo un parell de fotos:
http://www.flickr.com/photos/adriancot/6785878482
http://www.flickr.com/photos/fotos_ferr ... 6897564975


Salutacions des de Figueres.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimecres 29/02/2012 22:37

Sky ha escrit:Renfe substitueix un tren dièsel pel soroll que ocasionava als veïns de Cervera



http://www.lamalla.cat/infolocal/notici ... id=1016606
Ja... I els cotxes, i els busos, i els camions i els tractors no fan soroll, oi? :tomaya Jo també estic fart del soroll dels cotxes, dels camions, i demés maquinària que passa per sota casa meva, m'he queixat a l'ajuntament i no els han tret...


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 29/02/2012 22:39

El tema és: què feia un tren dièsel cobrint una relació que circula íntegrament per via electrificada? La no disponibilitat de material no serà, vista la substitució per una unitat elèctrica.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 01/03/2012 10:14

Fa molts anys que sobretot l'ultim Lleida - Cervera i el primer Cervera -Lleida es fa amb material diesel, suposo que per rotació amb el material de la linia de la Pobla i per evitar una unitat mes nomes per fer un servei al dia.
Precisament els ultims serveis del camells 593 eren els Lleida - Cervera quan ja els havien tret de la linia de la Pobla. Jo vaig arribar a fer en 593 un Lleida Calaf, on es va fer un intercanvi amb un 440 que procedia de Barcelona.



Ayerbe-Zuera
N6
N6
Entrades: 299

Entrada Autor: Ayerbe-Zuera » Dijous 01/03/2012 12:48

També hauríen d'aturar-se a Sant Vicenç de Castellet, per a qui volgués fer transbord a FGC, i perqué de la meva experiència és una de les estacions amb més moviment de la línia, sobretot la relació Manresa-Sant Vicenç.



PoLeTe124
N7
N7
Entrades: 458
Facebook: pol.bielsa
Ubicació: Sant Andreu de la Barca (El Palau)
Contacta:

Entrada Autor: PoLeTe124 » Dijous 01/03/2012 14:55

Ayerbe-Zuera ha escrit:També hauríen d'aturar-se a Sant Vicenç de Castellet, per a qui volgués fer transbord a FGC, i perqué de la meva experiència és una de les estacions amb més moviment de la línia, sobretot la relació Manresa-Sant Vicenç.
Tots els trens que circulen cap a Manresa (Rodalies), Lleida (Regionals) i de baixada a Martorell/Vilafranca/Coma-ruga (Rodalies), L'Hospitalet (Regionals) s'aturen a St. Vicenç de Castellet



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 14/03/2012 14:40

Imatge

La Paeria vol eradicar actes vandàlics com l'obertura de la tanca de seguretat de la via del tren

La Paeria porta a terme diverses actuacions per sensibilitzar la població del perill que suposa creuar la via del tren a l’altura del carrer Canós, per informar que el creuament de la via s’ha de fer pel pas soterrat de vianants i per identificar els autors dels actes vandàlics d’obertura de la tanca de seguretat.

En aquest sentit, la Paeria ha informat els veïns que resta absolutament prohibida l’entrada o accés als espais reservats a la circulació del trànsit ferroviari, la qual cosa pot implicar faltes o delictes tipificats en el Codi Penal.

El trencament de la tanca de seguretat suposa un greu perill per als ciutadans i també per als infants de diverses edats que juguen a una plaça situada a una distància de 50 metres. Situacions similars en d’altres poblacions han provocat accidents fatals. Per això, els Mossos d’Esquadra i Policia Local intensificaran la vigilància a la zona i no es descarta la col•locació de càmeres de seguretat.

Els Serveis Jurídics de la Paeria informen que el fet de tombar, arrencar, sacsejar o sostreure la tanca de protecció de la via fèrria és una infracció qualificada com a GREU per article 61 de l’Ordenança municipal reguladora de convivència cívica de la ciutat de Cervera i pot ser sancionat per l’autoritat amb imports que van des de 241 fins a 600 euros. A més a més, el deteriorament de la tanca de protecció de la via fèrria que estigui directament relacionat amb la seguretat del trànsit ferroviari és una infracció MOLT GREU per l’article 88 de la Llei del sector ferroviari, sancionada per l’autoritat amb imports des de 30.001 fins a 300.000 euros.

http://www.cerverapaeria.cat/noticies-c ... a-del-tren



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dilluns 23/04/2012 10:05

La construcció d'un port sec entre Vilagrassa i Anglesola crearà 2.300 llocs de treball

La construcció del port sec de Les Coves entre Vilagrassa i Anglesola (Lleida), promogut pel propietari de Sió Logística, Alejandro Silvestre, comportarà la creació de 2.300 llocs de treball, dels quals 1.500 seran directes i 800 indirectes.

