Futur servei linia Puigcerdà

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Toni
N8
N8
Entrades: 766

Re: Futur servei linia Puigcerdà

Entrada Autor: Toni » Diumenge 07/07/2013 12:56

alf_ ha escrit:
Toni ha escrit:
Com he dit, crec que les rodalies no poden arribar a tots els llocs. No té res a veure en absolut una línia de rodalia amb la línia de Ripoll, que s´apropa més a un tren de muntanya. Cal dir que no, que les rodalies no son tot, cal tallar a un punt i crec que Vic és un bon lloc de tall. Quan surtin els de Campdevànol i diguin que la RENFE son uns ...... i que no volen ser menys que els de Ripoll, tots estareu totalment d´acord.... i les rodalies seran més i més.... ja sé, és molt demagògic..... No pot sortir qualsevol i demanar qualsevol cosa que ens semblarà més o menys simpàtica o ens convindrà més o menys políticament i dir a tothom que si. Cal dir que no si no és raonable. I que tallin la via totes les vegades que vulguin.

Respecte de l´estació intermodal de Torelló, desconec els seus potencials. Potser cal proposar tots els avantatges a qui pot decidir, que està a la plaça del Països Catalans a un edifici negre.
Creo que es un problema de que "Rodalies" ahora mismo significa recibir un servicio mejor, cuando en todos los sitios el servicio debería de ser adecuado, ya sea cercanías o regional. Lo que quieren en Torelló son las tarifas y las frecuencias de cercanías, y si hay justificación para esto por la demanda, no veo ninguna razón por la cual no se puden prolongar más R3 hasta más allá de Vic, y ofrecer alguna tarifa más atractiva desde Torelló, considerando precisamente que este tan cerca del área de cercanías y que el uso del tren puede ser atractivo. Es mejor tener a 10 viajeros pagando 1 euro, que tener a uno pagando 5, ¿me explico?
El problema, nunca mejor dicho, es buscarle el problema a la solución, algo en lo que aquí somos expertos, porque toda nuestra burocracia, formalismos y papeleo sólamente son importantes cuando juegan a nuestro favor y nos permiten adherirnos a la ley del mínimo esfuerzo. Se estan perdiendo un montón de viajeros, y el consecuente ingreso, con una población que esta mal atendido. Y no se trata de pelearse sobre si ahora es "cercanías" o "regional", de lo que se trata es de prestar el servicio que hace falta y así potenciar el transporte público debidamente. Porque como bien dices, si de repente se trata de la etiqueta que se le pone a un servicio, nos empezamos a pelear por tener todos la misma etiqueta, sin importar que eso signifique ofrecer un servicio inadecuado o desproporcionado, o crear unas delimitaciones de las "cercanías" totalmente absurdas. Cuando lo absurdo es que estemos tan empeñados en burocratizar y politizar hasta la operación de los trenes, incapaces de buscar una solución mínimanete creativa que permita darles a todos lo que realmente necesitan, siendo las denominaciones "cercanías" o "regional" un añadido orientativo, y no una barrera a un servicio decente.
Estoy muy de acuerdo con esto. Un buen estudio técnico de oferta-demanda que indique cual es el servicio que más conviene a todos, a los señores de Torelló y al resto (que deberemos pagarlo), eliminando cualquier intromisión política o local. Además, la solución que se le busque a Torelló debe poder explicarse en cualquier sitio, es decir, debe ser tan argumentada para decir que no o que si a cualquiera de forma que se asegure un trato igualitario para todos. Una decisión basada en cuatro señores que están muy indignados y cortan la vía de vez en cuando (¿donde están los Mossos en esos casos?) y que los poderes local y autonómico aplauden porque es lo que más les interesa es una situación que asegura una decisión errónea e ineficiente.



Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 30/07/2013 13:52

http://www.naciodigital.cat/osona/notic ... utur/linia

Els «alcaldes del tren» tornen a unir esforços pel futur de la línia
Demanen una reunió al conseller de Territori per fer efectiva la integració tarifària fins a Ripoll

Redacció | Actualitzat el 30/07/2013 a les 11:52hArxivat a: Societat, Ripollès, tren, Garrotxa, Rodalies

Imatge
Els municipis del nord d'Osona i el Ripollès es mobilitzen pel futur del tren. Foto: Adrià Costa

Coincidint amb les mobilitzacions del col·lectiu “Perquè no ens fotin el tren”, representants dels diversos municipis i consells comarcals d'Osona, el Ripollès però també de la Garrotxa es van reunir divendres passat a Torelló per unir esforços pel futur de la línia fèrria. Unes trobades dels “alcaldes del tren” que s'havien realitzat de manera periòdica sobretot el 2009 i el 2010 a l'empara de la Universitat de Vic.

