Cercanías Girona

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
Joaquim_Link
N3
N3
Entrades: 20

Torna el ferrocarril directe Blanes-Girona!!!!!!!!!!

Entrada Autor: Joaquim_Link » Dijous 29/09/2011 13:57

Extra extra, torna el ferrocarril directe Blanes-Girona!!!!!!!!!!

Com ho llegiu, pensavo que mai arribaria aquest moment. Però dilluns vaig començar el meu últim curs d'Història a la UdG i, mentre feio l'estimat transbors de Maçanet-Massanes (sóc de Blanes) la dona de l'edifici nou de l'estació (que no pot vendre bitllets perquè encara no tenen electricitat XD) m'ho va dir. A partir de gener torna el tren directe Blanes-Girona.

Més enllà de les oportunes felicitacions, la pregunta que mos hauríem de fer és: per què conxos el van treure? Ara només queda el dubte de si el nou servei serà integrat al servei de rodalia de Girona o constituirà una nova línia de serveis regionals. Intueixo que serà una línea de regionals perquè segons el projecte de rodalia de Girona, la línia 1 acaba a Maçanet-Massanes, tot i que tant de bo l'allarguessin fins a Blanes. Ara bé, suposo que per fer açò caldria desdoblar la via entre Blanes i Maçanet-Massanes (quan el pla de rodalies fins el 2014 preveu el desdoblament només des d'Arenys fins a Blanes). Un atro avantatge de desdoblar la via entre Arenys i Maçanet-Massanes, més enllà de fer arribar la línia 1 de rodalia de Girona fins a Blanes, seria la possibilitat de fer passar regionals i mitja distància per les vies de la línia 1 de rodalia de Barcelona.

Què vos sembla tot plegat?

Joaquim_Link :D
Joaquim_Link l’ha editat per darrera vegada el dia: Dijous 29/09/2011 14:40, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 29/09/2011 16:01

La línia del Maresme està sobresaturada perquè hi circulin regionals. Abans, caldria desdoblar, però això requereix que els nimbys de sempre deixin de tocar allò que no sona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Dijous 29/09/2011 16:05

Guigui ha escrit:La línia del Maresme està sobresaturada perquè hi circulin regionals. Abans, caldria desdoblar, però això requereix que els nimbys de sempre deixin de tocar allò que no sona.
Jo crec que a Blanes hi haura la linia de Rodalies Barcelona - Blanes i la Blanes - Girona - Figueres. Si hi haura serveis combinats... Ja veurem. D'aqui 1 anys tindrem Avant Barcelona Girona - Figueres i crec que s'eliminaran la majoria de MD, quedan 1 regional hora + 1 avant hora.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Divendres 30/09/2011 0:28

davida ha escrit:Jo crec que a Blanes hi haura la linia de Rodalies Barcelona - Blanes i la Blanes - Girona - Figueres. Si hi haura serveis combinats... Ja veurem. D'aqui 1 anys tindrem Avant Barcelona Girona - Figueres i crec que s'eliminaran la majoria de MD, quedan 1 regional hora + 1 avant hora.
Donat que entre Blanes i Maçanet és impossible posar dues línes de Rodalies (a qui se li acut deixar Tordera amb via única!), hauria de ser com tu dius. La demanda de Blanes a Girona és més alta que la de Tordera a Barcelona, així que és preferible escurçar l'R1 fins a Blanes i que el tram Blanes-Maçanet sigui servit exclusivament per aquesta línia gironina Blanes-Girona-Figueres. Amb un enllaç coordinat a Maçanet, els de Tordera podrien anar a Barcelona amb l'R2, amb menys parades i menys temps de trajecte que actualment per l'R1.



liniadelRipollés
N10
N10
Entrades: 3191
Facebook: http://ca-es.facebook.com/profile.php?id=1101204269

Entrada Autor: liniadelRipollés » Divendres 30/09/2011 3:15

Amb serveis Blanes-Girona-Cerbère ja ens podem donar per satisfets. Fer el canvi de tren a Blanes-Estació i no a Maçanet-fantasma ja és una millora d'imatge, de seguretat i de comoditat per als viatgers.

