Notícies cremallera Núria

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
genissimon
N9
N9
Entrades: 2508
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Re: Notícies cremallera Núria

Entrada Autor: genissimon » Divendres 07/08/2009 9:48

Si us plau.

O bé ens indiques el lloc, o les coordenades UTM (o latitud, longitud) o una creu en un "pantallasso" de l'hipermapa.

Gràcies.
marc ha escrit:Nois la proposta d'un gran aparcament a l'entrada de Ribes ja existeix, només falta expropiar els terrenys i ja està, el problema ara està en les administracións. Si cal us adjunto un mapa de la zona on es fera aquest aparcament.


Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.

marc
N8
N8
Entrades: 666
Ubicació: Vic, Osona, Catalunya

Entrada Autor: marc » Divendres 07/08/2009 12:44

Nois de la famosa estació de Ribes Sud nomes se’n construirà l’aparcament, que es situarà un cop travessat el pont sobre el Freser del cremallera a ma dreta a l’altre costat del riu. Es un terreny molt gran i suposo que solucionaria gran part del problemes de la vall.

Pel que fa al tren històric, jo vaig parlar l’any passat pel meu treball amb la cap d’explotació del cremallera i ho va veure possible, sobretot circular un dia només amb elèctriques durant l’octubre quan el cremallera es tancat. Ara be, també vaig parlar amb ARMF, i fer una senzilla posta a punt de l'E1, E2, E4 i nº6, restaurar a l’estat original 4 cotxes, el cotxe saló i l'A1, em van dir que com a mínim contes uns 60000€, per tant proposaria anar restaurant a poc a poc. Crec també que caldria fer una trobada i parlar-ne amb els de l’associació del cremallera que segur que ens ajuden.


De nou al FTC

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 09/08/2009 18:38

Ja no hi ha tren de socors. Amb el nou túnel, ja no hi ha risc de grans esllavissades de rocs, per la qual cosa no cal tenir dalt un tren.
Jordi Freixas ha escrit:Jo, l'última vegada que vaig estar a Núria (juny de l'any passat) durant la nit no hi havia cap tren a l'estació.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 09/08/2009 21:13

liniadelRipollés ha escrit:Ja no hi ha tren de socors. Amb el nou túnel, ja no hi ha risc de grans esllavissades de rocs, per la qual cosa no cal tenir dalt un tren.
Jordi Freixas ha escrit:Jo, l'última vegada que vaig estar a Núria (juny de l'any passat) durant la nit no hi havia cap tren a l'estació.
Em sembla perfece, però jo estic parlant del juny del 2008; el Túnel del Roc del Dui encara no estava operatiu.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Diumenge 09/08/2009 21:24

El tren acostumava a pujar més endavant del dia Sant Joan i també per setmana santa. La resta de l'any estava a Vila.
Jordi Freixas ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Ja no hi ha tren de socors. Amb el nou túnel, ja no hi ha risc de grans esllavissades de rocs, per la qual cosa no cal tenir dalt un tren.
Jordi Freixas ha escrit:Jo, l'última vegada que vaig estar a Núria (juny de l'any passat) durant la nit no hi havia cap tren a l'estació.
Em sembla perfece, però jo estic parlant del juny del 2008; el Túnel del Roc del Dui encara no estava operatiu.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Diumenge 09/08/2009 21:51

I si enre setmana santa i Sant Joan hi havia alguna emergència a dalt a Núria?



xevi
N7
N7
Entrades: 565

Entrada Autor: xevi » Dimecres 12/08/2009 17:20

Un tema que m'indigna és el túnel del Roc d'Hui, no entenc com després de 75 anys, resulta que existeix un tram super-mega-perillós. De totes maneres encara que em costa, ho podria arribar a entendre, però encara ho entenc menys quan l'antic traçat l'han habilitat per fer-lo a peu, no creieu que és més perillós passar-hi a peu que amb el cremallera?
En definitiva, crec que hi ha una mà negra (amb mooooooolts calés) per carregar-se l'encant del cremallera, i que es contradiu cada dos per tres. Un exemple seria aquest que comento, adaptar per a excursionistes un tram perillós per desprendiments, un altre exemple seria la prohibir la circulació (Queralbs-Nuria) dels vagons convencionals del cremallera per seguretat, en canvi el cotxe saló si que pot circular.
Algú m'ho pot explicar?



