Cercanías Girona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

No es farà

Entrada Autor: Guigui » Divendres 25/11/2011 11:25

"El que tenim sobre la taula és la possibilitat d'engegar les Rodalies de Girona els mesos d'abril o maig, en funció de les disponibilitats pressupostàries i sempre supeditats als pressupostos generals de l'Estat", va explicar Ricard Font. En aquest sentit, va afirmar que espera "que els pressupostos de l'Estat estaran redactats i aprovats la propera primavera; si els tenim i contemplen aquesta quantitat, aleshores podrem posar en marxa les Rodalies".
Em pensava que hauria de dir-ho jo, però ja se n'ha encarregat el propi director general: la rodalia de Girona no es farà. Esperar que els diners vinguin de Madrid, amb el següent pressupost general de l'estat supervisat per Brussel·les, és d'il·lusos.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 25/11/2011 12:23

La Generalitat, veient que és difícil que arribin aquests diners, hauria de tenir un pla B, molt més assequible, ja que només caldria posar un sol tren (suposo que amb una 447 o 465 simple seria suficient, almenys a l'inici). Es tractaria del següent:

- Homogeneïtzar l'horari de l'R11, per tal que passi un tren regional Barcelona-Portbou cada dues hores, amb el mateix horari cada dia (feiners i festius).
- Que només arribi un R1 a Maçanet-Massanes cada dues hores, 5-10 minuts abans que passi l'R11 en direcció Portbou.
- La resta d'R1 que actualment acaben a Maçanet-Massanes, escurçar-los fins a Blanes, i que des d'allà enllacin amb un tren Blanes-Girona (li direm R21).

Si s'organitzen bé els horaris, només caldria posar un sol tren entre Blanes-Girona, que les hores imparelles aniria sentit nord i a les parelles sentit sud. D'aquesta manera tindríem els següents trajectes:

- De Blanes i Tordera a Girona cada hora (directe R21 o enllaç R1+R11, alternativament).
- De Barcelona a Tordera cada hora (directe R1 o enllaç R1+R21, alternativament). A més, si els horaris es fan bé, també es podria fer via Maçanet (R1+R11) cada dues hores .
- De Blanes i Tordera a Figueres cada dues hores (enllaç R1+R11).

Amb un segon tren i respectant aquesta malla es podria prolongar aquest R21 a Figueres i fins i tot Portbou-Cervera de la Marenda.



Avatar de l’usuari
jordiver
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: R11 - Figueres

Entrada Autor: jordiver » Divendres 25/11/2011 17:52

Aquesta línia de rodalies fa molta falta ja que ara només hi ha un tren que pari a totes les estacions cada dues hores i a més que l'ultim regional que para a totes en sentit sud passa a les 19.24 per Figueres i en sentit nord cap a 2/4 de 10. Crec que no cal que expliqui tot lo que això ocasiona per qui no té cotxe...
Però quan posin la línia de rodalies, que passarà amb els actuals regionals? Només deixaran els MD? o seguiran els regionals com fins ara?


Salutacions des de Figueres.

Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimecres 04/01/2012 0:33

Sobre les rodalies de Girona, tornem al de sempre... fa molta falta per què només hi ha un tren cada dues hores i l´últim passa a no sé quina hora... Entenent a les persones que volen utilitzar el tren i que tenen un servei limitat, la qüestió no és aquesta. La qüestió és: quina és la millor (i avui dia la millor equival a la més barata) opció per a donar el servei a les persones que ho necessiten?. Amb tota seguretat aquestes noves rodalies seran altament deficitaries, qüestió que la Generalitat soluciona dient que tranquils, que ho pagarà l´Estat (con si l´Estat fossin uns extraterrestres que tenen molts diners...). Segurament, amb un estudi seriós (que estic segur que ningú ha fet), seria moltissim més barat donar el servei adequat amb uns autobusos en la majoria d´horaris ja que la ocupació dels trens serà molt baixa. No es tracta de ficar trens perquè sí, es tracta de donar un bon transport públic. Mirem de nou als païssos més avançats: a Suïssa existeixen molts trens (mai soterrats, per cert), però també molts trolleys, trams, bus, etc..., tot un sistema de transport altament eficaç. A cada lloc i a cada demanda el seu mode de transport més adient (i barat). Jo no em sorprendria si la crisi s´emporta aquestes rodalies pel davant....



