Rodalies Lleida

RENFE regionals i línies FGC de fora de l'àrea de Barcelona.
RENFE regionales y líneas FGC de fuera del área de Barcelona.
Respon
francesc
N2
N2
Entrades: 16

Re: Rodalies Lleida

Entrada Autor: francesc » Dijous 28/01/2010 22:50

Penso que les línies de rodalies ( o com es vulguin dir, perquè possiblement trens que circulen a l´hora punta cada mitja hora no són el concepte que s´entén normalment per rodalies) de Lleida, haurien de tenir tres línies, com s´ha dit.
1) Lleida-Balaguer.
2) Lleida-Cervera.
3) Montsó-Lleida-Borges.
D´aquesta manera la línia de les Borges, fent-la arribar fins Montsó (primer fins Almacelles, perquè cal el vist-i-plau de no sé ben be qui) tindria més sentit mentre que s´evitaria una línia super llarga Cervera-Montsó. A més, la línia Borges-Lleida-Almacelles-Montsó circularia per la via ADIF mentre que les altres dues tenen previst el traspàs a la Generalitat.
Algunes de les circulacions de Cervera podrien arribar fins St. Guim de Freixenet i alguna fins Calaf, mentre que a la Línia de les Borges Blanques, faria el mateix fins a Vinaixa i Montblanc, com enllaç amb rodalies de Tarragona.
pel que fa a la 4 línia, si fos de tren convencional, sortiria com una branca cap al nord de la línia de Saragossa un Km més o menys a l´oest de l´A2 amb parades a Alpicat, Torrefarra, Rosselló, Alguaire, Almenar i Alfarràs. Possible perllongament cap a Albelda i Tamarit si hi ha acord amb el govern veí.
Pel sud, partint de la línia de Tarragona un cop se separa de l´accés a la via del TAV, viraria al sud seguint la variant per després seguir la línia d´alta tensió amb estacions a Albatàrrec, Montoliu, Sudanell, Alcarràs, Soses, Aitona, Seròs, Massalcoreig, Torrent de Cinca i Fraga.
I el nom que podrien rebre aquests serveis si rodalies no és prou adequat seria el de "serveis veguerials".



Jordi Freixas

Entrada Autor: Jordi Freixas » Dijous 04/02/2010 3:48

Només un detall Francesc:
1) Lleida-Balaguer.
2) Lleida-Cervera.
3) Montsó-Lleida-Borges.
D´aquesta manera la línia de les Borges, fent-la arribar fins Montsó (primer fins Almacelles, perquè cal el vist-i-plau de no sé ben be qui) tindria més sentit mentre que s´evitaria una línia super llarga Cervera-Montsó. A més, la línia Borges-Lleida-Almacelles-Montsó circularia per la via ADIF mentre que les altres dues tenen previst el traspàs a la Generalitat.
De les dues linies que segons tu tenen previst el traspàs a la Generalitat, la línia Lleida - Balaguer - La Pobla de Segur ja en forma part des de l'any 2005.



437.001
N10
N10
Entrades: 4865
Ubicació: Tarragona

Entrada Autor: 437.001 » Diumenge 14/02/2010 21:38

Hola,
Ja sé que no pertoca a Lleida, però... no s´ha pensat mai en reobrir la línia Selgua-Barbastro?
Així hi hauria la possibilitat de donar servei Saragossa-Sariñena-Selgua-Barbastro, i Lleida-Monzón-Selgua-Barbastro.
La comarca del Somontano també té tirada cap a Lleida, tot i que estigui més allunyada que Monzón, i a Barbastro hi ha estació de bus amb enllaços cap als Pirineus de Huesca (Aínsa, Graus, Benasc, etc...).

Per altra banda, de debò que a ningú no se li ha acudit mai posar un regional Lleida-Huesca via Tardienta? O no seria competitiu?

Tornant al tema de rodalies Lleida, trobo que la idea de fer acabar trens a Vinaixa és aberrant, podent-se continuar tres estacions més fins a Montblanc...
Ara bé. Per què no un augment de freqüències dels regionals Tarragona-Reus-Montblanc-Les Borges Blanques-Lleida?
Semble que la Gene també va a pels regionals, i francament, si això significa una millora de freqüències a la línia TGN-Reus-Lleida, oli en un llum.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Diumenge 14/02/2010 23:40

437.001 ha escrit:Hola,
Ja sé que no pertoca a Lleida, però... no s´ha pensat mai en reobrir la línia Selgua-Barbastro?
Així hi hauria la possibilitat de donar servei Saragossa-Sariñena-Selgua-Barbastro, i Lleida-Monzón-Selgua-Barbastro.
La comarca del Somontano també té tirada cap a Lleida, tot i que estigui més allunyada que Monzón, i a Barbastro hi ha estació de bus amb enllaços cap als Pirineus de Huesca (Aínsa, Graus, Benasc, etc...).
Barbastre (17.000 habitants) és la 3ª ciutat de la província d'Osca, i 8ª d'Aragó. Si les autoritats de la Diputación de Huesca i la Diputación General de Aragón no veuen la necessitat de portar el ferrocarril a Barbastre, demostra que tenen nul interès en el ferrocarril, com es demostra en la construcció de l'autovia A-22, destinant totes les inversions a la carretera.