No m'estranya que antigament Maçanet Massanes es digués "Riera de Santa Coloma"
Guigui ha escrit:La línia del Maresme està sobresaturada perquè hi circulin regionals. Abans, caldria desdoblar, però això requereix que els nimbys de sempre deixin de tocar allò que no sona.


Si em toca l'abonament anual de TMB, què faré? ..... Provar totes les cancel·ladores.

Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 30/09/2011 10:11

Si, al final, es solucionen les freqüents incidències que impedeixen un servei regular a rodalies de Catalunya, la opció més lògica per als rodalies de Girona és que els trens de la R1 que ara acaben a Maçanet arribin fins a Girona, Figueres o Portbou/Cervera de la Marenda. A l'estació de Blanes no sé si hi ha prou espai per a que sigui final de línia de dues línies que una és prolongació de l'altra. El més lògic és que els trens segueixin el seu recorregut. Altra cosa que podem discutir és si les comoditats «a bord» dels actuals trens de rodalia són les adequades per a aquest servei o bé si els trens còmodes (470, 448, 449) són adequats per les freqüents arrancades i parades del servei de rodalia.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Joaquim_Link
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Joaquim_Link » Divendres 30/09/2011 13:03

genissimon, em sembla molt bona la teua idea.

Jo ja fa temps que la tenio al cap, però en forma de línia de regionals. És a dir, que a Blanes hi hagués correspondència de les RB1 i RG1 (les R1 dels serveis de rodalia de Barcelona i de Girona) i que a més hi passés una nova línia de regionals que anés de Barcelona a Cervera com la de l'interior però per la costa. La de la costa podria ser R11 i la de l'interior R12 (per analogia a la R1 i R2 amb les que comparteixen infraestructura, o RB1 i RB2 amb l'entrada del servei de rodalia de Girona). Què et sembla el tema de la nomenclatura? Tens alguna proposta diferent? Açò tindria l'avantatge de poder anar de Blanes fins a Barcelona o a l'inversa parant només a les estacions més importants. Però requeriria el desdoblament entre Arenys i Maçanet-Massanes (amb el complicat tram entre Sant Pol i Calella).

Joaquim_Link :D



Avatar de l’usuari
genissimon
N10
N10
Entrades: 3153
Ubicació: La Selva marítima i el Berguedà prepirinenc

Entrada Autor: genissimon » Divendres 30/09/2011 13:33

Joaquim_Link ha escrit:genissimon, em sembla molt bona la teua idea.

Jo ja fa temps que la tenio al cap, però en forma de línia de regionals. És a dir, que a Blanes hi hagués correspondència de les RB1 i RG1 (les R1 dels serveis de rodalia de Barcelona i de Girona) i que a més hi passés una nova línia de regionals que anés de Barcelona a Cervera com la de l'interior però per la costa. La de la costa podria ser R11 i la de l'interior R12 (per analogia a la R1 i R2 amb les que comparteixen infraestructura, o RB1 i RB2 amb l'entrada del servei de rodalia de Girona). Què et sembla el tema de la nomenclatura? Tens alguna proposta diferent? Açò tindria l'avantatge de poder anar de Blanes fins a Barcelona o a l'inversa parant només a les estacions més importants. Però requeriria el desdoblament entre Arenys i Maçanet-Massanes (amb el complicat tram entre Sant Pol i Calella).

Joaquim_Link :D
Amb els horaris i freqüències que hi ha avui a la R1 no crec que sigui possible la reitroducció de trens sense algunes parades a la línia, sobretot entre Mataró i BCN. I no crec que ni la Generalitat, ni renfe ni, sobretot, ADIF estiguin per la feina de instal·lar trams d'avançament de trens o vies d'apartat o el que faci falta (que és una gran inversió) per a posar trens semidirectes.

