Rodalies Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Re: La Generalitat planifica la xarxa de rodalies de Lleida

Entrada Autor: megapauer » Dijous 17/01/2008 10:05

neroon ha escrit:I perqué no fer que la línia 3 sigui Monzón - Lleida - Les Borges ?
Això jo crec que fóra el més interessant.

Sobre els defensors de Montblanc... Montblanc és Tarragona des de molts pobles abans i sempre ha tirat prou més cap a Reus i Tarragona. Monzón sí que és una ciutat molt lligada de sempre amb Lleida, com Fraga, tot i que aquesta darrera no té ferrocarril. Sobre el canvi de província... a Madrid és prou habitual.

Freqüències... doncs jo crec que un tren cada hora fóra més que suficient. Ara, jo no compraria trens tan grans. No té cap sentit fer circular un tren de 500 places en línies que tenen 30mil habitants de clients disponibles. De fet a Mollerussa no s'ompliria un tren amb tota la gent que un dia va a Lleida.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

Avatar de l’usuari
Ereza
N4
N4
Entrades: 42
Ubicació: BCN / L'Espluga Calba
Contacta:

Entrada Autor: Ereza » Dijous 17/01/2008 10:37

megapauer ha escrit:Sobre els defensors de Montblanc... Montblanc és Tarragona des de molts pobles abans i sempre ha tirat prou més cap a Reus i Tarragona.
També tens raó... Però bé, donat el cas de no canviar de província, crec que podrien acabar a Vinaixa. No em sembla gaire bé excloure les dues poblacions de la línia que segueixen sent de la província i que podrien aportar força viatgers en l'últim tram (molta gent de La Floresta i Vinaixa treballa a Les Borges o hi va a fer gestions i compres... tot i que la majoria de gent de La Floresta si ha d'anar a peu fins a l'estació segurament agafaran el cotxe en lloc del tren, també cal pensar que és un poble amb força gent gran i que per tant opten per autobús o en aquest cas tren)...

El que no pot ser és que la tarifa segueixi sent com fins ara: de La Floresta a Borges (uns 4 km a tot estirar), 1,50€. Amb aquest preu val més la pena agafar l'autobús, que deu sortir per menys d'1€. Tot i que val a dir que l'autobús només passa a les 8:00 i a les 15:00 en sentit Lleida i a les 14:00 i 19:30 sentit La Floresta. Cap a Vinaixa desconec com està la cosa però hi passen autobusos més sovint i amb un servei encara més barat.
megapauer ha escrit:Monzón sí que és una ciutat molt lligada de sempre amb Lleida, com Fraga, tot i que aquesta darrera no té ferrocarril. Sobre el canvi de província... a Madrid és prou habitual.

Freqüències... doncs jo crec que un tren cada hora fóra més que suficient. Ara, jo no compraria trens tan grans. No té cap sentit fer circular un tren de 500 places en línies que tenen 30mil habitants de clients disponibles. De fet a Mollerussa no s'ompliria un tren amb tota la gent que un dia va a Lleida.
Absolutament d'acord en tot.


«Truly, if there is evil in this world, it lies within the heart of mankind.»

Avatar de l’usuari
neroon
N6
N6
Entrades: 315
Ubicació: A la muntanyaaaaaaaa!!!!

Entrada Autor: neroon » Dijous 17/01/2008 11:32

megapauer ha escrit: Freqüències... doncs jo crec que un tren cada hora fóra més que suficient. Ara, jo no compraria trens tan grans. No té cap sentit fer circular un tren de 500 places en línies que tenen 30mil habitants de clients disponibles. De fet a Mollerussa no s'ompliria un tren amb tota la gent que un dia va a Lleida.
Respecte ales freqüencies, totalment d'acord (de fet, fora d'hores punta inclùs es podria plantejar un tren cada dues hores). Respecte al material, Statdler's, versions elèctriques dels Desiro de Siemens o fins i tot un tren-tram (obviant la mandanga de reubicar les vies perque pasin pel centres dels pobles).

Salutacions


Cuando veo un Civia, mi corazón palpita...
...como una patata frita.

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dijous 17/01/2008 12:28

Heu de recordar que aquesta suposada xarxa de rodalies estaria gestionada per la Generalitat, per tant ja no es planteja la possibilitat de línies que ocupin territoris fora de Catalunya



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Dijous 17/01/2008 13:43

jordidr ha escrit:Heu de recordar que aquesta suposada xarxa de rodalies estaria gestionada per la Generalitat, per tant ja no es planteja la possibilitat de línies que ocupin territoris fora de Catalunya
Doncs sincerament, per posar un tren Almacelles - Lleida... sortiria més barat pagar un taxi a cada viatger.