El mateix nul interès que tenen les autoritats catalanes per portar el ferrocarril a localitats de mides semblants o superiors (Sant Carles de la Ràpita, Olot, Lloret de Mar, etc).
437.001 ha escrit:Per altra banda, de debò que a ningú no se li ha acudit mai posar un regional Lleida-Huesca via Tardienta? O no seria competitiu?
Abans que fer un regional Lleida-Osca, cosa que obligaria a fer inversió de marxa a Tardienta, el que faria és millorar les freqüències de les línies Saragossa-Osca i Saragossa-Lleida, i coordinar-los, per tal de poder fer enllaços a Tardienta. Fa uns dies ho vaig comentar aquí:

http://www.transport.cat/viewtopic.php?p=160471#p160471
437.001 ha escrit:Tornant al tema de rodalies Lleida, trobo que la idea de fer acabar trens a Vinaixa és aberrant, podent-se continuar tres estacions més fins a Montblanc...
Ara bé. Per què no un augment de freqüències dels regionals Tarragona-Reus-Montblanc-Les Borges Blanques-Lleida?
Semble que la Gene també va a pels regionals, i francament, si això significa una millora de freqüències a la línia TGN-Reus-Lleida, oli en un llum.
També crec que és absurd fer acabar trens a Vinaixa. A Lleida no li cal una xarxa de Rodalies, tal com entem aquest concepte a Barcelona, sinó que precisament el que s'ha de fer és potenciar la línia de regionals Lleida-Les Borges-Montblanc-Sant Vicenç de Calders-Barcelona, tant per Reus-Tarragona com per Valls. Sobretot tenint en compte que els AVE, Avant i Alvia paren en una estació que està enmig del camp, com el seu nom indica.

És la potencialitat de connectar dues àrees metropolitanes com Reus-Tarragona i Lleida el que crearia la demanda per tal de poder posar almenys un tren per hora i sentit en aquesta línia.



francesc
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: francesc » Dissabte 20/02/2010 22:54

A trams es podien veure les vies del tram Selgua-Barbastre a la vora de la N-240.
Tot i que no ho puc confirmar al 100% jo diria que en molts punts han estat envaïdes per altres infraestructures, encara que pel fet que es una zona poc densa poblacionalment, segur que romanen bocins amb el traçat reconeixible.



francesc
N2
N2
Entrades: 16

Entrada Autor: francesc » Dissabte 20/02/2010 23:08

Sagrerenc: una cosa són els serveis de "rodalies" a Lleida, Tarragona i Girona, encara per concretar i una altra són els serveis Lleida-Barcelona i Lleida-Tarragona-Barcelona.
Evidentment que cal impulsar aquests darrers. I tant els serveis que fan parada a totes les estacions com altres de més ràpids que només s´aturen a les localitats més importants.
Respecte a "rodalies Lleida", caldrà fer estudis de demanda potencial. Dels corredors possibles, el de les Borges Blanques és el més feble, perquè només dóna servei a Juneda (3.000 hab. aprox.) i Les Borges Blanques (6.000 hab. aprox.). L´estació de Puigverd queda apartada del poble i no crec que sigui competitiva.
Quan parlo de Vinaixa només és suggerència. Demogràficament és feble perquè té uns 600 hab. i entremig només la Floresta té estació i una població de 100 hab. Per tant, és possible que no sigui viable. De fet els estudis així ho mostren. Però crec que si algun tren d´aquests arribés fins Montblanc (amb els seus 6.000 hab.) i donés servei a L´Espluga de Francolí (3.000 hab) i Vimbodí (1.000 hab.) es podria enllaçar eficaçment Vinaixa amb Lleida en horaris adequats, perquè no es tracta de que hi hagi serveis, sinó també de que aquests siguin útils per anar i tornar.