Per tant, aprofitant les malles de circulació actuals i donat que a partir de Maçanet la infraestructura i la densitat de circulació ho permeten, prolongar els actuals serveis de la R1 que acaben a Maçanet fins a Girona, Figueres o Portbou/Cervera de la Marenda, no hauria de representar cap problema més enllà de necessitar uns quants trens addicionals i algunes hores més de maquinista i interventor.

Tampoc trobo massa raonable que tots els trens de la R1 acabin a Blanes i crear un nou servei amb altres trens que comencin a Blanes i acabin a Girona, Figueres o Portbou/Cervera de la Marenda. La ocupació de vies a l'estació de de Blanes i el necessari transbord a què obliga als usuaris que venint de més al nord de Blanes vulguin anar més al sud i viceversa crec que fa poc viable la proposta.

Repeteixo: el més raonable seria que els trens que ara acaben a Maçanet, arribin a Figueres i un de cada dos a Portbou/Cervera de la Marenda.

Caldria estudiar com aquests horaris afectarien a les circulacions dels actuals trens regionals i MD. Una proposta, potser, podria ser suprimir parades entre Maçanet (on caldria que continuessin parant tots) i Figueres, tot ajustant l'oferta a la demanda i a la vegada millorar els temps de recorregut dels trens més ràpids: caldria aconseguir que els MD triguéssin al voltant d'entre 1h i 5' i 1h i 10' entre Girona i BCN ps de Gràcia i uns 20' entre Figueres i Girona.

Salut !!


Reposició del Tramvia Blau.
Manteniment del servei ferroviari a l'Estació de França i connexió decent amb el metro.
Corredor mediterrani per a mercaderies amb via d'ample normal (UIC 1435mm), apartadors llargs (>1000m) i pendents suaus (<15‰).
Desdoblament de la C-55 entre Manresa i Abrera.
Actualització de la C-26 entre Berga i Solsona.

Joaquim_Link
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Joaquim_Link » Divendres 30/09/2011 14:39

Perquè la proposta que vaig sentir fa temps de quadruplicar les vies entre Barcelona i Mataró com la veus?

I el tema de la nomenclatura entre els diferents sistemes de rodalia i el de regionals? Gràcies!

Joaquim_Link :D



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/09/2011 14:50

Joaquim_Link ha escrit:Perquè la proposta que vaig sentir fa temps de quadruplicar les vies entre Barcelona i Mataró com la veus?
Des d'un punt de vista ideal, solucionaria molts problemes, igual que una quadruplicació fins a Castelldefels, Martorell, Terrassa i Granollers. Ara bé, des d'un punt de vista real, ens la podem anar traient del cap.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Joaquim_Link
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Joaquim_Link » Divendres 30/09/2011 17:46

Per manca de recursos o per manca de voluntat política?

Per cert, què vos sembla el tema de la nomenclatura? És que jo no el tinc clar.

Joaquim_Link :D
Joaquim_Link l’ha editat per darrera vegada el dia: Divendres 30/09/2011 17:58, en total s’ha editat 1 vegada.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 30/09/2011 17:57

Joaquim_Link ha escrit:Per cert, què vos sembla el tema de la nomenclatura? És que jo no el tinc gens clar.
Que jo sàpiga, no hi ha res oficial al respecte.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Joaquim_Link
N3
N3
Entrades: 20

Entrada Autor: Joaquim_Link » Divendres 30/09/2011 18:20

Em referio a quina penseu que hauria de ser per compatibilitzar sense confondre els serveis de rodalia de Barcelona i de Girona i el servei de regionals. És que fa temps vaig trobar quelcom al respecte en aquests fòrums, però no recordo on.

Gràcies i dispenseu.