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dijous 17/01/2008 14:44

Que quedi clar que jo tambe consider-ho oportu fe una linia de rodalies que transcorri per la linia Lleida - Ssaragossa, pero si en si ja es dificil traspasar linies que transcorren integrament per Catalunya doncs per fora ja es una utopia, l'unic que podria de decidir fer un servei de rodalies entre Catalunya i Saragossa es l'estat com seria el cas de la linia de Murcia - Alacant



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 17/01/2008 20:15

megapauer ha escrit:Sobre els defensors de Montblanc... Montblanc és Tarragona des de molts pobles abans i sempre ha tirat prou més cap a Reus i Tarragona.
Però constituiria una bona terminal per enllaçar amb un hipotètic nucli de rodalia de Tarragona, a més que a la gent de Montblanc potser li interessi tenir connexions directes amb Lleida per enllaçar amb el TAV direcció Saragossa i Madrid.

Pel que fa a estendre el nucli de Lleida cap a Montsó, no hi hauria d'haver cap problema si hi ha voluntat política. Només falta que els polítics reietons de taifes es posin d'acord, perquè ja em direu què s'estimarà més la gent d'allí: rodalia de Lleida o un trenet en hores intempestives?


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Santfeliuenc
N10
N10
Entrades: 3520
Ubicació: Sant Andreu de la Barca, BL

Entrada Autor: Santfeliuenc » Dijous 17/01/2008 20:40

Hola,

A ver, un par de cosas...

Primero, cada uno tenemos una propuesta diferente o una visión diferente y lo que igual unos llevaríamos hacia "A", otros lo haríamos hacia "B", ¿podríamos contemplar ir o cubrir Fraga? ¿meternos en Aragón? ¿acabar en Montblanc? ¿hacerlo en Les Borges Blanques solamente? pues claro, hay tantas soluciones como ideas y las propuestas bien razonadas pues son válidas. Igual se podría ir poniendo el servicio de cercanías primero hasta las poblaciones más cercanas y luego con el tiempo ir extendiéndolo. No creo que ninguno tengamos la exclusiva, todo podría ser posible. Por lo tanto yo creo que lo principal sería primero la creación del núcleo de cercanías de Lleida y luego ya después se decidirían las líneas, destinos, el aquí sí y allí no, etc. pero lo positivo de todo esto es que ya se habla de núcleo de cercanías en Lleida. En Tarragona por contra lo tendrían más fácil y no están hablando de nada.

Y segundo aspecto, yo no veo problema alguno en entrar en una parte de la Comunidad Autónoma de Aragón ferroviariamente hablando puesto que los intereses de las poblaciones son unos y están por encima de otros aspectos. Si no recuerdo mal, la línea 2 de cercanías de Madrid llega hasta Guadalajara y por tanto se mete en Castilla-la-Mancha. Una comunidad es del PP y la otra del PSOE y no se dan de leches ni se ponen impedimentos. ¿Por qué no va a poder una línea de cercanías del núcleo del Lleida llegar hasta Fraga o Binéfar? en el núcleo de cercanías llamado "Murcia/Alicante" también hay en liza dos comunidades autónomas diferentes y el núcleo existe; su línea 1 discurre entre Alicante y Murcia y no pasa nada. Todo es voluntad de no poner trabas y de respetar las costumbres e intereses de la ciudadanía.

Saludos,
Sergio


"Se buscan hombres para peligroso viaje. Salario reducido. Mucho frío. Largos meses de completa oscuridad. Constante peligro. No se asegura retorno con vida. En caso de éxito, honor y reconocimiento"

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Divendres 18/01/2008 9:34

Donc precisement el problema es que segurament aixo no sera una inciativa de renfe, i per tant no ho sera de l'estat. Es preveu que sigui una iniciativa de la Generalitat i aixo es el que complica les coses. Els dos casos que has mencionat (el d'alacant-murcia ja l'havia mencionat anteriorment) son casos en que es l'estat qui duu a terme aquesta gestio



megapauer
N8
N8
Entrades: 1203
Ubicació: De la Terra Ferma a l'exili
Contacta:

