Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Advocat del diable
N4
N4
Entrades: 58

Re: Remodelació de la xarxa ferroviària del Camp de Tarragon

Entrada Autor: Advocat del diable » Dissabte 23/07/2016 0:42

ortegote ha escrit:Ara sembla que fins i tot Pere Granados a firmat la pau amb la PTP per integració del tren no supresio.
De veritat encara que no m'agradi m'agradaria veure com treuen el Tren i les vies de tot el traçat de la costa despres d'haver d'aguantar a aquest paio parlant pestes del tren pel centre de salou i que no es faci el Tranvia en menys de 20 anys.
Salutacions.
Els polítics incompetents és el que tenen... primer diuen tonteries, després fan tonteries, i quan algú els diu que l´han cagat (ells no son prou llestos per veure-ho) llavors li donen la culpa a un altre. Ja veureu quan li costarà al senyor alcalde donar culpes a la RENFE i l´ADIF... doneu-ho per fet. El desastre fet a Salou, lamentablement ja no té solució. A partir d´ara, a Salou per carretera i el tren-tram.... ja veurem (el senyor alcalde actual no inaugurarà cap tren-tram i el seu successor segurament tampoc).



437.001
N10
N10
Entrades: 4865
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dimecres 30/08/2017 0:30

Adjudicaciones menores de Adif
Número de Contrato Menor: 6.17/28526.5014/01
SUMINISTRO DE CABLE RRFWZ1 2X35MM POR AVERÍA DE ALTA POR FALLO DE AISLAMIENTO Y CORTOCIRCUITO EN EL TRAYECTO SALOMÓ- RODA DE BARÀ DE LA JEFATURA DE MANTENIMIENTO DE TARRAGONA
Adjudicatario: S Y G SA
NIF Adjudicatario: A43011139
Nº Licitadores: 4
Plazo ejecución: 6 meses
Importe: €17,335.00
Tipo Contrato: SUMINISTROS
Fecha Adjudicación: 29/06/2017
Fecha Publicación en Web: 29/08/2017



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1591
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dimecres 30/08/2017 0:45

No seria més "barat", apart d'utilitzar tots dos corredors, desdoblar l'actual, reformar les estacions, fer dues noves a Vilafortuny i Miami Platja, i un ramal de Salou i Vila-seca??? Dubto ja que calgui el tren-tram si amb un bon servei de bus i trens regionals i de Rodalies pugui funcionar.


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

albe6
N8
N8
Entrades: 950
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 31/08/2017 21:42

El fer de desdoblar el CM per l'interior té motiu: per la costa no superava la Declaració d'Impacte Ambiental

La via actual (costa) aprofitar-la.

Tortosa: mantenir servei per costa i ampliar amb ràpids per la variant (recuperar la marca Catalunya Exprés o tirar de la d'Avant pels ràpids)

Fer tots els baixadors projectats i tenir una bona malla de rodalies Tortosa - Tarragona, per complementar els ràpids per variant, podent-hi enllaçar a i des de Tarragona i l'Aldea



Avatar de l’usuari
Carlos González
N9
N9
Entrades: 1591
Ubicació: Sant Boi de Llobregat

Entrada Autor: Carlos González » Dijous 31/08/2017 22:08

Jo crec que es podria fer el desdoblament sense cap problema, sense dir els calers que faltaria fer una nova via, i les remodelacions de les estacions. Altre idea de que pugui ser per fer desdoblament a l'actual traçat de la costa seria soterrar-la si cal per evitar problemes per el medi ambient, però tampóc ha de ser així, i tampóc sé ben bé si evitarà això de la Declaració d'Impacte Ambiental, dieu-me ignorant en aquest cas. Ho dic perquè a part de que aquestes estacions són les que més s'utilitzen a l'estiu, estaria bé que per els RT2 i regionals passin allà amb el desdoblament de Salou-Vandellòs...