El manteniment de les estacions –davant de l'amenaça latent de l'eliminació de personal- però sobretot la integració tarifària de tot l'àmbit comprès entre Torelló i Ripoll (i amb autobús cap a la Garrotxa) van ser els principals temes de debat. En aquest sentit se sol·licitarà una reunió amb Santi Vila, conseller de Territori i Sostenibilitat, per instar-lo a fer efectiu una mesura que el Parlament va aprovar a proposta d'ICV però amb el vot en contra de CiU i l'abstenció d'ERC.

Si les estacions entre Torelló i Ripoll passessin a formar de la xarxa de Rodalies els preus dels viatges i dels abonaments es podrien reduir significament i, sobretot, es facilitaria el transbord a altres modes de transport. També es demanarà una reunió amb els responsables d'ADIF per debatre l'estat de les infraestructures.

La trobada de Torelló, el mateix dia que el col·lectiu “Perquè no ens fotin el tren” organitzava un nou acte de protesta, va aplegar els alcaldes de Torelló, Manlleu, Ripoll, Gurb, Sant Quirze de Besora, Centelles, juntament amb regidors de Vic, de la Vall d’en Bas i de Torelló, i representants dels consells comarcals d’Osona i el Ripollès. Es pretén donar continuïtat a aquest grup de treball i convidar a formar-ne part la totalitat dels municipis afectats.


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimarts 30/07/2013 17:12

bé la línia de Puigcerdà tinc entès que la Generalitat té pensat ferla d'ample Uic amb el temps i traspasarla a Fgc quan realment la vegin rentable. Per tant aprofitant que serà de Fgc es podria estudiar aquesta proposta de iniciativs oi?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimarts 30/07/2013 17:33

De moment, la línia és titularitat d'Adif, i aquests no tenen pensat traspassar-la a ningú ni fer-hi grans canvis.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
UT440_132M
N10
N10
Entrades: 3941
Facebook: https://www.facebook.com/RoadN152
Ubicació: Tona. C-17 s. 49/51 N152A KM. 59
Contacta:

Entrada Autor: UT440_132M » Dimarts 30/07/2013 20:41

sortrens ha escrit:bé la línia de Puigcerdà tinc entès que la Generalitat té pensat ferla d'ample Uic amb el temps i traspasarla a Fgc quan realment la vegin rentable. Per tant aprofitant que serà de Fgc es podria estudiar aquesta proposta de iniciativs oi?
En tinc els meus dubtes que la R3, al tractar-se d'una línia internacional, passi d'Adif a FGC. I menys de migrar-la a UIC. Abans migraran la línia de Portbou a UIC que la de Puigcerdà. Per Portbou passen mercaderies, trens de llarg recorregut, i regionals. A LaTour només arriben Rodalies, amb temps i tarifes de regionals.

Jo sóc del parer que integrar Manlleu i Torelló a la 6a corona de l'ATM seria beneficiós pels usuaris del nord d'Osona, i la Garrotxa, són poblacions a prop de Vic on finalitzen els serveis integrats, i la relació de transport públic a la Vall del Ges, és bastant pobra tenint en compte que serveix uns 40000 habitants, més el potencial que te la baixa Garrotxa, fins i tot la ciutat d'Olot.

Integrar fins a Ripoll ja em sembla una bestiesa. Integrem també Girona, Tarragona, Calaf a l'ATM de Barcelona ja que hi som posats. :cop


Visiteu: http://www.youtube.es/rodaliesvicc3 - http://www.flickr.com/photos/ut440_132m

PACO "Plataforma per l'Abolició del Cotxe Oficial", Soci núm. 3

https://www.youtube.com/c/N152a

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 31/07/2013 1:28

UT440_132M ha escrit:
sortrens ha escrit:bé la línia de Puigcerdà tinc entès que la Generalitat té pensat ferla d'ample Uic amb el temps i traspasarla a Fgc quan realment la vegin rentable. Per tant aprofitant que serà de Fgc es podria estudiar aquesta proposta de iniciativs oi?
En tinc els meus dubtes que la R3, al tractar-se d'una línia internacional, passi d'Adif a FGC. I menys de migrar-la a UIC. Abans migraran la línia de Portbou a UIC que la de Puigcerdà. Per Portbou passen mercaderies, trens de llarg recorregut, i regionals. A LaTour només arriben Rodalies, amb temps i tarifes de regionals.