Entrada Autor: megapauer » Divendres 18/01/2008 9:44

Santfeliuenc ha escrit:Y segundo aspecto, yo no veo problema alguno en entrar en una parte de la Comunidad Autónoma de Aragón ferroviariamente hablando puesto que los intereses de las poblaciones son unos y están por encima de otros aspectos. Si no recuerdo mal, la línea 2 de cercanías de Madrid llega hasta Guadalajara y por tanto se mete en Castilla-la-Mancha. Una comunidad es del PP y la otra del PSOE y no se dan de leches ni se ponen impedimentos. ¿Por qué no va a poder una línea de cercanías del núcleo del Lleida llegar hasta Fraga o Binéfar? en el núcleo de cercanías llamado "Murcia/Alicante" también hay en liza dos comunidades autónomas diferentes y el núcleo existe; su línea 1 discurre entre Alicante y Murcia y no pasa nada. Todo es voluntad de no poner trabas y de respetar las costumbres e intereses de la ciudadanía.
Hi han dos aspectes que no veig molt clars:

- Tradicionalment Renfe sempere s'ha negat en facilitar les connexions Aragó-Catalunya, especialment en el tema Montsó-Lleida.
- Les competències de rodalies s'han traspassat al govern regional català. Ara, s'han traspassat les d'Aragó al govern de Saragossa? Per tant, qui hauria de permetre l'"invasió" de FGC a la Franja, Saragossa o Madrid?


Salutacions,
Joan

http://www.joanespina.com

davida
N9
N9
Entrades: 1793
Contacta:

Entrada Autor: davida » Divendres 18/01/2008 10:32

megapauer ha escrit: - Les competències de rodalies s'han traspassat al govern regional català. Ara, s'han traspassat les d'Aragó al govern de Saragossa? Per tant, qui hauria de permetre l'"invasió" de FGC a la Franja, Saragossa o Madrid?
Fent una comparación amb les fronteres entre paisos:
- Hi ha serveis de rodalies regionals entre 2 paisos que son operats de forma conjunta per les 2 operadores nacionals. Es pot operar de forma conjunta Renfe - Generalitat. A Milà per exemple hi havia material amb els simbols TrenItalia - SBB (suissa) que fan regionals transfronterers.
- Esta clar que la responsabilitat del servei Lleida - Monsó es del govern central, pero de mutua acord amb les CCAA es pot delegar el servei a l'operadora catalana, tal com s'ha fet en el tram internacional Irun - Hendaia que es de FEVE pero operat per Euskotren.



Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23724
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Divendres 18/01/2008 10:46

En resum i com deia més amunt: es tracta de posar-hi ganes i no de fer la punyeta a l'adversari polític i passar olímpicament de les necessitats de la gent.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Divendres 18/01/2008 11:14

Penso que els municipis aragonesos més propers a Lleida també haurien de formar part del sistema tarifari integrat, però tot és qüestió de voluntat política i sembla que aquesta no existeix.



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3713
Facebook: https://facebook.com/FerranVeganSpirit
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Divendres 18/01/2008 14:09

Santfeliuenc ha escrit:en el núcleo de cercanías llamado "Murcia/Alicante" también hay en liza dos comunidades autónomas diferentes y el núcleo existe; su línea 1 discurre entre Alicante y Murcia y no pasa nada. Todo es voluntad de no poner trabas y de respetar las costumbres e intereses de la ciudadanía.
El nucleo de cercanias de Murcia/Alicante pasa por 3 comunidades autonomas, ya que tiene parada en Pulpí, que es provincia de Almeria.

Lo que es una verguenza es que no hagan un ramal de Pulpí a Almeria, acabando así de enlazar ferroviariamente toda la costa mediterranea de España.



Avatar de l’usuari
Julià
N3
N3
Entrades: 31
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Julià » Dilluns 21/01/2008 21:19

La proposta de de una linia que conecti Fraga i la resta dels Monegres es poc viable si no sigui seguint el riu Cinca ja que si ve de Lleida ha de superar un desnivell fort tan una riba com l'altra, la carretera que conecta(N-II) te algun punt un 7% de desnivell. La alternativa es en el punt que creua el Cinca la linia de Lleida a Zaragoza fer un ranal que segueixi el Cinca fins a Mequinensa i enllaçar l'Eix de l'Ebre ferroviari ( Lleida-Mequinensa-Faio-Flix-Asco-Mora-Tortosa-Amposta). :D ;)



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimecres 06/02/2008 18:53

El DPTOP sotmet a informació pública el Pla de Transport de Viatgers 2008-2012

(...)