Altre cosa que faria és utilitzar el tram actual dels TAV del Camp de Tarragona però sense fer parada allà, no treure-la, perquè pot ser parada per la línia Reus-Roda, li canviaria la nomenclatura per Perafort-La Secuita, i que hi hagi un bypass per tren TAV connectar a l'estació de Tarragona, i el traçat del Camp de Tarragona podria ser per trens TAV exprés o per els que no parin a Tarragona....i parlant del Corredor Mediterrani


Tinc un dubte, els de Foment proposaven també que per la línia Tarragona-Barcelona (via Vilafranca) fos en ample mixt... ja que pensaven fer el traçat del Corredor Mediterrani en ample UIC o ample mitx o no sé com, què en sembla bé que el Corredor sigui en ample UIC, però què passarà amb el trens regionals direcció Valencià???


:music ¡VIVA EL ROCK PROGRESIVO! Álbum: Genesis- Duke

Mapa ferroviario de Cataluña: https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... 948353&z=8

tarragona68
N4
N4
Entrades: 43

Entrada Autor: tarragona68 » Dilluns 17/12/2018 16:35

Joan Sabaté, subdelegat del govern espanyol a Tarragona, ha atès aquest matí de dilluns, 17 de desembre, als mitjans de comunicació de la ciutat per tal de presentar un balanç dels seus primers sis mesos al càrrec. Els titulars de la trobada han arribat en el torn de preguntes quan Sabaté s'ha posicionat sobre temes d'actualitat a la província, així com el consell de Ministres que es durà a terme el divendres 21 de desembre a Barcelona.

Mentre l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, continua amb la seva ronda de visites per tal de tancar el consens necessari per fer de l'estació intermodal a l'aeroport un clam territorial (la darrera, a Salou amb Josep Fèlix Ballesteros, batlle de Tarragona, i Pere Granados, alcalde de Salou), Sabaté ha manifestat que «si el territori ho demana de manera consensuada, segurament s'haurà d'atendre aquesta petició. Ara, la meva posició és que seria raonable que fos un baixador».

https://tarragonadigital.com/comarques/ ... oport-reus



Avatar de l’usuari
metring  
Administrador
Entrades: 22643
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dijous 04/04/2019 13:13




437.001
N10
N10
Entrades: 4865
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dijous 13/06/2019 2:25

Adif (12/06/2019)
Actuaciones de mejora en la red de ancho convencional de Cataluña

Adif finaliza las obras para la supresión de una Limitación Temporal de Velocidad en la línea Barcelona-Valls-Lleida

• Se ha ejecutado el tratamiento y consolidación de una trinchera de 500 m de longitud en el trayecto Salomó-Roda de Berà


12/06/2019. Adif ha finalizado los trabajos para la supresión de una Limitación Temporal de Velocidad (LTV) en la línea de ancho convencional Barcelona-Valls-Lleida, que han representado una inversión cercana a los 500.000 euros.

Los trabajos, realizados entre los meses de abril y mayo, han consistido en el tratamiento y consolidación de una trinchera de 500 m de longitud en el trayecto Salomó-Roda de Berà, que ha permitido incrementar los parámetros de estabilidad y seguridad de este elemento de la infraestructura ferroviaria.

Esta actuación permite suprimir la LTV preexistente en este trayecto, con lo que se consigue una reducción de los tiempos de viaje para los servicios comerciales de la línea R13 de Rodalies de Cataluña y para los tráficos de mercancías.

Para minimizar la afectación al servicio de viajeros, Adif ha ejecutado estos trabajos en intervalos horarios sin circulación de trenes, y únicamente se han desviado dos trenes de mercancías.