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dimecres 04/01/2012 0:46

Toni ha escrit:Mirem de nou als païssos més avançats: a Suïssa existeixen molts trens (mai soterrats, per cert), però també molts trolleys, trams, bus, etc..., tot un sistema de transport altament eficaç. A cada lloc i a cada demanda el seu mode de transport més adient (i barat). Jo no em sorprendria si la crisi s´emporta aquestes rodalies pel davant....
Els trolebusos i els trams són transports eminentment urbans, i els autobusos interurbans a Suïssa no acostumen a solapar-se amb línies de ferrocarril, sinó que són un mitjà d'aportació des de les zones on no arriba el tren. Precisament si això fos Suïssa aquesta línia ja existiria fa temps, amb un tren cada hora, i hi hauria enllaços coordinats amb les línies d'autobús (també cada hora i excepcionalment cada dues hores) a les següents estacions:
- Llançà (El Port de la Selva-Cadaqués).
- Figueres (Castelló d'Empúries-Roses, la Jonquera).
- Camallera (L'Escala, Sant Pere Pescador).
- Flaçà (La Bisbal d'Empordà-Pals-Begur, Torroella de Montgrí-l'Estartit).
- Girona (Bescanó-Anglès-la Cellera de Ter-Amer-les Planes d'Hostoles-Sant Feliu de Pallerols-la Vall d'en Bas-Olot-Sant Joan les Fonts, Cornellà del Terri-Mata-Banyoles-Besalú-Olot-la Vall de Bianya-Sant Joan de les Abadesses-Ripoll).
- Riudellots de la Selva (Aeroport-Vilobí d'Onyar, Cassà de la Selva).
- Caldes de Malavella (Llagostera-Tossa de Mar, Santa Cristina d'Aro-Sant Feliu de Guíxols, Platja d'Aro-Calonge-Palamós-Palafrugell).
- Sils (Riudarenes-Santa Coloma de Farners-Sant Hilari Sacalm, Vidreres-Lloret de Mar).
- Maçanet-Massanes (Maçanet de la Selva).
- Blanes (Lloret de Mar, Palafolls).

Amb una xarxa d'autobusos d'aportació al ferrocarril com la que he proposat crec que fins i tot amb un tren/hora faríem curt. Desgraciadament això no és Suïssa ni ens hi assemblem per casualitat. Ben al contrari, a les comarques de Girona hi ha la taxa més alta de cotxes/habitant de tot l'Estat.

Jo vinc dient fa temps, que si no ha diners, la solució més senzilla i que no costaria ni un sol euro és reorganitzar els horaris per garantir un enllaç ràpid entre l'R1 i l'R11 a Maçanet-Massanes, però sembla que és massa feina.



elnenabril
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: elnenabril » Diumenge 22/04/2012 20:13

Ara per ara no hi haurà Rodalies Girona, Blanes-Girona-Figueres-Portbou per falta de Diners segons la Generalitat. L'entrada d'aquest servei estava previst pel Maig, ara està en suspens.
Salutacions;



Avatar de l’usuari
jordiver
N5
N5
Entrades: 101
Ubicació: R11 - Figueres

Entrada Autor: jordiver » Diumenge 22/04/2012 21:08

elnenabril ha escrit:Ara per ara no hi haurà Rodalies Girona, Blanes-Girona-Figueres-Portbou per falta de Diners segons la Generalitat. L'entrada d'aquest servei estava previst pel Maig, ara està en suspens.
Salutacions;
Era d'esperar... En fi ja vindran (esperem) temps millors... :nose


Salutacions des de Figueres.

Joaquim_Link
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Joaquim_Link » Dilluns 23/04/2012 1:21

Són uns malparits!

Entenc que encara no es puguin posar les Rodalies de Girona per pasta, el que no entenc és que des de que es va traspassar Rodalies a la Generalitat (2 anys i 5 mesos) encara hi hagi un transbord de només 2 minuts entre l'últim tren de Girona a Maçanet-Massanes i l'últim de Maçanet-Massanes a Blanes. I després deien que la proximitat serivira per gestionar millor els problemes de la xarxa i per posar-hi solucions... Què els costaria endarrerir un quart d'hora l'últim cap a Blanes? Però com els que dissenyen els horaris no agafen els trens... Està molt bé repintar els trens (m'agrada la R) però abans d'açò hi ha coses més prioritàries.