Joaquim_Link :D



davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 30/09/2011 21:24

Guigui ha escrit:
Joaquim_Link ha escrit:Perquè la proposta que vaig sentir fa temps de quadruplicar les vies entre Barcelona i Mataró com la veus?
Des d'un punt de vista ideal, solucionaria molts problemes, igual que una quadruplicació fins a Castelldefels, Martorell, Terrassa i Granollers. Ara bé, des d'un punt de vista real, ens la podem anar traient del cap.
De Barcelona a Martorell hi han 3-4 vies dobles (iberic, LAV, FGC i mercaderies Castellbisbal Can Tunis)
DE Barelona a Terrassa 2 vies dobles (iberic i FGC)
De Barcelona Granollers 1 doble + 1 unica.
El problema es que no es poden combinar.
A la R2 hi han semidirectes perque funcionen en lloc de circular cada 5 minuts fan:
- :00 GL directe a Tarragona
- :03 MD directe a SVC o parada a Vilanova.
- :06 Rodalies a SVC Sants - Gava - Castelldefels - Vilanova. Apartir Vilanova para a totes
- :09 Rodalies a Aeroport. Deixa via lliure al ¨següent tren a l'Aeroport.
- :15 Rodalies a Vilanova paren a totes.
- :22 Rodalies Castelledefels paren a totes.
Provocan a Vilanova un tren cada 12 - 18 minuts



elnenabril
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: elnenabril » Divendres 30/09/2011 23:13

Aqui tenim un problema greu, sense menjar-se gaire terreny ADIF podria construir doble via de Calella a MaÇanet, més abaix de Calella ja és més complicat pels tunels de St. Pol tot i que la Ingenieria fà barbaritats.

Tordera podria tenir un tren cada mitja hora intercalant Rodalies Barcelona i Girona si en aquesta Població hi hagués l'encreuament que és necesita per poder posar aquesta freqüencia, perquè tendria demanda, el problema que hi ha és que ADIF no té interés.
Sobre les Unitats a utilitzar;

La Serie 470 les estàn retirant de la circulació, tot i que tenen una arrencada com les 447.

Les 448 les utlitzen per fer Regionals el Sud i algunes les han traslladat cap a Zaragossa, i tenen una arrencada més lenta que els Civia, 447 i 470.

Les 449 té la mateixa arrencada que les 448, i no només aixó, tenen una porta per vagó, per lo qual veig inviable fer-lo servir per qualsevol sistema de Rodalies.

Actualment estàn circulant com a Regionals a Girona les Series 449, 470 (cada vegada menys) i les 447, jo personalment vaig comode en tots els tipus de tren amb independència dels seients. I si han de canviar de seients que les canviin en totes les unitats, tant és dur estar sentats amb els seients actuals per fer un trajecte de 70Km com de 160Km



Altaria_Trianilla
N7
N7
Entrades: 454
Ubicació: Sabadell ( Barcelona )
Contacta:

Entrada Autor: Altaria_Trianilla » Dissabte 01/10/2011 15:28

elnenabril ha escrit:
La Serie 470 les estàn retirant de la circulació, tot i que tenen una arrencada com les 447.

Les 449 té la mateixa arrencada que les 448, i no només aixó, tenen una porta per vagó, per lo qual veig inviable fer-lo servir per qualsevol sistema de Rodalies.
Home, comparar l'arrencada d'una 447 amb la d'una 470.. no se jo... ídem amb els 448 i 449. Depèn com fa pena veure arrencar una 470 (per exemple a la sortida de Cerdanyola del Vallès cap a Barberà)


Imatge

Avatar de l’usuari
D4V1D.83FY
N4
N4
Entrades: 50
Contacta:

Entrada Autor: D4V1D.83FY » Dimecres 05/10/2011 1:42

Joaquim_Link ha escrit:Extra extra, torna el ferrocarril directe Blanes-Girona!!!!!!!!!!

Com ho llegiu, pensavo que mai arribaria aquest moment. Però dilluns vaig començar el meu últim curs d'Història a la UdG i, mentre feio l'estimat transbors de Maçanet-Massanes (sóc de Blanes) la dona de l'edifici nou de l'estació (que no pot vendre bitllets perquè encara no tenen electricitat XD) m'ho va dir. A partir de gener torna el tren directe Blanes-Girona.