Jo sóc del parer que integrar Manlleu i Torelló a la 6a corona de l'ATM seria beneficiós pels usuaris del nord d'Osona, i la Garrotxa, són poblacions a prop de Vic on finalitzen els serveis integrats, i la relació de transport públic a la Vall del Ges, és bastant pobra tenint en compte que serveix uns 40000 habitants, més el potencial que te la baixa Garrotxa, fins i tot la ciutat d'Olot.

Integrar fins a Ripoll ja em sembla una bestiesa. Integrem també Girona, Tarragona, Calaf a l'ATM de Barcelona ja que hi som posats. :cop
Estic bastant d´acord. La línia de Puigcerdà per on passa la R3 i algun altre servei (no és correcte anomenar a la línia com R3) és internacional amb el que difícilment es pot traspassar a ningú. També estic d´acord que abans que la línia de Puigcerdà, serà d´ample europeu la de Portbou per on passen les mercaderies lògicament. Respecte de que mig Osona estigui al sistema integrat dir que em sembla raro però que en qualsevol cas caldria un estudi tècnic seriós que digués el que més convé al sistema, no s´ha de fer MAI perquè quatre exaltats encapçalats per un alcalde talli la via i digui que està molt indignat contra les tropes invasores.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dimecres 31/07/2013 3:20

quin orgull per Cataunya tenir tantes línias Internacionals com a R3 A Puigcerdà o Portbou la R11.

Llàstima que també de tant importants que som també
ens persegueix l'especulació :nono :nono :nono :nono :nono :nono :nono


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimecres 31/07/2013 5:20

Toni ha escrit:
UT440_132M ha escrit:
sortrens ha escrit:bé la línia de Puigcerdà tinc entès que la Generalitat té pensat ferla d'ample Uic amb el temps i traspasarla a Fgc quan realment la vegin rentable. Per tant aprofitant que serà de Fgc es podria estudiar aquesta proposta de iniciativs oi?
En tinc els meus dubtes que la R3, al tractar-se d'una línia internacional, passi d'Adif a FGC. I menys de migrar-la a UIC. Abans migraran la línia de Portbou a UIC que la de Puigcerdà. Per Portbou passen mercaderies, trens de llarg recorregut, i regionals. A LaTour només arriben Rodalies, amb temps i tarifes de regionals.

Jo sóc del parer que integrar Manlleu i Torelló a la 6a corona de l'ATM seria beneficiós pels usuaris del nord d'Osona, i la Garrotxa, són poblacions a prop de Vic on finalitzen els serveis integrats, i la relació de transport públic a la Vall del Ges, és bastant pobra tenint en compte que serveix uns 40000 habitants, més el potencial que te la baixa Garrotxa, fins i tot la ciutat d'Olot.

Integrar fins a Ripoll ja em sembla una bestiesa. Integrem també Girona, Tarragona, Calaf a l'ATM de Barcelona ja que hi som posats. :cop
Estic bastant d´acord. La línia de Puigcerdà per on passa la R3 i algun altre servei (no és correcte anomenar a la línia com R3) és internacional amb el que difícilment es pot traspassar a ningú. També estic d´acord que abans que la línia de Puigcerdà, serà d´ample europeu la de Portbou per on passen les mercaderies lògicament. Respecte de que mig Osona estigui al sistema integrat dir que em sembla raro però que en qualsevol cas caldria un estudi tècnic seriós que digués el que més convé al sistema, no s´ha de fer MAI perquè quatre exaltats encapçalats per un alcalde talli la via i digui que està molt indignat contra les tropes invasores.
Yo propongo el sistema Suizo de zonificar toda Catalunya y no según áreas metropolitanas. Así, Ripoll podría estar en una hipotética 7ª u 8ª zona desde Barcelona.