En fi, a principis d'aquest curs tenio moltes ganes (no és ironia) de comprar-me el mensual (m'havio d'esperar fins a l'1 d'octubre). Però quan vaig conéixer l'estació de Maçanet en la seva plenitud se'm van passar les ganes. En poc més d'un mes vaig perdre l'últim a Blanes 7 VEGADES per arribar tard l'últim tren de de Girona (l'únic que podio agafar perquè acabavo classes a les 9 del vespre), una d'elles perquè el ... del maquinista del tren de Blanes va sortir un minut abans tancant-nos a mi i un company la porta als morros havent-nos vist per les càmeres i sabent que ens deixava tirats a l'estació (i sé que sortí abans perquè ho vaig veure a la pantalla que anuncia les sortides dels trens i perquè un minut després van anunciar la seva sortida per megafonia). Durant el segon semestre dimarts i dijous per ser a classe a la 1 de la tarda hai de sortir 3 hores abans de casa i arribar-hi de Girona 2 després d'acabar la classe (durant 6 VEGADES el tren de Girona va arribar tard a Maçanet i em vaig haver d'esperar 1 hora més, en total 3 d'anada i 3 de tornada, 1 de les quals el maquisnista ens va tancar la porta als morros veient el grup de 20 persones, entre ells turistes, gent gran... que estàvem corrent). I en podrio explicar moltes altres que m'han passat. Per cert, totes les reclamacions que hai posat evidentment han quedat en paper mullat. Ho puc dir més alt però no més clar: RENFE maltracta els seus clients.

Entre totes aqueixes males experiències i que mentre que pugen descaradament el preu del transport públic continuen subvencionant el privat, en menys d'1 curs se m'han passat les ganes de comprar el bitllet (amb les ganes que tenia a principis de curs de comprar-me el mensual). Perquè sí, crec que el preu del bitllet és necessari per finançar un servei públic de qualitat, però de qualitat, sense malgastar-lo en AVEs (l'estació de Maçanet és tota una ironia entre un servei pèssim de Rodalies i una obra macrofaraònica d'AVE). Que els polítics que presumeixen tant estar al servei dels ciutadans (ma mare diu "Dime de qué presumes y te diré de qué careces") rumïin què fan per a que un ciutadà que creu en les coses ben fetes deixi de fer-les.

Joaquim_Link :D
Joaquim_Link l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 26/04/2012 2:29, en total s’ha editat 1 vegada.



Ferry1ac1
N8
N8
Entrades: 926
Ubicació: Barcelona-Catalunya
Contacta:

Entrada Autor: Ferry1ac1 » Dimecres 25/04/2012 14:03

Joaquim_Link ha escrit:Són uns malparits!

Entenc que encara no es puguin posar les Rodalies de Girona per pasta, el que no entenc és que des de que es va traspassar Rodalies a la Generalitat (2 anys i 5 mesos) encara hi hagi un transbord de només 2 minuts entre l'últim tren de Girona a Maçanet-Massanes i l'últim de Maçanet-Massanes a Blanes. I després deien que la proximitat serivira per gestionar millor els problemes de la xarxa i per posar-hi solucions... Què els costaria endarrerir un quart d'hora l'últim cap a Blanes? Però com els que dissenyen els horaris no agafen els trens... Està molt bé repintar els trens (m'agrada la R) però abans d'açò hi ha coses més prioritàries.
Totalment d'acord! El traspàs ha estat un bluff dels que fa història, podrien haver fet molt més tot i les competències limitadíssimes.



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3155
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Dijous 26/04/2012 8:47

Maçanet-Massanes és un d'aquells intercanviadors que amb una mínima coordinació d'horaris es justificaria la seva existència. Tant en la direcció Calella-Blanes-Hostalric-Sant Celoni i viceversa com entre Calella-Blanes-Girona i viceversa.

Coordinar horaris entre rodalies i regionals no costa diners.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Dilluns 30/04/2012 15:29

Ferry1ac1 ha escrit:
Joaquim_Link ha escrit:Són uns malparits!