Avatar de l’usuari
Sky
N9
N9
Entrades: 1867
Ubicació: Lleida

Entrada Autor: Sky » Dimarts 22/04/2014 14:53

El tren de Lleida a Balaguer, un dels primers en rodalies de Lleida

El conseller de Territori i Sostenibilitat, Santi Vila, va anunciar ahir a Lleida que un dels primers trams que s'incorporaran a Rodalies de la Generalitat serà el trajecte de Lleida-Balaguer de la línia de la Pobla. Serà entre l'últim trimestre d'aquest any i principis del 2015. Amb aquesta finalitat, el Govern català ja ha encarregat la fabricació de dos trens a l'empresa suïssa Stadler que han d'estar acabats l'any vinent.

Fa dos anys, la línia va veure com li retallaven serveis i freqüències per falta de passatgers, la qual va generar el malestar del territori. Utilitza l'ample ibèric i no està electrificada, per això serà una de les primeres a adaptar-se al Servei de Rodalies que la Generalitat vol implantar a Lleida. El conseller va recordar que ja s'han instal·lat les rodalies, la qual suposa més freqüències i trens, a Tarragona i Girona, per la qual "ara és el moment de Lleida", va remarcar.

Vila va fer aquestes declaracions en la inauguració de la sisena temporada del Tren dels Llacs, l'opció turística per impulsar aquesta línia ferroviària aprofitant l'atractiu del paisatge. El recorregut turístic es fa en un tren dels anys 70 que connecta la capital del Segrià amb el Pirineu. Durant l'estiu espera superar els 5.000 passatgers del passat exercici. Per aquesta raó, s'ha ampliat el servei amb tres viatges més i en total se'n faran 26. A més, la temporada ha començat una setmana abans que el 2013 i ja circularà aquest diumenge de Pasqua i també per Tots Sants, al novembre. A més, incorpora una parada a Tremp. Com en la temporada anterior, els viatgers podran tornar Balaguer o Lleida en el tren convencional, la qual permetrà als visitants allargar la seua estada al Pirineu.

El creixement de passatgers ha sigut una constant. Així, el 2012 se n'hi van registrar 4.943 i el 2013, 5.069, amb una ocupació del 97%. La posada en marxata 170.000 euros.

Línia turística

El Tren dels Llacs va estrenar ahir la 6a temporada amb la intenció de superar els 5.000 passatgers

http://www.lleida.com/noticia_canal/el- ... O0xKw.dpuf



Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 22/04/2014 22:50

El no llamarse "Rodalies" era el principal problema en mejorar ese servicio. Ahora que le cambien el nombre todo cambiará para mejor, de una manera que nunca podría haber hecho llamandose "Regional".



Miquel
Administrador
Entrades: 4076
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimarts 22/04/2014 23:17

alf_ ha escrit:El no llamarse "Rodalies" era el principal problema en mejorar ese servicio. Ahora que le cambien el nombre todo cambiará para mejor, de una manera que nunca podría haber hecho llamandose "Regional".
Independentment del nom que tingui, poca voluntat hi haurà de millorar la mobilitat actual, per molt que posin 1 tren cada dos hores, el tram entre Balaguer i La Pobla seguirà tenint uns horaris totalment inhumans i la xarxa de bus se seguirà solapant amb el tren en comptes de que aquests facin d'aportació.
Benvingut sigui el canvi, però sense una reestructuració de poc servirà a les comarques que la travessa, a més, com a molt m'ensumo que ens tornaran les freqüències robades fa un temps.


El metro de Barcelona amb motoristes!

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dimarts 22/04/2014 23:48

Muy de acuerdo con lo que dices. Además, cada dos horas eso es un insulto para un supuesto cercanías. Dos horas o una hora es una frecuencia que pertoca a los regionales, nada debería de llamarse cercanías con frecuencia de más de una hora.

Bueno, estamos asistiendo eviedentemente a como se esta troceando la red ferroviaria, segregando y separando cada vez más los servicios. Llegará el día en que ya no habrá regionales, sino que se tomará un R2 hasta St. Vicenç, ahí un RT2 a Tarragona, y ahí un RT3 a Tortosa, tardando aún más que ahora. En lugar de dar más continuidad y coherencia a la red ferroviaria, la "descentralización" se entiende como un centralismo extremo enfocado en regiones cada vez más pequeñas, llegará el día en que ya no habrá política porque cada quien gobernará para si mismo, y tendremos a unos pisoteando a otros. Y se llamarán a si mismos "demócratas" porque estan en contra de un gobierno central, ¿que más democrático a que cada quien haga lo que le dé la regalada gana?