Avatar de l’usuari
awe
N7
N7
Entrades: 500
Ubicació: Tossa de Mar / Móra la Nova

Entrada Autor: awe » Dimecres 31/07/2013 16:51

Toni ha escrit:Estic bastant d´acord. La línia de Puigcerdà per on passa la R3 i algun altre servei (no és correcte anomenar a la línia com R3) és internacional amb el que difícilment es pot traspassar a ningú.
Això no pot ésser cert. Si hi ha una cosa segura és que la línia és traspassable. Sóc així de contundent perquè a Euskadi hi ha una línia, "el Topo", que és íntegrament d'Euskotren i que entra a França fins a Hendaia, exactament igual que la línia del nostre transpirinenc entra a França fins a La Tor.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dimecres 31/07/2013 17:13

Però la línia d'Euskotren és mètrica i secundària en relació amb la principal que passa per Irun i Hendaia, per la qual cosa difícilment passarà a tenir serveis internacionals més enllà d'Hendaia. En canvi, la línia de Puigcerdà, ja sigui mitjançant un canvi a UIC o la instal·lació d'un intercanviador, podria oferir serveis entre Barcelona i Tolosa sense massa dificultats tècniques, per la qual cosa l'estat espanyol la considera irrenunciable des d'un punt de vista estratègic.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dijous 01/08/2013 23:15

awe ha escrit:
Toni ha escrit:Estic bastant d´acord. La línia de Puigcerdà per on passa la R3 i algun altre servei (no és correcte anomenar a la línia com R3) és internacional amb el que difícilment es pot traspassar a ningú.
Això no pot ésser cert. Si hi ha una cosa segura és que la línia és traspassable. Sóc així de contundent perquè a Euskadi hi ha una línia, "el Topo", que és íntegrament d'Euskotren i que entra a França fins a Hendaia, exactament igual que la línia del nostre transpirinenc entra a França fins a La Tor.
Segurament la línia aquesta no té el mateix tracte que la xarxa normal. Segurament mai va ser gestionada per RENFE i tampoc connecta res més amb França que el territori més proper. Segurament una línia Girona - França amb ample mètric també podría ser de qualsevol.... però una Barcelona - França no és el mateix, evidentment té un interès bastant més general. I dic més..... i què es guanyaria traspassant-la?. Fariem com al Lleida - La Pobla de Segur, canviariem els rètols per uns taronges de FGC i..... què més?. Si canviem l´ample la línia es queda a Montcada i si no el canviem els trens son de RENFE i han d´entrar a la via de l´Estat a Montcada. No li veig el guany..... el que passaria és que quedaria la línia aïllada i donaria un servei pitjor.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 02/08/2013 8:42

Toni ha escrit:Segurament la línia aquesta no té el mateix tracte que la xarxa normal. Segurament mai va ser gestionada per RENFE i tampoc connecta res més amb França que el territori més proper. Segurament una línia Girona - França amb ample mètric també podría ser de qualsevol.... però una Barcelona - França no és el mateix, evidentment té un interès bastant més general. I dic més..... i què es guanyaria traspassant-la?. Fariem com al Lleida - La Pobla de Segur, canviariem els rètols per uns taronges de FGC i..... què més?. Si canviem l´ample la línia es queda a Montcada i si no el canviem els trens son de RENFE i han d´entrar a la via de l´Estat a Montcada. No li veig el guany..... el que passaria és que quedaria la línia aïllada i donaria un servei pitjor.
Simplement, posant un intercambiador d'ample de via a Puigcerdà (on hi ha espai de sobres) i amb uns horaris una mica «pensats» es podria posar un 120 o un 130 entre Barcelona i Toulouse donant servei a les poblacions inermèdies amb uns temps de viatge més o menys competitius, tot i que trigarien més que els AVE's per Figueres-Vilafant, TPFerro, Perpinya i Narbona.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 02/08/2013 11:01

El tram Irun Hendaia oficialment pertanyia a FEVE per ser internacional, ara entenc que Adif - Renfe, pero delegaba la seva explotació a Euskotren.
Al principi de Euskotren es tenia que fer transbord a Irun d'un tren Euskotren a un FEVE. Finalment es va optar per la logica i es explotada per Euskotren.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 02/08/2013 11:56

davida ha escrit:El tram Irun Hendaia oficialment pertanyia a FEVE per ser internacional, ara entenc que Adif - Renfe, pero delegaba la seva explotació a Euskotren.
Al principi de Euskotren es tenia que fer transbord a Irun d'un tren Euskotren a un FEVE. Finalment es va optar per la logica i es explotada per Euskotren.
Tot i que tinc entès que Euskotren paga un cànon a FEVE (ara, a renfe o Adif) que el pagava a SNCF (o RFF)

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

437.001
N10
N10
Entrades: 5038
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Dissabte 03/08/2013 0:00

awe ha escrit:
Toni ha escrit:Estic bastant d´acord. La línia de Puigcerdà per on passa la R3 i algun altre servei (no és correcte anomenar a la línia com R3) és internacional amb el que difícilment es pot traspassar a ningú.
Això no pot ésser cert. Si hi ha una cosa segura és que la línia és traspassable. Sóc així de contundent perquè a Euskadi hi ha una línia, "el Topo", que és íntegrament d'Euskotren i que entra a França fins a Hendaia, exactament igual que la línia del nostre transpirinenc entra a França fins a La Tor.
El tram Irun Ficoba-Hendaia és de titularitat d´Adif (anteriorment de Feve), que el cedeix perquè Euskotren l´exploti.