Entenc que encara no es puguin posar les Rodalies de Girona per pasta, el que no entenc és que des de que es va traspassar Rodalies a la Generalitat (2 anys i 5 mesos) encara hi hagi un transbord de només 2 minuts entre l'últim tren de Girona a Maçanet-Massanes i l'últim de Maçanet-Massanes a Blanes. I després deien que la proximitat serivira per gestionar millor els problemes de la xarxa i per posar-hi solucions... Què els costaria endarrerir un quart d'hora l'últim cap a Blanes? Però com els que dissenyen els horaris no agafen els trens... Està molt bé repintar els trens (m'agrada la R) però abans d'açò hi ha coses més prioritàries.
Totalment d'acord! El traspàs ha estat un bluff dels que fa història, podrien haver fet molt més tot i les competències limitadíssimes.
Pregunta:
Sabéis que Renfe/Rodalies de Catalunya quiere subir el precio de los billetes en un 10%-11% , no?
Contestación:
Si se acaba produciendo esta NUEVA subida de precios, yo que soy usuario de lunes a viernes Girona-Flaçà-Girona comprandome cada mes el mensual (aparte de coger bastantes veces el tren para ir hasta el Alt Empordà) estoy considerando seriamente empezar a ir a trabajar en coche.

Es muy triste, yo que soy tan anti-coche cuando hay la alternativa "transporte publico" pero es que la paciencia se me está agotando, estoy harto de abusos, malos servicios, trenes de cercanias haciendo viajes de 2h45, interventores mal educados/prepotentes, etc etc !!

No se como acabaremos, no se si esto mejoraria/se solucionaria con la entrada de una empresa privada en Catalunya gestionando nuestros trenes pero lo que si se es que JA N'HI HA PROU DE TANTA ESTAFA !!
César l’ha editat per darrera vegada el dia: Dilluns 30/04/2012 15:33, en total s’ha editat 1 vegada.



UT596001
N10
N10
Entrades: 3664

Entrada Autor: UT596001 » Dilluns 30/04/2012 15:32

César ha escrit:Pregunta:
Sabéis que Renfe/Rodalies de Catalunya quiere subir el precio de los billetes en un 10%-11% , no?
Pues no. Se suben los precios en el resto de España puesto que no se actualizaron los precios el 1 de enero. De momento en Cataluña no se tocan los precios.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dilluns 30/04/2012 15:33

Hi ha un fil obert sobre el tema de les pujades de tarifes de Renfe. Feu el favor de cercar-lo.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Dilluns 30/04/2012 15:34

UT596001 ha escrit:
César ha escrit:Pregunta:
Sabéis que Renfe/Rodalies de Catalunya quiere subir el precio de los billetes en un 10%-11% , no?
Pues no. Se suben los precios en el resto de España puesto que no se actualizaron los precios el 1 de enero. De momento en Cataluña no se tocan los precios.
Os lo pregunto porque la noticia venia publicada en el Diari de Girona.



César
N5
N5
Entrades: 152
Ubicació: Flaçà
Contacta:

Entrada Autor: César » Dilluns 30/04/2012 15:34

Guigui ha escrit:Hi ha un fil obert sobre el tema de les pujades de tarifes de Renfe. Feu el favor de cercar-lo.
De acuerdo, tienes razón, lo siento.
Ahora me lo miraré, gracias ;)



Toni
N8
N8
Entrades: 766

Entrada Autor: Toni » Dimarts 29/05/2012 0:14

Això de voler fer coses i que pagui un altre té el camí bastant curt.... esperem només que la gent no cregui que és culpa de ningú altre per que sino aquesta operació estètica de les rodalies de Girona encara els haurà sortit bé. A mi ja em cansa això de que la culpa és sempre de l´altre..... i a més de cansat, no porta a res positiu.



Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 18/09/2012 10:02

Girona reclama el servicio de Cercanías este 2012

Polémica moción que ICV critica rechazó el PSC cuando gobernaba y que ahora impulsa.