Nous serveis de Rodalies als àmbits metropolitans de Girona, Lleida i Tarragona: es crearan noves línies per estructurar la mobilitat de les àrees de l’entorn de les capitals, aprofitant la infraestructura ferroviària existent, infrautilitzada actualment. El PTVC recull, a més, la possibilitat que aquest model sigui substituït en el futur per línies de tren-tram, d’acord amb les previsions del PITC.

(...)

3. Lleida. Es crearan tres línies diferents: Cervera-Lleida-Almacelles, Lleida-Balaguer, i Lleida – Les Borges Blanques, amb 2 expedicions en hora punta per sentit a tots els trams.

Imatge

Imatge

http://www20.gencat.cat/portal/site/Sal ... 0c1e0aRCRD



Duke
N3
N3
Entrades: 39

Entrada Autor: Duke » Dimecres 06/02/2008 21:29

Penso que també caldria ampliar la C2, que ara acaba a Sant Celoni perque acabi a Maçanet de la Selva.

Sí, el que he dit. Perque NO HI HA SERVEI DE RODALIES en el tram entre Sant Celoni i Maçanet de la Selva. Excepte un tren que neix i mor a Maçanet de la Selva, la resta de servei es redueix a una circulació cada 2 hores per sentit... Un servei de Rodalies espectacular.

Un cop fet el pla de rodalies nou ja es podrien abolir les estacions d'Hostalric-Riells-Gualba. Pel penós servei que tindran el millor serà agafar el cotxe i anar a Sant Celoni si vols anar a Barcelona o a Maçanet/Sils per anar a Girona ( tot i que segons com, i amb l'autovia que hi ha ara potser agafat el cotxe ja t'acostes a Girona ).

Llàstima que no s'aprofiti per millorar el servei a Hostalric, doncs tot i els mals horaris, hi ha molts passatgers ( el poble ronda els 6000 habitants reals ), per tant, si milloressin les freqüències, augmentaria el passatge i es reduirien els desplaçaments innecesaris a Sant Celoni per anar a Barcelona.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1915
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dijous 07/02/2008 17:51

El Govern impulsa líneas de bus entre las capitales de comarca

La Generalitat de Catalunya quiere poner en marcha antes del año 2012 varias líneas de autobuses que conecten diariamente algunas de las capitales de comarca de Lleida que actualmente carecen de este tipo de servicios. Así, el Govern creará dos nuevas líneas semidirectas que unirán, la primera, Balaguer con Mollerussa, y la segunda, Balaguer con les Borges Blanques. Además, la Generalitat reforzará tres líneas ya existentes: Lleida-Tàrrega, Cervera-Tàrrega y Lleida-Mollerussa.La Generalitat de Catalunya quiere poner en marcha antes del año 2012 varias líneas de autobuses que conecten diariamente algunas de las capitales de comarca de Lleida que actualmente carecen de este tipo de servicios. Así, el Govern creará dos nuevas líneas semidirectas que unirán, la primera, Balaguer con Mollerussa, y la segunda, Balaguer con les Borges Blanques. Además, la Generalitat reforzará tres líneas ya existentes: Lleida-Tàrrega, Cervera-Tàrrega y Lleida-Mollerussa.

La mejora en los autobuses de línea de la demarcación es uno de los muchos objetivos que el Govern se ha marcado en el Pla de Transports de Viatgers 2008-2012 que ayersometió a información pública. Esta ambicioso plan también prevé mejoras en Lleida en el sector del transporte ferroviario. Así, desde la Generalitat se impulsará la creación de una verdadera red de cercanías en la demarcación.

Así, aprovechando los actuales trazados de la línea convencional de Renfe, se crearán tres servicios de cercanías. Una de las líneas será la de Lleida-Balaguer, que utilizando las vías del tren de la Pobla, tendrá parada en Alcoletge, Vilanova de la Barca, Térmens y Vallfogona de Balaguer. Otra unirá, a través de la línea Lleida-Manresa, Almacelles con Cervera. Esta línea tendrá paradas en Lleida, Bell-lloc d’Urgell, Mollerussa, Golmés, Castellnou de Seana, Bellpuig, Anglesola y Tàrrega.