Més enllà de les oportunes felicitacions, la pregunta que mos hauríem de fer és: per què conxos el van treure? Ara només queda el dubte de si el nou servei serà integrat al servei de rodalia de Girona o constituirà una nova línia de serveis regionals. Intueixo que serà una línea de regionals perquè segons el projecte de rodalia de Girona, la línia 1 acaba a Maçanet-Massanes, tot i que tant de bo l'allarguessin fins a Blanes. Ara bé, suposo que per fer açò caldria desdoblar la via entre Blanes i Maçanet-Massanes (quan el pla de rodalies fins el 2014 preveu el desdoblament només des d'Arenys fins a Blanes). Un atro avantatge de desdoblar la via entre Arenys i Maçanet-Massanes, més enllà de fer arribar la línia 1 de rodalia de Girona fins a Blanes, seria la possibilitat de fer passar regionals i mitja distància per les vies de la línia 1 de rodalia de Barcelona.

Què vos sembla tot plegat?

Joaquim_Link :D
jo tinc entes que el servei BCN-Blanes-Girona es va retirar per que els trens solien arribar des de Portbou amb retard i desquadraven els grafics de la via unica.

El desdoblament des d'Arenys es necesari, pero es complicat pel que tinc entes, ja que sempre hi ha hagut molta oposicio.

El que no entenc es com un edifici recent construit no te energia electrica xD d'alguna manera els obrers han hagut de fer anar les seves eines i enllumenat de treball...



elnenabril
N3
N3
Entrades: 36

Entrada Autor: elnenabril » Dijous 20/10/2011 23:51

davida ha escrit:
Guigui ha escrit:
Joaquim_Link ha escrit:Perquè la proposta que vaig sentir fa temps de quadruplicar les vies entre Barcelona i Mataró com la veus?
Des d'un punt de vista ideal, solucionaria molts problemes, igual que una quadruplicació fins a Castelldefels, Martorell, Terrassa i Granollers. Ara bé, des d'un punt de vista real, ens la podem anar traient del cap.
De Barcelona a Martorell hi han 3-4 vies dobles (iberic, LAV, FGC i mercaderies Castellbisbal Can Tunis)
DE Barelona a Terrassa 2 vies dobles (iberic i FGC)
De Barcelona Granollers 1 doble + 1 unica.
El problema es que no es poden combinar.
A la R2 hi han semidirectes perque funcionen en lloc de circular cada 5 minuts fan:
- :00 GL directe a Tarragona
- :03 MD directe a SVC o parada a Vilanova.
- :06 Rodalies a SVC Sants - Gava - Castelldefels - Vilanova. Apartir Vilanova para a totes
- :09 Rodalies a Aeroport. Deixa via lliure al ¨següent tren a l'Aeroport.
- :15 Rodalies a Vilanova paren a totes.
- :22 Rodalies Castelledefels paren a totes.

Jo en pregunto perquè no paren tots els trens de Rodalies de la R2 Sud i Regionals que van ó venen del Sud el Prat, siguén una Estació d'EnllaÇ cap el Aeroport, és sorprenent!!!



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 21/10/2011 0:34

El fil va de la futura (?) rodalia de Girona, no de la de Barcelona.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
metring
Administrador
Entrades: 23220
Ubicació: Fabra i Puig

Entrada Autor: metring » Divendres 25/11/2011 10:17

http://www.diaridegirona.cat/tema-dia/2 ... 31834.html

El nou servei de Rodalies que unirà Blanes i Figueres costarà cinc milions d´euros

Segons el director de Transports i Mobilitat, Ricard Font, la línia ha d'entrar en funcionament a la primavera del 2012

UN PAS ENDAVANT La millora de les connexions ferroviàries a les comarques gironines sembla que ja té una data. El director general de Transports i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font, va explicar ahir que la previsió és que les Rodalies que connectaran Figueres amb Blanes es posin en marxa a partir de la primavera. El servei tindrà una freqüència diària d'un tren cada hora.