El pleno del Ajuntament de Girona ha aprobado una moción presentada por el grupo del PSC a favor de que la Generalitat ponga en funcionamiento las cercanías de Girona este 2012.
El texto se ha aprobado con diez votos a favor -−los del PSC y el PP-- y 15 abstenciones --de CiU, CUP e ICV−, aunque los socialistas han recibido duras críticas de los ecosocialistas, ya que estos últimos presentaron una moción muy similar hace años, cuando gobernaba el PSC, y fue rechazada.
Además, el portavoz de ICV, Joan Olòriz, ha criticado a los socialistas por presentar esta moción y votar en contra de la anterior, en la que se pedía la organización de un proceso informativo en relación a las obras de soterramiento del tren convencional y del derrumbe del paso elevado actual.
"Hace años me quedé solo presentando una moción casi idéntica, ahora no me da la gana votar a favor", ha espetao Olòriz, mientras que el portavoz de la CUP, Jordi Navarro, se ha sumado a esta queja con un simple "ídem".
Consulta ciudadana
La moción sobre el tren convencional, presentada por el presidente de la Asociación de Vecinos de Sant Narcís, Martí Carreras, no ha prosperado ya que solamente ha recibido cinco votos a favor --de CUP e ICV--, mientras que los demás grupos se han abstenido o han votado en contra.
El texto proponía realizar una consulta ciudadana vinculante, no más allá del mes de noviembre, en relación a la importante transformación que sufrirá la ciudad si definitivamente decide derrocarse el viaducto del tren convencional, para que pudiera conocerse la opinión de todos los vecinos.

http://www.lavanguardia.com


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 18/09/2012 10:29

trensmat ha escrit:Girona reclama el servicio de Cercanías este 2012

Polémica moción que ICV critica rechazó el PSC cuando gobernaba y que ahora impulsa.

El pleno del Ajuntament de Girona ha aprobado una moción presentada por el grupo del PSC a favor de que la Generalitat ponga en funcionamiento las cercanías de Girona este 2012.
El texto se ha aprobado con diez votos a favor -−los del PSC y el PP-- y 15 abstenciones --de CiU, CUP e ICV−, aunque los socialistas han recibido duras críticas de los ecosocialistas, ya que estos últimos presentaron una moción muy similar hace años, cuando gobernaba el PSC, y fue rechazada.
Además, el portavoz de ICV, Joan Olòriz, ha criticado a los socialistas por presentar esta moción y votar en contra de la anterior, en la que se pedía la organización de un proceso informativo en relación a las obras de soterramiento del tren convencional y del derrumbe del paso elevado actual.
"Hace años me quedé solo presentando una moción casi idéntica, ahora no me da la gana votar a favor", ha espetao Olòriz, mientras que el portavoz de la CUP, Jordi Navarro, se ha sumado a esta queja con un simple "ídem".
Consulta ciudadana
La moción sobre el tren convencional, presentada por el presidente de la Asociación de Vecinos de Sant Narcís, Martí Carreras, no ha prosperado ya que solamente ha recibido cinco votos a favor --de CUP e ICV--, mientras que los demás grupos se han abstenido o han votado en contra.
El texto proponía realizar una consulta ciudadana vinculante, no más allá del mes de noviembre, en relación a la importante transformación que sufrirá la ciudad si definitivamente decide derrocarse el viaducto del tren convencional, para que pudiera conocerse la opinión de todos los vecinos.

http://www.lavanguardia.com
Si es que no m'estranya que tinguem el transport que tenim, per aquestes declaracions sembla més important el fet de soterrar una línia que a intentar crear nous serveis que beneficiarien a la majoria.

Fastigós i patètic alhora.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
trensmat
N9
N9
Entrades: 1593
Ubicació: Mataró(R1 Nord) Algimia ciudad (C5 Nord) Valencia pintor Sorolla

Entrada Autor: trensmat » Dimarts 18/09/2012 10:37

Miquel ha escrit:
trensmat ha escrit:Girona reclama el servicio de Cercanías este 2012

Polémica moción que ICV critica rechazó el PSC cuando gobernaba y que ahora impulsa.