La tercera de las líneas, que usará las vías de la de Lleida a Tarragona, unirá la capital del Segrià con les Borges Blanques parando en Puigverd de Lleida y Juneda. La intención del Govern es que haya dos convoyes cada en hora en las horas punta y uno en el resto de franjas del día.

Utilizando las líneas del AVE, el Govern también quiere crear un servicio regional de altas prestaciones. La intención es conectar los principales nudos del territorio con servicios de tren directo o semidirecto con velocidad comercial alta, de hasta 220 kilómetros hora, y frecuencias de paso de un servicio cada hora como mínimo.

De esta manera, la Generalitat creará cinco líneas de altas prestaciones para enlazar Figueres, Girona, Barcelona, Vilafranca del Penedès, Tarragona, l’Aldea y Lleida, hasta ahora enlazadas por servicios convencionales de trenes regionales. Estos nuevos servicios permitirán reducir más de la mitad el tiempo del trayecto. Con estos servicios, Tarragona y Lleida quedarán conectados en tan sólo 30 minutos, enfrente de los 103 actuales.

“Rodalies Catalunya es un nombre que suena bien para identificar a la empresa pública que tendría que gestionar el transporte público de Catalunya para obligar a los operadores a una plena coordinación de las líneas ferroviarias con las de los autobuses, ya que hasta ahora no ha sido así”, explicó el secretario para la Mobilitat, Manel Nadal en la presentación del plan.

Para conseguir esta integración hay que hacer efectivo el traspaso de los servicios ferroviarios de Cercanías y Regionales, aún pendientes de un acuerdo entre el Gobierno español y la Generalitat. A pesar de esta falta de acuerdo, el Gobierno catalán se ha puesto manos a la obra y ha destinado 840 millones para desplegar este plan de transporte de viajeros que tiene como objetivo que los usuarios hagan transbordos entre el tren y el bus con una distancia menor a los 300 metros y en menos de 10 minutos.

El Pla de Transport de Viatgers 2008-2012 está en fase de alegaciones públicas hasta el 18 de este mes de febrero y la previsión es que el Govern lo apruebe durante este verano.

El secretari para la Mobilitat subrayó la importancia que tiene disponer de las competencias de “gestión” de los servicios de transporte público con el fin de hacer una coordinación competitiva entre las diferentes líneas de transporte, que “hoy más que buscar la coordinación lo que hacen es convivir independientemente una del otro, competiendo entre ellas e incluso con una querida descoordinación”.

El plan también recoge la necesidad de continuar con la tarea para integrar el sistema tarifario del transporte público que ya se inició en el 2001 en el área metropolitana de Barcelona y que durante este año se pondrá en marcha en Lleida, Girona y Tarragona,y durante el 2009 en el Bagès. La integración tarifaria en el conjunto de Catalunya estará vigente al final del despliegue del plan, el 2012.

De la inversión de los 840 millones para la mejora del transporte por carretera hasta el 2012, 125 millones se destinarán a incrementar los servicios de transporte por carretera, 167 millones a la extensión de la integración tarifaria en todo Catalunya, 67 millones a equipamientos (básicamente estaciones de autobuses) y 355 millones a diversas actuaciones de mejora de la velocidad comercial comoa construcción de carriles bus interurbanos.

http://www.lamanyana.es/web/html/lanoti ... a=00:00:01



Avatar de l’usuari
Alfredo_21
N6
N6
Entrades: 220
Ubicació: La Verneda//Sant Martí, Barcelona[L-2/L-4,T-5] [B-10-C-31]

Entrada Autor: Alfredo_21 » Diumenge 10/02/2008 23:50

Santfeliuenc ha escrit:Hola,

Y segundo aspecto, yo no veo problema alguno en entrar en una parte de la Comunidad Autónoma de Aragón ferroviariamente hablando puesto que los intereses de las poblaciones son unos y están por encima de otros aspectos. Si no recuerdo mal, la línea 2 de cercanías de Madrid llega hasta Guadalajara y por tanto se mete en Castilla-la-Mancha. Una comunidad es del PP y la otra del PSOE y no se dan de leches ni se ponen impedimentos.
Que gran verdad.... :plas :plas :plas


Electrificacions en Trainz, quina cosa més bella

jordidr
N7
N7
Entrades: 614

Entrada Autor: jordidr » Dilluns 11/02/2008 11:26

El primer que poden fer per complir el seu pla es la linia de rodalies Lleida - Balaguer (al ser de la seva titularitat), altra cosa es que disposin de material per fer-ho



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”