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dimecres 12/08/2009 18:04

xevi ha escrit:Un tema que m'indigna és el túnel del Roc d'Hui, no entenc com després de 75 anys, resulta que existeix un tram super-mega-perillós. De totes maneres encara que em costa, ho podria arribar a entendre, però encara ho entenc menys quan l'antic traçat l'han habilitat per fer-lo a peu, no creieu que és més perillós passar-hi a peu que amb el cremallera?
Pensa que el nou traçat ara té un tram de via doble, mentre que abans només hi havia un petit apartador a Fontalba que, en els últims anys ja ni es feia servir.

Pel que fa al tema del camí a peu, abans de la construcció del cremallera a l'any 1928, aquell tros ja era en gran mesura, una part del camí amb el qual es pujava a Núria a peu. A causa del cremallera va ser desviat. Ara simplement, l'han tornat a implantar.
xevi ha escrit:En definitiva, crec que hi ha una mà negra (amb mooooooolts calés) per carregar-se l'encant del cremallera, i que es contradiu cada dos per tres.
Certament, hi ha gent molt interessada en que la Vall de Núria sembli un parc temàtic. Però dubto de, en quina mesura això afecta al cremallera en sí.
xevi ha escrit:Un exemple seria aquest que comento, adaptar per a excursionistes un tram perillós per desprendiments,
Realment no sé què hi ha de cert en tot això. Podria ser.

xevi ha escrit:un altre exemple seria la prohibir la circulació (Queralbs-Nuria) dels vagons convencionals del cremallera per seguretat, en canvi el cotxe saló si que pot circular.
Algú m'ho pot explicar?
Només com a matització: el que té prohibda la circulació en el tram Queralbs - Núria són les locomotores elèctriques amb viatgers; els cotxes històrics estan perfectament homologats per anar remolcats per automotors o locootora diesel.



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 03/09/2009 4:00

liniadelRipollés ha escrit:Mira Jordi, hem de positivitzar les idees. Jo tinc la intuició que tornarem a veure elèctriques a Núria d'aquí uns anys, però cal crear l'ambient i les condicions per fer-ho possible.

Les raons que tinc per pensar això són les següents:

-tenim un cremallera en constant renovació, amb inversions de grans sumes de diners, competitiu i finalment rendible, fet que hauria de permetre que un cop les preferències urgents que queden per resoldre (aparcaments, noves malles, supressió de passos a nivell, implantació del CTC...) estiguin fetes, pensar en un tren històric.

- FGC guarda cotxes, cotxe saló i locomotores. Amb la evident falta d'espai cobert que tenia el cremallera (que ha obligat a fer cotxera Enllaç) FGC ha preservat voluntàriament (suggeriments meus apart :) ) aquest material que una altra empresa hagués dit que li "feia nosa".

- el nou túnel permet fer creuaments allà; potser al túnel li falta una agulla al mig del tram de via doble que permetés fer ultrapassaments i creuaments alhora, però bé...

- Tenim dues locos en estat de marxa i dues donades de baixa; les donades de baixa podrien refer-se amb criteris moderns de conducció, tot i que és una locomotora molt petita (ben pensat, que li posin cabina GTW i joystick... :riure ) Les altres dues amb tecnologia anys 30 i limitades a Queralbs amb viatgers si escau.



Jordi Freixas ha escrit:Això vol dir que realment estan en condicions per circular i els arguments de FGC per excoure-les del tram Queralbs - Núria és una excusa.
Home, per positivar les coses que no quedi. Però pel que fa a les locomotores amb tecologia anys 30 limitades a Queralbs, et refereixes a les donades de baixa o les altres dues? Això no ho he entès.

En qualsevol cas, seria complicar-se una mica la vida això. I amb això també em ve al cas el missatge de més avall d'en xevi:
Estava pensant que es podrien fer serveis regulars amb la E1+cotxe/s convencional/s entre Ribes Enllaç - Ribes Vila - Queralbs i viceversa. L'objectiu seria donar un servei regular i eficient de tren als veïns i visitants de Queralbs sense deprendre dels horaris i capacitat de la línia de Núria. Com ho veieu?
I jo em pregunto... com es pot fer compatible això amb una línia en la qual s'hi estant dugent a terme actuacions amb la finalitat de millorar les freqüències (altres inversions al marge) dels automotors habituals?