GIRONA | ACN/DDG La nova línia de Rodalies de les comarques gironines tindrà un cost de cinc milions d'euros, segons les estimacions que ha fet la Generalitat de Catalunya. Aquestes previsions també situen la inauguració d'aquests serveis entre l'abril i el maig de l'any que ve, amb un tren cada hora que enllaçarà Figueres amb Blanes, passant per Girona. El director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, ja va avançar ahir que la inversió per fer realitat aquesta línia haurà de venir de l'Estat, a través de la compensació que el Govern central paga a la Generalitat per la transferència de les Rodalies i els trens regionals.
Amb la posada en marxa del nou servei de Rodalies a Girona, la Generalitat pretén acabar amb el que considera que ha estat un greuge històric en la comunicació amb la zona de la Selva Marítima. Segons va explicar Ricard Font en declaracions a Ràdio Girona, "definitivament deixarem enrere aquesta manca de conexió directa entre les comarques gironines i el Maresme, que és una conexió natural que durant molts anys, per culpa d'unes males infraestructures viàries i ferroviàries, hi ha hagut una barrera que ha separat dos espais geogràfics humans i socials que tenen una vinculació molt clara". Font va afegir, breument, que l'estat de la N-II tampoc ha contribuït a solucionar aquest problema.
La proposta del Govern de la Generalitat per al servei de Rodalies a les comarques gironines recull que cada hora circuli un tren que enllaci Figueres i Blanes, amb parada a totes les estacions. En el cas del trajecte entre Figueres i Portbou, la freqüència de pas del comboi de Rodalies serà cada dues hores.
A l'hora de cobrir el nou servei, els trens de Rodalies circularan per les vies ja existents, és a dir, pel corredor que va de Portbou a Barcelona fins arribar a Maçanet-Massanes. A partir d'aquí, prendran direcció cap a Blanes amb la línia del Maresme.

Un cost de 5 milions d'euros
L'estimació que ha fet la conselleria de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya és que el nou servei de Rodalies a les comarques gironines costarà cinc milions d'euros. Això sí, el director general de Transports i Mobilitat, Ricard Font, va advertir que els diners hauran de sortir de les arques de l'Estat, a través de la compensació que l'Executiu espanyol paga a la Generalitat per la transferència de les Rodalies i els Regionals.
De fet, la posada en marxa de les Rodalies arreu de Catalunya és una de les conseqüències que es deriven de la transferència de la gestió d'aquest servei i del de Regionals que va portar a terme l'Estat espanyol. Des de fa mesos, el Govern està treballant per definir de quina manera es poden encaixar els diferents combois que prestaran el servei al mapa ferroviari català.
Segons va avançar Ricard Font, la voluntat és que aquest mes de desembre Territori i Sostenibilitat anunciï "com es portaran a terme tècnicament les Rodalies de Girona, Tarragona i Lleida". De moment, però, ja s'ha decidit quina serà la freqüència de pas dels combois arreu de la demarcació.

A partir de la primavera
El director general de Transports i Mobilitat va avançar ahir que la intenció és que els nous serveis ja circulin pel territori gironí la primavera del 2012. "El que tenim sobre la taula és la possibilitat d'engegar les Rodalies de Girona els mesos d'abril o maig, en funció de les disponibilitats pressupostàries i sempre supeditats als pressupostos generals de l'Estat", va explicar Ricard Font. En aquest sentit, va afirmar que espera "que els pressupostos de l'Estat estaran redactats i aprovats la propera primavera; si els tenim i contemplen aquesta quantitat, aleshores podrem posar en marxa les Rodalies".
En un principi, l'operadora de la línia serà Renfe perquè és l'única companyia que ofereix garanties i perquè el Govern central no ha modificat, com s'hi havia compromès, la llei ferroviària que permeti a la Generalitat triar operador. El director de Transports i Mobilitat va explicar que la intenció és enfortir Ferrocarrils de la Generalitat perquè en el futur pugui fer-se càrrec de les Rodalies de Girona, que volen que entrin en servei la primavera del 2012.



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”