La línea de La Pobla no se va a cerrar, tanto por su utilidad como por el fiasco político que eso supondría. Por tanto, no existe pensamiento lógico que no pase por potenciar esta línea al máximo para reducir su déficit todo lo posible, y sacarle todo el provecho que se pueda. Esto significa trasvasar todo lo que se pueda del bus al tren (recordemos que el tren es 10 minutos más rápido), mejorar enlaces en Lleida, buses de aportación, y unas frecuencias atractivas dentro del potencial. Llamarlo "Rodalies" no mejorará un carajo si siguen habiendo tan poco trenes.



Miquel
Administrador
Entrades: 4076
Ubicació: Barcelona

Entrada Autor: Miquel » Dimecres 23/04/2014 0:27

alf_ ha escrit:Muy de acuerdo con lo que dices. Además, cada dos horas eso es un insulto para un supuesto cercanías. Dos horas o una hora es una frecuencia que pertoca a los regionales, nada debería de llamarse cercanías con frecuencia de más de una hora.
Tenint en compte que la línia disposa de 2 trens (recordem que hi ha algunes 592 abandonades, n'he vist una a Vilanova i se suposa que n'hi ha una altre a Vilanoveta), un tren farà el "Rodalies" i l'altre el "Regional" fins a la Pobla. Per tant les freqüències no seran ni de bon tros decents per un servei de rodalia relativament potent, cal pensar que el corredor Lleida - Balaguer és força potent, hi ha diferents serveis de bus i he vist des de el tren que han construït una variant de la C13 reconvertida en Autovia (dos carrils per sentit i de velocitat màxima de 100), que va en paral·lel al tren, per a que vegeu on són les prioritats, després tindran els collons de dir que a la línia no pot tenir més passatge. Que no hi ha diners per electrificar-la com a mínim, però si que n'hi ha per fer autovies. :emprenyat
alf_ ha escrit:La línea de La Pobla no se va a cerrar, tanto por su utilidad como por el fiasco político que eso supondría. Por tanto, no existe pensamiento lógico que no pase por potenciar esta línea al máximo para reducir su déficit todo lo posible, y sacarle todo el provecho que se pueda. Esto significa trasvasar todo lo que se pueda del bus al tren (recordemos que el tren es 10 minutos más rápido), mejorar enlaces en Lleida, buses de aportación, y unas frecuencias atractivas dentro del potencial. Llamarlo "Rodalies" no mejorará un carajo si siguen habiendo tan poco trenes.
Realment, en aquest país han potenciat res de la manera que dius (que és la més lògica)?
Per molt que ens pesi, no hi ha cap cultura cap al transport públic que faci veure aquesta opció com a viable. Estem en crisi, s'han fet un munt d'inversions amb uns diners que no ens pertanyien, gairebé enlloc s'ha fet res que beneficiï d'aquesta manera al territori (i no una petita part). Si ni així s'ha fet, ni ara, ni en un futur ho faran.


El metro de Barcelona amb motoristes!

albe6
N8
N8
Entrades: 949
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dimecres 23/04/2014 17:57

El 592 de Vilanoveta crec que està canibalitzat, perquè una vegada que el vaig poder veure'l sense gaires pintures rupestres, els seients no eren els que duen la resta de supermans, la qual cosa em va portar a pensar que està allí per donar peces als seus germans, en cas que faci falta.

- Material disponible per ara:
La unitat de reserva de La Pobla
La 447 del primer Cervera - Lleida i el últim Lleida - Cervera i que la resta del dia està de reserva

I, no sé com està la dependència de maquinistes, però havent preguntat en altes fòrums, sembla ser que almenys el REX a Madrid, porta conductor de Lleida fins a Saragossa; si que pot arribar un conductor de Saragossa amb el primer REX, però no sé si els de Saragossa estan habilitats en 447. (Allà les dues unitats de rodalies que tenen són 2 Civia 463 i la resta regionals cadenciats)

I també l'estat de la via. Entre Lleida i Binéfar hi ha 3 limitacions de 30 i una de 50 provisionals "sine die".



Avatar de l’usuari
Ecomobisostrans
N10
N10
Entrades: 3418
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Ecomobisostrans » Dijous 24/04/2014 18:56

Lleida-La Pobla cada 2 hores serà una gran millora !!! Si amb el temps la cosa va bé igual fan una de les tant de moda "2ª fase" i posen cada hora, amb lo que ja quedaria una freqüència molt llògica per aquesta línia. Per anar bé de Lleida a Balaguer tindria que ser cada 1/2 hora, però si es cada hora, o inclus cada 2 hores, per ser al pais que som, ja podem estar força satisfets!