No valoraré la possible demanda que hi pugui haver per a fer aquests serveis Ribes - Queralbs (encara que podrien significar una magnífica manera de que el Cremallera de Núria deixés de ser catalogat en sí mateix com a tren turístic), però sincerament... si s'ha de fer com a excusa per a poguer treure a rodar el material històric am viatgers, ho veig del tot inviable, i us diré el perquè:

1- L'estació de Queralbs consta de quatre vies, de les quals només dues són passants; les altres dues només tenen sortida pel costat Núria. Totalment inviable si en aquestes condicions, aquesta estació s'ha de convertir en terminal d'uns trens que necessitaran com a mínim les dues vies per a poguer realitzar les maniobres pel canvi de sentit, i a més necessiten fer-ho compatible amb els serveis que van o tornen de Núria.

2- Sempre es podria mirar d'empalmar les vies amb topera amb la via principal del costat Ribes. Però només per començar, caldria aplanar el terreny a fi de que les mateixes vies actualment amb topera fessin el mateix canvi de rasant (o com collons es digui en llenguatge ferroviari) que les vies passants. Ara mateix no m'en recordo molt bé de com està l'estació, però juraria que entre la topera de les desviades, i la principal que segueix cap avall hi ha un desnivell important. Veient el panorama, dubto molt que algun dirigent de FGC pugui veure amb bons ulls aquesta idea. En tot cas seria molt més viable fer aquests hipotètics serveis Ribes - Queralbs amb automotors (i per tant, substituir-ne algun dels serveis cap a Núria amb material històric :D :D :D ).

Bé, especulacions a banda. Tant de bo tinguis raó, liniadelripollès. Ja et dic, per positivar que no quedi.

Ara, sobre el tema de l'agulla al túnel... per què creus que n'hi hauria d'haver una? Tenia entès que el tram de via doble està pensat amb cada via per una sola direcció.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Dijous 03/09/2009 21:58

Una agulla central al tram de via doble permet apartar un tren, és a dir, deixar-lo estacionat a ple túnel i fer creuaments de trens en sentit contrari alhora, utilitzant l'agulla central. A efectes pràctics permet que un tren lent composat amb locomotora elèctrica lenta o altra composició anàloga quedi estacionada allà, fent creuament amb el servei regular, i acte seguit marxar rere el paquet de trens comercial.

Amb la situació actual, si estaciones un tren en una de les dues vies no pots fer creuaments de dos trrens en sentit contrari.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 04/09/2009 9:18

liniadelRipollés ha escrit:Una agulla central al tram de via doble permet apartar un tren, és a dir, deixar-lo estacionat a ple túnel i fer creuaments de trens en sentit contrari alhora, utilitzant l'agulla central. A efectes pràctics permet que un tren lent composat amb locomotora elèctrica lenta o altra composició anàloga quedi estacionada allà, fent creuament amb el servei regular, i acte seguit marxar rere el paquet de trens comercial.

Amb la situació actual, si estaciones un tren en una de les dues vies no pots fer creuaments de dos trrens en sentit contrari.
Això estaria molt bé perquè així no hi hauria l'excusa de que els trens històrics són més lents que els altres. Recordo que també ho vas proposar per Montserrat però vaja, al Cremallera de Montserrat dubto que mai hi arribem a veure trens històrics...



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 04/09/2009 12:14

És que... amb el degut respecte... la línia de Montserrat, més que altra cosa, sembla una línia de Metro... el Cremallera de Núria conserva molta més essència.



Avatar de l’usuari
Trenscat
N10
N10
Entrades: 2735
Ubicació: Terrassa-Estació del Nord
Contacta:

Entrada Autor: Trenscat » Divendres 04/09/2009 14:30

Jordi Freixas ha escrit:És que... amb el degut respecte... la línia de Montserrat, més que altra cosa, sembla una línia de Metro... el Cremallera de Núria conserva molta més essència.
És el metro de Montserrat totalment, sempre l'he trobat molt fred i ascèptic aquell tren. I això que quan el van construir vaig fer-ne un seguiment exhaustiu!



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 04/09/2009 16:22

A les meves bones amigues del cremallera de Montserrat vaig arribar a proposar un viatge en elèctrica verda E4 i el vagó taller, però finalment van dir-me que no per raons de seguretat en ser un vagó d'us interior.