Avatar de l’usuari
metring  
Administrador
Entrades: 22643
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Dimecres 04/03/2020 16:49

https://www.diarimes.com/noticies/reus/ ... _1092.html

Adif culmina l'estudi de demanda del baixador i cita el govern a Madrid

Pellicer, Llauradó, PSC i Generalitat viatjaran el dia 18 de març «per confirmar que l’Estat construirà ja l’estació de Bellissens»

Mónica Pérez

Actualitzada 03/03/2020 a les 21:29

Adif disposa des de fa pocs dies d’un «primer esborrany» de l’estudi de demanda del baixador de Bellissens, els resultats del qual «estan sent analitzats ara», tal com detallen fonts de l’administrador d’infraestructures al Diari Més. Les mateixes fonts precisen, en aquest sentit, que «s’haurà de portar a terme una anàlisi funcional de la solució tècnica», és a dir, concretar «una proposta completa de com hauria de ser el projecte», abans de passar a la seva materialització. Adif i govern de Reus s’han citat a Madrid el 18 de març en una reunió que servirà per abordar el futur de l’estació ferroviària. L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, valora que «aquest és un tema que ja toca i esperem que l’Estat inverteixi ja en la construcció d’aquesta estació de Bellissens per tal que la ciutadania disposi d’un servei important i de referència per donar cobertura a la zona sud, l’Hospital, la URV, etc.». «És una qüestió essencial, en la qual hem estat treballant, i per això anem a Madrid», afegeix.

L’equip que es desplaçarà des de Reus per lligar el baixador estarà integrat, a més de l’alcalde, també per la vicealcaldessa, Noemí Llauradó; la regidora d’Urbanisme, Marina Berasategui; i «la comissió que ha format el govern amb el PSC», en les figures del cap de l’oposició, Andreu Martín; i la regidora diputada socialista Sandra Guaita. També hi assistiran «membres del departament d’infraestructures de la Generalitat, que havien fet l’estudi informatiu i es cuidaran de les qüestions tècniques».

Precedent positiu
«Seurem a parlar de dos aspectes», explica Pellicer. Un d’ells serà l’estudi de demanda com a tal. «El nostre estudi informatiu ja n’incorpora un de positiu i, per tant, esperem que aquest que ha fet l’Estat, sorgit d’una reunió anterior, resulti també positiu», afegeix el batlle. El segon aspecte serà «confirmar que sí, que l’Estat hi invertirà». Si el baixador es farà realitat o no, «no és una decisió que hagi estat presa», precisen des d’Adif, on asseguren que la qüestió «s’està analitzant» i que «en primer terme s’haurà de tractar amb l’Ajuntament». Amb tot, l’alcalde expressa que «vull entendre que aquesta és la darrera reunió, perquè ja n’hem tingut moltes, i serà també la reunió on ens diran que es posen en marxa per tal de tenir aquest baixador com abans millor». La intenció del govern municipal «és que es pugui fer en els pròxims tres anys» perquè «la ciutat necessita una estació al nord i una estació al sud».

El baixador quedaria ubicat, si s’acabés consumant tal com estava previst en un principi, en un punt a 4,2 quilòmetres de les estacions de Reus i de Vila-seca. I oferiria servei, segons les primeres estimacions que es van fer al seu moment –i que ha de confirmar l’estudi de demanda–, a uns 3.000 passatgers al dia: 2.500 de nous i 500 que captaria d’entre els actuals usuaris de les instal·lacions del passeig Mata. La Generalitat i l’Ajuntament van presentar el 2017 dues propostes de baixador pressupostades en 15 i 12 milions d’euros, on quedaven incloses vies, edifici de l’estació i passos. Però Adif ha avançat ara que farà una «anàlisi funcional de la solució tècnica». L’alcalde expressa que «la presència de la Generalitat a la reunió és per validar el millor dels dos projectes» i «no n’hi hauria, en principi, un de tercer». «El que és important aquí és que tinguem la millor estació, amb les màximes prestacions, i que es faci tan aviat com sigui possible», conclou Pellicer, que insisteix que, a Madrid, «es tracta de confirmar que això tira endavant i, per tant, volem conèixer el plantejament d’Adif». «Els canvis de govern a l’Estat i la dificultat de pressupostos ens han portat a aquesta situació», afegeix, i diu que, en aquest nou escenari, «estic segur que anirà bé».



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”