El pleno del Ajuntament de Girona ha aprobado una moción presentada por el grupo del PSC a favor de que la Generalitat ponga en funcionamiento las cercanías de Girona este 2012.
El texto se ha aprobado con diez votos a favor -−los del PSC y el PP-- y 15 abstenciones --de CiU, CUP e ICV−, aunque los socialistas han recibido duras críticas de los ecosocialistas, ya que estos últimos presentaron una moción muy similar hace años, cuando gobernaba el PSC, y fue rechazada.
Además, el portavoz de ICV, Joan Olòriz, ha criticado a los socialistas por presentar esta moción y votar en contra de la anterior, en la que se pedía la organización de un proceso informativo en relación a las obras de soterramiento del tren convencional y del derrumbe del paso elevado actual.
"Hace años me quedé solo presentando una moción casi idéntica, ahora no me da la gana votar a favor", ha espetao Olòriz, mientras que el portavoz de la CUP, Jordi Navarro, se ha sumado a esta queja con un simple "ídem".
Consulta ciudadana
La moción sobre el tren convencional, presentada por el presidente de la Asociación de Vecinos de Sant Narcís, Martí Carreras, no ha prosperado ya que solamente ha recibido cinco votos a favor --de CUP e ICV--, mientras que los demás grupos se han abstenido o han votado en contra.
El texto proponía realizar una consulta ciudadana vinculante, no más allá del mes de noviembre, en relación a la importante transformación que sufrirá la ciudad si definitivamente decide derrocarse el viaducto del tren convencional, para que pudiera conocerse la opinión de todos los vecinos.

http://www.lavanguardia.com
Si es que no m'estranya que tinguem el transport que tenim, per aquestes declaracions sembla més important el fet de soterrar una línia que a intentar crear nous serveis que beneficiarien a la majoria.

Fastigós i patètic alhora.
Per que et dona fastig aquesta noticia es que no ho entec.


http://www.flickr.com/photos/trensmat

A Tarragona i Lleida volem els mateixos serveis que Girona.
ImatgeImatge Imatge

Miquel
Administrador
Entrades: 4421
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 18/09/2012 10:43

trensmat ha escrit:
Miquel ha escrit:
trensmat ha escrit:Girona reclama el servicio de Cercanías este 2012

Polémica moción que ICV critica rechazó el PSC cuando gobernaba y que ahora impulsa.

El pleno del Ajuntament de Girona ha aprobado una moción presentada por el grupo del PSC a favor de que la Generalitat ponga en funcionamiento las cercanías de Girona este 2012.
El texto se ha aprobado con diez votos a favor -−los del PSC y el PP-- y 15 abstenciones --de CiU, CUP e ICV−, aunque los socialistas han recibido duras críticas de los ecosocialistas, ya que estos últimos presentaron una moción muy similar hace años, cuando gobernaba el PSC, y fue rechazada.
Además, el portavoz de ICV, Joan Olòriz, ha criticado a los socialistas por presentar esta moción y votar en contra de la anterior, en la que se pedía la organización de un proceso informativo en relación a las obras de soterramiento del tren convencional y del derrumbe del paso elevado actual.
"Hace años me quedé solo presentando una moción casi idéntica, ahora no me da la gana votar a favor", ha espetao Olòriz, mientras que el portavoz de la CUP, Jordi Navarro, se ha sumado a esta queja con un simple "ídem".
Consulta ciudadana
La moción sobre el tren convencional, presentada por el presidente de la Asociación de Vecinos de Sant Narcís, Martí Carreras, no ha prosperado ya que solamente ha recibido cinco votos a favor --de CUP e ICV--, mientras que los demás grupos se han abstenido o han votado en contra.
El texto proponía realizar una consulta ciudadana vinculante, no más allá del mes de noviembre, en relación a la importante transformación que sufrirá la ciudad si definitivamente decide derrocarse el viaducto del tren convencional, para que pudiera conocerse la opinión de todos los vecinos.

http://www.lavanguardia.com
Si es que no m'estranya que tinguem el transport que tenim, per aquestes declaracions sembla més important el fet de soterrar una línia que a intentar crear nous serveis que beneficiarien a la majoria.

Fastigós i patètic alhora.
Per que et dona fastig aquesta noticia es que no ho entec.
Sobre el soterrament i les picabaralles entre els grups, ara voto, ara no voto, etc.

Ara, no em refereixo pas a que tiri endavant el projecte de Rodalies, el que critico són les formes i el contingut "de segona línia".


El metro de Barcelona amb motoristes!

Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”