Però hagués estat bé, molt bé!

Trenscat ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Una agulla central al tram de via doble permet apartar un tren, és a dir, deixar-lo estacionat a ple túnel i fer creuaments de trens en sentit contrari alhora, utilitzant l'agulla central. A efectes pràctics permet que un tren lent composat amb locomotora elèctrica lenta o altra composició anàloga quedi estacionada allà, fent creuament amb el servei regular, i acte seguit marxar rere el paquet de trens comercial.

Amb la situació actual, si estaciones un tren en una de les dues vies no pots fer creuaments de dos trrens en sentit contrari.
Això estaria molt bé perquè així no hi hauria l'excusa de que els trens històrics són més lents que els altres. Recordo que també ho vas proposar per Montserrat però vaja, al Cremallera de Montserrat dubto que mai hi arribem a veure trens històrics...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 04/09/2009 16:30

El cremallera de Montserrat va néixer una mica tocat per limitacions de pressupost, per apostar més pel cotxe + cremallera que no pel tren+cremallera i per la fi de l'era pujoliana a Catalunya. Ara bé, cal felicitar la decisió de fer-lo perque fóra ben possible que dos o tres anys més tard hagués quedat en un projecte de tren tram verdfuturista sobre plànol.

Jo crec que més que metro, és l'últim carrilet construít a Catalunya. Tot va justet (excepte l'aparcament)

Però continuo pensant: gràcies per reobrir-lo !!!! :plas

Espero veure d'aquí un temps algun cremallera directe Plaça Espanya-Montserrat, amb material nou per suposat.


Trenscat ha escrit:
Jordi Freixas ha escrit:És que... amb el degut respecte... la línia de Montserrat, més que altra cosa, sembla una línia de Metro... el Cremallera de Núria conserva molta més essència.
És el metro de Montserrat totalment, sempre l'he trobat molt fred i ascèptic aquell tren. I això que quan el van construir vaig fer-ne un seguiment exhaustiu!


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23385
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 04/09/2009 16:39

liniadelRipollés ha escrit:Espero veure d'aquí un temps algun cremallera directe Plaça Espanya-Montserrat, amb material nou per suposat.
Amb els inventors de sopa d'all que corren per aquests verals, no m'estranyaria que un dia acabéssim veient un tren-tram-crem-aeri que aplegui totes les bestioles que circulen actualment per la L-A i instal·lacions adjacents.

:x


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 04/09/2009 18:16

Sí senyor... i amb bogies de rodadura desplaçable per a poguer circular per línia d'Alta Velocitat a 200-250 i intercanviador d'ample a la zona de l'ex-esboranc (el Gornal) :D :D :D



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 04/09/2009 19:14

A Montserrat, vapor i cotxe de fusta de compartiments!
Trenscat ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Una agulla central al tram de via doble permet apartar un tren, és a dir, deixar-lo estacionat a ple túnel i fer creuaments de trens en sentit contrari alhora, utilitzant l'agulla central. A efectes pràctics permet que un tren lent composat amb locomotora elèctrica lenta o altra composició anàloga quedi estacionada allà, fent creuament amb el servei regular, i acte seguit marxar rere el paquet de trens comercial.

Amb la situació actual, si estaciones un tren en una de les dues vies no pots fer creuaments de dos trrens en sentit contrari.
Això estaria molt bé perquè així no hi hauria l'excusa de que els trens històrics són més lents que els altres. Recordo que també ho vas proposar per Montserrat però vaja, al Cremallera de Montserrat dubto que mai hi arribem a veure trens històrics...


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Divendres 04/09/2009 19:33

Ehm... i si tornessim al tema del Cremallera de Núria? xD



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 04/09/2009 22:02

Si ets capaç d'inventar un cremallera-aeri bivalent potser que els suïssos sí que et donin la residència i nacionalitat suïssa :) , més que res pel tema de la capacitat de l'aeri. Ara, bon cable necessites.
Guigui ha escrit:
liniadelRipollés ha escrit:Espero veure d'aquí un temps algun cremallera directe Plaça Espanya-Montserrat, amb material nou per suposat.
Amb els inventors de sopa d'all que corren per aquests verals, no m'estranyaria que un dia acabéssim veient un tren-tram-crem-aeri que aplegui totes les bestioles que circulen actualment per la L-A i instal·lacions adjacents.

:x


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”