En declaracions a Europa Press, Silvestre ha explicat que el projecte requereix una inversió de deu milions d'euros, per al que s'està treballant en una possible col·laboració públic-privada, si bé també és possible que el gruix de la inversió procedeixi del sector privat.

De fet, trobar aquest finançament és l'únic escull que perdura perquè el port sec pugui ser una realitat, ja que tots els tràmits administratius estan aprovats: "Si trobéssim el finançament necessari, les instal·lacions podrien estar operatives en un any perquè només s'haurien d'executar les obres".

Els terrenys tenen una superfície de 45 hectàrees --Silvestre les va adquirir el 2005 per 15 milions--, i les instal·lacions comptaran amb set pavellons d'uns 12.000 metres quadrats i una estació intermodal, situada en paral·lel al llarg d'uns 1.300 metres en la línia Lleida-Manresa.

L'estació i els sistemes associats ocuparan 12 hectàrees, i la terminal ferroviària inclourà, segons Silvestre, sis vies de càrrega que connectaran la línia Lleida-Manresa amb el parc logístic, dos en direcció al port de Barcelona i quatre en direcció Madrid.

Així es recuperaria la línia Lleida-Manresa per al tràfic de mercaderies, ja que actualment s'utilitza per al transport de passatgers.

L'objectiu, segons Silvestre, és que les instal·lacions aportin valor afegit als contenidors mitjançant el manipulat --envasament i etiquetatge en funció del client--, i es converteixin en un punt clau de distribució de mercaderies per al sud d'Europa i la Península Ibèrica.

http://www.europapress.cat/economia/not ... 20102.html

Imatge

http://www.transfer.cat/cat/proyecto.php?id=1



437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dilluns 23/04/2012 22:46

Una de les notícies més interessants que s´hagi llegit sobre la línia Lleida-Manresa en molts anys...
Tot i que caldrà fer-la servir, la plataforma en qüestió.
No seria bo que passéssim d´una bombolla a una altra...



Tono Melón
N1
N1
Entrades: 2
Ubicació: Burgos
Contacta:

Entrada Autor: Tono Melón » Dimecres 25/04/2012 20:12

Sagrerenc ha escrit:
Enric ha escrit:Va arribar a circular un Talgo III fins Madrid anar i tornar via Manresa....vaig ser testimoni al seu moment a part que tinc algún horari que surt aquet servei....i curiosament algún servei amb datas puntuals de Galicia i diria que fins i tot de Bilbao....tinc horaris que ho diuen!!
L'any 1960, el meu pare va arribar a Barcelona (Nord) des de Galícia amb el Shanghai, a través de León, Valladolid, Ariza, Zaragoza, Lleida i Manresa. En aquella època, la Lleida-Manresa suportava bona part del trànsit entre Catalunya i el nord peninsular.
Tant de bó: El Shangai procedent de Galícia, remolcat per una Bonita, fa parada a Mollerussa i el Talgo III de Barcelona a Madrid passa a bona marxa (sense exagerar) cap a Lleida.
Saludt,
Tono Melón
Fitxers adjunts
TalgoReyesMollerussaTCat.jpg
Creuament del Talgo BCN>MAD amb el Shangai procedent de Galícia, a Mollerussa.
TalgoReyesMollerussaTCat.jpg (70.44 KiB) Visualitzat 7550 cops



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3152
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 26/04/2012 9:18

Quina foto més maca !!!

I benvingut, Tono.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Enric
N7
N7
Entrades: 438

Entrada Autor: Enric » Dissabte 28/04/2012 16:57

Gràcies Tono per pujar una foto tant bona com aquesta del Shangai i el TIII.



;)



Tono Melón
N1
N1
Entrades: 2
Ubicació: Burgos
Contacta:

Entrada Autor: Tono Melón » Dilluns 30/04/2012 0:25

De res!. Si ha agradat, magnífic.
Em falta dir, aproximadament, l´any que vaig fer la foto. El Talgo només va circular unas quants messos per Manresa, no recordo si poc més d´un any.
Algú deia, també, que si als anys 60 circulava un exprés a Irún: Sí, amb sortida de l´estació del Nord (Vilanova). El de Bilbao anava per Casp.
Abraçades!
Tono.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”