Avatar de l’usuari
Renfe451
N9
N9
Entrades: 1909
Ubicació: Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Renfe451 » Dijous 24/04/2014 19:36

Ecomobisostrans ha escrit:Lleida-La Pobla cada 2 hores serà una gran millora !!! Si amb el temps la cosa va bé igual fan una de les tant de moda "2ª fase" i posen cada hora, amb lo que ja quedaria una freqüència molt llògica per aquesta línia. Per anar bé de Lleida a Balaguer tindria que ser cada 1/2 hora, però si es cada hora, o inclus cada 2 hores, per ser al pais que som, ja podem estar força satisfets!
Per arribar a tenir aquestes freqüències, FGC hauria de comprar més Stadler per a la línia. No sé si amb 10 unitats (sumant-li les dues previstes) n'hi hauria prou.



Avatar de l’usuari
Adolescent barceloní
N9
N9
Entrades: 2288
Ubicació: La Trinitat Nova, Nou Barris, Barcelona
Contacta:

Entrada Autor: Adolescent barceloní » Dijous 24/04/2014 20:25

I per què no s'electrifica almenys fins a Balaguer? Això permetria ficar 447 o Civies...


Juanjo Rubio. Frontend & Backend Developer. Faig coses a ACEMA, ARCA, Amics del Bus, #busclassicbcn i Jove de Barcelona. Aficionat al transport públic, a la fotografia i a les telecomunicacions. Diguéssim que el nom d'usuari fa temps que se'm va quedar petit.

Avatar de l’usuari
Guigui
Administrador
Entrades: 23355
Ubicació: Penitents L3 (Barcelona)

Entrada Autor: Guigui » Dijous 24/04/2014 20:26

Econòmicament, no surt rendible a mig termini.


a: Preposició que indica lloc, temps, atribut, etc.
ha: 3a persona singular del present indicatiu del verb haver


Sense educació no hi ha democràcia.

albe6
N8
N8
Entrades: 949
Ubicació: Almacelles (Lleida)

Entrada Autor: albe6 » Dijous 24/04/2014 20:35

El primer projecte preveia electrificació fins Balaguer i tren-tram, tot i sent en època de vaques grosses, el projecte va acabar sent combustible per a alguna foguera de Sant Joan.

La meva aposta personal en una primera fase és cadenciació dels actuals serveis regionals i algún servei més ficat amb calçador amb el material de "reserva"; és a dir, un 592-2 i una 447.



Avatar de l’usuari
Sagrerenc
N9
N9
Entrades: 1479
Ubicació: T2 / RER C / Métro ligne 12

Entrada Autor: Sagrerenc » Dijous 24/04/2014 21:29

Adolescent barceloní ha escrit:I per què no s'electrifica almenys fins a Balaguer? Això permetria ficar 447 o Civies...
Electrificar aquesta línia no aportaria cap valor afegit, l'electrificació només té sentit en línies amb trànsit mitjà o alt o línies on hi circulin trens de llarga distància.



Avatar de l’usuari
raulitinbcn
N8
N8
Entrades: 1172
Facebook: raul.lopezalvarez.37
Ubicació: Barcelina

Entrada Autor: raulitinbcn » Dijous 24/04/2014 22:13

albe6 ha escrit:El 592 de Vilanoveta crec que està canibalitzat, perquè una vegada que el vaig poder veure'l sense gaires pintures rupestres, els seients no eren els que duen la resta de supermans, la qual cosa em va portar a pensar que està allí per donar peces als seus germans, en cas que faci falta.
La 592 de Pla de Vilanovata està més que canibiltzada, durant l'expotren, vaig a propar-me i donava pena, vidres trencats, portes desblocades, les cabines completament petades ... d'un estat similar o pitjor que la renglera que hi ha de 470 davant l'estació de Mora la Nova


Amics del Bus de Catalunya - Membre i fundador número 1 http://www.amicsdelbus.com
Autobuseros Magazín -

Avatar de l’usuari
alf_
N9
N9
Entrades: 1651

Entrada Autor: alf_ » Dijous 24/04/2014 22:47

Hombre, se ha visto que es un percal conseguir unidades para la línea de La Pobla. Han de ser de baja capacidad, a diésel y en ancho ibérico. Aunque tampoco sería de prever que una electrificación parcial nos fuera a quitar de encima este problema, si hasta La Pobla igualmente se necesitarían unidades así.
¿Hay alguna razón de que no se podrían usar locomotoras diésel convencionales con solo uno o dos coches para esta línea? Esto para los trayectos a la Pobla, electrificar hasta Balaguer, y ya no haría falta material específico...



Respon

Torna a “Ferrocarril a Catalunya / Ferrocarril en Cataluña”