En les mateixes condicions, només es podría aspirar a que es traspassés el tram Montcada Bifurcació-Puigcerdà, cosa que trobo una bajanada perquè trenca la resta de la xarxa de Rodalies.



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Diumenge 04/08/2013 17:59

437.001 ha escrit:
awe ha escrit:
Toni ha escrit:Estic bastant d´acord. La línia de Puigcerdà per on passa la R3 i algun altre servei (no és correcte anomenar a la línia com R3) és internacional amb el que difícilment es pot traspassar a ningú.
Això no pot ésser cert. Si hi ha una cosa segura és que la línia és traspassable. Sóc així de contundent perquè a Euskadi hi ha una línia, "el Topo", que és íntegrament d'Euskotren i que entra a França fins a Hendaia, exactament igual que la línia del nostre transpirinenc entra a França fins a La Tor.
El tram Irun Ficoba-Hendaia és de titularitat d´Adif (anteriorment de Feve), que el cedeix perquè Euskotren l´exploti.

En les mateixes condicions, només es podría aspirar a que es traspassés el tram Montcada Bifurcació-Puigcerdà, cosa que trobo una bajanada perquè trenca la resta de la xarxa de Rodalies.
Totalment d´acord, és una bajanada demanar aquest traspàs, encara que no s´ha de descartar perquè la política sempre ha estat al davant dels interesos del ciutadans...



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Diumenge 04/08/2013 22:17

A mi no em desagrada anomenar R3 a un línia Internacional sobretot si tenim encompte que moren a Catalunya no hi ha cap tren que passi més enllà de la Frontera com en el cas de Portbou oi?


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dilluns 05/08/2013 0:07

sortrens ha escrit:A mi no em desagrada anomenar R3 a un línia Internacional sobretot si tenim encompte que moren a Catalunya no hi ha cap tren que passi més enllà de la Frontera com en el cas de Portbou oi?
Jo crec que és incorrecte anomenar R3 a una línia ja que R3 només és un servei. Com anomenarem al tram Sants - Plaça de Catalunya?. La línia és la que és Barcelona - Puigcerdà i per ella anirà la R3 o el que sigui. I sí, sí que passen els trens de RENFE a La Tour de Carol.



Avatar de l’usuari
sortrens
N8
N8
Entrades: 765
Ubicació: BARCELONA (Catalunya)

Entrada Autor: sortrens » Dilluns 05/08/2013 1:10

Toni ha escrit:
sortrens ha escrit:A mi no em desagrada anomenar R3 a un línia Internacional sobretot si tenim encompte que moren a Catalunya no hi ha cap tren que passi més enllà de la Frontera com en el cas de Portbou oi?
Jo crec que és incorrecte anomenar R3 a una línia ja que R3 només és un servei. Com anomenarem al tram Sants - Plaça de Catalunya?. La línia és la que és Barcelona - Puigcerdà i per ella anirà la R3 o el que sigui. I sí, sí que passen els trens de RENFE a La Tour de Carol.
però fins a la tour de querol que es la propera per una estació ho consideren r3 com un Regional tambe la r11 es un regional i comença per r.

Encanvi de Portbou a Paris no es podria dir r1.

Com a molt fins a Cerbere es un r11.


Salvem l'ESTACIÓ DE FRANÇA!!! En el cas de l’estació de França ens haurem de plantejar que fem. Una opció, no la única, és dedicar part de l’edifici a museu i la resta a serveis Ferroviaris de cada una de les linies de Suport a la Sagrera-Sants a l'EDF Servei Ferroviari!! Cal Millorar l'accés a la L4 Barceloneta i fer arribar la L8 FGC a l'estació de França i també adaptar vies UIC a l'Estació de França!!!

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 05/08/2013 1:34

No va d'això. Va de confondre línies i serveis.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”